simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
sal, am si eu urmatoarea problema: acum 1 an jumate tata si-a luat un opel astra clasic nou (motorul este 1.4 90 hp benzina, nu stiu codul lui exact momentan). Masina are acum cam 16000 km si cam dupa la 15500 ii cam face probleme, i se aprinde becul exhaust emision si cam dadea in nas, cand ajungea cu ea pe la 120-130 se aprindea becul, in fine. Cam in perioada Craciunului se duce cu ea la Erebus (ca de acolo a luat-o si e in garantie) si-i spune un "mecanic" ca sigur e de la benzina si sa mearga linistit ca dupa ce alimenteaza din nou se va stinge. Se duce tata repede ii face plinul din nou (se stinge becul), merge linistit dar cam aceleasi simptome, cum ajungea 120-130 km/h cum se aprindea becul. Acum o sapt pleaca la un drum mai lung si surpriza, s-a aprins becul si nu se mai stingea,trage de ea ca de un caine mort si ajunge in cele din urma in parcare. A doua zi dimineata cand a pornit-o becul tot aprins si mergea in 2-3 pistoane asa. Urmeaza programarea la service ( tot Erebus), o duce acolo si baietii au gasit o bujie cu electrodul ars. S-a ajuns la concluzia ca un injector nu a lucrat asa ca baietii au hotarat sa-i schimbe toate pistoanele si daca nu motorul . Voi ce parere aveti? E posibil ca din cauza unui injector sa ajungi sa-i schimbi pistoanele unei masini aproape noi (16000 km)? Astept cu mare interes parerile voastre
am aflat si tipul motorului: Z14XEP
am aflat si tipul motorului: Z14XEP
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
sal din nou! Astazi am fost la service sa vad si eu masina ca nu-mi venea sa cred faza cu pistonul dar se pare ca eu m-am inselat si baietii de la service aveau dreptate, a ramas un injector blocat si bujia a dat scanteie in gol de unde a rezultat o caldura foarte mare si s-a ars un piston. Stiu, pare incredibil dar asa este
Acum au zis ca au facut comanda in Germania de un motor nou si o sa-l monteze p-ala(fara chiuloasa si baie), acum nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem ce iese, va tin la curent
Acum au zis ca au facut comanda in Germania de un motor nou si o sa-l monteze p-ala(fara chiuloasa si baie), acum nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem ce iese, va tin la curent
zeke
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2008
- Mesaj Privat
simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ce baliverne de ma doare capul, tu chiar crezi prostia cu :
Caldura pe dracu' , cit amestecul nu arde nu este caldura. Sa stii ca in frina de motor ECU nu mai deschide injectoarele, atunci nu ar trebui sa fie caldura de nu mai poti si cind colo motorul se raceste !
Ala e defect de fabricatie al bujiei sau strinsa de un mioritic.
Bujia ta e cea din poza cu un singur electrod
Cind se rupe electrodul ca in informarile de mai sus scinteia va cauta cea mai apropiata masa si o va gasi in piston, de asta la tine este ars si gaurit, arcul electric acolo s-a produs.
Care sunt desteptii "mecanici" care au scos pasarica cu injectorul ? Sa stim si noi incompetentii sa se fereasca lumea de ei (eu oricum nu calc nici mort prin "reprezentante" cu masina).
Mecanicul lui peste prajit si neam cu Nea Vasile ar trebui dat afara, trebuia sa vada codul eroare ca este missfire cilindrul 3 si vad si pe 2 inca de cind s-a dus tatal tau prima oara acolo. Toti umbla cu baliverne de gen ca e de la benzina etc. Trebuia sa verifice bujii, bobina si astfel salva Opel de inlocuirea unei bune parti de motor. Pune pe raspunderea ta bujii Bosch FLR8LDCU+, cele clasice ca sunt net superioare sau NGK cu un electrod sau doi (varianta veche).
De ce nu au aratat starea bujiilor
Stii ce sa le spui din partea mea ca nu pot scrie asa ceva pe forum...
a ramas un injector blocat si bujia a dat scanteie in gol de unde a rezultat o caldura foarte mare si s-a ars un piston
Caldura pe dracu' , cit amestecul nu arde nu este caldura. Sa stii ca in frina de motor ECU nu mai deschide injectoarele, atunci nu ar trebui sa fie caldura de nu mai poti si cind colo motorul se raceste !
Ala e defect de fabricatie al bujiei sau strinsa de un mioritic.
Bujia ta e cea din poza cu un singur electrod
Cind se rupe electrodul ca in informarile de mai sus scinteia va cauta cea mai apropiata masa si o va gasi in piston, de asta la tine este ars si gaurit, arcul electric acolo s-a produs.
Care sunt desteptii "mecanici" care au scos pasarica cu injectorul ? Sa stim si noi incompetentii sa se fereasca lumea de ei (eu oricum nu calc nici mort prin "reprezentante" cu masina).
Mecanicul lui peste prajit si neam cu Nea Vasile ar trebui dat afara, trebuia sa vada codul eroare ca este missfire cilindrul 3 si vad si pe 2 inca de cind s-a dus tatal tau prima oara acolo. Toti umbla cu baliverne de gen ca e de la benzina etc. Trebuia sa verifice bujii, bobina si astfel salva Opel de inlocuirea unei bune parti de motor. Pune pe raspunderea ta bujii Bosch FLR8LDCU+, cele clasice ca sunt net superioare sau NGK cu un electrod sau doi (varianta veche).
De ce nu au aratat starea bujiilor
Stii ce sa le spui din partea mea ca nu pot scrie asa ceva pe forum...
simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
cred ca ai dreptate cu defectul de fabricatie al bujiei, si mie imi era greu de crezut faza cu caldura si injectorul, si la faza cu stransul mioritic nu cred (bujiile erau cele din fabrica si nu s-a umblat niciodata la ele).
ps: nici eu nu calc nici mort prin reprezentanta dar asta e masina tatalui si e in garantie si trebuia dusa la ei (macar e bine ca se repara pe garantie si nu platim nimic)
ps2: nu pot sa le spun nimic de "bine" inca ca masina este desfacuta si este la ei deci pana nu ne vedem cu sacii in caruta....
ps: nici eu nu calc nici mort prin reprezentanta dar asta e masina tatalui si e in garantie si trebuia dusa la ei (macar e bine ca se repara pe garantie si nu platim nimic)
ps2: nu pot sa le spun nimic de "bine" inca ca masina este desfacuta si este la ei deci pana nu ne vedem cu sacii in caruta....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La "ps2" e o mica problema, daca lucreaza tot incompetentii aia vei avea probleme pe viitor si masina nu va mai fi in garantie. Atita timp cit un "mecanic" sau ce vrea sa fie el iti da cu flit ca e benzina si ulterior debiteaza cretinatati ca altfel nu le pot cataloga iti dai seama cit stie el, sa faca el motorul ? EXCLUS ! Posibil sa aiba "desteptul" care sa iti monteze blocul, multe service-uri au unul bun si e tinut in puf numai pentru chestii "spinoase".
Acum din punctul meu de vedere, mai bine mergi acolo si intrebi de ...bujie...vorbesti cu un sef si il iei la bani marunti...tata a fost pe data de...a fost aburit...uite ce s-a intimplat...cauza este asta si nu ce debiteaza "mecanicul"...vreau reparatie perfecta si sub ochii mei conform TIS cu scule adecvate si inlocuiri cum spune acolo ca se fac obligatoriu. Te duci la el si pui in fata procedurile listate ca sa vada ca nu esti un fraier de peste drum. Explici fumos ca poate fi un meci din care el SIGUR va pierde ENORM daca nu face treaba PERFECTA. Ei de obicei nu inlocuiesc totul cum spune GM in TIS de la o banala piulita sau surub, nu mai vorbesc de altele mai grave, exemple:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=27040 motorul asta e aproape identic cu al tau
Acum intelegi ce ai in spate ?
Acum din punctul meu de vedere, mai bine mergi acolo si intrebi de ...bujie...vorbesti cu un sef si il iei la bani marunti...tata a fost pe data de...a fost aburit...uite ce s-a intimplat...cauza este asta si nu ce debiteaza "mecanicul"...vreau reparatie perfecta si sub ochii mei conform TIS cu scule adecvate si inlocuiri cum spune acolo ca se fac obligatoriu. Te duci la el si pui in fata procedurile listate ca sa vada ca nu esti un fraier de peste drum. Explici fumos ca poate fi un meci din care el SIGUR va pierde ENORM daca nu face treaba PERFECTA. Ei de obicei nu inlocuiesc totul cum spune GM in TIS de la o banala piulita sau surub, nu mai vorbesc de altele mai grave, exemple:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=27040 motorul asta e aproape identic cu al tau
Acum intelegi ce ai in spate ?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
tind sa nu dau dreptate ideii ca schinteia unei bujii cu electrodul rupt are atita putere sa faca acea gaura in capul pistonului.scinteia unei bujii nu este atit de puternica,doar nu are amperajul unui aparat de sudura sa faca acea gaura prin dezlocuirea materiaului.
cea ce banuiesc eu este ca bujia nu a mai dat masa prin corpul ei ci prin injector,stricind astfel scaunul si capul injectoruli.datorita acestui fapt si mai ales ca pe rampa exista presiune constanta de benzina creata de pompa din rezervor,acel injector a "pisat",fapt care a dus la "injectia" unei cantitati foarte mari de benzina care arsa a topit capul pistonului.sfatul meu e sa ceri si schimbarea injectoarelor.asta pe linga ce se mai schimba.
cea ce banuiesc eu este ca bujia nu a mai dat masa prin corpul ei ci prin injector,stricind astfel scaunul si capul injectoruli.datorita acestui fapt si mai ales ca pe rampa exista presiune constanta de benzina creata de pompa din rezervor,acel injector a "pisat",fapt care a dus la "injectia" unei cantitati foarte mari de benzina care arsa a topit capul pistonului.sfatul meu e sa ceri si schimbarea injectoarelor.asta pe linga ce se mai schimba.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
inteleg ce se spune,dar totusi acel arc electric nu are putere de dizlocuire a materialului sa faca o gaura ca aia in capul pistonului.sint destule persoane care s-au curentat citeodata la fisele de la buji,tensiunea este mare,dar curentul este mic.ceva a mai fost acolo si a favorizat producerea unei temperaturi ridicate care sa topeasca capul pistonului,asta excluzind si posibiliatea retezarii supapei care poate produce o astfel de gaura,dar in acest caz se lasa si cu piston spart blocat in camasa si etc..chiar daca injectorul se afla n pasticul galeriei de admicie,el este pe tubulatura de inalta a benzinei,care este metalica si este legata la masa.nu stiu de corpul injectorului daca este legat la masa prin instalatia electrica.
pacat ca nu sint poze si cu injectoarele si cu bujia in cauza.
pacat ca nu sint poze si cu injectoarele si cu bujia in cauza.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Rampa este de plastic la injectoare si de la bujie la injector ai cam 6cm.
Aluminiul este moale si nu rezista la arc eletric, la scinteie este efectiv vaporizat. Exact in centru unde este gaura in piston vine bujia la el, nu este lateral ca la modelele vechi. Uite o poza ca sa iti dai seama de cum sta bujia si de distanta mica este intre ea si piston
Aluminiul este moale si nu rezista la arc eletric, la scinteie este efectiv vaporizat. Exact in centru unde este gaura in piston vine bujia la el, nu este lateral ca la modelele vechi. Uite o poza ca sa iti dai seama de cum sta bujia si de distanta mica este intre ea si piston
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
mazy_bks
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat