Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am un 1.3 CDTI 90 CP, 3000 km la bord. Schimb vitezele pe la 2500-3000 rpm si le mentin in jur de 2000-2200 rpm.
Aseara, incercand sa plec de la servici am pornit motorul si, uitand ca masina e in viteza, am ridicat brusc piciorul de pe ambreiaj si, bine-inteles, dupa o zvacnitura zdravana, mi-a murit motorul (nu e prima oara cand mi se intampla). Nu stiu daca are legatura sau nu sau poate n-am fost eu suficient de atent pana acum dar de aseara aud un suierat la motor ca un fluierat fin in descrestere (vorba cuiva de pe un alt forum: ca o sirena de ambulanta undeva departe). Suieratul se aude cand schimb vitezele de la 1 la 2 si de la 2 la 3, cand scade turatia un pic pana iau piciorul de pe ambreiaj. La viteze mai mari nu l-am auzit, fie ca nu exista fie din cauza zgomotului de rulare. De asemenea suieratul se aude si in marsarier la decelerare si la relanti daca turez motorul pana pe la 2500-3000 si eliberez brusc acceleratia.
Reamintesc ca zgomotul respectiv e ca un suierat fin, ca un fluierat usor sufland aer cu buzele usor deschise sau ca un fluierat de vant. Se aude atat in interiorul masinii (daca e liniste) cat si in exterior la 2-3 metri de masina (tot daca e liniste si esti suficient de atent), atat cu motorul cald cat si rece. Nu mi s-a aprins niciun martor la bord, iar uleiul era in limitele normale ultima oara cand l-am verificat (cam acum o saptamana). Am deschis capota si suieratul parea a veni de undeva din spatele capacului de plastic al motorului, undeva mai jos, in dreptul stergatorului din partea pasagerului. Oare pe acolo e turbina? Nu am simtit pana acum vreo scadere de putere.
Poate nu am fost suficient de atent pana acum (desi cam stau cu urechile ciulite) de n-am auzit zgomotul pana acum; de aceea as dori o parere de la cei mai cu experienta in dieseluri. Ma gandesc ca e de la turbina dar imi pun intrebarea de ce nu l-am remarcat pana acum pt. ca, in general, am o ureche destul de sensibila (dar poate n-am fost atent). E un zgomot normal sau incep sa am probleme la turbina sau la altceva? Daca da ce e facut (masina e in garantie)? Se vede o problema de turbina la un test pe calculator?
Skip ads

  • alin.cristescu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Daca este o problema de pierderi de aer in sistem (furtune turbo fisurate) s-ar putea vedea la tester numai ca in cazul asta ar trebui ca motorul sa nu traga bine sau sa plafoneze la o anumita viteza.
Daca este o problema mecanica la turbina asta sigur nu se vede deocamdata la tester, de obicei zgomotul la turbina se aude cand sunt probleme cu gresarea axului sau chiar uzuri ale acestuia.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Din ce spui tu acolo iti suiera cureaua de accesorii. Turbina la 1.3 e in partea din fata a motorului, urmareste tubulatura.
  • ZouZou

  • Mesaje scrise: 715
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
off-topic si oarecum evil: bre eu zic sa vinzi masina aia ca de cand ai luat-o parca numai belele are Smile
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daca stau si o accelerez pe loc pana pe la 3000 suieratul ala descreste progresiv pana ajunge turatia pe la 1000.
Am fost pe la mai multi meseriasi:
- jumatate mi-au spus: "pai e normal dom'le, e sunetul de turbo"
- jumatate mi-au spus ca ar fi vreun furtun fisurat sau vreo valva de vacuum defecta pt. ca sunetul respectiv n-ar fi trebuit sa se mai auda sub 1750-1800 ture.
Am fost de 2 ori la dealer si dupa ce s-au uitat putin la ea au zis ca totul e normal. Explicatia lor pt. ca suieratul se aude si sub zona de turbo (sub 1800 ture) a fost ca in momentul cand intra turbina in functie maxima ea ajunge pe la vreo 10000 de ture in timp ce motorul are vreo 2500 sa zicem. Cand turatia motorului scade la 1000 de ture cica turbina mai are inca cateva mii de ture bune (in descrestere, evident) si de aici vine acel suierat.
Asa sa fie? Ar fi bine sa nu fie nicio problema!
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Din ciclul "If it works don't fix it" eu inca nu am auzit motor turbo care sa nu aiba suieratul respectiv. Embarassed
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Stiu despre ce "suierat" vorbeste colegul nostru pentru ca si la mine e cam la fel si pot sa afirm ca:
1. nu e de la distributie (se auzea la mine si inainte si dupa schimbarea distributiei)
2. nu e de la turbo, ca zic unii asa e normal, asa suiera ea! ( cand am luat masina nu suiera- ala era normal, dupa ceva timp a aparut suieratul - asta este anormal)
3. furtune crapate ?fisurate ? Hm... le-am luat la puricat eu si un prieten si ..nimic, cica s-ar vedea si crapatura in timp s-ar largi (nu am descoperit asa ceva)
4. cureaua de accesorii ? Electromotor ? rola intinzatoare ? Hm...astea nu le-am verificat ...ramane sa aflam!
5. Alte posibile cauze ? care sa fie alea ?
6. Erori in bord ? ecu ? ....NO ! Nimic !

CristianTM.
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
elegance a scris:Din ciclul "If it works don't fix it" eu inca nu am auzit motor turbo care sa nu aiba suieratul respectiv. Embarassed

Pai cred ca pana, doamne fereste, o crapa ceva pe principiul asta o sa merg si eu.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai turbinele cu geometrie variabila suiera la: clio-nou, seat altea-nou, astra mea-sh. Am mai intrebat si pe altii si au zis ca asa se aude ea. Colegul meu are o zamfira cu geometrie fixa la turbina..si o data cand il duceam undeva..se tot uita fata spate. Nedumerit, l-am intrebat ce nu ii place si a zis sa fiu atent ca e pe undeva o salvare sau politie sa ii acord prioritate daca apare Smile). La el cica nu se aude turbina, zafira e tot sh.
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Pai turbinele cu geometrie variabila suiera la: clio-nou, seat altea-nou, astra mea-sh. Am mai intrebat si pe altii si au zis ca asa se aude ea. Colegul meu are o zamfira cu geometrie fixa la turbina..si o data cand il duceam undeva..se tot uita fata spate. Nedumerit, l-am intrebat ce nu ii place si a zis sa fiu atent ca e pe undeva o salvare sau politie sa ii acord prioritate daca apare Smile). La el cica nu se aude turbina, zafira e tot sh.

Very Happy Asa am patit si eu, credeam ca vine vreo ambulanta mai de departe si ma pregateam sa-i acord prioritate dar n-o vedeam. Acum daca vine pe bune o sa zic ca-i turbina si n-o sa-i acord prioritate. Very Happy Ei, totusi suieratul ala e finut asa ca s-ar presupune ca ambulanta e departe.
Doua lucruri ma nelinistesc insa:
1. Masina fiind noua, cu aproape 3000 km la bord de ce n-am sesizat suieratul decat de acum o saptamana ?
2. De ce suieratul se aude pe o plaja asa mare de turatii ? Inteleg sa se auda la peste 1800 in sus, dar de ce se aude si pana scade turatia spre 1000 ? O fi plauzibila explicatia dealerului de mai sus?
Am mai testat la dealer o Corsa nou nouta exact ca a mea si una de 75 CP cu 14000 km la bord si, intr-adevar, era un suierat dar nu l-am sesizat sub 2000 ture. Explicatia dealerului a fost in primul caz ca masina e prea noua si motorul nu a inceput sa se lase, iar in cazul al doilea ca motorul de 75 CP are turbina cu geometrie fixa. Am mai testat un Citroen al unuia din baietii de la dealer si se auzea un zgomot foarte intens, de parca cineva fluiera in masina; era parca si caraghios. N-am sesizat la ce turatie de jos disparea.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai nu motorul s-a lasat ci turbina. Tipul asta de turbina are in plus un rand de "aripioare" care se rabateaza...culiseaza astfel incat capteaza in mod optim gazele de esapament si la turatii joase. Poate ca la inceput aripioarele erau mai rigide si nu lucrau 100%..si apoi si-au dat drumul. Fluieratul fiind fin tu nu l-ai sesizat decat cand ai cautat ceva defecte ca urmare a socului decare povestesti. Smile
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Very Happy Da, posibil.
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am pus in linkul urmator o inregistrare audio cu telefonul mobil ca sa va dati si voi cu parerea (fisierul SUNET.mp3 din arhiva):

http://s6.transfer.ro/stora...ro-442b6adf55.zip

Cu masina scoasa din viteza am ambalat motorul pana pe la 3000 de ture si am dat drumul la acceleratie. Se aude dupa momentul de turatie maxima un suierat asmatic care se stinge undeva pe la 1200-1300 ture.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mda, masina nu are nimic, ala e vuietul curelei de accesorii, alternatorului si rolelor curelei de accesorii. Lasa masina ca e ok.
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
smsorinxp a scris:Mda, masina nu are nimic, ala e vuietul curelei de accesorii, alternatorului si rolelor curelei de accesorii. Lasa masina ca e ok.

Ma bucur. M-am speriat pt. ca n-am auzit zgomotul asta pana acum o saptamana si nu mi-am inchipuit ca piesele eumerate de tine pot genera zgomotul asta in mod normal. Ce s-a intamplat ? S-au mai "lasat" ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
E chiar finut suieratul...la mine e mai pronuntat si mai puternic un pic..e si motorul mai mare..si mai vechi Smile
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am ascultat din nou azi la motor si suieratul nu vine de la cureaua de accesorii (care e undeva in stanga motorului, privit din fata) ci de undeva din dreapta-fata, din zona turbina-tubulatura.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cum e, ai mai gasit ceva?
Intreb pentru ca si eu am problema asta, cam de vreo 10mii km. Se aude in accelerare de la 1200 pana in 2200 si apoi in frana de motor de la 2200 pana la 1200. Dupa ce se incalzeste, se aude foarte putin in accelerare, dar ramane la fel de puternic in frana de motor. In rest banuiesc ca e acoperit de zgomotul motorului.

Am trei suspiciuni:
1. Turbina e pe duca
2. Ceva nu e in regula cu wastegate-ul
3. Gauri prin sistemul de admisie aer

Am facut si un filmulet:
http://www.youtube.com/watch?v=EAi0OyYVbuo

Nota 1: de la minutul 4 e in frana de motor, viteza creste din cauza unei pante foarte mari, nu pentru accelerez.

Nota 2: am (avut?) si un chip tuning.
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La mine a ramas ca e sunet normal de turbina; acum am 7500 km si nu am probleme de putere. Nu am am avut masina cu turbina pana acum si m-am obisnuit acum cu turbina.
Sunetul difera un pic de al tau; la mine e mai mult ca un suierat care se accentuaza/diminueaza cu accelerarea/decelerarea, la tine parca fluiera si parca e mai constant.
Oricum, trebuia sa faci o inregistrare pe o portiune de drum mai buna ca sa mai elimini din zgomotul de rulare.
  • alecx

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie:
  • Masina: Corsa Z13DHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

deci zgomotul vostru e chiar ok. a mea suna de parca se dezumfla un cauciuc si asta numai cand e in frana de motor, in mers, dupa 2000 rot.
cand o sa fie mai frumos afara fac un tur cu ea sa auziti si voi.

a, e corsa de 1,3 cu 90 cp si 18000 km
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR