Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa imi schimb niste becuri arse in butoanele de pe bord. am inceput cu butonul de recirculare a aerului. Unul din becuri, am putut sa il scot fara sa tric nimic, dar la celalalt s-a topit plasticul cu contactul.
As vrea sa conectez firele becurilor direct pe contactele butonului. Eventual sa pun led-uri.
Mai jos este imaginea contactelor butonului, vazuta din spate. Butonul pe pozitia lui, vine rasturnat fata de cum este in imagine. in dreptul fiecarui contact este un numar, care nu se vede in poza, asa ca am editat imaginea si am pus numerele.
Intrebarea este, intre ce borne trebuie conectat fiecare bec?
Daca pun led-uri, care sunt bornele cu + si care cu -.

Skip ads

  • boby1510

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bagi mufa inapoi si k aparatul de masura vezi unde ai + si - ,eu asa as proceda. eu am pus leduri pe la km(in bord) si nu am putut masura si l-am invirtit ledul pana sa aprins. asta e o parere. bafta
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea stiu cum ar merge treaba cu masuratul. Sunt 5 conctori, iti dai seama cate combinatii.
Si mai este vorba si de trei situatii: fara lumini pornite, lumini pornite(cand se aprinde un bec), buton activ(cand se aprinde alt bec din buton)
Deci este destul de complicat.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,226
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut
daca ai un multimetru este f simplu
prima data trebuie sa gasesti care este firul de masa sau minusul,iar dupa aceea apesi butonul si o sonda a multimetrului o ti la masa iar cu cealalta cauti un plus (sa ai o tens de aprox 12 v).daca ai identificat un + si un - ,apesi butonul sa revina in pozitia ''neapasat'',daca nu o sa mai ai + atunci totul este OK si poti lega LED-ul dar sa ai grije sa conectezi + de la LED cu + de la baterie si - cu -.(daca te uiti in LED se vad doua borne,una mai mica si una mai mare~cea mare este plusul,sau daca ledul este nou si nu are picioarele taiate cel lung este minusul ).
Daca nu gasesti minus in buton atunci cauta + si cand apesi butonul trebuie sa gasesti un minus.
Daca nu am fost destul de explicit o sa iti explic altfel
Spor la treaba
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma am reusit sa identific bornele corect.
Pentru cei care au nevoie, la butonul de recirculare a aerului (ma refer la Vectra B) lucrurile stau in felul urmator:
1 si 5 pentru becul de iluminare a butonului cu + pe borna 5
1 si 4 pentru becul care indica cand butonul este activat cu + pe borna 4
Cand imi vin ledurile, si le montez am sa fac niste poze.

@adrian_terinte
Nu prea inteleg faza cu ledul. Odata piciorul cu plus este cel lung, iar daca este nou si nu are piciorusele taiate cel lung este cu minus, deci cel scurt este cu plus.
Cum este la un led nou? Din ce citesc pe wikipedia, la un led nou, borna cu plus este piciorul lung. Cel cu minus, ar trebui sa aiba o dunga.
  • edgstyle

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Deci:
la leduri piciorusul lung este plus iar cel scurt minus!
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Inteleg ca trebuie razuit plasticul portocaliu de la buton (deoarece intentionez sa pun leduri albe). Nu inteleg unde se razuieste, pe interiorul butonului, sau pe suprafata exterioara?
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu stie nimeni cum se razuieste plasticul ala? Nu vrea sa ma apuc sa fac o operatie aiurea, si sa il stric de tot.
  • boby1510

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ieri am schimbat la un astra becurile care se aprind la butonul de la aeroterma,recirculare aer etc. si nu erau decat 2 becuri(initial credeam k sant mai multe) pe o placa de circuit.Dar ce ma surprins k dupa ce am scos becurile in interior se vedea un fel plastic exact k forma becului.Cred k este un fel de protectie pare ceva k un plastic topit. Dak si la vectra este la fel(eu am vectra) atunci nu pot sa-mi pun leduri pt k nu au loc din ce am vazut eu acolo si e posibil lumina sa se vada tot galbena precum becul normal. Si eu vreau sa le schimb sa fac totul pe albastru(am tot albastru mai putin astea). Dak reusesti sa ne dai de veste ce culoare se vede. Succes.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Deocamdata nu am razuit nimic. Am pus leduri albe, desi maiandrei m-a sfatui sa pun rosii, dar nu am rosii, si nu mai am nici rabdare sa astept comanda.
Acum lucrez la butoane, am facut unul si lucrurile stau in felul urmator: simbolul butonului se vede alb, de fapt un alb-neon mai degraba, in timp ce acela care se aprinde cand se activeaza butonul, se vede verde, ceea ce e relativ ok, pentru ca verde se poate asocia cu ideea de functionare.
Pe viitor insa, imi comand si leduri rosii, pentru ca intentia este sa fac un bord un alb si rosu, asa ca verdel nu are ce cauta.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Asa cum am spus mai sus, am sa postez niste poze, in care se vede, cum am montat ledurile si rezistentele.
Mentionez, ca nu am mai utilizat soclul in care veneau montate becurile, deoarece mai mult ma incurca, luand din spatiu. Am realizat practic un montaj in "aer", care are avantajul ca permite potrivirea leduriler, asa incat sa vina corect pe gaurule din buton. Ca dezavantaj, este mai greu de realizat mai ales cand faci asta prima data. De asemenea exista riscul de scurtcircuit, de aceea recomand izolarea elementelor care risca sa intre in contact.
Lipiturile le-am realizat pe contactele butonului. In prealabil acestea trebuiesc smirghiluite.
Pozele sunt de la ultimul buton realizat. Pe cele de la primul, nu cred ca vreti sa le vedeti Smile.
Pe poze, am numerotat si bornele asa cum sunt ele numerotate si pe buton.
Tin sa precizez, intre bornele 1(-) si 4(+) se conecteaza ledul care lumineaza simbolul.
Intre bornele 1(-) si 5(+) se conecteaza ledul care va indica ca butonul este activat.







Am sa fac o poza si la bord, ca sa vedeti cum a iesit.
O ultima precizare, verificati conexiunile cu u aparat de masura, ca sa va asigurati, ca lipiturile sunt bine facute.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Si acum o poza cu butoanele din bord, cele din partea superioara. Urmeaza si restul pe masura ce ma lamuresc cum se scot butoanele. La climatronic, tre sa vad exact cum se scoate. Nu de alta dar tin la masina, si nu vreau sa pocnesc vreun plastic aiurea.



  • 35 dff

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
am incercat si eu dar nu indeajuns, si m-am lasat pagubas. E adevarat cu LED-uri din acelea vechi groase, si nu au incaput. Acum ca am vazut ca tu ai reusit, m-ai provocat si voi incerca din nou. Rezistentele ce valori au ? 470 kohm?
Merci!
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Rezistentele au 680 ohmi. Ledurile sunt de 5 mm, trebuia sa maresc un pic cele doua orificii, unde intrau in carcasa butonului, dar nu am mai facut asta, pentru ca merge si asa.
Dar ideea este ca daca ai un burghiu de 6 mm, sa largesti in pic gaurile din carcasa butonului, ca sa intre ledurile mai bine, asa incat sa fie mai bine luminate butoanele.
Led-ul m-a costat aproximativ 1.2 ron/buc iar resistentele 0.03 ron/buc. Pe private iti pot spune si de unde le-am luat, ca sa nu fiu acuzat ca fac reclama. Oricum este o firma care s-a mai pomenit pe forum, dar nu vreau sa incalc regulile privind reclama.
  • 35 dff

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
merci , mult , probabil sunt smd-uri de la Zexstar...
  • tuodrel79

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
ca sa nu aveti probleme cu arderea ledurilor puneti rezistente cu o val intre 820ohmi --- 1k
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Rezistentele de 680 ohmi, sunt luate in considerare presupunand o tensiune de alimentare de 14 V, cum se mai intampla in mers. Daca pui rezistenta prea mare, exista riscul sa lumineze slab ledul. Oricum ai buton de reglare a intensitatii luminilor din bord, si poti cu ajutorul lui, sa reduci curentul care trece prin led, asa incat sa fii sigur ca nu se arde.
Mie cu rezistenta de 680 ohmi imi merge foarte bine, cu butonul de reglaj al intensitatii luminii in bord dat la maxim.
  • balan sorin octavian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Cum se desface butonul de pozite
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
bagi degetele in partea superioara si inferioara, si tragi cu putere tot blocul de comanda al farurilor.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut ,si eu le-am facut lafel tot cu led-uri albe dar am folosit soclurile de becuri. am pus led rosu pentru indicatoarele de functionare si se vad rosii chiar daca prisma butonului este galbena. am incarcat la cel de ac sa pun alta culoare, albastru dar cu galben de pe buton rezulta verde . am renuntat la verde ca nu era destul de intens si am revenit tot la rosu. eu am folosit pentru led de pozitie rezist de 1k5 pentru ca se aprind deja mult mai intens decat bordul iar cele rosii au rezist de 1k pentru a lumina lejer mai intens. led-uri de 3 mm. pentru avarie am folosit led de 5mm tot de inalta lumin. cu rezist de 510ohm iar rezist. existenta pe dos am inlocuit-o cu 2k5. acum studiez si blocul comutatorului. l-a modificat cineva? eu l-am desfacut si are un led galben care lumineaza doar comutatorul de lumina cand pun contact iar cele doua potentiometre pentru lumina si intensitate bord + butonul de lumina ceata au o prisma de plastic si este luminata cu un bec.acesta se aprinde impreuna cu bordul si consola si este reglabil in intensitate. am inlocuit ledul galben cu unul alb fara sa miodific rezistenta ( atentie ca este un cablaj electronic in interior,vorbesc de vectra b dar cred ca si la astra este lafel). iar celelalte raman de facut. cred ca cel mai bine este sa pun cate un led smd pentru fiecare punct de lumina ca prisma nu da rezultate prea bune.a mai facut cineva modificarea asta la blocul comutator?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR