- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Deoarce am intrebat pe forum si nu s-a gasit nimeni sa imi explice cum se face m-am decis sa o fac oricum. Nu m-a lasat inima sa dau 2-3 mil pe o maneta de tempomat asa ca m-am apucat sa o modific pe cea existenta. O sa descriu cat pot de detaliat si acolo unde e nevoie o sa atasez si poze.
Materiale necesare:
- 2 butoane cu revenire
-picatura sau silicon
-o carcasa de plastic ptr cd
-unelte (descrise pe parcurs)
-fire multifilament (eventual o sursa de PC stricata)
1. Se demonteaza scoica superioara a volanului care e prinsa in doua suruburi in spatele volanului. ca sa ajungeti la ele trebuie sa rotit pe rand volanul la stanga si la dreapta cate 90 de grade. (suruburile sunt acoperite de niste capacele de plastic.
Dupa ce dati scoica superioara la o parte pe partea stanga se observa un surub care se desface pentru a permite sa scoateti maneta de semnalizare. Se apasa pe cele doua sigurante una sus si una jos si se extrage pur si simplu.
2. Dupa ce ati pus mana pe maneta de semnalizare mutati mansonul de cauciuc peste pragul de plastic pe care se sprijina initial pentru a putea desface capacul manetei de semnalizare. Acesta se scoate prin introducerea unui cutit subtire si o usoara impingere spre coltul opus,exact in locul unde era mansonul.
3. Acum se poate trece la gaurirea capatului manetei de semnalizare dupa o prealabila asigurare ca butoanele se vor incadra
aceasta operatie se poate face cu o bormasina si burghiu adecvat dar eu sincer am folosit doar o surubelnita cruce si multa rabdare.
4. Dupa ce m-am asigurat ca butoanele intra lejer in gauri si nu "agata" marginile, le-am montat pe o bucata de plastic luat de la o carcasa de CD veche pe care am modelat-o cu o unghiera la forma dorita.
5. Am taiat o alimentare de la o sursa veche si am lasat mufa afara iar firele le-am introdus pe sub mansonul de cauciuc si le-am lipit de ansamblul de butoane.
6. Am pus niste picatura pe bucata de plastic si am introdus-o pe interiorul manetei astfel incat butoanele sa arate OK pe dinafara
7. Am sculptat putin plasticul pe interior astfel incat sa aibe loc si firele si capacul inapoi
Rezultatele finale. Astept pareri cum a iesit!
Materiale necesare:
- 2 butoane cu revenire
-picatura sau silicon
-o carcasa de plastic ptr cd
-unelte (descrise pe parcurs)
-fire multifilament (eventual o sursa de PC stricata)
1. Se demonteaza scoica superioara a volanului care e prinsa in doua suruburi in spatele volanului. ca sa ajungeti la ele trebuie sa rotit pe rand volanul la stanga si la dreapta cate 90 de grade. (suruburile sunt acoperite de niste capacele de plastic.
Dupa ce dati scoica superioara la o parte pe partea stanga se observa un surub care se desface pentru a permite sa scoateti maneta de semnalizare. Se apasa pe cele doua sigurante una sus si una jos si se extrage pur si simplu.
2. Dupa ce ati pus mana pe maneta de semnalizare mutati mansonul de cauciuc peste pragul de plastic pe care se sprijina initial pentru a putea desface capacul manetei de semnalizare. Acesta se scoate prin introducerea unui cutit subtire si o usoara impingere spre coltul opus,exact in locul unde era mansonul.
3. Acum se poate trece la gaurirea capatului manetei de semnalizare dupa o prealabila asigurare ca butoanele se vor incadra
aceasta operatie se poate face cu o bormasina si burghiu adecvat dar eu sincer am folosit doar o surubelnita cruce si multa rabdare.
4. Dupa ce m-am asigurat ca butoanele intra lejer in gauri si nu "agata" marginile, le-am montat pe o bucata de plastic luat de la o carcasa de CD veche pe care am modelat-o cu o unghiera la forma dorita.
5. Am taiat o alimentare de la o sursa veche si am lasat mufa afara iar firele le-am introdus pe sub mansonul de cauciuc si le-am lipit de ansamblul de butoane.
6. Am pus niste picatura pe bucata de plastic si am introdus-o pe interiorul manetei astfel incat butoanele sa arate OK pe dinafara
7. Am sculptat putin plasticul pe interior astfel incat sa aibe loc si firele si capacul inapoi
Rezultatele finale. Astept pareri cum a iesit!
simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dandobre
- ****
- 1,153 mesaje
- din 16 Nov 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Zarnesti , Jud Brasov
dandobre
- Mesaje scrise: 1,153
- Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- dandobre
- ****
- 1,153 mesaje
- din 16 Nov 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Zarnesti , Jud Brasov
dandobre
- Mesaje scrise: 1,153
- Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- edgstyle
- **
- 371 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
bazare a scris:maneta de CC are butonul off pus cam degeaba ptr ca pilotul automat se decupleaza la apasarea ambreiajul sau a franei. Mi s-a parut inutil sa pun 3 butoane cand o sa folosesc doar 2.
Totusi intr-un fel te contrazic!
Am montat si eu cc pe masina si fara sa leg firu de la off nu a functionat!
Cred ca ecu citeste si tensiunea de pe firul off care este continua,doar la apasarea off taie alimentarea
Toate astea au fost verificate pe masina mea,si ca o sugestie la firul care alimenteaza maneta legati si firul de off,asta in cazul in care nu doriti sa opriti pilotul din buton
Sper ca am fost destul de explicit.daca nu astept intrebari
Succes!
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Eu unul nu am inteles. Poate sunt eu mai greu de cap. Eu trebuie sa imi trag firele de la ECU pana la maneta.
Acum citez alt membru de pe forum si redau ce am luat din alt post
"Switch Cruise Control:
B - fir BK negru - duce la F3.38 Siguranta F3.38, 10A (blocul de sigurante de sub blocul de lumini)
A - fir BKRD negru-rosu - duce la ECU X73 pin 62, mai intai in mufa X2 pin 13.
D - fir BKYE negru-galben - duce la ECU X73 pin 29, mai intai in mufa X2 pin 11.
C - fir BKBN negru-maro - duce la ECU X73 pin 44, mai intai in mufa X2 pin 17.
B-A - contactul O (dezactivare cruise), normal inchis
B-D si B-C - contactele I si R, normal deschise "
Deci contactul B-A trebuie sa fie circuit inchis adica cele doua fire sa fie legate intre ele? daca e asa e simplu ca le leg intre ele in scoica volanului. Repet eu nu am mufa standard cu 4 pini de cruise control in volan
Acum citez alt membru de pe forum si redau ce am luat din alt post
"Switch Cruise Control:
B - fir BK negru - duce la F3.38 Siguranta F3.38, 10A (blocul de sigurante de sub blocul de lumini)
A - fir BKRD negru-rosu - duce la ECU X73 pin 62, mai intai in mufa X2 pin 13.
D - fir BKYE negru-galben - duce la ECU X73 pin 29, mai intai in mufa X2 pin 11.
C - fir BKBN negru-maro - duce la ECU X73 pin 44, mai intai in mufa X2 pin 17.
B-A - contactul O (dezactivare cruise), normal inchis
B-D si B-C - contactele I si R, normal deschise "
Deci contactul B-A trebuie sa fie circuit inchis adica cele doua fire sa fie legate intre ele? daca e asa e simplu ca le leg intre ele in scoica volanului. Repet eu nu am mufa standard cu 4 pini de cruise control in volan
- edgstyle
- **
- 371 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
bazare a scris:Eu unul nu am inteles. Poate sunt eu mai greu de cap. Eu trebuie sa imi trag firele de la ECU pana la maneta.
Acum citez alt membru de pe forum si redau ce am luat din alt post
"Switch Cruise Control:
B - fir BK negru - duce la F3.38 Siguranta F3.38, 10A (blocul de sigurante de sub blocul de lumini)
A - fir BKRD negru-rosu - duce la ECU X73 pin 62, mai intai in mufa X2 pin 13.
D - fir BKYE negru-galben - duce la ECU X73 pin 29, mai intai in mufa X2 pin 11.
C - fir BKBN negru-maro - duce la ECU X73 pin 44, mai intai in mufa X2 pin 17.
B-A - contactul O (dezactivare cruise), normal inchis
B-D si B-C - contactele I si R, normal deschise "
Deci contactul B-A trebuie sa fie circuit inchis adica cele doua fire sa fie legate intre ele? daca e asa e simplu ca le leg intre ele in scoica volanului. Repet eu nu am mufa standard cu 4 pini de cruise control in volan
Acum citez alt membru de pe forum si redau ce am luat din alt post
"Switch Cruise Control:
B - fir BK negru - duce la F3.38 Siguranta F3.38, 10A (blocul de sigurante de sub blocul de lumini)
A - fir BKRD negru-rosu - duce la ECU X73 pin 62, mai intai in mufa X2 pin 13.
D - fir BKYE negru-galben - duce la ECU X73 pin 29, mai intai in mufa X2 pin 11.
C - fir BKBN negru-maro - duce la ECU X73 pin 44, mai intai in mufa X2 pin 17.
B-A - contactul O (dezactivare cruise), normal inchis
B-D si B-C - contactele I si R, normal deschise "
Deci contactul B-A trebuie sa fie circuit inchis adica cele doua fire sa fie legate intre ele? daca e asa e simplu ca le leg intre ele in scoica volanului. Repet eu nu am mufa standard cu 4 pini de cruise control in volan
Da este corect!
Asta in cazul in care nu doresti sa ai buton de off! B si A permanent!
Succes!
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
mi-am activat tempomatu, multumesc pe aceasta cale lui maiandrei, si mi-a verificat si switchurile, sunt ok. Astazi am umblat la mufa x73 de la ecu dar nu am reusit nici cum sa ajung pana la pini (sa o desfac de tot). in final am introdus firele cu pinii la capat prin impingere si cred ca e ok. maine sper sa termin de cablat dar nu prea am inteles pe unde ajung cu firele la maneta.
- edgstyle
- **
- 371 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Vectra 1999 x20dth
- Constanta
edgstyle
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
bazare a scris:mi-am activat tempomatu, multumesc pe aceasta cale lui maiandrei, si mi-a verificat si switchurile, sunt ok. Astazi am umblat la mufa x73 de la ecu dar nu am reusit nici cum sa ajung pana la pini (sa o desfac de tot). in final am introdus firele cu pinii la capat prin impingere si cred ca e ok. maine sper sa termin de cablat dar nu prea am inteles pe unde ajung cu firele la maneta.
cat te-a costat sa-l activezi?
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- blackdevil
- ****
- 1,769 mesaje
- din 12 Dec 2006
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
blackdevil
- Mesaje scrise: 1,769
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat