- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Titlul spune tot. Am schimbat bujiile, regulatorul de presiune, IAC-ul, sonda lambda, bobina de inductie, proba cu un TPS nou, am curatat injectoarele cu solutie. Nici un rezultat. De obicei pun benzina 95, dar am incercat si cu 98. NIMIC. Ciudat este ca la accelerari bruste, tzacane putin avansul, de fapt se aude o detonatie ciudata. In paranoia mea, suspectez KNOCK Sensor. Nu am nici un cod de defect, asa ca nimeni de la service nu ma poate ajuta cu testerul. SUGESTII?
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
ZeD
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
In primul rand, motorul meu nu are debitmetru de aer. Senzorul din furtunul de aer este singurul care controleaza temperatura aerului pe admisie. Cand e rece, se tureaza, dar parca merge neregulat, cateodata imi da impresia ca merge chiar in 3 pistoane. Cand scade turatia dupa soclu automat, destul de repede mi se pare, apare fenomenul de subturare, adica variaza de cateva ori apoi se stabilizeaza cat de cat la cca 700. Dupa incalzire, turatia se ridica la 900, de fapt setarea normala facuta cu Tech2. Cam ciudat, nu e normal sa faca chestia asta un motor de generatie noua. Acum vine marea problema, la plecarea de pe loc, fie cu motorul cald, fie rece. DA IN NAS suparator, dupa care se tureaza normal. Ca sa nu am probleme, trebuie sa demarez cu ea mai turata si tinuta din ambreiaj, ceea ce nu mi se pare normal. Asa face tot timpul. Am curatat cum m-am priceput si valva EGR - axul se apasa normal si nu da nici o eroare pe tester. PARCA E O DACIE PRAPADITA FARA AVANS. Suspectez senzorul hall (knock sensor) si TPS. Cu TPS-ul nu cred ca rezolv nimic, acum ceva timp am facut proba cu unul nou si nu a fost nici o schimbare. Poate knock sonsor - la accelerari bruste, bate putin avansul. Aveti ideee, timpii de injectie se pot regla cu tech2 sau raman nemodificati???? Orice sugestie sau idee sunt binevenite. NU CRED ca asa trebuie sa mearga un X16XEL!!!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Te-am intrebat de bujii pt. ca am in fata Autodata si voiam sa vad dc. exista in tabelul de recomandari...din pacate nu exista nici un model de la Denso trecut acolo. Alte probleme posibile: scapari de gaze pe evacuare inainte de sonda lambda, catalizator bulit, compresie scazuta. Apropo, ai masurat-o? vezi ca tb. sa fie intre 12-15 bari (probabil stiai). Si nu in ultimul rand mai sunt chestii de tot kkt cum ar fi senzorul ECT (engine coolant sensor), releul pompei de combustibil etc.
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu prea cred, pe mine cand imi mergea prost unii voiau sa ma convinga sa schimb ghidurile de la supape, altii (Di-Bas) mergand pana la a-mi spune ca e bulita chiulasa (!!). Ce ar mai putea fi, injectoarele, dar nu neaparat sa fie decalibrat vreunul ci sa nu se amorseze ca lumea. Mai incearca sa verifici si senzorul MAP (manifold absolute pressure).
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Din pacate, valoarea aratata de MAP este identica, la piesa mea si cea de Espero. Deci nu e defect. Am gasit valorile normale ale senzorilor intr-un manual de reparatii Haynes:
Live data / sensor value
Engine type: 1,6 litre DOHC - X16XEL
Engine Speed: Idle / Increased idle
Battery: 14,2 V / 14,1 V
Throttle position sensor: 0,64 V / 0,86 V
MAP sensor: 0,25 bar 1,27 V / 0,16 bar 0,86 V
Intake air temperature: 24 gr C / 21 gr C
Injector pulse: 3,2 ms / 1,8 ms
Spark advance angle (BTDC): 5 to 8 gr / 18 gr
Knock retard (gr)
Cylinder no. 1: 0,0 / 1,1
Cylinder no. 2: 0,0 / 0,0
Cylinder no. 3: 0,0 / 0,4
Cylinder no. 4: 0,0 / 0,0
Engine speed: 750 rpm / 1980 rpm
Airfuel ratio: 14:6.1 / 14:6.1
Oxygen sensor: 62 to 900 mV / 58 to 940 mV
Desired idle: 775 rpm / 1900 rpm
Engine load: 9% / 14%
Coolant temperature: 86 gr C 2,17 V / 89 gr C 2,05 V
Problema apare la valoarea senzorului de temperatura a aerului din tubulatura de admisie: afara erau 7 gr C si el arata 24 gr C pe admisie...nu cumva aceasta informatie da peste cap ECU? Si inca o chestie: MAP la relanti = cca 0.330 bari sin loc de 0,25 bari! Injector pulse: 2.6 si loc de 3,2 La turatie de cca 2000 rpm, knock retard imi arata cca 5-6gr in loc de vavorile prezentate mai sus. Nu mai stiu ca sa zic!!!
Live data / sensor value
Engine type: 1,6 litre DOHC - X16XEL
Engine Speed: Idle / Increased idle
Battery: 14,2 V / 14,1 V
Throttle position sensor: 0,64 V / 0,86 V
MAP sensor: 0,25 bar 1,27 V / 0,16 bar 0,86 V
Intake air temperature: 24 gr C / 21 gr C
Injector pulse: 3,2 ms / 1,8 ms
Spark advance angle (BTDC): 5 to 8 gr / 18 gr
Knock retard (gr)
Cylinder no. 1: 0,0 / 1,1
Cylinder no. 2: 0,0 / 0,0
Cylinder no. 3: 0,0 / 0,4
Cylinder no. 4: 0,0 / 0,0
Engine speed: 750 rpm / 1980 rpm
Airfuel ratio: 14:6.1 / 14:6.1
Oxygen sensor: 62 to 900 mV / 58 to 940 mV
Desired idle: 775 rpm / 1900 rpm
Engine load: 9% / 14%
Coolant temperature: 86 gr C 2,17 V / 89 gr C 2,05 V
Problema apare la valoarea senzorului de temperatura a aerului din tubulatura de admisie: afara erau 7 gr C si el arata 24 gr C pe admisie...nu cumva aceasta informatie da peste cap ECU? Si inca o chestie: MAP la relanti = cca 0.330 bari sin loc de 0,25 bari! Injector pulse: 2.6 si loc de 3,2 La turatie de cca 2000 rpm, knock retard imi arata cca 5-6gr in loc de vavorile prezentate mai sus. Nu mai stiu ca sa zic!!!
- sbirlut
- **
- 140 mesaje
- din 12 Jan 2005
- Vectra 1997 X18XE
- Timisoara
sbirlut
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2005
- Mesaj Privat
verifica senzorii de la axul cu came si de la arborela cotit.
vezi si : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4314 poate e de ajutor
vezi si : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4314 poate e de ajutor
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Si cum ar trebui sa-l verific?!!? Ma gandesc ca doar prin schimbare cu unul bun. Am scos mufa de la senzorul axului cu came si s-a aprins imediat becul galben. Deci nu e intrerupt, poate sa dea doar informatii eronate.
Oricum, am setat relantiul la 800 cu testerul. Fiind si instabil. senzatia nu este una tocmai placuta la plecarea de pe loc. Daca incerc sa accelerez finutz, intai se subtureaza, apoi se accelereaza, subturarea ajungand pana la 500 ture, asa jos incat clipeste cateodata si martorul de la baterie.
Oricum, am setat relantiul la 800 cu testerul. Fiind si instabil. senzatia nu este una tocmai placuta la plecarea de pe loc. Daca incerc sa accelerez finutz, intai se subtureaza, apoi se accelereaza, subturarea ajungand pana la 500 ture, asa jos incat clipeste cateodata si martorul de la baterie.
- vion
- **
- 110 mesaje
- din 29 Dec 2004
- Mangalia
vion
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Mangalia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2004
- Mesaj Privat
In manualul de reparatie scrie:
Motorul are functionare neuniforma la schimbarile de turatie:
1)Circuitul de aspiratie aer neetans= Se verifica circuitul de aspiratie. Se lasa motorul la ralanti si se ung cu benzina zonele de etansare precum si racordurile la galeria de aspiratie. Daca turatia creste temporar, acolo este locul neetans.
2)Senzorul de temperatura este defect= Se verifica senzorul de temperatura a lichidului/aerului aspirat.
3) Instalatie de alimentare cu combustibil neetansa=se verifica vizual toate punctele de imbinare din zona motorului si a pompei de benzina, se strang toate racordurile.
N-am nici un merit text reprodus integral din manualul de reparatii.
Si ar mai fi ceva: turatie variabila de mi-a stat pulsul am reusit cand am umblat la filtrul de aer si am deranjat un furtun!! Masina a ajuns urgent la taica-miu pe motiv de " nu stiu ce dracu are de merge ori subturat ori supraturat am puso". Respectivul a fost la mecanic care a pus imediat furtunul inapoi masina mergand ceas dupa aia!
2) Consum ulei? Ce ulei folosesti?? Cati km are masina! Am banuiala ca ai pus 5w30??? Daca e asa schimba-l!!!!! 10 w 40
Poate ajuta!!!!
Ultima modificare făcută de vion la Sam 10 Dec, 2005 8:25 pm
Motorul are functionare neuniforma la schimbarile de turatie:
1)Circuitul de aspiratie aer neetans= Se verifica circuitul de aspiratie. Se lasa motorul la ralanti si se ung cu benzina zonele de etansare precum si racordurile la galeria de aspiratie. Daca turatia creste temporar, acolo este locul neetans.
2)Senzorul de temperatura este defect= Se verifica senzorul de temperatura a lichidului/aerului aspirat.
3) Instalatie de alimentare cu combustibil neetansa=se verifica vizual toate punctele de imbinare din zona motorului si a pompei de benzina, se strang toate racordurile.
N-am nici un merit text reprodus integral din manualul de reparatii.
Si ar mai fi ceva: turatie variabila de mi-a stat pulsul am reusit cand am umblat la filtrul de aer si am deranjat un furtun!! Masina a ajuns urgent la taica-miu pe motiv de " nu stiu ce dracu are de merge ori subturat ori supraturat am puso". Respectivul a fost la mecanic care a pus imediat furtunul inapoi masina mergand ceas dupa aia!
2) Consum ulei? Ce ulei folosesti?? Cati km are masina! Am banuiala ca ai pus 5w30??? Daca e asa schimba-l!!!!! 10 w 40
Poate ajuta!!!!
Ultima modificare făcută de vion la Sam 10 Dec, 2005 8:25 pm
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Verifica-i noxele; dc. nivelul de CO este prea mare (sau ma rog, exagerat) inseamna ca senzorul IAT este defect. Asta se verifica masurand rezistenta intre pini, cu el scos de pe masina. Rezistenta lui variaza cu temperatura, intre 15 si 30 grade temp ambientului tb. sa arate 1450-3300 Ohmi. O alta problema poate fi senzorul ECT (engine coolant temperature). Ca sa-l masori tb. sa-l scoti de pe masina si sa-l bagi in apa (cam ca la termostat). La 20 grade tb sa arate cam 2950 Ohmi, la 40 cam 1450 iar la 70 cam 500. La senzorul CKP se masoara rezistenta intre pinii 1 si 2 (are 3) cu mufa desfacuta-tb. sa fie cam 520 Ohmi. Pt. senzorul CMP e mai complicat: Cu mufa desfacuta se masoara rezistenta intre pinul C si pamant-tb. sa fie 0. Cu mufa deconectata si cu contactul pus se masoara tensiunea intre pinul A si pamant-tb sa fie tens. bateriei. In final cu mufa montata se pune un LED intre pinul B (din mijloc) si pamant si se da scurt la cheie. LED-ul tb. sa se aprinda cand motorul se invarte.
- Corneliu Panait
- OP
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Azi am dat cu spray aerosol (pentru pornire la rece) pe la furtunele de vacuum si galeria de admisie. Se pare ca nu trage aer fals. Am incercat in schimb ceva la care ma gandeam de mult timp: AM MODIFICAT POZITIA CLAPETEI DE ACCELERATIE, adica am tensionat cablul de acceleratie din clema de reglaj, astfel incat clapeta sta putin mai deschisa. Pozitia ei acum este echivalentul unei turatii de 1500 ture cu setarea initiala. Dupa doua porniri, ECU a memorat noua pozitie si a asimilat-o cu relantiul, prin actiune asupra IAC-ului. In fine, parca nu mai da asa mult in nas, dar tot este relanti instabil si fluctueaza violent la actiunea consumatorilor electrici. Am scos senzorul MAT si l-am curatat cu WD40, desi arata bine. Oricum, cu sau fara el, motorul merge identic. Nu cred ca e defect. Deja nu mai am idei .... poate ma lumineaza cineva mai priceput!!!
Cu motorul rece, relantiul urca pe la 1200-1300 ture, apoi revine treptat spre valoarea de relanti, cam repede mi se pare. Relantiul devine brusc mic, motorul se subtureaza si se accelereaza destul de ciudat, pana cand ma plictisesc si apas de 2-3 ori mai energic pe acceleratie ... dupa care se stabilizeaza oarecum la valoarea setata de 800 rpm. IN CONCLUZIE, MOTORUL MEU MERGE CA DRAKU!!!!
Cu motorul rece, relantiul urca pe la 1200-1300 ture, apoi revine treptat spre valoarea de relanti, cam repede mi se pare. Relantiul devine brusc mic, motorul se subtureaza si se accelereaza destul de ciudat, pana cand ma plictisesc si apas de 2-3 ori mai energic pe acceleratie ... dupa care se stabilizeaza oarecum la valoarea setata de 800 rpm. IN CONCLUZIE, MOTORUL MEU MERGE CA DRAKU!!!!