- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Salut.
De ceva timp tot se aud bolboroseli pe instalatie (sistemul) de racire si totodata nu mai am caldura cum aveam inainte (indicatorul de temperatura nu se ridica decat f putin si asta in conditiile unui traseu prin oras, in afara mai deloc); cativa mi-au spus ca ar fi termostatul ramas "pe deschis".
Acum cateva zile cele bolboroseli se auzeau f putin, insa de vreo 2 zile au crescut in intensitate (sa fie oare aer pe instalatie?)
Astept ceva sugestii din partea voastra.
Multumesc.[/b]
Ultima modificare făcută de @dyS la Sam 03 Feb, 2007 7:56 pm, modificat de 4 ori în total
De ceva timp tot se aud bolboroseli pe instalatie (sistemul) de racire si totodata nu mai am caldura cum aveam inainte (indicatorul de temperatura nu se ridica decat f putin si asta in conditiile unui traseu prin oras, in afara mai deloc); cativa mi-au spus ca ar fi termostatul ramas "pe deschis".
Acum cateva zile cele bolboroseli se auzeau f putin, insa de vreo 2 zile au crescut in intensitate (sa fie oare aer pe instalatie?)
Astept ceva sugestii din partea voastra.
Multumesc.[/b]
Ultima modificare făcută de @dyS la Sam 03 Feb, 2007 7:56 pm, modificat de 4 ori în total
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ba da, pierd lichid; am observat ca nu se mai aud bolboroseli, insa mi-a scazut nivelul de antigel/apa din borcan. Probabil sa nu mai fie aer pe instalatie si de aceea au disparut si acele bolboroseli de care vorbeam? Sau e posibil sa fie si din cauza caloriferului?
P.S. Mentionez ca zgomotul vine de undeva din dreapta soferului, asa imi da impresia, iar vasul de expansiune este in stanga.... (referitor la ce spunea Corneliu);
P.S. Mentionez ca zgomotul vine de undeva din dreapta soferului, asa imi da impresia, iar vasul de expansiune este in stanga.... (referitor la ce spunea Corneliu);
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Se poate pierde antigel pe evacuare din cauza garniturii de chiuloasa. Verifica toba de esapament, daca iese apa in excess (in afara de condensul normal), atunci te gandesti la chiuloasa. Dar cel mai simplu e sa "gusti" apa din teava de esapament: daca e dulce, e antigel. Daca nu, atunci verifica furtunele, radiatorul de racire sau caloriferul de incalzire. Ideea este sa elimini cauzele pe rand. In dreapta soferului este caloriferul de incalzire din bord ... dar zgomotul oricum de propaga prin metal, asa ca poate sa fie o impresie falsa. Borboroseala apare in momentul in care apa intra in contact cu aerul, iar singurul loc este vasul de expansiune (circuitul este inchis, sub presiune). Desfa capacul de la vas si accelereaza. Daca apar bule de aer in vas, e garnitura de chiuloasa, fara nici un dubiu.
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
cel mai rau garnitura de chiulasa...cel mai bine sistem racire cu probmeme la etanseitate.In ambele cazuri se pierde din lichid. Verifica vizual sistemul de racire(furtune de racord,radiator racire si incalzire) daca nu-s probleme sa te astepti la cei mai rau. Nu mai circula cu masina in acest moment pentru ca risti sa coste si mai mult reparatia!!!
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am schimbat azi termostatul si pot spune ca legat de caldura nu mai am probleme, iar indicatorul de temperatura de la bord incepe sa urce corespunzator
Ceva scurgeri am obs la radiator in partea de sus-stanga, cum deschizi capota; (legat de ce spunea Corneliu P, am verificat ce spunea, adica am desfacut capacul de la vas expansiune, am accelerat si nu s-au format bule de aer in vas).
Insa tot mai am o nedumerire, acele bolboroseli tot mai sunt, probabil (sper eu) nu s-a facut aerisirea complet, (am plecat imediat ce am schimbat termostatul, se intunecase afara...)
Scuze pt prezentarea usor empirica a situatiei, dar nu sunt cunoscator in domeniu
PS: M-am saturat sa tot completez antigel ; il pierd la 2 zile si nu stiu pe unde....
Ceva scurgeri am obs la radiator in partea de sus-stanga, cum deschizi capota; (legat de ce spunea Corneliu P, am verificat ce spunea, adica am desfacut capacul de la vas expansiune, am accelerat si nu s-au format bule de aer in vas).
Insa tot mai am o nedumerire, acele bolboroseli tot mai sunt, probabil (sper eu) nu s-a facut aerisirea complet, (am plecat imediat ce am schimbat termostatul, se intunecase afara...)
Scuze pt prezentarea usor empirica a situatiei, dar nu sunt cunoscator in domeniu
PS: M-am saturat sa tot completez antigel ; il pierd la 2 zile si nu stiu pe unde....
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Tot Astra F si tot cam aceiasi situatie.
Pana sa schimb distributia si pompa de apa, masina pierdea putin antigel pe la pompa de apa.
Dupa ce s-au schimbat pompa de apa, distributia si termostatul au inceput sa se auda "bolboroseli" in habitaclu si sa pierd antigel. Pierderea este aleatorie. Spun asta deoarece pot face un drum in afara si sa nu piarda deloc, in schimb pot sa fac un drum prin oras si sa piarda 2-300 ml.
M-am uitat la mocheta si la mine si la pasager si nimic. Totul uscat. Am tot verificat constant nivelul de ulei si este acelasi. Am urcat masina pe elevator cu mecanicul si ne-am uitat absolut peste tot si nimic, nici urma de antigel.
Singurul lucru pe care nu am apucat sa-l verific totusi, sunt oringurile de la calorifer ( desi nu am urme de lichid in masina).
M-am uitat si la nivelul de ulei din cutie ( am automata ) si este constant.
M-am uitat in vasul de expansiune si am accelerat masina; NU apar bule de aer.
Mai dati-mi idei pe unde sa mai verific ca nu stiu ce sa-i mai fac.
Aaaa... Si mai este o faza ciudata. Antigelul scade pana la un anumit nivel ( cam pana la 2cm de fundul vasului ...)
Pana sa schimb distributia si pompa de apa, masina pierdea putin antigel pe la pompa de apa.
Dupa ce s-au schimbat pompa de apa, distributia si termostatul au inceput sa se auda "bolboroseli" in habitaclu si sa pierd antigel. Pierderea este aleatorie. Spun asta deoarece pot face un drum in afara si sa nu piarda deloc, in schimb pot sa fac un drum prin oras si sa piarda 2-300 ml.
M-am uitat la mocheta si la mine si la pasager si nimic. Totul uscat. Am tot verificat constant nivelul de ulei si este acelasi. Am urcat masina pe elevator cu mecanicul si ne-am uitat absolut peste tot si nimic, nici urma de antigel.
Singurul lucru pe care nu am apucat sa-l verific totusi, sunt oringurile de la calorifer ( desi nu am urme de lichid in masina).
M-am uitat si la nivelul de ulei din cutie ( am automata ) si este constant.
M-am uitat in vasul de expansiune si am accelerat masina; NU apar bule de aer.
Mai dati-mi idei pe unde sa mai verific ca nu stiu ce sa-i mai fac.
Aaaa... Si mai este o faza ciudata. Antigelul scade pana la un anumit nivel ( cam pana la 2cm de fundul vasului ...)
- @dyS
- OP
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
M-am gandit si eu la posibilitatea asta, dar totusi undeva ar fi trebuit sa vad urme de antigel...
Am mers si cu busonul lasat aproape desfiletat, degeaba.
La mine bolboroseala inceteaza cand apa scade la respectivul nivel.
Nu stiu prea bine cum vin canalele de apa prin chiulasa, dar ma gandesc ca poate pierd apa direct pe evacuare, desi nu am fum alb.
O sa iau un prieten in spatele meu si sa merg mai turat, poate se vede ceva atunci ... As schimba garnitura de chiulasa, dar as vrea sa fiu sigur ca este ea, sa nu desfac motorul degeaba.
In fine, am sa o mai duc la un mecanic, sa am mai multe pareri.
LE: Am uitat sa spun. Circuitul sta mereu sub presiune, chiar si cand masina nu a fost pornita de cateva zile.
Am mers si cu busonul lasat aproape desfiletat, degeaba.
La mine bolboroseala inceteaza cand apa scade la respectivul nivel.
Nu stiu prea bine cum vin canalele de apa prin chiulasa, dar ma gandesc ca poate pierd apa direct pe evacuare, desi nu am fum alb.
O sa iau un prieten in spatele meu si sa merg mai turat, poate se vede ceva atunci ... As schimba garnitura de chiulasa, dar as vrea sa fiu sigur ca este ea, sa nu desfac motorul degeaba.
In fine, am sa o mai duc la un mecanic, sa am mai multe pareri.
LE: Am uitat sa spun. Circuitul sta mereu sub presiune, chiar si cand masina nu a fost pornita de cateva zile.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Intrebarea mea este daca bolboroselile nu pot fi pur si simplu de la apa care intra in calorifer ? Ca la pexal
Una peste alta si mie imi bolboroseste ( de fapt se aude apa cum intra in calorifer in masina ) si nu-mi pierde antigel , baga caldura , etc. De cand am masina face asa . Si la un Focus la fel am obsefvat si fara nici un efect secundar . Ca o precizare nu se aude apa decat cu ventilatorul si muzica inchisa ..adica daca ventilatorul e pe treapta 1 nu se aude .
Una peste alta si mie imi bolboroseste ( de fapt se aude apa cum intra in calorifer in masina ) si nu-mi pierde antigel , baga caldura , etc. De cand am masina face asa . Si la un Focus la fel am obsefvat si fara nici un efect secundar . Ca o precizare nu se aude apa decat cu ventilatorul si muzica inchisa ..adica daca ventilatorul e pe treapta 1 nu se aude .
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Bine ar fi sa fie asa. Din pacate am cam facut mai mult de 400km.Capacul nu l-am strans ca nebunul ( dar nici nu pot garanta ca supapa aia mai este functionala. Am sa cumpar unul nou.
Aerisire i-am facut pe la sonda de temperatura ... degeaba.
Inclin sa cred ca totusi poate fi de la chiulasa sau de la o fisura pe instalatie in aval de pompa de apa.
Aerisire i-am facut pe la sonda de temperatura ... degeaba.
Inclin sa cred ca totusi poate fi de la chiulasa sau de la o fisura pe instalatie in aval de pompa de apa.
pletero
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 fsi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2006
- Mesaj Privat