Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
salutari la toti,

am si eu niste probleme cu masina din subiect...poate ma puteti ajuta.
Prima oara au aparut asta vara.Veneam pe o ploaie torentiala acasa cand s-a aprins " check engine" si a inceput sa nu mai traga.Am zis ca ma uit a doua zi la ea, dar a doua zi..surprza...becul nu s-a mai aprins si masina a mers perfect. Pana saptamana trecuta...cand acelsi lucru s-a intamplat , la un drum mai lung , tot pe ploaie.
Simptome:
- check engine aprins tot timpul
- masina nu trage daca accelerez brusc...din contra, decelereaza
- daca apas acceleratia progresiv , pot merge in fff bune conditii cu ea
- turatia la relanti variaza f mult...in sus..ajunge pana la 2000 .

Ce parere aveti?
Multam anticipat
Skip ads

  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Teoretic, daca motorul are o problema semnalizata de ECU prin aprinderea becului galben atunci ECU incarca niste valori implicite, de avarie, pentru o functionare a motorului in acest regim de lucru. Indicat ar fi sa dai fuga la service sa-ti rezolvi problema. Poti citi erorile stocate in ECU prin scurtcircuitarea pinilor A si B din mufa de diagnoza (vezi subiectul deschis cu aceasta tema, "cautare") si in functie de rezultat se poate incepe o discutie concreta cu pareri si solutii reale la problema ta. S-ar putea ca in final tot in service sa ajungi, dar, marele avantaj al forumului e acela ca poti pune ce si cate intrebari vrei pe marginea unui subiect. Rezultatul: dobandirea de cunostinte solide, reale si absolut gratuite care, cumulate cu experienta ta, te pot face sa devii mai inteligent si, de ce nu, sa ajuti pe altii la randul tau.... Rolling Eyes
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai probleme cu sonda lambda . Inlocuieste'o si ai rezolvat problema ! Pret estimativ 1,5mil lei . Sad
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Te pricepi, nu gluma.... Shocked
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
deci....astazi am venit iar pe ploaie la servici..iar s-a aprins "check engine"
am citit codul cu agrafa...si este 22 " Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage "

acum , habar nu am unde e situat potentiometrul asta...banuiesc ca pe undeva pe langa clapeta de acceleratie.

Are cineva o idee dupa ce sa ma uit mai exact???
Specific, ca nu vreau sa merg in nici un service..prefer sa o fac eu , cu manutzele astea doua Smile
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Este pe injectie in partea opusa a parghiei care acctioneaza clapeta de acceleratie(de fapt TPS si parghia care vine de la cablu de acceleratie sunt montate amandoua pe acelasi ax cu clapeta de acceleratie din interiorul injectorului. Daca vrei schimba TPS-ul . eu l-am gasit cu 800.000 la dezmembrari undeva pe Mihai Bravu. Daca vrei iti dau nr. de tel. pe PM. Si daca te intelegi cu baietii de acolo ti-l si schimba.
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Poti incepe prin a curata contactele electrice cu WD40. In principiu acel TPS nu e decat un potentiometru care se poate usor verifica cu un aparat de masura. E putin probabil sa fie stricat. Inainte de a incepe sa mergi prin servisuri si a schimba componentele e bine sa incerci sa le repari singur pe baza sfaturilor altora sau a conostintelor proprii...oricum nu ai nimic de pierdut... Rolling Eyes
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Este pe injectie in partea opusa a parghiei care acctioneaza clapeta de acceleratie(de fapt TPS si parghia care vine de la cablu de acceleratie sunt montate amandoua pe acelasi ax cu clapeta de acceleratie din interiorul injectorului. Daca vrei schimba TPS-ul . eu l-am gasit cu 800.000 la dezmembrari undeva pe Mihai Bravu. Daca vrei iti dau nr. de tel. pe PM. Si daca te intelegi cu baietii de acolo ti-l si schimba.


ok ...merci mult..l-am localizat unde este, il localizasem si inainte dar nu eram sigur de asta am intrebat.

da-mi numarul celor de pe Mihai Bravu te rog..
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
baron a scris:Poti incepe prin a curata contactele electrice cu WD40. In principiu acel TPS nu e decat un potentiometru care se poate usor verifica cu un aparat de masura. E putin probabil sa fie stricat. Inainte de a incepe sa mergi prin servisuri si a schimba componentele e bine sa incerci sa le repari singur pe baza sfaturilor altora sau a conostintelor proprii...oricum nu ai nimic de pierdut... Rolling Eyes


multam....iti dai seama ca asta vreau sa fac inainte de a-l cumpara..
aparat de masura nu am acum...dar o sa il dau jos si il curat cu wd40..
o sa revin cu precizari despre cum a decurs problema

Ups' asa'i cind esti pe fuga ...

Senzorul TPS e de obicei capsulat total mare lucru n'ai ce sa faci ...

Poti doar sa incerci sa'i bagi cu seringa wd40 pe linga ax dar si acolo are citeva inele de etansare din cauciuc . Dar daca s'a facut shantz in traseul rezistiv sau/si axul cursorului are joc din cauza uzurilor atunci chiar trebuie sa cumperi alt TPS
daca as fi avut probleme cu sonda lamba, ar fi trebuit sa creasca consumul semnificativ..insa , in acest moment este nemodificat
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ups' asa'i cind esti pe fuga ... Confused

Senzorul TPS e de obicei capsulat total mare lucru n'ai ce sa faci ... Sad

Poti doar sa incerci sa'i bagi cu seringa wd40 pe linga ax dar si acolo are citeva inele de etansare din cauciuc . Dar daca s'a facut shantz in traseul rezistiv sau/si axul cursorului are joc din cauza uzurilor atunci chiar trebuie sa cumperi alt TPS .
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ieri am curatat contactele cu wd40. astazi vad ca merge perfect . am resetat si ecu si sa vedem ce sa mai intampla...poate nu trebuie totusi sa skimb tps-ul
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Poate ai noroc si nu este chiar atit de uzat . Wink
  • adi_pet

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2005

  • Mesaj Privat
iso a scris:Poate ai noroc si nu este chiar atit de uzat . Wink


n-am noroc...ieri a mers super bine masina...cu contactul ala suparat....Azi dimineata am pornit=o, iar s-a aprins check engine, iar s-a turat pana in 1500-2000 la relanti...am venit cu ea la servici...acelasi cod de eroare cu 22 pt low voltage on tps.....deci, cred ca pana la urma tre sa il skimb. O sa ii mai fac o curatare mai incolo putin si vad ce se mai intampla.
  • umbra

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
exact aceeasi problema am avut-o si eu. am mers la reprezentanta opel, cu gandul sa o pun pe tester. mecanicul a zis ca nu are rost. mi-a schimbat fisele si a curatat capacul de la delcou (era plin de umezeala). fise originale bosch parca (faine, negre Smile ) plus manopera 1mil400mii lei vechi. Embarassed dar merge super acum. mi-a recomandat sa schimb capacul de delcou, ca cica din cauza prafului/umezelii scanteia care nu se propaga cum trebuie a cam distrus chestii p-acolo si sa schimb si bujiile cu altele mai mari... asta nu prea am priceput-o, poate ma ajutati? ms
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu te grabi sa schimbi TPS-ul (apropo, e throttle position sensor). Se poate masura, dar in primul rand tb. sa vezi de cine e fabricat (CTS sau NEI). Oricum in ambele cazuri, cu mufa scoasa tb. sa aiba rezistenta zero intre pinul B si masa, iar cu contactul pus intre pinii A si B tb. sa fie 5V (pinii A si B sunt cei apropiati, C este cel plasat singur sub acestia). In fuctie de fabricant da anumite valori ale rezistentei intre B si C. Oricum ideea e ca masurand rezistenta intre B si C si miscand clapeta intre total inchis si total deschis rezistenta tb. sa se modifice lin.
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
vl30tax a scris:
iso a scris:Ai probleme cu sonda lambda . Inlocuieste'o si ai rezolvat problema ! Pret estimativ 1,5mil lei . Sad
hgbj


vl30tax cred ca nu este prima data cand intri pe un forum...incearca sa nu te joci pe aici...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
TPS se decapsuleaza (cu atentie putina chirurgie) si curatat + facut lamele sa calce. La sigilare de folosit silicon de termopan/parbriz.... Merge garantat.
  • Vick

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 c16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cu tot respectul pentru Dancuciureanu ,(foarte multe posturi interesante mai ales cele legate de diagnoza)dar nu inteleg de sa te chinui sa desfaci tps-ul cand unul nou nu depasaseste 50 lei? Rolling Eyes
  • xmary

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: atunci cand vreau sa pornesc masina, nu porneste daca nu accelerez un pic, iar dupa aceea se tureaza singura aproximativ 2500-3500 rot, dupa care revine la normal.
Ce pot face?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
xmary curata IAC=regulator ralanti, da o CAUTARE si citeste

Vick nu dureaza mult si se poate. De 50lei isi cumpara bujii sau ce vrea el. Atita timp cit nu esti sigur ca TPS este defect mai bine il desfaci, gasesti ca intruadevar este el vinovat, cumperi ca sa il ai in caz de ceva.
Idea este sa cumperi numai daca sigur este defect, altfel cheltui o groaza de bani si incepi sa te enervezi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR