- mihalcea dan
- OP
- 79 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Astra 1992 C14NZ
- Constanta
mihalcea dan
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
in cazul vitezei indicate de tine, pe un carosabil normal (uscat, fara gheata) diferenta de uzura a motorului si transmisiei intre cele doua cazuri e nesemnificativa, asa ca poti sa procedezi cum iti vine la indemana.....dar in general, dak lasi in frana de motor, treba sa fii constient ca soliciti inutil toata transmisia...de la vibrochen la planetare...asta in cazul intersectiei, vara...dak aderenta carosabilului lasa de dorit, e de preferat sa uzezi cele de mai sus decat sa risti un derapaj din cauza unei franari prea puternice, ibidem in cazul coborarii unei pante lungi cand o sa uzezi placutele si o sa decalesti, deformezi chiar crapi discuri, tamburi frana...si subiectul poate fi tetrapilectomizat pe nenumarate pagini...vezi ca mai este cel putin un subiect cu referire la oportunitatea folosirii sau nu a franei de motor sau a mersului "pe liber", timp indelungat, pori sa mai tragi si de acolo niste concluzii...bafta
- mihalcea dan
- OP
- 79 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Astra 1992 C14NZ
- Constanta
mihalcea dan
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Danee ...
In Constanta poti folosi oricare din cele doua variante, fara sa te temi ...
In Bucuresti pe de alta parte .. la traficul prezent ... numai franaaaa !!!! ( doar daca ai ceva experienta in condusul din Buc poti folosi ambele variante )
La drum lung ... pe serpentine, la vale, etc. .. poti sa folosesti cat mai mult frana de motor, pt ca menajezi discurile / placutzele si mai faci si o economie de benzina ....
P.S. In oricare din variante, si dupa 60 - 70.000 Km, o sa te prinzi singur ca frana de motor trebuie folosita constant .... Se spune ca un sofer adevarat foloseste NUMAI frana de motor, iar pedala e numai pt. Oprire (si evident, cazuri extreme)
Ultima modificare făcută de kata la Joi 24 Nov, 2005 9:10 am
In Constanta poti folosi oricare din cele doua variante, fara sa te temi ...
In Bucuresti pe de alta parte .. la traficul prezent ... numai franaaaa !!!! ( doar daca ai ceva experienta in condusul din Buc poti folosi ambele variante )
La drum lung ... pe serpentine, la vale, etc. .. poti sa folosesti cat mai mult frana de motor, pt ca menajezi discurile / placutzele si mai faci si o economie de benzina ....
P.S. In oricare din variante, si dupa 60 - 70.000 Km, o sa te prinzi singur ca frana de motor trebuie folosita constant .... Se spune ca un sofer adevarat foloseste NUMAI frana de motor, iar pedala e numai pt. Oprire (si evident, cazuri extreme)
Ultima modificare făcută de kata la Joi 24 Nov, 2005 9:10 am
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
@dan- in principiu e cum crede fiecare .. ..A mai fost discutata chestia asta si din ce s-a discutat acolo ,ce am luat eu de buna e ca la viteze mari , in momentul in care o lasi pe liber...sa zicem viteza de 80 de km/h toate elementele din cutia de viteza se invart mult mai repede deoarece se invart in gol (bine ca si asta e o prostie, nu a dovedit o nimeni si nici nu cred ca are mare importanta ). Daca mergi cu ea pana in 60 de km/h cred ca e bine , de fapt te ajuta mult la faptul ca nefiind sub sarcina masina are o inertie mai mare (in frana de motor are o deplasare mai mica deoarece la o anumita viteza intra in viteza de relanti a treptei in care esti si se incetineste ) si economisesti zicese niste benzina numai ca atunci cand esti pe liber ai consumul de relanti (care daca nu ma insel la masina ta ar fi cam 1.1 pe ora ).Pe de alta parte...atunci cand esti in frana de motor consumul este 0 si ai siguranta ca poti opri mult mai repede daca se intampla ceva (adik nu uzezi foarte tare cauciucurile in cazul unei frane bruste).
Eu am incercat sa impac si capra si varza.....in sensul ca nu o mai las pe liber atunci cand e sa ajung la o intersectie ci o bag in o treapta superioara, de multe ori a 4a. In felul asta poti sa lasi masina sa aibe o inertie a ei, consumul e 0 si poti opri in siguranta in cazul in care se intampla ceva (testata chestia ).
@livcro- nu ma intelege gresit, nu am nimik cu tine ...insa partea cu frana de motor ,ca se uzeaza inutil transmisia nu prea o cred.....suna a basme deja ....vorba lui sorin666 ....
Totusi...fiecare cu parerile lui
Eu am incercat sa impac si capra si varza.....in sensul ca nu o mai las pe liber atunci cand e sa ajung la o intersectie ci o bag in o treapta superioara, de multe ori a 4a. In felul asta poti sa lasi masina sa aibe o inertie a ei, consumul e 0 si poti opri in siguranta in cazul in care se intampla ceva (testata chestia ).
@livcro- nu ma intelege gresit, nu am nimik cu tine ...insa partea cu frana de motor ,ca se uzeaza inutil transmisia nu prea o cred.....suna a basme deja ....vorba lui sorin666 ....
Totusi...fiecare cu parerile lui
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Atentie la sensul intrebarii! Dupa titlul subiectului omul intreba daca e rau pentru motor, nu pentru siguranta circulatiei.
Motorul nu este influentat semnificativ, dar unele cutii de viteze da. Nu stiu cum sta treaba la cutiile moderne, dar la cele de Dacie la rularea cu maneta in punctul mort, in cutia de viteze apar niste viteze relative foarte mari, care pot produce ceva disfunctionalitati.
Motorul nu este influentat semnificativ, dar unele cutii de viteze da. Nu stiu cum sta treaba la cutiile moderne, dar la cele de Dacie la rularea cu maneta in punctul mort, in cutia de viteze apar niste viteze relative foarte mari, care pot produce ceva disfunctionalitati.
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
nu v-ati plictisit inca de chestia asta?
eu unul, cred ca am citit peste 100 de posturi in legatura cu scosul din viteza si consumul 0.
dupa parerea mea, lucrurile stau in felul urmator:
1. masina este facuta da mearga bagata in viteza si nu pe liber. daca ar fi mai bine s-o scoti din viteza, in manualul de intretinere ar fi existat ceva de genul: "la coborarea unui deal sau la apropierea de semafor este recomandabil sa se scoata din viteza". ori, eu nu am intalnit specificatia asta.
2. pretul placutelor de frana, al discurilor si al ferodourilor este incontestabil mai mic decat cel al cutiei de viteze si/sau al motorului, deci nu pot fi luate in cosiderare costurile atunci cand nu ni se spune sa mergem pe liber. deci este clar ca motorul si/sau cutia nu se uzeaza mai mult la coborarea unui deal.
3. consumul instantaneu 0 la mersul in frana de motor = povesti, dupa parerea mea....
eu unul, cred ca am citit peste 100 de posturi in legatura cu scosul din viteza si consumul 0.
dupa parerea mea, lucrurile stau in felul urmator:
1. masina este facuta da mearga bagata in viteza si nu pe liber. daca ar fi mai bine s-o scoti din viteza, in manualul de intretinere ar fi existat ceva de genul: "la coborarea unui deal sau la apropierea de semafor este recomandabil sa se scoata din viteza". ori, eu nu am intalnit specificatia asta.
2. pretul placutelor de frana, al discurilor si al ferodourilor este incontestabil mai mic decat cel al cutiei de viteze si/sau al motorului, deci nu pot fi luate in cosiderare costurile atunci cand nu ni se spune sa mergem pe liber. deci este clar ca motorul si/sau cutia nu se uzeaza mai mult la coborarea unui deal.
3. consumul instantaneu 0 la mersul in frana de motor = povesti, dupa parerea mea....
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Masina este facuta intr-adevar sa mearga bagata in viteza. In manualul Daciei se mentioneaza expres chestia asta si se explica de ce. Nu am inteles foarte clar explicatia, am retinut doar ca e vorba despre niste viteze relative foarte mari care apar in cutia de viteze.
In ce priveste consumul instantaneu, la masinile moderne este chiar zero la mersul in frana de motor si asta pentru ca se inchide automat alimentarea cu benzina.
Pana si la batrana mea Dacie se putea adapta o valva care sa indeplineasca aceasta functie.
In ce priveste consumul instantaneu, la masinile moderne este chiar zero la mersul in frana de motor si asta pentru ca se inchide automat alimentarea cu benzina.
Pana si la batrana mea Dacie se putea adapta o valva care sa indeplineasca aceasta functie.
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
styx a scris:
virgil a scris:
3. consumul instantaneu 0 la mersul in frana de motor = povesti, dupa parerea mea....
3. consumul instantaneu 0 la mersul in frana de motor = povesti, dupa parerea mea....
vroiam sa spun ca, in nici un caz nu poate fi vorba de "consum 0" la mersul pe liber (merge la ralanti si consuma), ci despre frana de motor, acolo unde iti indica BC ca ai avea consum 0.... de ce nu se tine seama, este ca, BC da valorile pe baza unor calcule si nu pe baza unui "robinet" care se inchide in frana de motor.... repet, este doar parerea mea....
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2744
Sfat prietenesc: folositi ambele variante in functie de necesitati.
Sfat prietenesc: folositi ambele variante in functie de necesitati.
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
explicatia simplificata in favoarea mersului cu treapta cuplata este urmatoarea:
In cutia de viteze se gasesc doi arbori, cel primar, legat de arborele ambreiajului, si cel secundar care ajunge la diferential, deci la roti.
Fiecare din cei doi arbori are un numar de pinioane egal cu numarul de viteze. Pe arborele primar se mai afla si pinionul de mers inapoi. Pinioanele de pe cei doi arbori sunt permanent angrenate.
Exista insa o diferenta intre cei doi arbori. Arborele primar are pinioanele solidare cu el, adica se invart la aceeasi viteza de rotatie cu arborele in orice situatie. La arborele secundar pinioanele nu mai sunt solidare cu arborele ci se rotesc pe acesta, prin rulmenti.
Transmisia efectiva se face prin intermediul unor mansoane sincron. Acestea sunt niste roti cu dinti laterali, solidare cu arborele secundar care pot aluneca pe acesta si se pot interconecta cu unul dintre pinioanele de pe arborele secundar, folosind dintii laterali. Prin intermediul schimbatorului de viteze se manevreaza unul dintre cele 3 (sau 4) mansoane sincron. Circuitul cuplului este astfel: volant->ambreiaj->arbore primar->pinion arbore primar->pinion arbore secundar->manson sincron->arbore secundar->diferential->planetare->roti.
Cand unul dintre pinioane de pe arborele secundar este selectat, conform treptei alese, celelalte pinioane se vor roti liber pe rulmenti.
Si sa ajungem si la subiect, cand se ruleaza la punctul mort pinioanele de pe arborele primar se rotesc la turatia de relanti (800 rpm). Pinioanele de pe arborele secundar se vor roti la turatia de relanti demultiplicata cu raportul treptei corespunzatoare. Arborele secundar se va roti insa o data cu rotile. La o viteza de 50 de km/h rotile se rotesc de aprox 430 ori. Inmultiti cu raportul diferentialului si veti obtine viteza de rotatie a arborelui secundar.
Apare astfel o diferenta intre viteza de rotatie a pinioanelor de pe arborele secundar (cateva sute de rpm) si viteza arborelui secundar peste 1400 rpm care solicita foarte mult rulmentii pinioanelor si poate distruge inelele distantiere.
Concluzia: faceti ce vreti, dar nu mergeti pe liber
In cutia de viteze se gasesc doi arbori, cel primar, legat de arborele ambreiajului, si cel secundar care ajunge la diferential, deci la roti.
Fiecare din cei doi arbori are un numar de pinioane egal cu numarul de viteze. Pe arborele primar se mai afla si pinionul de mers inapoi. Pinioanele de pe cei doi arbori sunt permanent angrenate.
Exista insa o diferenta intre cei doi arbori. Arborele primar are pinioanele solidare cu el, adica se invart la aceeasi viteza de rotatie cu arborele in orice situatie. La arborele secundar pinioanele nu mai sunt solidare cu arborele ci se rotesc pe acesta, prin rulmenti.
Transmisia efectiva se face prin intermediul unor mansoane sincron. Acestea sunt niste roti cu dinti laterali, solidare cu arborele secundar care pot aluneca pe acesta si se pot interconecta cu unul dintre pinioanele de pe arborele secundar, folosind dintii laterali. Prin intermediul schimbatorului de viteze se manevreaza unul dintre cele 3 (sau 4) mansoane sincron. Circuitul cuplului este astfel: volant->ambreiaj->arbore primar->pinion arbore primar->pinion arbore secundar->manson sincron->arbore secundar->diferential->planetare->roti.
Cand unul dintre pinioane de pe arborele secundar este selectat, conform treptei alese, celelalte pinioane se vor roti liber pe rulmenti.
Si sa ajungem si la subiect, cand se ruleaza la punctul mort pinioanele de pe arborele primar se rotesc la turatia de relanti (800 rpm). Pinioanele de pe arborele secundar se vor roti la turatia de relanti demultiplicata cu raportul treptei corespunzatoare. Arborele secundar se va roti insa o data cu rotile. La o viteza de 50 de km/h rotile se rotesc de aprox 430 ori. Inmultiti cu raportul diferentialului si veti obtine viteza de rotatie a arborelui secundar.
Apare astfel o diferenta intre viteza de rotatie a pinioanelor de pe arborele secundar (cateva sute de rpm) si viteza arborelui secundar peste 1400 rpm care solicita foarte mult rulmentii pinioanelor si poate distruge inelele distantiere.
Concluzia: faceti ce vreti, dar nu mergeti pe liber
- razvan
- **
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
doua chestiuni:
apropo de scoala de soferi - stiati ca in franta cursantii sunt invatati sa nu scoata din viteza la semafor?! ei stau la semafor cu ambreiajul calcat si in treapta I.
a 2-a chestiune - masinile cu cutii automate cum sunt atunci cand franezi?
pe liber? sau in viteza? daca sunt pe liber (eu asa cred) si din cele scrise mai sus 'a lasa masina pe liber in franare' este rau atunci ineamna ele se strica mai repede?
apropo de scoala de soferi - stiati ca in franta cursantii sunt invatati sa nu scoata din viteza la semafor?! ei stau la semafor cu ambreiajul calcat si in treapta I.
a 2-a chestiune - masinile cu cutii automate cum sunt atunci cand franezi?
pe liber? sau in viteza? daca sunt pe liber (eu asa cred) si din cele scrise mai sus 'a lasa masina pe liber in franare' este rau atunci ineamna ele se strica mai repede?
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
masina cu cutie automata nu e niciodata pe "liber"
Iar consumul 0% chiar e real, daca decelerati o sa observati pe la ~2000rpm cum incepe sa bage si benzina si viteza de decelerare scade usor din aceasta cauza, si apare si un consum mic pe BC
Motorul se invarte foarte bine si fara benzina (frana de motor)
Iar consumul 0% chiar e real, daca decelerati o sa observati pe la ~2000rpm cum incepe sa bage si benzina si viteza de decelerare scade usor din aceasta cauza, si apare si un consum mic pe BC
Motorul se invarte foarte bine si fara benzina (frana de motor)
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- mihalcea dan
- OP
- 79 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Astra 1992 C14NZ
- Constanta
mihalcea dan
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
Wow super explicatii,pai sa inteleg ca lasatul pe liber este o mare greseala pe care o fac multi, eu am intrebat deoarece un prieten de-al meu a facut acum scoala si instructorul se batea cu pumnii in piept ca este normal sa o lasi pe liber...si cand te gandesti cine te invata sa conduci...ce oameni...va multumesc pentru toate sfaturile voastre