- catalinb
- OP
- 157 mesaje
- din 08 Aug 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bucuresti
catalinb
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
INTREBARE (am scotocit pe forum si nu am gasit un raspuns care sa ma multumeasca):
La majoritatea masinilor eficienta franarii nu este distribuita in mod egal pe ambele punti. Pe romaneste, spate tine mai putin decat fatza. Din acest motiv exista "avantajul" ca placutele (sau tamburii) spate sa fie schimbati mai rar decat pe fatza. De ce producatorii nu au ales sa faca asa? (la fel e si la vechea Dacie) Mie unul mi-ar conveni sa am aceeasi eficienta si pe spate chiar daca schimb placutele oadata cu cele de pe fatza. Inca ceva....la Dacie exista un decuplator care activeaza frana pe puntea din spate sub forta unei incarcaturi mai mari pusa in portbagaj. La Opel exista asa ceva? Daca da, se poate activa permanent, fara sa ai masina incarcata cu bagaj? Ma gandesc ca poate are o siguranta ceva......sau un pistonas care poate fi blocat manual pe "on".
Vectra 2001 1.6 16V
La majoritatea masinilor eficienta franarii nu este distribuita in mod egal pe ambele punti. Pe romaneste, spate tine mai putin decat fatza. Din acest motiv exista "avantajul" ca placutele (sau tamburii) spate sa fie schimbati mai rar decat pe fatza. De ce producatorii nu au ales sa faca asa? (la fel e si la vechea Dacie) Mie unul mi-ar conveni sa am aceeasi eficienta si pe spate chiar daca schimb placutele oadata cu cele de pe fatza. Inca ceva....la Dacie exista un decuplator care activeaza frana pe puntea din spate sub forta unei incarcaturi mai mari pusa in portbagaj. La Opel exista asa ceva? Daca da, se poate activa permanent, fara sa ai masina incarcata cu bagaj? Ma gandesc ca poate are o siguranta ceva......sau un pistonas care poate fi blocat manual pe "on".
Vectra 2001 1.6 16V
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
Daca frana s-ar distribui in mod egal intre cele doua punti, nu ti-ar creste eficienta, ci din contra! Rotile din spate se vor bloca mult mai repede deoarece incarcatura pe puntea spate este mult mai mica pe timpul franarii. Niste roti blocate nu te ajuta la franare, ci doar te fac sa pierzi controlul mai usor.
sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
- catalinb
- OP
- 157 mesaje
- din 08 Aug 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bucuresti
catalinb
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
sodo a scris:Ca sa nu-ti fuga spatele cand franeaza egal,ar trebui sa ai o masa mai mare pe puntea spate decat pe puntea fata,ca sa compensezi schimbul de mase din momentul in care se lasa masina pe fata.Cel putin asa cred eu.
Poate, dar ma gandeam ca daca masina are ABS nu ar trebui sa fuga spatele, la fel cum si pe fatza, gratie ABS-ului, poti sa controlezi masina.
Dumnezeu stie........
Era pe aici un topic cu niste linkuri care trimiteau la niste filmulete facute undeva in Norvegia cred, unde se explicau in mod concret efectele ABS ului, ESP ului si al altor cateva sisteme din genul asta prin experimente elocvente care constau in conducerea unor masini pe zapada tasata si in care se vedea in mod clar cum functioneaza aceste sisteme. Interesant ar fi sa vad cum ar reactiona o masina ale carei frane tin la aceeasi intensitate. O sa propun ca tema pe Discovery (sau N Geografic) la Brainiac.....e....glumeam desigur.....
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sal,eu asa am facut la KADETT,i-am scos supapele de la conductele spate..Sunt situate sub pompa de frana,ca un distantier intre corpul pompei si conducta.Frana superbine,si am constatat ca ramaneau 4 urme pe asfalt in loc de 2...Iar iarna nu am avut niciodata probleme.Dar de da KDT la Vectra e ceva diferenta-ABS-si nu-mi dau seama cum ar fi influentat de lipsa supapelor (daca le-o avea,nici nu m-am uitat..)
- catalinb
- OP
- 157 mesaje
- din 08 Aug 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bucuresti
catalinb
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
SUPERDRAGOS35 a scris:Sal,eu asa am facut la KADETT,i-am scos supapele de la conductele spate..Sunt situate sub pompa de frana,ca un distantier intre corpul pompei si conducta.Frana superbine,si am constatat ca ramaneau 4 urme pe asfalt in loc de 2...Iar iarna nu am avut niciodata probleme.Dar de da KDT la Vectra e ceva diferenta-ABS-si nu-mi dau seama cum ar fi influentat de lipsa supapelor (daca le-o avea,nici nu m-am uitat..)
Mersi de mesaj....astept inca pe cineva care sa ma scoata din ceatza in legatura cu asta........eventual o explicatie de ordin tehnic din partea cuiva care are cunostinte pe parte tehnica in prinvinta franelor asistate de ABS.
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu te va scoate nimeni din ceata...pt ca nu se baga nimeni in ceata altuia!
deja ai primit un mesaj pertinent de la un colegi!
daca ai reusi intr-un fel sa ai aceiasi forta de franare pe toate rotile...imagineaza-ti ca te afli intr-o curba si trebuie sa franezi...o faci ....spatele pleaca instant spre exteriori...ESP nu ai...oricum ESP-ul actioneaza daca intra in derapaj si fata... ai ABS...ABS-ul elibereaza automat franarea pe puntea spate concomitent cu puntea fata(pentru ca TU ai dezactivat repartitia fortei de franare)....deci...ADIO FRANE!
cu alte cuvinte...sa nu o mai lungesc....iti vei face mai mult rau decat bine ...vrei o parere avizata!...STAI LA LOCUL TAU!
app-si dacia avea REPARTITOR(ca asa se numeste acel dispozitiv);daca franau toate odata, aveai repartitorul blocat!
deja ai primit un mesaj pertinent de la un colegi!
daca ai reusi intr-un fel sa ai aceiasi forta de franare pe toate rotile...imagineaza-ti ca te afli intr-o curba si trebuie sa franezi...o faci ....spatele pleaca instant spre exteriori...ESP nu ai...oricum ESP-ul actioneaza daca intra in derapaj si fata... ai ABS...ABS-ul elibereaza automat franarea pe puntea spate concomitent cu puntea fata(pentru ca TU ai dezactivat repartitia fortei de franare)....deci...ADIO FRANE!
cu alte cuvinte...sa nu o mai lungesc....iti vei face mai mult rau decat bine ...vrei o parere avizata!...STAI LA LOCUL TAU!
app-si dacia avea REPARTITOR(ca asa se numeste acel dispozitiv);daca franau toate odata, aveai repartitorul blocat!
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
salut ! Imi permit sa imi spun si eu parerea .... , treaba sta cam asa , masina franeaza pe fata cam 70 % , asta daca ai portbagajul gol , la dacie exista un repartitor sub puntea spate care era actional de o tija , deci daca puneai greutate in spate tija aia facea sa ai frana egala si pe spate si pe fata , daca nu frana tinea numai pe fata , la majoritatea masinilor exista acel repartitor de care amintea un coleg , ma refer la cele mai vechi , la astea cu abs nu stiu ce sa zic , ca si colegii care au mai scris , cred ca s-ar duce dracu masina daca am avea frane egale pe spate si pe fata ,toata treba e sa ai derenta maxima atunci cand franezi , daca stai sa te gandesti logic greutate mare ai pe fata , deci acolo ai aderenta mare , daca se blocheaza rotile spate cred ca patineaza ca la balamuc , si tu tre sa te lipesti de asfalt nu de copac . Cu respect !