Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Odata cu venirea anotimpului rece sau ...coincidenta, nu mai am turbo.
Am consum mai mic, iarasi din cauza ca nu mai merge A/C-ul sau ca nu mai am turbo ?!?
"Suiera" ceva pe la motor si nu am reusit sa imi dau seama de unde ?!? si numai cand accelerez, daca merg constant nu se aude "suieratul".
Nu am nici o eroare la diagnoza care sa arate comportamentul "lenes" al masinii.

Sfaturi ? Idei ? Sugestii ? ...

CristianTM.
Skip ads

  • gevolleyball

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
"Odata cu venirea anotimpului rece sau ...coincidenta, nu mai am turbo. "Super tare concluzia si cam pripita Smile
Faza cu consumul in anotimpul rece o stiam pe invers,oricum pana se incalzeste dieselul papa mai mult,faptul ca ai oprit compresorul de AC nu cred ca e mega-economie la motorina.Prefer sa-l folosesc si iarna,merge mult mai ok dezaburirea si nu numai.
Suiera ceva pe la motor!?Daca ai urmarit dieseluri cam toate suiera...Verifica etanseitatile la furtune,vezi de furtunasele de vacuum sa nu fie crapate..bla-bla-bla.Daca nu ai avea turbo...ai merge greoi,foarte greoi..dar nu ma pronunt...oricum turbo il simti dupa 1500rpm,nu?
In alta ordine de idei,ai luat o masina extraordinar de faina,cel putin la exterior...dar am urmarit cate ai schimbat la ea pana acuma...cam multe totusi pentru ce se dorea a fi...
Oricum,mergem inainte..cu sau fara ta(xe)riceanu
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Problema a aparut odata cu venirea anotimpului rece si se manifesta printr-un "suierat" numai cand accelerez. Pentru mine nu este normal acel suierat pentru ca nu se auzea pana acum si in acelasi timp, nu mai simt "zvacnirea" masinii pe la 2200, de aceea ziceam ca e cam "lenesa", merge ca un diesel normal, nu mai are forta !
Am verificat vizibil etanseitatea furtunelor pe traseul debitmetru-intercooler-admisie. Nu pare nimic fisurat sau desprins, plus ca un mecanic zicea ca daca ar fi o fisura pe undeva : 1. ar trebui sa se vada si 2. ar trebui in timp sa se mareasca.
Am schimbat intr-adevar cate ceva la masina asta pentru ca CEL care a dat-o a stiut EXACT cand sa o dea, intre 100k-160K pica: caseta de directie, turbo, CIM, ...bielete, amortizoare, brate stabilizatoare, admisie, volanta ...si inca mai astept lista completa.

CristianTM.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Salut ,
Nu ma pricep la turbine insa am niste constatari facute la diverse masini :

La a mea cand accelerez se aude suieratul specifi turbinei si se simte ca lucreaza de la cateva mii de km de cand am luat-o . La fel si la Astra H Z20LER care am avut-o ( se auzea de la 6000 de km turbina )
La o Toyota diesel cand accelerez aceeasi chestie se aude suieratul dintotdeauna ( adica de la 10 km cand a fost ridicata din showroom)
La un Golf2 turbo diesel nu se mai auzea suieratul acela . Am dus-o la mecanic , a desfacut-o , a scos niste frunze din ea si a curat-o si apoi a inceput iar sa se auda turbina si sa se simta .
Concluzia mea este ca atata timp cat suiera usor in acceleratie inseamna ca merge Very Happy

Mai bine o duci la o diagnoza si vezi exact in ce parametrii merge motorul . Deasemenea nu-ti face probleme ca sunt turbine sh cu garantie pe toate drumurile sau se poate reconditiona
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
intai de toate ,cristian. spune daca mai are aceeasi forta masina ca-nainte de a auzi tu suieratul?
mai este o discutie pe forum vis-a-vis de suierat,de altfel specific al turbinelor.
intre 1500 si 3500 se aude si in acceleratie si in deceleratie!
fara turbo inseamna cam acelasi lucru ca si cum ai merge fara debitmetru!si cu un MARE semn anume pe display-ul de la turometru!
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Nu am nici un cod de eroare ! Si nici un semne pe displayul de la turometru.
Inainte de "suierat" se simtea o zvacnire pe la 2200rpm, acum NU. Masina nu mai are aceea forta inainte de suierat.
Cred ca problema e mai mult de murdarie, aer care scapa pe undeva, intercooler,...si nimic electronic sau electric.

CristianTM.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#297039
sper ca gasesti leac in link-ul de mai sus!aici este vorba de y22 dtr nu de 1.9 cdti,poate iti faci o idee.
  • luckylove

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:Odata cu venirea anotimpului rece sau ...coincidenta, nu mai am turbo.
Am consum mai mic, iarasi din cauza ca nu mai merge A/C-ul sau ca nu mai am turbo ?!?
"Suiera" ceva pe la motor si nu am reusit sa imi dau seama de unde ?!? si numai cand accelerez, daca merg constant nu se aude "suieratul".
Nu am nici o eroare la diagnoza care sa arate comportamentul "lenes" al masinii.

Sfaturi ? Idei ? Sugestii ? ...

CristianTM.


salutare
verifica furtunele de la turbo
ai cu siguranta unu fisurat
cauta pe furtune urme de ulei,condens,praf
e posibil sa fie mica fisura dar ea se mareste in timp
cauta cu atentie
bafta
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sau ... schimba filtrul de motorina! L-ai schimbat de curand? Daca nu incearca si asta.
La a mea a fost o diferenta sesizabila din momentul in care am schimbat filtrul de motorina (adica nu prea eram eu multumit cum tragea masina, in schimb acum ma multumeste pe deplin)
Sunt de parere ca sueratul e normal, adica este specific turbinelor.
Toate bune!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Primul lucru bun si foarte rezon ar fi sa cureti EGR si admisie. Dupa aia detaliezi.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Un tutorial cum sa cureti EGR am vazut, deci m-as descurca, admisia e greu de dat jos ? Trebuie tinut cont de ceva anume ? Are suruburi greu de ajuns la ele ?
Asta e ?
CristianTM.


Ultima modificare făcută de CristianTM la Joi 11 Dec, 2008 10:44 am
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
A ta nu e ca a mea, dar nu cred ca este mult mai complicat.
Ar fi bine sa cureti EGR si dupa aia sa iei restul de masuri.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Imi place. Fiecare da sfaturi influentat de problemele pe care le-a avut.
Imi dau si eu cu parerea, desi nu sunt primul: MERGI la un tester. Chiar daca nu ai eroare, se pot urmari parametrii si vedea din ce directie vine problema.

Scoti fum?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Ai dreptate #maiandrei, in cazul acesta asta era si ideea: ca fiecare sa isi dea cu parerea, unu tot o nimeri pana la urma Wink
Fumul este normal, alb. Masina nu "suiera" inainte ! si se simtea acea "zvacnire", acum "suiera" si nu mai are zvacnirea. Zgomotul nu vine dinspre admisie+EGR ci mai degraba de undeva din fata sau lateral-dreapta. Nasol este ca nu suiera pe loc, sau la relanti, numai in accelerare si in sarcina, de aceea pe loc nu prea pot sa imi dau seama.
Am vrut sa fac o diagnoza la cateva service-uri si ...cand au auzit de turbo, m-au trimis de la un service la altul, adevarul este ca nici nu am avut timp sa merg la unele mai bine "dotate" , reprez. Opel din Timisoara pica, din cauza zvonurilor, adica in doua cuvinte: scumpi si nu se pricep ! Ai idee ce parametrii ar trebui urmariti la diagnoza?

CristianTM.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@maiandrei, am senzatia ca omul are opcom si cred ca stie sa-l foloseasaca. La vectra ta dupa ce ai curatat EGR-ul, cum a mers masina, dupa?
Curatarea intotdeauna da rezultate, depinde daca o nimeresti din prima, poate fi egr, catalizator, adica ceva de genul admisie, evacuare, alimentare, la el nu e cazul de aprindere Very Happy. Se pare ca si marile serviceuri lucreaza prin eliminare, noi de ce nu?


PS: De pe forum esti nevoit sa culegi tot ce ti se pare bun si sa pui in aplicare. Mi se pare destul de normal ca fiecare sa isi dea cu parerea tinand cont de problemele pe care le-a avut.

LE: acum am vazut, confund persoana, nu are tester, dar din TM sunt cativa colegi care il pot ajuta. Nu cunosc prea bine motorul asta si poate nu ar fi bine sa i-mi dau cu parerea, insa in general la turbo dupa ce cureti admisia si evacuarea, ai o cu totul si cu totul alta masina.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
#DB77AAA o mica rectificare: Am OP-COM si cer ajutorul celor care pot sa ma ajute in continuare.
Ce parametru ar trebui sa urmaresc pentru buna functionare a motorului, respectiv TURBO - ce ma intereseaza cel mai tare
O mica selectie:

Mass Air Flow Sensor: 2 kg/h
Charge Air Temperature: 24 °C
Charge Air Temperature: 3.16 V
Fuel Temperature: 22 °C
Fuel Temperature: 3.24 V
Coolant Temperature: 22 °C
Coolant Temperature: 3.73 °C
Oil Level: Normal
Oil Pressure: Underpressure
Engine Oil Level Status: Okay
Barometric Pressure: 100 kPa
Barometric Pressure: 3.94 V
Boost Pressure Command: 104 kPa
Boost Pressure: 98 kPa
Boost Pressure: 1.58 V
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve: 75 %
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation): 100 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation): 4 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio: 5 %
Throttle Position PWM Servo Signal: 5 %
Desired Common Rail Fuel Pressure: 32.30 MPa
Common Rail Fuel Pressure: 0.21 MPa
Common Rail Fuel Pressure: 0.49 V
Rail Pressure Control Solenoid Valve PWM: 12 %
Rail Pressure Control Solenoid Valve Current: 0.19 A
Fuel Metering Solenoid Valve PWM: 15 %
Fuel Metering Solenoid Valve Current: 0.39 A
Engine Torque: -48 Nm
Torque Control: Inactive
Requested Torque (Traction Control): 0 Nm
Main Injection Timing: 0.0 °CA
Final Fuel Injection Amount: 0.0 mm3/stk

Citirea e facuta ori la relanti, ori cu motorul oprit ?!? Nu mai retin exact.
CristianTM.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu ti-am spus ce as face, o curatare. Nu sunt suficient de pregatit sa interpretez ce ai acolo, numa ca la mine la diagnoza(si cu opcom si kkl-com), imi arata clar ce cere ECU si ce realizeaza. Desired/actual
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
a scris undeva @dan valorile la maf.
din ce stiu eu trebuie sa fie 25-27 kg/ora in ralanti.dar era la y17dt.la tine nu cred sa fie asa putin.
dar poate ma insel.in cazul asta e debitmetru de vina.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai facut citirea cu motorul oprit.
Da-ne acelasi set de date pentru ~2500 si ~3500 rpm.
Sau mai bine cauta-l pe Nicu (SenatorC30SE) din Arad. Iti va rezolva problema.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu date noi:



Ce este in regula sau mai bine zis CE NU ESTE in regula ?!?
CristianTM.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR