blue
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Calibra 1994 20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
salutare, incep cu.... (pun puncte puncte dupa cat m`am chinuit sa etansez instalatia), am bagat zilele astea 4-5 bari freon in instalatie, am apasat pe butonu` magic siii surpriza, se aprinde beculetzul de la butonas, deci acea sonda pe care o are pe radiator a detectat presiunea in instalatie, si s-a aprins becu, se tureaza putin motoru, normal ii trebuie un surplus de putere/benzina. acum vine problema, nu porneste nici compresorul nici ventilatorul. Credeam ca e compresorul dus, dar am luat aparat de masura si am pus la capetele lui, si surpriza 0 Volti din cei 12 care trebuiau sa fie. Unde sa ma uit si ce sa`i fac? exista vreo siguranta pt partea cu aerul conditionat ?, (ca in tablou nu am gasit niciuna)daca nu ce e de facut ? :-<, ce piesa da comanda sa porneasca cele 2 elemente ?
multumesc anticipat
multumesc anticipat
- deleted-17217
- *
- 26 mesaje
- din 07 Apr 2008
deleted-17217
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
blue, la calibra, compresorul porneste numai dupa ce ai freon r12 in instalatie..... nu vb din auzite , am testat pe a mea:)
inainte cand m am dus sa o incarc cu freon , un prost de mecanic mi a zis ,,domnu nu am ce sa i fac nu va porneste compresorul ,,
compresorul il poti porni , si cu cateva fire daca i faci o legatura separata , asa doar ca sa vezi daca merge , dar nu e bine sa il pornesti sa lucreze pe liber fara freon
la mine de ex. in cazul meu marea problema este alta: imi scapa freon din instalatie , si dupa ce incarc instalatia , imi merge aerul conditionat 4 sau 5 ore , nimeni nu mi gaseste pe unde pierde:(... freon... sau cineva sa repare locul unde pierde
succes
inainte cand m am dus sa o incarc cu freon , un prost de mecanic mi a zis ,,domnu nu am ce sa i fac nu va porneste compresorul ,,
compresorul il poti porni , si cu cateva fire daca i faci o legatura separata , asa doar ca sa vezi daca merge , dar nu e bine sa il pornesti sa lucreze pe liber fara freon
la mine de ex. in cazul meu marea problema este alta: imi scapa freon din instalatie , si dupa ce incarc instalatia , imi merge aerul conditionat 4 sau 5 ore , nimeni nu mi gaseste pe unde pierde:(... freon... sau cineva sa repare locul unde pierde
succes
blue
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Calibra 1994 20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
pai ala care voia sa`mi incarce instalatia a zis ca trebuie sa fie R132a sau cum naiba ii zice, poate gresesc, se`ntampla ceva daca schimb tipul freonului ? cred ca s`a mai discutat chestia asta pe multe forum`uri, dar pt calibra in special , nu am gasit nimic, iar faza cu compresorul, ti`am zis ca nu primeste "comanda" de niciunde sa porneasca, poate o fii vreo problema la fire. acum nu stiu daca e bine sa`l pornesc cu alt tip de freon :-s
- deleted-17217
- *
- 26 mesaje
- din 07 Apr 2008
deleted-17217
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
dumitru iulian- Suspendat
- 6 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Calibra 1993 c20ne
- Bucuresti
dumitru iulian- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
http://www.termoport.ro/ind...?sectiune=contact
Suni spui ce vrei si iti faci programare. Sa spui clar ca vrei cu r12 ca poate nu mai au.
Suni spui ce vrei si iti faci programare. Sa spui clar ca vrei cu r12 ca poate nu mai au.
dumitru iulian- Suspendat
- 6 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Calibra 1993 c20ne
- Bucuresti
dumitru iulian- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
mihai_m
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
mihai_m
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
mctoto a scris:Pai nu merge r12 inlocuit cu 134 asa direct.
Din cate stiu exista un inlocuitor pt r12, ceva ecologic dar cu randament prost.
Din cate stiu exista un inlocuitor pt r12, ceva ecologic dar cu randament prost.
am auzit si eu de inlocuitorul pt r12, dar se pare ca nu are nimieni
intre timp am gasit R12 la un atelier, maine ma duc sa inlocuiesc freonul. sper ca acesta sa fie motivul, sa nu fie compresorul defect.
ai idee, e vreo problema daca scot r134 care e acum pe instalatie si il inlocuiesc direct cu R12? avand in vedere ca compresorul nu a pornit sa faca amestec?
mihai_m
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
blue
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Calibra 1994 20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
intre timp m`am mai documentat, atentie ...calibrele s-au facut si cu R12 (pana in 93) si cu R134a dupa 93(94?).
Am rezolvat problema cu AC`ul , insa ceva parca nu e bine, pt ca nu e aerul ala rece de R12 care sa te inghete...adica la temperaturi mari de afara...nu face fata extraordinar(sa vedem la vara)....asadar:
1. Ce cantitate de freon (R12) intra intr-o calibra? (eu n`am decat 650grame...atat a considerat omu` ca se baga - daca mai are cineva vreun manual...sau daca mai are abtipildu` de pe masina pe care scria cantitatea...sa`mi spuna si mie...)
2. Exista vreo posibilitate ca radiatoru` de AC dinauntru sa fie imbaxit? (praf si alte alea....avand in vedere ca nu am filtru de polen?) ...daca da....ce solutie as avea sa`l curat?
3. Nu-nchide bine clapeta dintre radiatoru de caldura si cel de AC...astfel impreunandu`le? solutie
4. In mers..cand e pornit AC`ul se aude intr-una...prin tevi cum circula freonu, desi nu cred ca ar trebui decat cand il opresti...
Pt Ldivora...
Teoretic nu ar trebui sa mearga R134a pe instalatie de R12 fara a curata cat de mult se poate...uleiul de R12 din instalatie...si tot teoretic nici garniturile nu ar trebui sa reziste...insa am o cunostinta cu AC R12...a bagat direct R134a fara nicio manevra...si e al 2`lea an in care ii merge. Nu s-a blocat nici compresoru si nu i-a cedat niciun O-ring...asa ca nu stiu ce sa mai cred....
Am rezolvat problema cu AC`ul , insa ceva parca nu e bine, pt ca nu e aerul ala rece de R12 care sa te inghete...adica la temperaturi mari de afara...nu face fata extraordinar(sa vedem la vara)....asadar:
1. Ce cantitate de freon (R12) intra intr-o calibra? (eu n`am decat 650grame...atat a considerat omu` ca se baga - daca mai are cineva vreun manual...sau daca mai are abtipildu` de pe masina pe care scria cantitatea...sa`mi spuna si mie...)
2. Exista vreo posibilitate ca radiatoru` de AC dinauntru sa fie imbaxit? (praf si alte alea....avand in vedere ca nu am filtru de polen?) ...daca da....ce solutie as avea sa`l curat?
3. Nu-nchide bine clapeta dintre radiatoru de caldura si cel de AC...astfel impreunandu`le? solutie
4. In mers..cand e pornit AC`ul se aude intr-una...prin tevi cum circula freonu, desi nu cred ca ar trebui decat cand il opresti...
Pt Ldivora...
Teoretic nu ar trebui sa mearga R134a pe instalatie de R12 fara a curata cat de mult se poate...uleiul de R12 din instalatie...si tot teoretic nici garniturile nu ar trebui sa reziste...insa am o cunostinta cu AC R12...a bagat direct R134a fara nicio manevra...si e al 2`lea an in care ii merge. Nu s-a blocat nici compresoru si nu i-a cedat niciun O-ring...asa ca nu stiu ce sa mai cred....
Rebelash
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2008
- Mesaj Privat
- valix
- **
- 214 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2012 A16XER
- Bucuresti
valix
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
Rebelash
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2008
- Mesaj Privat
Rebelash
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2008
- Mesaj Privat
am rezolvat problema cu AC la un service care mi-a facut cu ochiul...pt cei care au nevoie am fost fff multumit,se numeste MASTER MOTORS titan langa auchan...la blocurile alea noi!au aparatura si m-a rezolvat repejor singura chestie este ca incarcarea cu freon costa 130 ron ron,dar parerea mea merita ca stiu baietii ce fac...am fost cu problema presetupei de la compresor...nu era in nici un caz asta...au depistat o conducta rupta(la service-ul anterior asa mi-au spus "baietii" si cu problema asta m-am prezentat)...sudat,demontat,incarcat = 240 ron!bafta all