sszaby
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu un Opel Agila 2003, motor 1.0 Z10XEP, Euro 4.
Am fost azi la ITP cu ea si masina a fost respinsa pe motiv ca gazele sunt un pic mari.
Iata valorile masurate:
CO % vol. 0.33
CO2 % vol. 14.7
HC ppn vol. 69
O2 % vol. 0.06
Lambda 0.99
COcorr. % vol. 0.33
AFR(BNZ) 14.65
Tur. (RPM) 2960
Temp. 85
Din cauza ca valoarea COcorr. % vol. este 0.33
masina a fost respinsa la ITP, tipul de acolo zicea ca trebuie sa
fie 0.20, si sa verific filtrul de are, bujii sonda lambda.
Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar aceasta cauza este intemeiata
sau tipul de acolo vroia sa castige un ban in plus.
Eventual daca aveti ceva specificatii de la Opel cu valorile normale?
Mentionez ca masina are 93.000 km la bord.
Pana acum nu am avut probleme cu motorul, am verificat codurile de eroare prin metoda "pedale"
dar nu arata nicio eroare.
Am vorbit cu un mecanic si mi-a sugerat ca ar fi mai bine sa dau tipului de la ITP ceva banuti
si sa ma lase in pace, decat sa se bage cineva in motor si sa caute cauza noxelor
pentru ca ajung sa-mi schimbe jumatate din motor si sa nu rezolve nimic
la ce meseriasi sunt pe la noi.
Am si eu un Opel Agila 2003, motor 1.0 Z10XEP, Euro 4.
Am fost azi la ITP cu ea si masina a fost respinsa pe motiv ca gazele sunt un pic mari.
Iata valorile masurate:
CO % vol. 0.33
CO2 % vol. 14.7
HC ppn vol. 69
O2 % vol. 0.06
Lambda 0.99
COcorr. % vol. 0.33
AFR(BNZ) 14.65
Tur. (RPM) 2960
Temp. 85
Din cauza ca valoarea COcorr. % vol. este 0.33
masina a fost respinsa la ITP, tipul de acolo zicea ca trebuie sa
fie 0.20, si sa verific filtrul de are, bujii sonda lambda.
Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar aceasta cauza este intemeiata
sau tipul de acolo vroia sa castige un ban in plus.
Eventual daca aveti ceva specificatii de la Opel cu valorile normale?
Mentionez ca masina are 93.000 km la bord.
Pana acum nu am avut probleme cu motorul, am verificat codurile de eroare prin metoda "pedale"
dar nu arata nicio eroare.
Am vorbit cu un mecanic si mi-a sugerat ca ar fi mai bine sa dau tipului de la ITP ceva banuti
si sa ma lase in pace, decat sa se bage cineva in motor si sa caute cauza noxelor
pentru ca ajung sa-mi schimbe jumatate din motor si sa nu rezolve nimic
la ce meseriasi sunt pe la noi.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
sszaby
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
sszaby
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
Sa va zic ce am facut pana acum:
Am cumparat ceva aditiv pentru curatarea injectoarelor(nu stiu daca e cazul dar banuiesc ca nu strica), am schimbat filtrul de aer si am mers ieri vreo 100 de kilometrii ca sa scap de benzina de 98 de la romperol din rezervor. Saptamana viitoare ma duc la mecanic sa-mi schimbe bujiile caci dupa cartea de service au cam 40000 de kilometrii.
Sonda lambda e verificata functioneaza ok iar toba e in stare perfecta.
Inca o chestie:
Ce benzina imi recomandati sa folosesc ca sa scada noxele?
Tipul de acolo de la itp mi-a zis sa pun benzina "scumpa".
Cam ce se vinde pe la noi e OVM carrera 100 si MOL Evo.
Pana acum am folosit efix 95 de la rompetrol si inainte sa merg la ITP am bagat 98 tot de la Rompetrol.
Am tot citit pe forumuri despre benzina cu cifra octanica 98, 99, >99.
Concluzia era cam peste tot aceeasi: creste consumul, implicit cresc si noxele datorita consumului mai mare si in timp provoaca uzura motorului.
De ce, nu stie nimeni!
Ce am mai citit este ca e recomandat de folosit benzina 95 chiar daca motorul e mai lenes, deoarece ECU e calibrat din fabrica pentru acest tip de benzina si ca trebuie mers sute de kilometrii cu benzina 98 puna se invata ECU cu noile parametrii. O resetare a ECU readuce parametrii la setarile din fabrica adica pentru benzina de 95.
Acum chiar sunt bagat in ceata, nu mai inteleg nimic.
Imi puteti da voi niste raspunsuri concrete?
Am cumparat ceva aditiv pentru curatarea injectoarelor(nu stiu daca e cazul dar banuiesc ca nu strica), am schimbat filtrul de aer si am mers ieri vreo 100 de kilometrii ca sa scap de benzina de 98 de la romperol din rezervor. Saptamana viitoare ma duc la mecanic sa-mi schimbe bujiile caci dupa cartea de service au cam 40000 de kilometrii.
Sonda lambda e verificata functioneaza ok iar toba e in stare perfecta.
Inca o chestie:
Ce benzina imi recomandati sa folosesc ca sa scada noxele?
Tipul de acolo de la itp mi-a zis sa pun benzina "scumpa".
Cam ce se vinde pe la noi e OVM carrera 100 si MOL Evo.
Pana acum am folosit efix 95 de la rompetrol si inainte sa merg la ITP am bagat 98 tot de la Rompetrol.
Am tot citit pe forumuri despre benzina cu cifra octanica 98, 99, >99.
Concluzia era cam peste tot aceeasi: creste consumul, implicit cresc si noxele datorita consumului mai mare si in timp provoaca uzura motorului.
De ce, nu stie nimeni!
Ce am mai citit este ca e recomandat de folosit benzina 95 chiar daca motorul e mai lenes, deoarece ECU e calibrat din fabrica pentru acest tip de benzina si ca trebuie mers sute de kilometrii cu benzina 98 puna se invata ECU cu noile parametrii. O resetare a ECU readuce parametrii la setarile din fabrica adica pentru benzina de 95.
Acum chiar sunt bagat in ceata, nu mai inteleg nimic.
Imi puteti da voi niste raspunsuri concrete?
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
sszaby a scris:Am facut ITP-ul pe Maramuresului (Magor srl), culmea e ca a fost si un reprezentant RAR la fata locului, nu stiu cum de am avut un asa "noroc".
Pai uite ca ti-ai dat singur raspunsul la problema. De asta n-ai trecut itp-ul, din cauza ca era tipul de la RAR acolo.
Parerea mea e sa te mai duci o data si il vei lua.
sszaby
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
Problema rezolvata, gazele au iesit perfect fara sa dau bani de bere omului de la ITP. Valorea de 0,33 de data trecuta a scazut la 0,14 ceea ce este sub pragul maxim de 0,20. Cu asta am schimbat filtrul de aer, bujii, bagat solutie de curatat injectoare si am mers la ITP cu benzina Euro 5 de la MOL (EVO). Se pare ca totusi benzina influenteaza noxele, de acum incolo voi avea grija ce benzina bag in masinuta mea.
Am mai schimbat si bratul de la roata dreapta, avea un pic de joc, cu asta am patit o faza ciudata: mecanicul a trebuit sa faca comanda la brat din afara, original GM. Am vazut cu ochii mei cum doua brate de la producatori diferiti destinat pentru Agila erau mai scurte cu 10 mm decat cel original de pe masina mea, pur si simplu nu se potriveau desi scria pe cutiile lor ca e pentru agila si suzuki. Nu inteleg de ce, oare fac economie la material? Al meu avea 29,5 cm iar cel de producator 28,5 cm.
Pretul acestora era in jur de 100 de RON, iar cel adus de afara GM a costat
aproape 500 de RON. E un pic de diferenta.
Am mai schimbat si bratul de la roata dreapta, avea un pic de joc, cu asta am patit o faza ciudata: mecanicul a trebuit sa faca comanda la brat din afara, original GM. Am vazut cu ochii mei cum doua brate de la producatori diferiti destinat pentru Agila erau mai scurte cu 10 mm decat cel original de pe masina mea, pur si simplu nu se potriveau desi scria pe cutiile lor ca e pentru agila si suzuki. Nu inteleg de ce, oare fac economie la material? Al meu avea 29,5 cm iar cel de producator 28,5 cm.
Pretul acestora era in jur de 100 de RON, iar cel adus de afara GM a costat
aproape 500 de RON. E un pic de diferenta.
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
La fel am patit si eu cu RAR-ul, am fost, totul ok pana la noxe. La mie problema era ca erau noxele prea mici, adica mai mici decat trebuiau. Iti dai seama ce bucurie pe capul meu, ca state-am incordat ca nu eram sigur daca masina este E3 sau E4.
Norocul meu a fost ca am mers la RAR printr-o firma din Tm si totul s-a rezolvat cu 50 lei. Tipul de la RAR a fost de acord sa mai masoare o data noxele, dar de data asta a astupat toba cu mana si a iesit ok ...
Nu te speria ... la mine daca ma pica ii dadeam in judecata, adica ma pica rar-ul pentru ca masina mea polueaza mai putin decat trebuie ...
Scuze pentru off topic dar trebuia sa povestesc cuiva
Norocul meu a fost ca am mers la RAR printr-o firma din Tm si totul s-a rezolvat cu 50 lei. Tipul de la RAR a fost de acord sa mai masoare o data noxele, dar de data asta a astupat toba cu mana si a iesit ok ...
Nu te speria ... la mine daca ma pica ii dadeam in judecata, adica ma pica rar-ul pentru ca masina mea polueaza mai putin decat trebuie ...
Scuze pentru off topic dar trebuia sa povestesc cuiva
sszaby
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2003 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
Probabil s-au gandit ca ai facut tu ceva smecherie ca sa iasa noxele mai mici.
Desi si mie mi se pare ciudat sa iasa noxele mai mici decat standardul.
Probabil a setat ala ceva nashpa, nu stia cum se manevreaza aparatul pentru noxe. Daca tipul motorului incepe cu Z atunci e E4 iar daca incepe cu Y e E3.
Si mie prima data a bagat batul in toba si gata a inceput masuratorile, a doua oara era alt nene care sa uitat in talon si a setat aparatul in functie de tipul motorului inca trebuia sa-i spun si numarul de cilndrii.
Deci probabil nu e asa simplu ca numai bagi batul in toba.
Desi si mie mi se pare ciudat sa iasa noxele mai mici decat standardul.
Probabil a setat ala ceva nashpa, nu stia cum se manevreaza aparatul pentru noxe. Daca tipul motorului incepe cu Z atunci e E4 iar daca incepe cu Y e E3.
Si mie prima data a bagat batul in toba si gata a inceput masuratorile, a doua oara era alt nene care sa uitat in talon si a setat aparatul in functie de tipul motorului inca trebuia sa-i spun si numarul de cilndrii.
Deci probabil nu e asa simplu ca numai bagi batul in toba.
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
doc79xxx
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1988 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
sszaby a scris:Salutare,
Am si eu un Opel Agila 2003, motor 1.0 Z10XEP, Euro 4.
Am fost azi la ITP cu ea si masina a fost respinsa pe motiv ca gazele sunt un pic mari.
Iata valorile masurate:
CO % vol. 0.33
CO2 % vol. 14.7
HC ppn vol. 69
O2 % vol. 0.06
Lambda 0.99
COcorr. % vol. 0.33
AFR(BNZ) 14.65
Tur. (RPM) 2960
Temp. 85
Din cauza ca valoarea COcorr. % vol. este 0.33
masina a fost respinsa la ITP, tipul de acolo zicea ca trebuie sa
fie 0.20, si sa verific filtrul de are, bujii sonda lambda.
Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar aceasta cauza este intemeiata
sau tipul de acolo vroia sa castige un ban in plus.
Eventual daca aveti ceva specificatii de la Opel cu valorile normale?
Mentionez ca masina are 93.000 km la bord.
Pana acum nu am avut probleme cu motorul, am verificat codurile de eroare prin metoda "pedale"
dar nu arata nicio eroare.
Am vorbit cu un mecanic si mi-a sugerat ca ar fi mai bine sa dau tipului de la ITP ceva banuti
si sa ma lase in pace, decat sa se bage cineva in motor si sa caute cauza noxelor
pentru ca ajung sa-mi schimbe jumatate din motor si sa nu rezolve nimic
la ce meseriasi sunt pe la noi.
Am si eu un Opel Agila 2003, motor 1.0 Z10XEP, Euro 4.
Am fost azi la ITP cu ea si masina a fost respinsa pe motiv ca gazele sunt un pic mari.
Iata valorile masurate:
CO % vol. 0.33
CO2 % vol. 14.7
HC ppn vol. 69
O2 % vol. 0.06
Lambda 0.99
COcorr. % vol. 0.33
AFR(BNZ) 14.65
Tur. (RPM) 2960
Temp. 85
Din cauza ca valoarea COcorr. % vol. este 0.33
masina a fost respinsa la ITP, tipul de acolo zicea ca trebuie sa
fie 0.20, si sa verific filtrul de are, bujii sonda lambda.
Va rog sa-mi spuneti daca intr-adevar aceasta cauza este intemeiata
sau tipul de acolo vroia sa castige un ban in plus.
Eventual daca aveti ceva specificatii de la Opel cu valorile normale?
Mentionez ca masina are 93.000 km la bord.
Pana acum nu am avut probleme cu motorul, am verificat codurile de eroare prin metoda "pedale"
dar nu arata nicio eroare.
Am vorbit cu un mecanic si mi-a sugerat ca ar fi mai bine sa dau tipului de la ITP ceva banuti
si sa ma lase in pace, decat sa se bage cineva in motor si sa caute cauza noxelor
pentru ca ajung sa-mi schimbe jumatate din motor si sa nu rezolve nimic
la ce meseriasi sunt pe la noi.
Salut, eu zic ca nu ai trecut testul pentru ca era tipul de la RAR acolo, pentru ca valoarea lui COcor nu era prea departe de adevar( E3-E4 0.3 in ralanti si 0.2 in turatie 2000-2500) si putea sa o manevreze dar cind e monitoru de la RAR linga tine nu prea ai ce sa faci.
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- jojo
- ***
- 944 mesaje
- din 08 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
jojo
- Mesaje scrise: 944
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2007
- Mesaj Privat
@sszaby: inca ceva, trebuie sa astepti cam 30 de zile de la ultima vizita la statia ITP deoarece ai fost bagat in baza de date si nu ai remediat problema. Din acest moriv trebuie sa astepti 30 de zile pentru a fi sters di memoria softului de la RAR (caci statiile ITP lucreaza direct cu RAR-ul) si nu poti sa mergi nici la alte statii ITP caci acele 30 de zile sunt valabile peste tot
doc79xxx
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1988 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nu e nici o problema, poti sa mergi chiar si in aceasi zi la alta statie ITP doar ca va trebui sa platesti integral taxa pentru verificare, pe cind la statia la care ai fost respins vei plati doar o taxa de reverificare cere nu poate fii mai mare de 20-30 RON.Chestia cu 30 de zile e ca in acest timp este valabila identificarea la statia la care ai fost initial su nu mai trebuie in acest termen cind vii la revenire sa platesti la aceasta statie taxa integrala pentru inspectie.
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
nu tb sa se duca dupa 30 de zile ci sa remedieze problema si la un interval de pina la 30 de zile sa se duca din nou,dar cel mai indicat ar fi sa schimbe statia ITP (chiar in aceeasi zi )ca nu este nici o problema ,si incearca combustibil de cea mai buna calitate ,ma refer la euro V si la ITP sa ai motorul cald
licurg
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
licurg
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2008
- Mesaj Privat