rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
Avem in familie inca un opel: un astra G, 2003, cu motor Z16SE , 1600 cm, cu 8 supape, versiunea de 84CP.
Cand dau la cheie, porneste numai daca apas f. putin acceleratia. Fara acest ajutor, nu porneste. Altfel motorul e impecabil, iar la computest a iesit 100%.
Are cineva idee de ce ar putea fi, si daca cumva e nevoie de o diagnoza, cam pe unde e mai ieftin acum?
Multumesc.
Cand dau la cheie, porneste numai daca apas f. putin acceleratia. Fara acest ajutor, nu porneste. Altfel motorul e impecabil, iar la computest a iesit 100%.
Are cineva idee de ce ar putea fi, si daca cumva e nevoie de o diagnoza, cam pe unde e mai ieftin acum?
Multumesc.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- derisbogdan
- *
- 17 mesaje
- din 06 Dec 2005
derisbogdan
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2005
- Mesaj Privat
Salutare ! Am avut o problema asemanatoare si va spun care a fost cauza si cum a fost rezolvata:
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
Problema : pornire grea dupa ce se incalzeste motorul. In rest nici cea mai mica problema.
Atita timp cit masina este rece chiar fiind foarte frig afara masina porneste usor dar dupa ce pornesc, merg citiva km si opresc si pornesc din nou motorul porneste greu(trebuie sa dau mai mult la cheie si chiar sa o ajut din acceleratie).Dupa ce s-a intimplat aceasta problema a aparut pe bord masina cu cheita care nu se mai inchidea dupa 2-3 sec ca la inceput ci dupa ce motorul era pornit.
Dupa prima vizita la service mi s-a ca da eroare de la EGR (p0400). Am scos EGR si intradevar era blocat. Cei de la service au spus ca trebuie schimbat ca este mort. De pe clubopel forum am vazut ca se poate curata asa ca m-am dus acasa si cu putin efort a mers perfect.(se verifica continuitatea pin 1 si 5 si daca este 0 inseamna ca EGR este ok.Ii puneti wd40spray in cap si apasati virful eventual il loviti cu un ciocan exact in virf dar nu ca taranul.)De la calamina se blocheaza axul.Eu unul m-am chinuit 2 zile cu spray si cu ciocanul 2 min.Dupa remedierea piesei problema a persistat.(au fost schimbate si bujiile)
La a treia vizita la service pe tester aceiasi eroare dar EGR verificat separat era ok.Au stat baietii 3 ore si au verificat dar au spus ca nu este nimic defect. Din tutorialul lui Dan Cuciureanu am vazut ca mai sunt brobleme la throttle body asa ca m-am dus acasa si m-am apucat eu sa-l desfac pentru ca baietii de la service mi-au spus ca nu se poate sa fie de la el.Dupa ce-l desfaceti curatatil bine si vedeti ca locasul clapetei sa fie cit mai curat si sa se inchida cit mai bine.Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul EGR este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele.Mentionez ca nu am mai desfacut si lacasul motorasului de la Trottle Body dar mai bine il curatati si pe ala.Multumesc lui Dan Cuciureanu pentru tutorial si sper sa fie facute de cit mai multe persoane.
Spor la treaba!
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
Problema : pornire grea dupa ce se incalzeste motorul. In rest nici cea mai mica problema.
Atita timp cit masina este rece chiar fiind foarte frig afara masina porneste usor dar dupa ce pornesc, merg citiva km si opresc si pornesc din nou motorul porneste greu(trebuie sa dau mai mult la cheie si chiar sa o ajut din acceleratie).Dupa ce s-a intimplat aceasta problema a aparut pe bord masina cu cheita care nu se mai inchidea dupa 2-3 sec ca la inceput ci dupa ce motorul era pornit.
Dupa prima vizita la service mi s-a ca da eroare de la EGR (p0400). Am scos EGR si intradevar era blocat. Cei de la service au spus ca trebuie schimbat ca este mort. De pe clubopel forum am vazut ca se poate curata asa ca m-am dus acasa si cu putin efort a mers perfect.(se verifica continuitatea pin 1 si 5 si daca este 0 inseamna ca EGR este ok.Ii puneti wd40spray in cap si apasati virful eventual il loviti cu un ciocan exact in virf dar nu ca taranul.)De la calamina se blocheaza axul.Eu unul m-am chinuit 2 zile cu spray si cu ciocanul 2 min.Dupa remedierea piesei problema a persistat.(au fost schimbate si bujiile)
La a treia vizita la service pe tester aceiasi eroare dar EGR verificat separat era ok.Au stat baietii 3 ore si au verificat dar au spus ca nu este nimic defect. Din tutorialul lui Dan Cuciureanu am vazut ca mai sunt brobleme la throttle body asa ca m-am dus acasa si m-am apucat eu sa-l desfac pentru ca baietii de la service mi-au spus ca nu se poate sa fie de la el.Dupa ce-l desfaceti curatatil bine si vedeti ca locasul clapetei sa fie cit mai curat si sa se inchida cit mai bine.Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul EGR este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele.Mentionez ca nu am mai desfacut si lacasul motorasului de la Trottle Body dar mai bine il curatati si pe ala.Multumesc lui Dan Cuciureanu pentru tutorial si sper sa fie facute de cit mai multe persoane.
Spor la treaba!
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Inca unul care are probleme cu throttle body. Am gasit o poza facuta pentru egr in care se vede Throttle.
Am marcat suruburi, coliere.... Motorul sa fie rece ca altfel ai presiune pe instalatia de racire si o sa tisneasca lichid cind dai drumul la furtunele cele doua.
Despre cum se curata si cu ce aveti :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Poate o sa faca cineva un mic post si 3 poze....
Am marcat suruburi, coliere.... Motorul sa fie rece ca altfel ai presiune pe instalatia de racire si o sa tisneasca lichid cind dai drumul la furtunele cele doua.
Despre cum se curata si cu ce aveti :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Poate o sa faca cineva un mic post si 3 poze....
alazarof
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2005 1,9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am un Astra din 2001 cu motor Z16SE.La prima pornire ,la rece,porneste normal.Dupa ce se ruleaza cativa km,sa se incalzeasca ceva motorul,si opresc motorul nu mai porneste decat ajutata din acceleratie.Mentionez ca se mai oprea si in mers la ralanti.Baietii buni de la Gold&Platin Suceava au spus ca:sondele lambda sau supapa EGR.Le-am schimbat,noi noute.Nu se mai opreste in mers ,la ralanti,in schimb pornirea cu motorul cald este imposibilla fara pedala de acceleratie.Nu mai stiu ce sa-i fac.Ar fi posibil din cauza catalizatorului?Am schimbat segmentii deoarece s-au coxat si consuma ulei foarte mult.Sa se fi intamplat ceva cu catalizatorul si de aceea sa nu mai porneasca la cald decat ajutata?Sincer sa spun nu mai stiu ce sa fac,sunt disperat.Iar cu ,,specialistii'' de la Gold&Platin m-am lamurit,au niste tarife si normative de jecmanit si nici nu sunt buni.Am crezut ca daca am sa merg chiar la un reprezentant Opel mi se va rezolva problema,NIMIC.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 294 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 294
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut! Tot caut ceva detalii pe forum despre problemele legate de pornirea dimineata ( nu sta la relanti la prima cheie, decat daca apas putin acceleratia).
Deci, dimineata pornesc masina, dar nu sta la relanti decat daca apas foarte putin acceleratia.In acel moment intra si socul automat si totul este ok.Am mai observat ulterior ca nu se prea infige, si parca da putin " in nas" cand plec mai puternic de pe loc.
Masina este un Opel Astra 1.6 benzina, 2001, Z16SE
In rest totul este ok.
Astept si eu parerile voastre.
Multumesc.
Deci, dimineata pornesc masina, dar nu sta la relanti decat daca apas foarte putin acceleratia.In acel moment intra si socul automat si totul este ok.Am mai observat ulterior ca nu se prea infige, si parca da putin " in nas" cand plec mai puternic de pe loc.
Masina este un Opel Astra 1.6 benzina, 2001, Z16SE
In rest totul este ok.
Astept si eu parerile voastre.
Multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Se pare ca te ocupi cu adus si vindut masini.
In acest caz ai raspuns la intrebari dar trebuie sa cauti, sunt scrise solutiile dar munca se plateste, sa nu crezi ca o sa caut pentru tine.
Daca te plictisesc citeste REGULAMENT https://www.clubopel.com/regulament.html#1
In acest caz ai raspuns la intrebari dar trebuie sa cauti, sunt scrise solutiile dar munca se plateste, sa nu crezi ca o sa caut pentru tine.
Daca te plictisesc citeste REGULAMENT https://www.clubopel.com/regulament.html#1
- edyionut
- **
- 294 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 294
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Se pare ca te ocupi cu adus si vindut masini.
In acest caz ai raspuns la intrebari dar trebuie sa cauti, sunt scrise solutiile dar munca se plateste, sa nu crezi ca o sa caut pentru tine.
Daca te plictisesc citeste REGULAMENT https://www.clubopel.com/regulament.html#1
Pacat ca inca in Romania se trag concluzii inainte de a cunoaste omul.Pe mine cel putin m-ai jignit acum , spunandu-mi ca ma ocup cu adus si vandut masini.
In acest caz ai raspuns la intrebari dar trebuie sa cauti, sunt scrise solutiile dar munca se plateste, sa nu crezi ca o sa caut pentru tine.
Daca te plictisesc citeste REGULAMENT https://www.clubopel.com/regulament.html#1
DIN PACATE PENTRU DUMNEAVOASTRA, NU MA OCUP CU ASA CEVA, DAR AM CREZUT CA ESTE O PLACERE SA CONVERSEZI PE ACEST FORUM.NU POT TRAGE O CONCLUZIE GENERALA DOAR PENTRU CA EXISTA O PERSOANA CARE ACUZA.
Am lansat aici pe forum cateva intrebari pt a deslusi cateva dintre problemele la cele 2 masini ale familiei mele.Una este a mea, Astra Caravan si o am de 4 ani, iar cealalta este a sotiei mele, masina care a adus-o cineva acum 1 luna din Germania.
Ca informatie relativa pentru dumneavoastra, ma ocup cu altceva, si anume , detin 2 firme : TURISM SI IMOBILIARE.
Recunosc, nu ma pricep la mecanica, dar asta nu inseamna ca aici poti fi jignit si caracterizat dupa placul fiecaruia.
TOT RESPECTUL CELOR CARE AU RASPUNS CU BUN SIMT SI ADEVARATILOR FORUMISTI.
Am citit astazi tot ceea ce explicati dumneavoastra si este frumos, dar cred ca suferiti de grandomanie, fara sa va jignesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Imi cer scuze daca te simti jignit, multi geambasi vin si fura informatie de aici...
Daca folosesti CAUTARE gasesti :
Bujii ude, acul turometrului tremura, pornire proasta- z16se
Pornire grea, Z16SE (1.6 8V)
Cum cureti/verifici EGR la Z14XE/Z16XE/Z16SE
mai cauta....
Tu cind apesi acceleratia se deschide clapeta si trage aer in sfirsit, daca te pricepi ....
Toate intrebarile tale au raspuns, m-as mira sa nu aiba.
La subiect si nu pe linga : daca te pricepi si vrei sa faci ceva ma intrebi, in caz contrar de vrei sa meri in service si sa le spui la aia ce sa faca nu intreba ca nu spun ! Patroni care numa sa mulga banul nu vreu sa vad ! Nu imi spune de firme si altele ca nu ai anii mei si experienta mea cu angajatii....poate esti obisnuit sa ceri solutii in loc sa le gasesti, dar asta e o alta problema....
Un caz foarte rar dar real e la Z16SE rampa bobine si ECU.
Citeste cod stocat + parametri si gata . Referitor la parametri .... tot spuneai ca sunt grandoman.
Daca folosesti CAUTARE gasesti :
Bujii ude, acul turometrului tremura, pornire proasta- z16se
Pornire grea, Z16SE (1.6 8V)
Cum cureti/verifici EGR la Z14XE/Z16XE/Z16SE
mai cauta....
Tu cind apesi acceleratia se deschide clapeta si trage aer in sfirsit, daca te pricepi ....
Toate intrebarile tale au raspuns, m-as mira sa nu aiba.
La subiect si nu pe linga : daca te pricepi si vrei sa faci ceva ma intrebi, in caz contrar de vrei sa meri in service si sa le spui la aia ce sa faca nu intreba ca nu spun ! Patroni care numa sa mulga banul nu vreu sa vad ! Nu imi spune de firme si altele ca nu ai anii mei si experienta mea cu angajatii....poate esti obisnuit sa ceri solutii in loc sa le gasesti, dar asta e o alta problema....
Un caz foarte rar dar real e la Z16SE rampa bobine si ECU.
Citeste cod stocat + parametri si gata . Referitor la parametri .... tot spuneai ca sunt grandoman.
INTER
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut. La mine problema sta exact invers....la frig se aude un cararit in momentul pornirii, timp de 2 sec, iar turometrul sare spre 1200-1500 dupa care revine la normal. inafara de acest zgomot ciudat (similar cu acela care se aude cand rotesti cheia in contact desi motorul este pornit, sau cand tii contactul prea mult...) nicio problema, masina porneste la prima cheie...Am un Opel Astra G 2003, 1.6 benzina, Z16SE.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
INTER a scris:Salut. La mine problema sta exact invers....la frig se aude un cararit in momentul pornirii, timp de 2 sec, iar turometrul sare spre 1200-1500 dupa care revine la normal. inafara de acest zgomot ciudat (similar cu acela care se aude cand rotesti cheia in contact desi motorul este pornit, sau cand tii contactul prea mult...) nicio problema, masina porneste la prima cheie...Am un Opel Astra G 2003, 1.6 benzina, Z16SE.
Se dezamorseaza pompa ulei cel mai des inlilnit dar este un sunet diferit sau ramine blocat electromagnet.
INTER
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
INTER
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
INTER
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am fost la service si ma doare portofelul acum....Zgomotul era din cauza starterului si a platoului de carbuni care erau prabusite. Am schimbat ambele componente, am curatat si bucsele de la electromotor si acum masina merge brici, insa toata distractia asta m-a costat cam mult, in total 630 ron...doar manopera a fost 120 ron, mult rau dupa parerea mea. De acum incolo oricat ar fi de grava "problema" o sa imi fac timp sa caut singur piesele ca altfel nu mai merge.