- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Deoarece eu nu am terminat inca treaba motorul(si cred ca va mai dura o vreme), l-as ruga pe radu sa faca descrierea initiala, iar daca va fi necesar (desi ma indoiesc) voi adauga detalii suplimentare, daca nu ma insel este un topic unde deja a postat cateva detalii. Pana una alta daca aveti intrebari concrete nu ar strica sa le postati.
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
ok, o sa incep eu, dar il rog pe robert (si pe altii), daca pot sa ma completeze...
in primul rand ai nevoie de un motor c20let si cutie F28
dupa:
pentru transplant sunt necesare:
-motor c20let
-instalatie electrica
-ECU
-radiator de apa ceva mai mare-indicat
-intercooler -recomand mai mare si montat in fatza radiatorului(cel original e patetic de mic)
-furtune de aer (turbina-intercooler-admisie) -eu am folosit furtune de apa de raba
-cutie F28 GETRAG -fff important deoarece celelalte tipuri de cutii nu vor rezista mai mult de 1 saptamana(am aflat din proprie experienta)
-de pe o cutie de viteze F20 sau F16 se va lua capacul din locul unde intra planetara din dreapta...acesta va fi prelucrat la strung pentru a se potrivi in acelasi loc la cutia F28(la aceasta in mod normal vine cutia de transfer)
-o bucsa de bronz care intra in partea dreapta a cutiei F28, si prin care va trece planetara..
-in cutia F28 v-or trebui date sau largite niste gauri tehnice(care exista deja) si trebuie facut filet in ele. in gaurile acestea intra suruburile de la capacul despre care am vorbit si suportul de cutie din spate, pe care vine timoneria si care va fi cel original al masinii
-timonerie, trebuie schimbat capatul de timonerie dinspre habitaclu cu cel de la o timonerie normala de F20 sau F16
-suportul de metal din partea stanga(cel care leaga cutia de viteze de lonjeron)-ffff greu de gasit, la fel ca si cutia si timoneria.
-disc de ambreaj,rulment de presiune si placa de presiune de motor c20let(nu merg cele de xe sau ne)
planetarele raman cele ale masinii, fara nici o problema(cele de turbo sunt identice)
daca se doreste se pot schimba si jambele si butucii de pe spate(au 5 gauri de prezoane si discuri de frana mai mari)
sfarsit episod 1
-va urma-
in primul rand ai nevoie de un motor c20let si cutie F28
dupa:
pentru transplant sunt necesare:
-motor c20let
-instalatie electrica
-ECU
-radiator de apa ceva mai mare-indicat
-intercooler -recomand mai mare si montat in fatza radiatorului(cel original e patetic de mic)
-furtune de aer (turbina-intercooler-admisie) -eu am folosit furtune de apa de raba
-cutie F28 GETRAG -fff important deoarece celelalte tipuri de cutii nu vor rezista mai mult de 1 saptamana(am aflat din proprie experienta)
-de pe o cutie de viteze F20 sau F16 se va lua capacul din locul unde intra planetara din dreapta...acesta va fi prelucrat la strung pentru a se potrivi in acelasi loc la cutia F28(la aceasta in mod normal vine cutia de transfer)
-o bucsa de bronz care intra in partea dreapta a cutiei F28, si prin care va trece planetara..
-in cutia F28 v-or trebui date sau largite niste gauri tehnice(care exista deja) si trebuie facut filet in ele. in gaurile acestea intra suruburile de la capacul despre care am vorbit si suportul de cutie din spate, pe care vine timoneria si care va fi cel original al masinii
-timonerie, trebuie schimbat capatul de timonerie dinspre habitaclu cu cel de la o timonerie normala de F20 sau F16
-suportul de metal din partea stanga(cel care leaga cutia de viteze de lonjeron)-ffff greu de gasit, la fel ca si cutia si timoneria.
-disc de ambreaj,rulment de presiune si placa de presiune de motor c20let(nu merg cele de xe sau ne)
planetarele raman cele ale masinii, fara nici o problema(cele de turbo sunt identice)
daca se doreste se pot schimba si jambele si butucii de pe spate(au 5 gauri de prezoane si discuri de frana mai mari)
sfarsit episod 1
-va urma-
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
daca am deja timonerie de f16/f20 pe masina, mai trebuie adaptat ceva? pompa de benzina de NE/XE suporta debit pt LET ? suportul de motor probabil ca e identic.Ala de cutie trebuie modificat, sau se pune de F28 ? daca n-ar trebui modificat, am gasit sa-l cumpar nou, la 1 mil si ceva.
PS: cat de greu e sa adaptezi 4x4 ? cred ca e munca de nebun. evacuare total modificata, ca aia standard nu intra pe langa cardan, articulatie spate ca sa intre planetarele ? presupun ca voi stiti ceva mai mult, daca tot lucrati la transplante
am gasit un LET si as vrea sa-l arunc in masina cred ca sunt primu nebun care trece de la NE la XE si dupa aia la LET
PS: cat de greu e sa adaptezi 4x4 ? cred ca e munca de nebun. evacuare total modificata, ca aia standard nu intra pe langa cardan, articulatie spate ca sa intre planetarele ? presupun ca voi stiti ceva mai mult, daca tot lucrati la transplante
am gasit un LET si as vrea sa-l arunc in masina cred ca sunt primu nebun care trece de la NE la XE si dupa aia la LET
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
tot de la ne la xe si apoi la let am trecut si eu asa ca....
pompa de benzina e la fel.
suportul din stag(cel care face leg intre tamponul de cauciuc de pe lonjeron si cutia de viteza nu se mai fabrica nou si e notal diferit fatza de cel de la F16/F20)
timoneria nu cred ca se potriveste, cel putin la mine nu a mers.
cat despre o conversie 4x4 nu te mai gandi ca e greu de tot. trebuie facute alte pasaje, trebuie modificata radical podeaua in zona pedalierului, trebuie schimbat tot cadrul motor fatza, trebuie montati suporti pentru articulatiile spate etc.
daca ai gasit let, nu-mi gasesti si mie o cutie F28 in stare buna?
pompa de benzina e la fel.
suportul din stag(cel care face leg intre tamponul de cauciuc de pe lonjeron si cutia de viteza nu se mai fabrica nou si e notal diferit fatza de cel de la F16/F20)
timoneria nu cred ca se potriveste, cel putin la mine nu a mers.
cat despre o conversie 4x4 nu te mai gandi ca e greu de tot. trebuie facute alte pasaje, trebuie modificata radical podeaua in zona pedalierului, trebuie schimbat tot cadrul motor fatza, trebuie montati suporti pentru articulatiile spate etc.
daca ai gasit let, nu-mi gasesti si mie o cutie F28 in stare buna?
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Suportul se potriveste la Calibra doarece este vorba despre cel din fata masinii, iar pentru spate il vei folosi pe cel de la F20 care se fixeaza in gaurile pe care le dai in cutie.
Vitezometru - recomand sa inlocuiesti pinionul de pe diferential cu unul de F20 altfel nu iti va raporta viteza cum trebuie(stiu ca tu ai bordul LCD de GSI) , este posibil sa fie nevoie sa mai eliberezi o gaura tehnologia la cutie fiindca la unele modele senzorul de viteza nu era montat pe cutie ci folosea semnal de le senzorul de ABS al unei roti.
La timonerie difera lungimea de la axul cautatorului de la F28 este mai scurt, eu am facut o adaptare "brutala" la a mea si merge fara probleme, am scurtat/sudat unul de C20NE.
Multa bafta in continuare.
Iti recomand sa achizitionezi din timp ceasuri pentru boost si amestec, sunt mai mult decat folositoare la un turbo (am citit si eu pe undeva max-boost.co.uk - mai mult decat util) .
Vitezometru - recomand sa inlocuiesti pinionul de pe diferential cu unul de F20 altfel nu iti va raporta viteza cum trebuie(stiu ca tu ai bordul LCD de GSI) , este posibil sa fie nevoie sa mai eliberezi o gaura tehnologia la cutie fiindca la unele modele senzorul de viteza nu era montat pe cutie ci folosea semnal de le senzorul de ABS al unei roti.
La timonerie difera lungimea de la axul cautatorului de la F28 este mai scurt, eu am facut o adaptare "brutala" la a mea si merge fara probleme, am scurtat/sudat unul de C20NE.
Multa bafta in continuare.
Iti recomand sa achizitionezi din timp ceasuri pentru boost si amestec, sunt mai mult decat folositoare la un turbo (am citit si eu pe undeva max-boost.co.uk - mai mult decat util) .
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
suportul care vine in partea dreapta, pe cutie NU se gaseste de loc, iar eu am incercat la toate magazinele si reprezentantele opel care mi-au iesit in cale(craiova, pitesti, bucuresti, constanta, cateva din elvetia) si nu am gasit. pana la urma l-am facut la un atelier de prelucrari metalice, din tabla de 8mm. a fost chinul draq, deoarece au trebuit sa se chinuie sa ia un mulaj din poliester si plastilina. a trebuit sa las masina la ei pe elevator vreo 3 zile.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
am discutat cu radu aseara, una e suportul alta e tamponu. el a zis ca suportul nu se gaseste. Si nu vad de ce nu s-ar fabrica pt F28, daca se fabrica pt restul ?
anyway, dupa ce mi-a zis el, nu prea renteza sa il schimb, sunt mult prea multe de bagat bani in afara de motor + cutie + ecu si tot ce are ca sa-l pornesti, timonerie, suporti, alta evacuare, etc
anyway, dupa ce mi-a zis el, nu prea renteza sa il schimb, sunt mult prea multe de bagat bani in afara de motor + cutie + ecu si tot ce are ca sa-l pornesti, timonerie, suporti, alta evacuare, etc
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
nu se remapeaza. Numai ca, exista un lag, avand in vedere ca intra mai mult aer in intercooler decat normal,iar turbina se simte la ceva turatii mai mari (2-300rpm mai mult). ECU stie ce boost da turbina prin intermediul unei valve, la care este conectat ECU, si 3 vacuumuri, unul de la actuator, unul retur si inca unu, nu mai stiu exact. unu e boost altu e vacuum, iar el stie exact cat e presiunea, in functie de asta inchide valva sau nu, actiunea asta facand actuatorul sa inchida sau nu turbina
de remapat e cunoscutul ciclu de faze "Phase 1" pana la "phase 4" si include chiptuning la ECU, dar astea vin pachet: la faza 1 doar chip, faza 2 se schimba si turbina, implicit si boost-ul + boost controller, pt ca valva stock nu mai stie sa masoare, etc.
de remapat e cunoscutul ciclu de faze "Phase 1" pana la "phase 4" si include chiptuning la ECU, dar astea vin pachet: la faza 1 doar chip, faza 2 se schimba si turbina, implicit si boost-ul + boost controller, pt ca valva stock nu mai stie sa masoare, etc.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat