- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- OP
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Eu cred ca cel mai bine este sa incerci daca cu mufa scoasa merge sensibil mai bine.
Daca da, poate nu ar strica sa-l cureti. Un exemplu de curatare a unui debitmetru hot wire este descrisa in link-ul din primul post ( http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm ).
Atentie - eu am curatat MAF-ul meu care este de tip hot film (pare a fi mult mai rezistent la solicitari mecanice). Cu exceptia celor descrise in link-ul de la Ford nu am auzit pe altcineva sa fi curatat un debitmetru hot wire. In plus eu nu riscam nimic, aveam deja un debitmetru bun iar cel defect putea foarte bine sa se strice la curatare.
Adrian
Daca da, poate nu ar strica sa-l cureti. Un exemplu de curatare a unui debitmetru hot wire este descrisa in link-ul din primul post ( http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm ).
Atentie - eu am curatat MAF-ul meu care este de tip hot film (pare a fi mult mai rezistent la solicitari mecanice). Cu exceptia celor descrise in link-ul de la Ford nu am auzit pe altcineva sa fi curatat un debitmetru hot wire. In plus eu nu riscam nimic, aveam deja un debitmetru bun iar cel defect putea foarte bine sa se strice la curatare.
Adrian
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Surprizaaaa
Uite ca a curatat cineva cu hot wire... EU..
a fost mult mai simplu decit credeam
pregatiti-va de un post lung
Boooon,
multumita acestui post a lui Adrian (thx inca o data) mi-am pus si eu problema curatarii. Am luat legatura si prin PM, m-am sfatuit si uite ce a iesit:
Simptome: vara, dimineata merge super bine (cind e racoare) insa la temperaturi ridicate da in nas.. are -sa-i zicem o intirziere, apesi acceleratia si de-abia dupa 1-2 sec "vrea"
mai mult, are momente cind parca nu are putere...
pasul 2 a fost sa verific ce se intimpla daca scot mufa.
singura chestie sesizabila a fost un raspuns mult mai bun la acceleratie: "sprituri"
n-am avut curaj sa plec la drum cu mufa scoasa pt ca exista riscul sa cada si sa fie prinsa de cureaua alternatorului, fiind destul de lunga.
Ceea ce m-a intrigat este ca nu se aprinde nici un martor in bord vizavi de vreo eroare (debitmetrul scos din circuit ca sa zic asa); repet: singura chestie e un raspuns bun al acceleratiei.
Pe Zafira cu Z18XE este debitmetrul nr.4
Adrian face referire la modelul 1
pt cine are nevoie, am sapat din greu pe net (si am descoperit si dupa ce l-am demontat ) ca e SIEMENS si are codul 5WK9606
Pozitionare (la mine)
demontarea e extrem de usoara, atentie la tubulatura insa sa nu fortati buza care intra pe debitmetru.
Odata demontat SURPRIZE SURPRIZE, e extrem de banal... si de simplu de curatat
partea dinspre filtrul de aer
partea dinspre corpul clapetei de acceleratie
din nefericire nu se vede prea bine dar in planul apropiat este -parca- o dioda.... iar in planul 2 sint 2 chestii care au firele metalice "hot wire"
mai departe e simplu, cu spray carb cleaner 2+2 am curatat grosul, apoi dupa ce s-a uscat am mai dat cu un spray de contacte electrice (13 ron, carrefour).
L-am remontat si ceea ce pot spune pina in acest moment (n-am miscat masina dar plec acasa in curind) este ca acel raspuns bun al acceleratiei il am acum cu debitmetrul conectat...
sau
a) merge beton si am scutit 8 milioane (atita e un debitmetru...)
sau
b) l-am stricat, si nu mai are importanta daca are mufa pusa sau scoasa
o sa revin cu amanunte.
Imi pare rau ca nu am acces la un tech sa pot citi parametrii. Ar fi fost interesant sa vedem "inainte" si "dupa"
Uite ca a curatat cineva cu hot wire... EU..
a fost mult mai simplu decit credeam
pregatiti-va de un post lung
Boooon,
multumita acestui post a lui Adrian (thx inca o data) mi-am pus si eu problema curatarii. Am luat legatura si prin PM, m-am sfatuit si uite ce a iesit:
Simptome: vara, dimineata merge super bine (cind e racoare) insa la temperaturi ridicate da in nas.. are -sa-i zicem o intirziere, apesi acceleratia si de-abia dupa 1-2 sec "vrea"
mai mult, are momente cind parca nu are putere...
pasul 2 a fost sa verific ce se intimpla daca scot mufa.
singura chestie sesizabila a fost un raspuns mult mai bun la acceleratie: "sprituri"
n-am avut curaj sa plec la drum cu mufa scoasa pt ca exista riscul sa cada si sa fie prinsa de cureaua alternatorului, fiind destul de lunga.
Ceea ce m-a intrigat este ca nu se aprinde nici un martor in bord vizavi de vreo eroare (debitmetrul scos din circuit ca sa zic asa); repet: singura chestie e un raspuns bun al acceleratiei.
Pe Zafira cu Z18XE este debitmetrul nr.4
Adrian face referire la modelul 1
pt cine are nevoie, am sapat din greu pe net (si am descoperit si dupa ce l-am demontat ) ca e SIEMENS si are codul 5WK9606
Pozitionare (la mine)
demontarea e extrem de usoara, atentie la tubulatura insa sa nu fortati buza care intra pe debitmetru.
Odata demontat SURPRIZE SURPRIZE, e extrem de banal... si de simplu de curatat
partea dinspre filtrul de aer
partea dinspre corpul clapetei de acceleratie
din nefericire nu se vede prea bine dar in planul apropiat este -parca- o dioda.... iar in planul 2 sint 2 chestii care au firele metalice "hot wire"
mai departe e simplu, cu spray carb cleaner 2+2 am curatat grosul, apoi dupa ce s-a uscat am mai dat cu un spray de contacte electrice (13 ron, carrefour).
L-am remontat si ceea ce pot spune pina in acest moment (n-am miscat masina dar plec acasa in curind) este ca acel raspuns bun al acceleratiei il am acum cu debitmetrul conectat...
sau
a) merge beton si am scutit 8 milioane (atita e un debitmetru...)
sau
b) l-am stricat, si nu mai are importanta daca are mufa pusa sau scoasa
o sa revin cu amanunte.
Imi pare rau ca nu am acces la un tech sa pot citi parametrii. Ar fi fost interesant sa vedem "inainte" si "dupa"
- Adrian P.
- OP
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
zafirul a scris:
...Uite ca a curatat cineva cu hot wire...
...Uite ca a curatat cineva cu hot wire...
Felicitari. Cat de simplu putea sa fie si cate probleme ti-ai facut. Sper ca Zafira ta sa mearga mult mai bine. Te rog sa ne tii la curent.
zafirul a scris:
.... in planul apropiat este -parca- o dioda...
.... in planul apropiat este -parca- o dioda...
Acela este senzorul de temperatura, care este probabil un termistor.
Cred ca, in principiu, senzorul de temperatura nu trebuie curatat intrucat nefiind incalzit nu se murdareste la fel de mult ca cel de aer. As recomanda ca acest senzor sa nu fie curatat cu carb cleaner, poate doar cu spray de contacte.
Adrian
- Toma DIana
- *
- 1 mesaje
- din 22 Nov 2005
Toma DIana
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
Buna!...sunt si eu proaspat posesoare a unui Opel Agila din 2001 dar cu motor de 1 litru...si am probleme cu debitmetrul ( asa mi s-a zis cel putin cand am fost la mecanic....)..mi se aprinde un bec in bord...
Acum problema e ca nu stiu ce sa fac...mi s-a zis ca un debitmetru nou e 9 mil..ceea ce ma rupe..va dati seama....nu stiu unde sa gasesc unu mai ieftin....m-am certat cu cei de la Opel si mi-au aratat pe calculator ca nu ar functiona deloc..adica 0 %...nu stiu daca e posibil..pur si simplu asa arata....pls...help me...cu informatii..orice....
Si apropo..mi s-a mai zis ca s-ar putea sa mi se fi stricat si sondele lamda...sau cum se scrie...
Heeeeeeeeeeeelp!!!!
Acum problema e ca nu stiu ce sa fac...mi s-a zis ca un debitmetru nou e 9 mil..ceea ce ma rupe..va dati seama....nu stiu unde sa gasesc unu mai ieftin....m-am certat cu cei de la Opel si mi-au aratat pe calculator ca nu ar functiona deloc..adica 0 %...nu stiu daca e posibil..pur si simplu asa arata....pls...help me...cu informatii..orice....
Si apropo..mi s-a mai zis ca s-ar putea sa mi se fi stricat si sondele lamda...sau cum se scrie...
Heeeeeeeeeeeelp!!!!
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Felicitari pentru achizitie.
Te pot ajuta cu o firma din Brasov care mi-a trimis debitmetri la 7400000lei, original, nou, livrare la 7 zile de la comanda.
Montajul este f.f. simplu, mergi la orice service si il monteaza in 3 minute, daca nu cunosti vre-un "meserias".
Inainte de toate, deconecteaza mufa de la debitmetru, sa vezi daca este vre-o diferenta; daca este una in bine, inseamna ca debitmetrul este stricat si poti incerca mai intai o curatare, asa cum a facut Adrian.
Te pot ajuta cu o firma din Brasov care mi-a trimis debitmetri la 7400000lei, original, nou, livrare la 7 zile de la comanda.
Montajul este f.f. simplu, mergi la orice service si il monteaza in 3 minute, daca nu cunosti vre-un "meserias".
Inainte de toate, deconecteaza mufa de la debitmetru, sa vezi daca este vre-o diferenta; daca este una in bine, inseamna ca debitmetrul este stricat si poti incerca mai intai o curatare, asa cum a facut Adrian.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- danutzutm
- **
- 134 mesaje
- din 11 Dec 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Timisoara
danutzutm
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2005
- Mesaj Privat
Am si io masina din semnatura si dupa ce am vazut ce a mai zis lumea pe aici m-am cam pus si eu pe ganduri legat de debitmetrul meu. Am schimbat zilele trecute filtrul de aer care era intr-un hal fara de hal (am cumparat masina recent) si acuma ma gandesc ca si debitmetru e cam murdar. Nu imi variaza relantiul sau chestii de genu, dar mi se aprinde in bord din cand in cand martorul de gaze iar pana pe la 2300 RPM masina trage foarte slabutz si am si eu acea intarziere de 1-2 secunde la acceleratzie. O sa incerc sa scot mufa de la debitmetru sa vad care e treaba atunci. Daca v-a fi sa-l curatz cum va trebui sa procedez? Il dau jos, desfac alea 2 suruburi din dreptul mufei, scot chestia aia din interior afara, si dau cu spray de carburator..nu? (asa cer la magazin? spray de carburator?) Multzam mult de tot
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Salut,
Se foloseste spray pentru contacte electrice, nu pentru carburator. Dupa ce se da cu acest spray, nu se sterge cu nimic, se lasa sa se usuce foarte bine inainte de montaj; eventual se usuca cu foen-ul, dupa ce il lasi 4-5 minute sa-si faca efectul spray-ul asupra prafului de pe lamela debitmetrului.
Florin
Se foloseste spray pentru contacte electrice, nu pentru carburator. Dupa ce se da cu acest spray, nu se sterge cu nimic, se lasa sa se usuce foarte bine inainte de montaj; eventual se usuca cu foen-ul, dupa ce il lasi 4-5 minute sa-si faca efectul spray-ul asupra prafului de pe lamela debitmetrului.
Florin
- Adrian P.
- OP
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
pratmin a scris:
...
Se foloseste spray pentru contacte electrice....
...
Se foloseste spray pentru contacte electrice....
Ideal ar fi un spray care sa nu lase reziduuri. Cele mai multe spray-uri de contacte electrice au o componenta "grasa" si nu sunt prea bune pentru curatarea debitmetrului.
In general operatiunea de curatare este un paleativ. Eu am remontat debitmetrul nou, renuntand la cel "reconditionat".
Adrian
danm
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucurest
- Masina: Astra 2003 Z12DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2005
- Mesaj Privat
Mie mi s-a intamplat altceva. In weekend m-am dus la tara si pe autostrada am constatat ca nu vrea mai mult de 3000 ture la podea(130km/h) si nu mai avea de loc reprize. Nu scotea fum, doar ca se transformase in melc si a consumat in draci!!!. Mi-am zis ca este de la filtrul de motorina (schimbat acum 4000km si am bagat numai OMV alpin), dar un mecanic a zis ca este debitmetrul, mi l-a schimbat cu unul nou si m-a trimis in probe in oras - masina redevenise ceea ce a fost inainte. Am platit 530 ron. La intoarcere pe autostrada, n-a vrut mai mult de 140km/h, desi acum se tureaza OK si are"nerv". Are cineva vreo idee, mai ales ca vineri plec in Austria cu ea?
Multam frumos,
Dan
Multam frumos,
Dan
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- SAW
- **
- 125 mesaje
- din 26 Aug 2005
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
SAW
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Un sfat bun pentru cei care au debitmetre pe masini este sa curete filtrul din 2000 in 2000km sau chiar sa schimbe filtrul de aer atunci cind incepe sa'si schimbe culoarea ...
Toata admisia , de altfel , este bine sa beneficieze de curatare/spalare la fiecare 2000km parcursi , eu incerc sa'mi fac un obicei din asta ...
Toata admisia , de altfel , este bine sa beneficieze de curatare/spalare la fiecare 2000km parcursi , eu incerc sa'mi fac un obicei din asta ...
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
sorine, as da o fuga pina la tine sa-ti arat cum e un filtru de polen schimbat acu' vreo 2 luni (si cu vreo 3000 km....)
dar se mai aduna inca niste km...
acu vreo luna si ceva intr-un ziar se afirma ca avem de 13 ori mai mult praf in Buc decit in ORICE alta capitala europeana.... (io chiar nu stiu de ce se mai numeste Bucurestiul "capitala"; din multe puncte de vedere...)
si mai e o proba: speli masina si chiar daca nu ploua deloc, dupa o saptamina e jale
asa ca ar face sens cei 2000 de km...
dar se mai aduna inca niste km...
acu vreo luna si ceva intr-un ziar se afirma ca avem de 13 ori mai mult praf in Buc decit in ORICE alta capitala europeana.... (io chiar nu stiu de ce se mai numeste Bucurestiul "capitala"; din multe puncte de vedere...)
si mai e o proba: speli masina si chiar daca nu ploua deloc, dupa o saptamina e jale
asa ca ar face sens cei 2000 de km...
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca este praf e normal sa cureti dupa 2.000km. Nu se poate spune ca dupa x km parcursi ci cind este cazul. O masina functioneaza mai bine daca are un filtru curat. Praful din filtru va fi mult mai greu de indepartat cu comresorul daca este fixat in el de umezeala. Stiu cum este in Bucuresti si va pot spune ca nici celelate orase nu stau mai bine in privinta curateniei. In occident am facut 3000km intr-o sapatamina si masina era curata iar la noi intr-o singura zi era plina de fraf si noroi.
Va cumparati un compresor daca aveti unde sa faceti operatiunea sau daca nu pe la vulcanizare, dati si voi 1leu sa va lase sa suflati, in rest curatat cu o cirpa umezita.
Va cumparati un compresor daca aveti unde sa faceti operatiunea sau daca nu pe la vulcanizare, dati si voi 1leu sa va lase sa suflati, in rest curatat cu o cirpa umezita.
- Mitica_SB
- **
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Multumita posturilor voastre si ajutorului primit de la Adrian prin PM, am reusit sa recuperez un debitmetru despre care, atat oamenii de la Autohaus Huber (dealerul Opel din Sibiu) cat si furnizorul meu de piese mi-au spus ca-l pot arunca. Singura diferenta fata de ce a descris Adrian este ca, negasind Carb clenerul de la 2+2 am folosit ceva similar, Super clean de la Loctite, cod 7063.
Rezultatul a fost mai mult decat imbucurator: mi-au disparut toate codurile de eroare, mi s-a stins martorul din bord si Agiluta e din nou in trafic.
Multumita posturilor voastre si ajutorului primit de la Adrian prin PM, am reusit sa recuperez un debitmetru despre care, atat oamenii de la Autohaus Huber (dealerul Opel din Sibiu) cat si furnizorul meu de piese mi-au spus ca-l pot arunca. Singura diferenta fata de ce a descris Adrian este ca, negasind Carb clenerul de la 2+2 am folosit ceva similar, Super clean de la Loctite, cod 7063.
Rezultatul a fost mai mult decat imbucurator: mi-au disparut toate codurile de eroare, mi s-a stins martorul din bord si Agiluta e din nou in trafic.