baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am o problema...Azi am fost sa-mi reglez unghiurile la roti si mecanicii au constatat ca surubul care imobilizeaza axul bieletei de directie este intepenit... Ca sa fiu mai explicit: din caseta de directie pleaca spre roti doua tije; de aceste doua tije sunt prinse cele doua bielete de directie formate din bieleta si un ax. Acest ax este intrudus in capatul tijei si imobilizat cu un surub infiletat direct un in tija (deci fara piulita). Daca s-ar insista cu desfacutul se risca ruperea capului surubului si, implicit, ramanerea corpului surubului in tija.
Eu vad 2 solutii:
1. uns surubul cu ulei, vaslina, WD40...lasat un timp si apoi incercat cu o tubulara sa-l misc putin...apoi iar si iar si iar pana reusesc...
2. taiat surubul cu faiul...scos tija din caseta de directie..scos surubul de acolo (nu stiu cum) si apoi pus altul. Asta presupune mult timp, bani si un meserias bun...
Astept si solutia 3 daca exista...Am vazut (parca) pe axul bieletei ca ar fi ceva de reglat (ca o piulita) dar nea' mecanicu' a zis ca nu e bine sa regleze de acolo ca cel mai bine ar fi sa regleze desfacand acel surub buclucas...
Ma scuzati daca am batut prea mult campii
Ultima modificare făcută de baron la Mie 09 Nov, 2005 1:49 pm
Eu vad 2 solutii:
1. uns surubul cu ulei, vaslina, WD40...lasat un timp si apoi incercat cu o tubulara sa-l misc putin...apoi iar si iar si iar pana reusesc...
2. taiat surubul cu faiul...scos tija din caseta de directie..scos surubul de acolo (nu stiu cum) si apoi pus altul. Asta presupune mult timp, bani si un meserias bun...
Astept si solutia 3 daca exista...Am vazut (parca) pe axul bieletei ca ar fi ceva de reglat (ca o piulita) dar nea' mecanicu' a zis ca nu e bine sa regleze de acolo ca cel mai bine ar fi sa regleze desfacand acel surub buclucas...
Ma scuzati daca am batut prea mult campii
Ultima modificare făcută de baron la Mie 09 Nov, 2005 1:49 pm
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Da..il inrosesc eu cu autogenul..dar cand il desfac cu tubulara, fiind inrosit, nu se deformeaza sau rupe? Si inca ceva: mi s-a parut ca tija respectiva (care vine din caseta de directie) nu e din fier ci dintr-ul fel de aliaj usor (gen aluminiu sau ceva asemanator) si e de rau daca se rupe sau se deformeaza "urechile " alea; e ca un colier turnat acolo...trebuie schimbata cu totul dupa aia. Nu stiu..poate nu am vazut bine
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Atx2005
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2005
- Mesaj Privat
am patit si eu ca tine la un opel astra F si au reusit sa-l desfaca dupa ce au dat pe el cu spary degresant la greu si l-au lovit cu un ciocan mai mare. o ora au avut nevoie sa-l deblocheze.nu stiu daca exista posibilitatea tehnica de a introduce o cheie dinamometrica pt ca o astfel de cheie sigur iti va rezolva problema. mai dai cu spray degresant gasesti la orice magazin de piese auto.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Subscriu la ce a scris horheus.
Exista spray-uri pentru deblocat suruburi dar poti incerca si cu apa (cel mai bine ar fi sa il tii catva timp cufundat in apa, daca poti lega cumva un recipient). In nici un caz cu ulei sau vaselina - acestea sunt bune doar preventiv, cand strangi surubul.
Spray-ul il poti gasi la magazine de piese auto, la cele care vand unelte, suruburi si alte feratanii, dar mai sigur in Metro, Selgros, Praktiker.
Exista spray-uri pentru deblocat suruburi dar poti incerca si cu apa (cel mai bine ar fi sa il tii catva timp cufundat in apa, daca poti lega cumva un recipient). In nici un caz cu ulei sau vaselina - acestea sunt bune doar preventiv, cand strangi surubul.
Spray-ul il poti gasi la magazine de piese auto, la cele care vand unelte, suruburi si alte feratanii, dar mai sigur in Metro, Selgros, Praktiker.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca ai la indemana foloseste autogenul, grija, sa inroseasca pe cat se poate decat surubul, mai putin bieleta deoarece in bieleta este o bucasa de teflon care se desormeaza daca este incinsa(si tre sa o schimbi dupa). Dupa ce l-ai incins raceste-l cu apa si incearca sa il desfaci 99% din cazuri se desface.
In toate situatiile enumerate mai sus curata biine zona inainte sa folosesti spray-urile, cu o perie de sarma.
Daca autogenul este greu de gasit... perie de sarma + WD 40 + ciocanel pana se desface
Bratul dintre bieleta si caseta nu poate sa fie confectionat dintr-un material casant sau usor deformabil este vorba de directie pana la urma, nu ?
In toate situatiile enumerate mai sus curata biine zona inainte sa folosesti spray-urile, cu o perie de sarma.
Daca autogenul este greu de gasit... perie de sarma + WD 40 + ciocanel pana se desface
Bratul dintre bieleta si caseta nu poate sa fie confectionat dintr-un material casant sau usor deformabil este vorba de directie pana la urma, nu ?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
nici eu nu as lucra cu flacara deschisa sub capota...mai ales cu autogen...la asta daca ii faci flacara mica, ii creste temperatura prea mult si taie daca lasi temperatura mai mica, e flacara prea mare si atingi ce nu trebuie...preferabil cu wd 40, lichid de deblocat, lichid de frana (atentie ca asta e foarte coroziv- a nu picura pe alte componente metalice)... lasat de pe o zi pe alta sa-si faca efectul, daca nu merge, repetat prodcedeul timp de 5-6 zile...daca tot nu mere, apelat la flacara...dar as prefera o butelie butan decat aotogen
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
horheus a scris:nu umblati cu autogenul la subansamble gen directie, suspensie... pentru ca se decalesc pesele respective si isi pierd calitatile mecanice, si te poti trezi ca ti se rupe bratul, brat bieleta sau alte cele....
subscriu la ceea ce a spus horheus. incearca cu apa daca merge . O solutie pe care am incercat-o si eu ar fi "Feruginol" picurat cu o seringa pe langa surub.La mine a mers, e o solutie coroziva care dizolva rugina de accea am picurat cu o seringa.
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu merge sub nici o forma... Am sa incerc sa desfac tijele direct din caseta de directie si sa desfac piulita de la bieleta de directie, deci sa scot ansamblu tija+ax de reglaj+bieleta. Cu asta scoasa am sa incerc sa o prind intr-o menghina serioasa si sa ma chinui in continuare...Avantajul ar fi ca e mult mai comod de lucrat decat bagat pe sub masina
Inca mai sper sa reusesc pt ca altfel nu stiu la ce solutie extrema sa recurg...as putea schimba totul cu componente noi dar....
Inca mai sper sa reusesc pt ca altfel nu stiu la ce solutie extrema sa recurg...as putea schimba totul cu componente noi dar....
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mii de scuze pentru confuzia facuta cu termenii de pana acum...Am o fotografie in care sunt adnotate denumirile fiecare piese de la sistemul de directie. Deci: CAPATUL DE BARA este componenta prinsa de fuzeta rotii cu o piulita, prelungita apoi de BOLTUL DE REGLARE care este prins la randul sau de BIELETA DE DIRECTIE, prinsa la capat de caseta de directie. Deci pentru reglarea unghiurilor de convergenta se regleaza cu e cheie fixa "boltul de reglare"(un surub de vreo 10cm, la mijloc cu un profil hexagonal). Acest bolt de reglare este bagat la un capat in capatul de bara strans cu un surub infiletat direct in corpul ei si la celalalt capat bagat in bieleta de directie si imobilizat tot cu un surub infiletat in corpul bieletei. Pentru aceasta este necesar, evident, de desfacerea celor 2 suruburi ce imobilizeaza boltul. Cum am mai zis, aici este problema...
Cele 2 suruburi sunt intepenite si greu de desfacut..poate demontand tot ansamblu capat bara+bolt+bieleta se poate lucra mai eficient....
Scuze pentru repetitie dar trebuia sa lamuresc acesti termeni in speranta ca au inteles toti ce vreu de fapt... [/img]
Cele 2 suruburi sunt intepenite si greu de desfacut..poate demontand tot ansamblu capat bara+bolt+bieleta se poate lucra mai eficient....
Scuze pentru repetitie dar trebuia sa lamuresc acesti termeni in speranta ca au inteles toti ce vreu de fapt... [/img]
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ok, eu am facut in felul urmator (in doua randuri) in primul rand trebuie desfacut surubul M8 care "tine" boltul de reglaj si nu-i permite sa se roteasca. Odata desfacut, urmeaza capul de bara ai grija sa numeri cate filete sunt pentru remontare. Cu capatul de bara demontat introduci o cheie inelara de 19 (sau 22 nu mai stiu exact pe boltul de reglare) vei avea in acest fel mai multa forta care iti va permite sa il degripezi.
Unelete folositoare peria de sarma si degripantul.
Unelete folositoare peria de sarma si degripantul.
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
roBERT a scris:Ok, eu am facut in felul urmator (in doua randuri) in primul rand trebuie desfacut surubul M8 care "tine" boltul de reglaj si nu-i permite sa se roteasca. Odata desfacut, urmeaza capul de bara ai grija sa numeri cate filete sunt pentru remontare. Cu capatul de bara demontat introduci o cheie inelara de 19 (sau 22 nu mai stiu exact pe boltul de reglare) vei avea in acest fel mai multa forta care iti va permite sa il degripezi.
Problema mea nu e ca boltul de reglaj (care e tot un surub) e gripat in orificiile in care e fixat de capatul de bara si bieleta de directie....nu; gripate sunt suruburile cu care e imobilizat in capatul de bara respectiv in bieleta.
Teoretic: prin desfacerea celor 2 suruburi imobilizatoare, boltul de reglaj se poate misca usor dr-st realizandu-se reglajul unghiului de convergeta. Dupa ce reglajul a fost efectuat (in service) se restrang acele suruburi pentru a securiza astfel reglajul.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat