Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • deleted-763

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am bagat benzina de 1 mil ... adik approx. 30 de litri si dupa 120 km eram deja pe rezerva Shocked


Si asta de la o perioada incoace pt ca inainte imi lua 12L/100km ...


Ce sa se fi dereglat ? care sa fie cauza ?

(Calibra 8v)
Skip ads

  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Drumuri scurte prin oras acum ca a venit frigul...
De exemplu la temperaturi scazute, spre 0 grade, un motor in primele 20-30 secunde consuma de pana la 3x-4x mai mult decat cand e cald. Apoi dupa 20-30 secunde consumul scade la 1.5x-2x ori normalul si apoi lent de tot spre 1x cand motorul e cald.
Recomandarea mea: la rece (adica atunci cand motorul are sub 30 grade) asteapta cel putin 30 secunde inainte sa pleci de pe loc si atunci, daca nu vrei sa consume mult, ia-o cu usurelul. Macar pana apa ajunge la 60 grade.
  • deleted-763

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Totusi eu am impresia ca nu am termostat ... e posibil sa fie asta cauza ca sta mai mereu motorul rece ? ca la mine chiar daca urca temp. la 90 daca merg un pic cu ea imediat scade acul maxim jos ...
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Orice masina are termostat. Ma rog, una normala Smile
Daca stii sigur ca nu are, atunci pune-i. Daca are, s-ar putea sa fie blocat pe deschis.
Sau ar mai putea fi o cauza pentru scaderea acului la indicatorul de temperatura a motorului: senzorul de temperatura sa fie cumva in curentul de aer produs de deplasarea masinii sau al ventilatorului de la radiator...
  • deleted-763

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2005

  • Mesaj Privat
+ ca am observat ca masina nu mai trage deloc ... merge cam inecata parca si nu are putere deloc ...
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Atunci, asta pare un simptom de contact imperfect la senzorul de temperatura al agentului de racire.
In general acest senzor este o rezistenta cu coeficient negativ de temperatura (NTC) - adica, cu cat temperatura e mai mare cu atat rezistenta lor e mai mica.
Daca ai un contact imperfect la traseul lui, sau chiar intern e defect - intrerupere cu intermitente, atunci asta inseamna rezistenta infinit, deci, in traducere pentru ECU-ul de injectie, motor f. f. rece.
Indicatorul evident cade la zero, iar ECU-ul de injectie compenseaza prin a livra o cantitate mai mare de benzina, ceea ce pentru un motor cald da acele simptome de inecare si lipsa de putere...
Verifica-l cu un ohmetru daca e OK si curata conexiunile lui.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Filtrul de aer in ce stare e? Dar cel de benzinolina?
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Verifica conductele si rezervorul pentru eventualele mici fisuri sau neetanseitati. De asemenea asa cum ziceau colegi de mai sus: filtrul de aer, sonda de temperatura motor.
Tin sa precizez ca o sonda intrerupta calculatorul o apreciaza ca defecta si nu ca temperatura exterioara extrem de mica.
  • Corsa_1.2

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
In manual scrie ca motorul trebuie sa se incalzeasca in mers, cand astepti sa se incalzeasca normal atunci apare uzura cea mai mare la motor.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Uita-te sa nu cumva sa ai benzina in rezervor .. si sa-ti indice prost in bord. Apropo de ajuns repede pe rezerva.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
sonda de temperatura de obicei daca e busita nu apare pe check engine, doar cand e busita DE TOT, rezistenta mult prea mare, sau 0. Aia niciodata nu va arata in bord o eroare, si poate da erori aiurea, sau cum zicea cineva aici, niste valori mici, iar ECU crede ca motorul este mereu rece. se poate testa cu un aparat de masura, scrie pe www.topbuzz.co.uk cum se face. La fel, daca nu ai termostat, din cauza curentului de aer din fata, radiatorul raceste tot lichidul de racire. Nu uita ca temperatura optima a unui motor, cu functionare aproape ideala si consum minim este de 90-100 grade C.

Chiar daca el are temp asta, dar ECU nu primeste valoarea corecta, iti da mai multa benzina + aer, ca atunci cand motorul este rece, de aici si chestia ca nu trage, sau merge oarecum inecata
  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Uita-te sa nu cumva sa ai benzina in rezervor .. si sa-ti indice prost in bord. Apropo de ajuns repede pe rezerva.

s-ar putea asta sa fie.Fa plinul, da o tura pana intr-un oras apropiat si la intoarcere baga benzina de la aceeasi statie si daca se poate chiar de la aceeasi pompa, doar in felul asta poti face calculul corect si sa vezi daca e o dilema intr-adevar chestia cu consumul. Faza cu nivelul acului de benzina e relativa zic eu.. Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR