- deleted-763
- OP
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Drumuri scurte prin oras acum ca a venit frigul...
De exemplu la temperaturi scazute, spre 0 grade, un motor in primele 20-30 secunde consuma de pana la 3x-4x mai mult decat cand e cald. Apoi dupa 20-30 secunde consumul scade la 1.5x-2x ori normalul si apoi lent de tot spre 1x cand motorul e cald.
Recomandarea mea: la rece (adica atunci cand motorul are sub 30 grade) asteapta cel putin 30 secunde inainte sa pleci de pe loc si atunci, daca nu vrei sa consume mult, ia-o cu usurelul. Macar pana apa ajunge la 60 grade.
De exemplu la temperaturi scazute, spre 0 grade, un motor in primele 20-30 secunde consuma de pana la 3x-4x mai mult decat cand e cald. Apoi dupa 20-30 secunde consumul scade la 1.5x-2x ori normalul si apoi lent de tot spre 1x cand motorul e cald.
Recomandarea mea: la rece (adica atunci cand motorul are sub 30 grade) asteapta cel putin 30 secunde inainte sa pleci de pe loc si atunci, daca nu vrei sa consume mult, ia-o cu usurelul. Macar pana apa ajunge la 60 grade.
- deleted-763
- OP
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Orice masina are termostat. Ma rog, una normala
Daca stii sigur ca nu are, atunci pune-i. Daca are, s-ar putea sa fie blocat pe deschis.
Sau ar mai putea fi o cauza pentru scaderea acului la indicatorul de temperatura a motorului: senzorul de temperatura sa fie cumva in curentul de aer produs de deplasarea masinii sau al ventilatorului de la radiator...
Daca stii sigur ca nu are, atunci pune-i. Daca are, s-ar putea sa fie blocat pe deschis.
Sau ar mai putea fi o cauza pentru scaderea acului la indicatorul de temperatura a motorului: senzorul de temperatura sa fie cumva in curentul de aer produs de deplasarea masinii sau al ventilatorului de la radiator...
- deleted-763
- OP
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Atunci, asta pare un simptom de contact imperfect la senzorul de temperatura al agentului de racire.
In general acest senzor este o rezistenta cu coeficient negativ de temperatura (NTC) - adica, cu cat temperatura e mai mare cu atat rezistenta lor e mai mica.
Daca ai un contact imperfect la traseul lui, sau chiar intern e defect - intrerupere cu intermitente, atunci asta inseamna rezistenta infinit, deci, in traducere pentru ECU-ul de injectie, motor f. f. rece.
Indicatorul evident cade la zero, iar ECU-ul de injectie compenseaza prin a livra o cantitate mai mare de benzina, ceea ce pentru un motor cald da acele simptome de inecare si lipsa de putere...
Verifica-l cu un ohmetru daca e OK si curata conexiunile lui.
In general acest senzor este o rezistenta cu coeficient negativ de temperatura (NTC) - adica, cu cat temperatura e mai mare cu atat rezistenta lor e mai mica.
Daca ai un contact imperfect la traseul lui, sau chiar intern e defect - intrerupere cu intermitente, atunci asta inseamna rezistenta infinit, deci, in traducere pentru ECU-ul de injectie, motor f. f. rece.
Indicatorul evident cade la zero, iar ECU-ul de injectie compenseaza prin a livra o cantitate mai mare de benzina, ceea ce pentru un motor cald da acele simptome de inecare si lipsa de putere...
Verifica-l cu un ohmetru daca e OK si curata conexiunile lui.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Corsa_1.2
- **
- 155 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Corsa 2002
Corsa_1.2
- Mesaje scrise: 155
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
sonda de temperatura de obicei daca e busita nu apare pe check engine, doar cand e busita DE TOT, rezistenta mult prea mare, sau 0. Aia niciodata nu va arata in bord o eroare, si poate da erori aiurea, sau cum zicea cineva aici, niste valori mici, iar ECU crede ca motorul este mereu rece. se poate testa cu un aparat de masura, scrie pe www.topbuzz.co.uk cum se face. La fel, daca nu ai termostat, din cauza curentului de aer din fata, radiatorul raceste tot lichidul de racire. Nu uita ca temperatura optima a unui motor, cu functionare aproape ideala si consum minim este de 90-100 grade C.
Chiar daca el are temp asta, dar ECU nu primeste valoarea corecta, iti da mai multa benzina + aer, ca atunci cand motorul este rece, de aici si chestia ca nu trage, sau merge oarecum inecata
Chiar daca el are temp asta, dar ECU nu primeste valoarea corecta, iti da mai multa benzina + aer, ca atunci cand motorul este rece, de aici si chestia ca nu trage, sau merge oarecum inecata
- overtaxer
- **
- 260 mesaje
- din 02 Jun 2005
- Astra 2001 Z16XE
- Mures
overtaxer
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2005
- Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Uita-te sa nu cumva sa ai benzina in rezervor .. si sa-ti indice prost in bord. Apropo de ajuns repede pe rezerva.
s-ar putea asta sa fie.Fa plinul, da o tura pana intr-un oras apropiat si la intoarcere baga benzina de la aceeasi statie si daca se poate chiar de la aceeasi pompa, doar in felul asta poti face calculul corect si sa vezi daca e o dilema intr-adevar chestia cu consumul. Faza cu nivelul acului de benzina e relativa zic eu..