digitex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Sunt nou pe forum ,asa ca daca am postat gresit va rog sa ma scuzati .
Am un opel vectra din 92 GT ,de doua ori am avut aceasi intanmplare adica mia sarit furtunul de la apa ,cel din dreptul termostatului l-am pus la loc am pus apa si dupa o sapt aceasi figura numai ca a patit-o sotia ,si cred ca a mers si fara apa vreo 2 km.
Care ar fi cauza ,de ce se formeaza presiune si imi scoate furtunul,termostatul?,garnitura de chiuloasa?,sau e altceva .
Va rog frumos ajutatima cu pareri .
multumesc mult
- pentea
- **
- 403 mesaje
- din 23 Jul 2007
- Astra 1994 c20ne
- Bihor
pentea
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
digitex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
imi cer scuze daca era ceva si mi-a scapat
m-am gandit si eu la problema cu termostatul dar nu cred ca e asta nu as fi avut caldura zic eu sau ar fi crescut apa peste 90 grade .
ma tem sa nu fie de la garnitura chiulasa sau se blocheaza din cand in cand cea ce nu cred mi sa intamplat la diferenta de o saptamana
atunci am fost la mecanic ,iesea abur prin partea superioara a radiatorului ,a ambalat-o el a pornit termocupla sa rezolvat totul normal pana azi.
maine ma duc la el sa vedem ce zice ,oricum undeva se formeaza presiune dar unde?
digitex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- marius1998
- **
- 113 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Vectra 1997 x20xev
- Brasov
marius1998
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Succes !
digitex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
apropo ,termocupla ar trebui sa mearga si dupa oprirea motorul pentru a raci radiatorul?cat despre colierul de pe furtun l-am strans temeinic cautand sa nu il rup,sa vad maine ce zice mecanicul daca e garnitura am prins un castig gras
ms mult de sfaturi
digitex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
revin cu amanunte
- marius1998
- **
- 113 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Vectra 1997 x20xev
- Brasov
marius1998
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
TM20MSD
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 1.8 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
Succes !
Salut. Am un Opel Vectra B din '96, cu motor Ecotec 1.8 16V. Cand am luat masina nu am avut nici o problema la instalatia de apa. Mergea caldura inauntru, totul in regula. Dupa vreo 600-700 km am observat ca nu mai am caldura in masina, am verificat vasul de expansiune, si am vazut ca e aproape gol. A doua zi am luat antigel, l-am pus in vasul de expansiune (vreo 3 litri au intrat), am strans capacul si am plecat cu masina. Dupa vreo 200km aceeasi problema. Am vazut eu ca scapa apa pe la capacul vasului de expaniune, asa ca am cumparat alt capac. Aceeasi problema. M-am gandit apoi sa nu fie fisurat vreun furtun, sau chiar radiatorul. Am cumparat o solutie care inchide fisurile din instalatia de racire, aceeasi problema, pierdeam apa. Puneam cam 3 litri la 4 zile. La un moment dat nu a mai pierdut apa deloc. Am mers asa cu ea vreo 2000 de km, si ieri seara am oblervat aburi iesind de sub capota. Am deschis capota si am vazut ca ies din nou aburi pe la capacul vasului de expansiune. Am cumparat din nou antigel, l-am pus in vas, am strans capacul si am plecat cu masina. dupa o tura de oras iar nu mai aveam caldura, am deschis capota, aceeasi problema, pierdusem apa. Si tot asa, de ieri pana azi am cumparat antigel de peste un milion. Am vazut ca iese lichidul tot pe la capac, asa ca am facut un experiment. Am deschis capacul, am pus o punga peste vasul de expaniune, si am strans capacul, apoi am mers vreo 20 de minute cu motorul in 4000-4500 de ture prin oras, lucru care trebuia sa goleasca imediat vasul de expaniune in mod "normal". Surpriza, inca aveam caldura in masina. Dupa vreo 20 de minute deschid capota si pun mana pe furtunul care merge din radiator in motor. Cred ca erau vreo 2 atmosfere in acel furtun. Asta inseamna ca nu am nici o fisura in instalatia de racire, dar cand am deschis capacul, am observat ca din vasul de expansiune lipseste cam un litru de apa. Nu inteleg unde e apa. Pompa de apa merge pentru ca vine apa pe furtunul subtire care trece pe langa motor cand pornesc masina. Am mai observat niste bule de aer care vin din cand in cand pe acel furtun cand pornesc masina. Nu inteleg de unde poate fi aerul ala, pentru ca instalatia nu e fisurata. As mai dori sa stiu ce rol are celalalt furtun subtire ( cel care merge din vasul de expaniune in partea de sus a radiatorului).
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
TM20MSD
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 1.8 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
La vasul de expansiune sunt conectate 3 furtune: unul mare, in partea de jos a vasului, si doua subtiri in partea de sus. unul din aceste furtune trece pe langa motor (unde o portiune din acest furtun este metalica) iar celalat furtun subtire este intre vasul de expansiune si partea de sus a radiatorului.
Pe furtunul subtire care trece pe langa motor vine un debit considerabil de apa atunci cand pornesc motorul, lucru care m-a convins ca e buna pompa de apa.
Pe celalalt furtun subtire (intre vas si partea de sus a radiatorului) nu se intampla nimic. Nu vine apa, nu pleaca apa. Se vad doar niste aburi iesind din stutul vasului pe care trebuie pus furtunul, dar foarte slab.
Ce nu inteleg e de ce se formeaza o presiune asa mare pe instalatie atunci cand o sigilez (am explicat mai devreme experimentul cu punga) Ansta inseamna ca nu e fisurata nicunde instalatia, si ca toata apa pe care o pierd iese prin capacul vasului de expansiune (care e nou)
Simptomele ar fi:
1: Pierdere foarte mare de apa prin capacul vasului de expansiune ( are niste supape care cred ca ar trebui sa lase aerul din instalatie sa iese afara, si pe acolo se vede si apa iesind)
2: Daca sigilez capacul vasului de expansiune, se formeaza o presiune foarte foarte mare in instalatia de racire (inseamna ca nu exista nici o fisura pe instalatie)
3: Temperatura apei este undeva pe la 80 - 83 de grade cand am apa in instalatie. Dupa ce se pierde, creste (logic pentru ca nu mai este apa, si motorul se incalzeste)
4: a) Pe furtunul gros de sub bidon pleaca apa catre radiator (nu e blocat)
b) Pe furtunul subtire care vine din motor in vas vine apa (nu e blocat)
c) Pe furtunul subtire dintre radiator si vas nu se intampla nimic, dar am suflat in el catre radiator, si acest lucru a facut sa vine apa in vasul de expansiune pe celalat furtun subtire (nu e blocat nici un furtun)
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
cu apa din postul asta gasei ce probleme ai, presiunea din instalatie
daca nu gresesc este 0,8 bari daca gresesc pot fi corectat trebuie sa
verifici termostatul,termocupla si daca instalatia de racire trage aer
pe undeva ultima ramine garnitura de chiuloasa ciupita.
TM20MSD
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 1.8 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
TM20MSD
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 1.8 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat