Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • digitex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
buna ziua ,
Sunt nou pe forum ,asa ca daca am postat gresit va rog sa ma scuzati .
Am un opel vectra din 92 GT ,de doua ori am avut aceasi intanmplare adica mia sarit furtunul de la apa ,cel din dreptul termostatului l-am pus la loc am pus apa si dupa o sapt aceasi figura numai ca a patit-o sotia ,si cred ca a mers si fara apa vreo 2 km.
Care ar fi cauza ,de ce se formeaza presiune si imi scoate furtunul,termostatul?,garnitura de chiuloasa?,sau e altceva .
Va rog frumos ajutatima cu pareri .
multumesc mult
Skip ads

  • pentea

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 1994 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
prima oara era bine sa dai o cautare poate gaseai ceva concret Wink eu unu zic ca iti este blocat termostatul pe inchis parerea mea Confused
  • digitex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
da ai dreptate am dat o cautare dar nu am gasit mare lucru
imi cer scuze daca era ceva si mi-a scapat
m-am gandit si eu la problema cu termostatul dar nu cred ca e asta nu as fi avut caldura zic eu sau ar fi crescut apa peste 90 grade .
ma tem sa nu fie de la garnitura chiulasa sau se blocheaza din cand in cand cea ce nu cred mi sa intamplat la diferenta de o saptamana
atunci am fost la mecanic ,iesea abur prin partea superioara a radiatorului ,a ambalat-o el a pornit termocupla sa rezolvat totul normal pana azi.
maine ma duc la el sa vedem ce zice ,oricum undeva se formeaza presiune dar unde?
  • digitex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pentea daca esti online poate mai discutam
  • marius1998

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
digitex, instalatia de racire a motorului lucreaza sub presiune.E normal; ce-i drept, nu e presiune mare.Daca furtunul a fost prins bine de fiecare data atunci, dupa parerea mea, pot fi doua posibilitati : termostatul ramane blocat pe inchis, sau garnitura de chiulasa fisurata.Daca este garnitura "sursa" problemelor, vei vedea in vasul de expansiune, duupa ce ajunge apa la 90 +, ca bolboroseste (vin bule de aer in vas), de acolo si presiunea.Esti sigur ca termocupla functioneaza?.Daca ai Vectra A GT, sigur ai motor 20 SEH.Eu m-am bucurat de acel model mai bine de 1 an si am mai invatat cate ceva.Problema cu termostatul este des intalnita (sau poate doar eu am "norocul" sa cumpar Vectre cu carcasa termostatului goala Smile) ).
Succes !
  • digitex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
da s-ar putea sa ai dreptate mai auzeam zgomote in vas dar acu un an in urma cand opream motorul si apa era deja ajunsa la 90 dar termocupla nu pornise inca,nici nu avea cum pentru ca opream motorul
apropo ,termocupla ar trebui sa mearga si dupa oprirea motorul pentru a raci radiatorul?cat despre colierul de pe furtun l-am strans temeinic cautand sa nu il rup,sa vad maine ce zice mecanicul daca e garnitura am prins un castig gras
ms mult de sfaturi
  • digitex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
marius1998,se pare ca aveai dreptate am fost la mecanic si a constatat ca bulbul nu da startul la termocupla,am facut comanda da bulb si termostat intre timp am fost la electrician sa -mi puna pe direct termocupla cand desface sigurantele arse ,le-am schimbat, am mai incalzit motorul pana la 90 grade si a pornit normal dar totusi o sa le schimb daca tot le-am comandat.
revin cu amanunte
  • marius1998

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai descoperit solutia problemelor tale.
Bafta!
  • TM20MSD

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 1.8 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
marius1998 a scris:digitex, instalatia de racire a motorului lucreaza sub presiune.E normal; ce-i drept, nu e presiune mare.Daca furtunul a fost prins bine de fiecare data atunci, dupa parerea mea, pot fi doua posibilitati : termostatul ramane blocat pe inchis, sau garnitura de chiulasa fisurata.Daca este garnitura "sursa" problemelor, vei vedea in vasul de expansiune, duupa ce ajunge apa la 90 +, ca bolboroseste (vin bule de aer in vas), de acolo si presiunea.Esti sigur ca termocupla functioneaza?.Daca ai Vectra A GT, sigur ai motor 20 SEH.Eu m-am bucurat de acel model mai bine de 1 an si am mai invatat cate ceva.Problema cu termostatul este des intalnita (sau poate doar eu am "norocul" sa cumpar Vectre cu carcasa termostatului goala Smile) ).
Succes !


Salut. Am un Opel Vectra B din '96, cu motor Ecotec 1.8 16V. Cand am luat masina nu am avut nici o problema la instalatia de apa. Mergea caldura inauntru, totul in regula. Dupa vreo 600-700 km am observat ca nu mai am caldura in masina, am verificat vasul de expansiune, si am vazut ca e aproape gol. A doua zi am luat antigel, l-am pus in vasul de expansiune (vreo 3 litri au intrat), am strans capacul si am plecat cu masina. Dupa vreo 200km aceeasi problema. Am vazut eu ca scapa apa pe la capacul vasului de expaniune, asa ca am cumparat alt capac. Aceeasi problema. M-am gandit apoi sa nu fie fisurat vreun furtun, sau chiar radiatorul. Am cumparat o solutie care inchide fisurile din instalatia de racire, aceeasi problema, pierdeam apa. Puneam cam 3 litri la 4 zile. La un moment dat nu a mai pierdut apa deloc. Am mers asa cu ea vreo 2000 de km, si ieri seara am oblervat aburi iesind de sub capota. Am deschis capota si am vazut ca ies din nou aburi pe la capacul vasului de expansiune. Am cumparat din nou antigel, l-am pus in vas, am strans capacul si am plecat cu masina. dupa o tura de oras iar nu mai aveam caldura, am deschis capota, aceeasi problema, pierdusem apa. Si tot asa, de ieri pana azi am cumparat antigel de peste un milion. Am vazut ca iese lichidul tot pe la capac, asa ca am facut un experiment. Am deschis capacul, am pus o punga peste vasul de expaniune, si am strans capacul, apoi am mers vreo 20 de minute cu motorul in 4000-4500 de ture prin oras, lucru care trebuia sa goleasca imediat vasul de expaniune in mod "normal". Surpriza, inca aveam caldura in masina. Dupa vreo 20 de minute deschid capota si pun mana pe furtunul care merge din radiator in motor. Cred ca erau vreo 2 atmosfere in acel furtun. Asta inseamna ca nu am nici o fisura in instalatia de racire, dar cand am deschis capacul, am observat ca din vasul de expansiune lipseste cam un litru de apa. Nu inteleg unde e apa. Pompa de apa merge pentru ca vine apa pe furtunul subtire care trece pe langa motor cand pornesc masina. Am mai observat niste bule de aer care vin din cand in cand pe acel furtun cand pornesc masina. Nu inteleg de unde poate fi aerul ala, pentru ca instalatia nu e fisurata. As mai dori sa stiu ce rol are celalalt furtun subtire ( cel care merge din vasul de expaniune in partea de sus a radiatorului).
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pe furtunul mic se intoarce lichidul de racire din circuit in vas
nivelul in baia de ulei l-ai verificat?
  • TM20MSD

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 1.8 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ieri am schimbat si uleiul. Am pus 4 litri Havoline 5W-30 (e ok asa? vectra b 1.8 16v), am schimbat si filtrul, iar nivelul e undeva pe la jumatatea marcajului "1 litre". Mi-a mai sugerat cineva ca ar putea fi de la ulei, asa ca l-am schimbat, dar problema cu apa ramane aceeasi Sad(.
La vasul de expansiune sunt conectate 3 furtune: unul mare, in partea de jos a vasului, si doua subtiri in partea de sus. unul din aceste furtune trece pe langa motor (unde o portiune din acest furtun este metalica) iar celalat furtun subtire este intre vasul de expansiune si partea de sus a radiatorului.
Pe furtunul subtire care trece pe langa motor vine un debit considerabil de apa atunci cand pornesc motorul, lucru care m-a convins ca e buna pompa de apa.
Pe celalalt furtun subtire (intre vas si partea de sus a radiatorului) nu se intampla nimic. Nu vine apa, nu pleaca apa. Se vad doar niste aburi iesind din stutul vasului pe care trebuie pus furtunul, dar foarte slab.
Ce nu inteleg e de ce se formeaza o presiune asa mare pe instalatie atunci cand o sigilez (am explicat mai devreme experimentul cu punga) Ansta inseamna ca nu e fisurata nicunde instalatia, si ca toata apa pe care o pierd iese prin capacul vasului de expansiune (care e nou)
Simptomele ar fi:
1: Pierdere foarte mare de apa prin capacul vasului de expansiune ( are niste supape care cred ca ar trebui sa lase aerul din instalatie sa iese afara, si pe acolo se vede si apa iesind)
2: Daca sigilez capacul vasului de expansiune, se formeaza o presiune foarte foarte mare in instalatia de racire (inseamna ca nu exista nici o fisura pe instalatie)
3: Temperatura apei este undeva pe la 80 - 83 de grade cand am apa in instalatie. Dupa ce se pierde, creste (logic pentru ca nu mai este apa, si motorul se incalzeste)
4: a) Pe furtunul gros de sub bidon pleaca apa catre radiator (nu e blocat)
b) Pe furtunul subtire care vine din motor in vas vine apa (nu e blocat)
c) Pe furtunul subtire dintre radiator si vas nu se intampla nimic, dar am suflat in el catre radiator, si acest lucru a facut sa vine apa in vasul de expansiune pe celalat furtun subtire (nu e blocat nici un furtun)
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nu am pus mina pe motorul asta dar nu are nici o treaba uleiul
cu apa din postul asta gasei ce probleme ai, presiunea din instalatie
daca nu gresesc este 0,8 bari daca gresesc pot fi corectat trebuie sa
verifici termostatul,termocupla si daca instalatia de racire trage aer
pe undeva ultima ramine garnitura de chiuloasa ciupita.
  • TM20MSD

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 1.8 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Tocmai am schimbat termostatul. Nici nu am gasit de cumparat nou, decat cu tot cu carcasa la 1 milion 400, si am fost la un schrott unde am gasit un Opel Vectra A din '93 de pe care am luat termostatul. S-a potrivit de minune la Vectra B din '96. Dar spre dezamagirea mea, problema cu apa ramane aceeasi. merg maine la un mecanic, nu mai stiu ce sa ii fac. Cred ca totusi e garnitura de chiulasa ciupita si imi baga compresie pe instalatia de apa, motiv pentru care imi iese apa prin vasul de expansiune. Ciudat insa ca daca iau capacul jos de pe vas merge ok.
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
cind garnitura e ciupita antigelul se duce pe esapament
sau il baga in baia de ulei asa ca verifica uleiul sau vezi
cum e fumul pe esapament daca nu ai probleme trebuie
verificat toata instalatia de racire.
  • TM20MSD

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 1.8 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am identificat problema. Era chiulasa arsa intr-un punct. Am alezat chiulasa, sm schimbat garnitura, si s-a rezolvat problema. Asa ca, daca mai are cineva probleme de acelasi gen ca si mine, schimbati garnitura de chiulasa si verificati si chiulasa foarte bine. NU e neaparat sa aveti ulei in apa sau apa in ulei daca e chiulasa sau garnitura de chiulasa arsa. e destul sa fie ciupita putin, astfel incat sa intre compresie dintr-un cilindru in instalatia de racire.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR