Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Cristian Matei

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2005

  • Mesaj Privat
O problema aparuta cu vreo 2 saptamani in urma. In timpul mersului, din senin, s-a dereglat relantiul, a scazut turatia si s-a oprit motorul. Fenomenul se intampla destul de rar, insa de atunci, la pornire se aprinde martorul ECU si se simte, de regula, o putere scazuta si un zgomot de Dacie cu motorul rece. Dupa cateva secunde (10-20), motorul revine la mersul normal dar senzorul ramane aprins. Uneori nu porneste decat la insistente (2-3 secunde sau 2 incercari).
Coduri citite cu agrafa: 19 - Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) si 92 - Camshaft sensor. Cam stiu despre ce senzori este vorba, dar nu banuiesc care ar fi cauza si remediul. Am citit cateva subiecte cu aceeasi tema, dar nu am gasit un raspuns. Cureaua de distributie (Gates) am schimbat-o acum doua luni. Operatia a fost facuta de un mecanic experimentat. Fenomenul nu pare a fi in legatura cu manopera.
P.S. Nu stiu daca are vreo legatura, dar rulmentul alternatorului scartaie fara a genera probleme de tensiune. Ma grabesc sa schimb cureaua de transmisie si sa rezolv si rulmentul.
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Unul dintre senzori urmatori e defect:
- senzorul turatie motor
- senzor pozitie motor

E posibil sa fie un singur senzor pentru ambele lucruri desi in cazul tau nu cred.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici
http://autos.groups.yahoo.c...bOpel/files/Docs/

pt ca pe codurile vechi 19 / 92 nu am putut sa scot si verificarea le-am luat pe codurile noi P0335 / P0340
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Am vazut des refeririri la adrese yahoo ca a ta chiciuc dar la care nu pot fi vazute pentru ca nu exista parola si utilizator. Question
Ce ai facut ai convertit codurile OBD in OBDII
  • Cristian Matei

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru promptitudine.
Am mai facut si eu niste sapaturi in TIS si am gasit ceva interesant: se pare ca dupa schimbarea curelei de distributie se constata o decalare intre reperele distributiei, cauzata de fenomenul de acomodare la intindere ("settling behavior") sau, pur si simplu, de o intindere excesiva prin dereglarea rolei intinzatoare. Aceasta are consecinte in citirea incorecta a valorii la senzorul de rotatie a arborelui cotit care poate genera si eroarea de la axele cu came. Stiu doar ca motorul functiona impecabil pana sa schimb cureaua de distributie, iar, la vreo doua-trei saptamani, apare fenomenul amintit. Pare plauzibil.
Sunt curios daca exista cineva care s-a confruntat cu asa ceva. Ma gandesc ca daca distribuita nu ar fi fost pusa la punct corect ar fi fost mult mai grav.
Incerc sa apelez la mecanicul "experimentat".
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
balog a scris:Am vazut des refeririri la adrese yahoo ca a ta chiciuc dar la care nu pot fi vazute pentru ca nu exista parola si utilizator. Question
Ce ai facut ai convertit codurile OBD in OBDII


- daca ai adresa pe yahoo (nu stiu daca se poate fara) te poti inscrie la lista de discutii...
- m-am luat dupa explicatie - e aceeasi.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Rola intinzatoare nu se poate deregla in sensul stringerii curelei ci numai in sensul destinderii ei. Chestia cu intinderea curelei si resetarea calculatorului dupa intindere este valabila la motoarele diesel din cite stiu eu. Parerea mea este ca la tine problema este de la unul din cei doi senzori sau conexiunile la ei . Calculatorul compara cei doi senzori si daca observa o diferenta intre ei si nu gaseste o situatie plauzibila care este defect ii da defecti pe amindoi. Pentru diagnosticare rapida fara demontare e suficient vizualizarea parametrilor in timpul functionarii motorului pe un scaner. Altfel iti recomand sa demontezi si sa verifici fiecare senzor si conexiunile aferente.
  • Cristian Matei

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Esti mare domne'
Chiar daca parea destul de plauzibila teoria cu senzorii, totusi ai punctat direct pe solutie.
Cand aveam si eu Dacie ca tot omu', dezvoltasem o teorie complexa: "daca ceva nu merge, mai lasa-l putin, nu te repezi sa-l repari, poate isi revine". De obicei functiona.
Se pare ca teoria se adevereste si la Opel. Pana sa ajung la mecanic (de fapt s-a intamplat sa ma amane) m-am incapatanat sa-i mai dau masinii un ragaz, timp in care m-am uitat doar putin peste motor, din placerea de a-mi zgaraia degetele, asa cum fac de fiecare data. Am remarcat ca senzorul de la axele cu came avea cablul infasurat in banda izolatoare, mi-am zis ca nu e in regula, am desfacut banda si am stabilit ca firele erau conectate bine. M-am abtinut sa mai desfac, le-am lasat cracanate si nici nu am refacut infasurarea peste cele trei fire.
De atunci masina isi vede de mersul ei, martorul ECU nu se mai aprinde, mecanicul asteapta sa-l convoc iar eu stau si ma gandesc daca teoria mea este chiar valabila sau am avut doar noroc.
Probabil ca, senzorul fiind de tip inductiv, era deranjat de campul electric care se difuza prin izolatia improvizata. Un detaliu pe care l-am constatat dupa ce am deschis subiectul este ca uneori, cand puneam contactul, acul de la turometru o lua razna, ceea ce poate sugera un scurt pe la senzorul cu pricina (cablu). Pana o sa gasesc un senzor de schimb o sa-mi vad de drum si o sa ma gandesc oare ce avea de gand mecanicul sa-mi desfaca pe la masina si cate piese s-ar fi putut schimba.
Imi promit totusi sa nu ma rezum la teoria care m-a ajutat pana acum, masina merita mai mult.
  • Oancea

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Omega 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Imi puteti spune si mie va rog unde se afla mai precis senzorul de la axul cu came?Mentionez ca tot X20XEV am.Am facut comanda la un senzor nou si as vrea sal inlocuiesc.
PS:niste imagini m-ar ajuta foarte mult....ms anticipat
  • Cristian Matei

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Incearca cu acest link: http://82.34.52.15/sytemsan...oteccamsensor.htm
Mai multe n-as putea sa-ti recomand pentru ca am anumite retineri cand e vorba de intervenit la electronica motorului.
Oricum, succes!
  • cester11

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cristian Matei a scris:Multumesc pentru promptitudine.
Am mai facut si eu niste sapaturi in TIS si am gasit ceva interesant: se pare ca dupa schimbarea curelei de distributie se constata o decalare intre reperele distributiei, cauzata de fenomenul de acomodare la intindere ("settling behavior") sau, pur si simplu, de o intindere excesiva prin dereglarea rolei intinzatoare. Aceasta are consecinte in citirea incorecta a valorii la senzorul de rotatie a arborelui cotit care poate genera si eroarea de la axele cu came. Stiu doar ca motorul functiona impecabil pana sa schimb cureaua de distributie, iar, la vreo doua-trei saptamani, apare fenomenul amintit. Pare plauzibil.
Sunt curios daca exista cineva care s-a confruntat cu asa ceva. Ma gandesc ca daca distribuita nu ar fi fost pusa la punct corect ar fi fost mult mai grav.
Incerc sa apelez la mecanicul "experimentat".


Sal.am aceeasi probleama.Am schimbat cureaua de distributie (gates), masina a mers o saptamana fara nici o problema.Dupa o saptamana se aprinde beculetul cu fulger pe el,citesc codul cu agrafa si este 19 crankshaft...Mai merg inca o saptamana si nu mai porneste.Citesc iar codurile si apare in plus si 92 , adica camshaft.Acum porneste foarte greu ..aproximativ 4 ,5 secunde de dat la cheie si porneste in momentul in care se stinge beculetu,la bord.dupa ce porneste se aprinde iar si masina parca ar merge in 3.se zguduie ...turatie nu urca mai mult de 4500 rpm .. De retinut ca inainte de a schimba cureaua de distributie mergea perfect.cum pot sa aflu care senzor este defect ? mersi
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pentru cei ce au 2 axe.
se intampla frecvent ca la schimbarea curelei de distributie sa se decaleze una din axe pentru ca nimeni nu cred ca are piesele speciale de blocare a axelor. asa ca pentru o verificare demontati capacul de protectie aduceti motorul la punctul 0 si verificati daca corespund semnele de pe rotile dintate cu insemnul de pe interiorul capacului de protectie (partea fixa nu cea demontabila).este foarte simplu de verificat si constatat. dupa aceea cautati si alta eventuale cauze.
P.S. la o privire de sus nu prea se observa aceste semne trebuie sa te apleci si sa te uiti de la nivelul rotilor dintate.
ca remediu se procedeaza astfel : se pune motorul la 0, adica fulia se pune la semn.apoi se verifica care dintre rotile dintate de la axele cu came sunt in regula si care sunt decalate. se slabeste intinzatorulsi se face o parghie cu o mare surubelnita si se pune la punct roata dintata decalata.(atentie sa nu fuga cealalta).apoi se stringe intinzatorul si se pune la semn(are si el un semn pe el)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR