- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
multumesc nu am sa il mai caut, dar daca ziceti ca este in rezervor eu cum il curat? pentru ca atunci cand fac plinul "ochi" motorul nu merge corespunzator are variatii la relanti uneori chiar se opreste, cam vreo 50 de km pana se consuma ceva benzina, apoi merge normal! nu mi se pare normal! sfat care l-am primit "nu mai face plinul" e ciudat!
- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Hai sa iti explic eu sistemul.
In rezervor ai tulumba aia care face tot si din ea pleaca doua tevi. Pe una se trimite benzina la motor cu presiune constanta si pe cealalta se face aerisire rezervor dar nu direct ci prin un modul numit separator care nu lasa sa treaca de el benzina ci numai vaporii sau aerul curat fiind bidirectional . Este pus pe burta masinii deci putin mai sus ca nivel decit rezervorul. Din separator pleaca o conducta catre o canistra de inmagazinare care pe fund are carbune activ cu iesire in atmosfera si o alta iesire catre valva purjare vapori, asta da in admisie.
Chestia are doua mari avantaje:
-cind consumi benzina in rezervor normal ca trebuie sa intre aer dar el este curat fiind trecut prin fitrul aer.
-daca masina sta si temperatura exterioara creste continutul rezervorului isi mareste volumul, astfel vaporii de benzina ajung in canistra unde sunt stocati si trimisi prin valva purjare in admisie la prima cheie...e o chestie ecologica pina la urma
Ce se intimpla la tine este simplu. Cind umpli ochi rezervorul tu ineci separatorul si blochezi circuitul. Alimentarea corecta este sa blochezi pistolul pompei pe un debit marit ca sa pu stai sa pierzi timpul, cind sare mai pui putin cit sa fie o suma rotunda. Dupa ce se linisteste din bolboroseala benzina vei avea destul aer in rezervor ca sa nu se blocheze separatorul.
Alta smecherie, nu mergi pe minim, cind ajungi la jumatate alimentezi. Cu cit ai mai multa benzina cu atit ai mai putin aer. Problema e chiar de la aer, el are in el umezeala adica apa care nu poate fi oprita de separator, ajunge in rezervor unde condenseaza, adica ai apa in benzina. Nu te gindi la bani, daca stau in buzunar, card sau rezervor tot aia este, stau si nu pleaca !
In rezervor ai tulumba aia care face tot si din ea pleaca doua tevi. Pe una se trimite benzina la motor cu presiune constanta si pe cealalta se face aerisire rezervor dar nu direct ci prin un modul numit separator care nu lasa sa treaca de el benzina ci numai vaporii sau aerul curat fiind bidirectional . Este pus pe burta masinii deci putin mai sus ca nivel decit rezervorul. Din separator pleaca o conducta catre o canistra de inmagazinare care pe fund are carbune activ cu iesire in atmosfera si o alta iesire catre valva purjare vapori, asta da in admisie.
Chestia are doua mari avantaje:
-cind consumi benzina in rezervor normal ca trebuie sa intre aer dar el este curat fiind trecut prin fitrul aer.
-daca masina sta si temperatura exterioara creste continutul rezervorului isi mareste volumul, astfel vaporii de benzina ajung in canistra unde sunt stocati si trimisi prin valva purjare in admisie la prima cheie...e o chestie ecologica pina la urma
Ce se intimpla la tine este simplu. Cind umpli ochi rezervorul tu ineci separatorul si blochezi circuitul. Alimentarea corecta este sa blochezi pistolul pompei pe un debit marit ca sa pu stai sa pierzi timpul, cind sare mai pui putin cit sa fie o suma rotunda. Dupa ce se linisteste din bolboroseala benzina vei avea destul aer in rezervor ca sa nu se blocheze separatorul.
Alta smecherie, nu mergi pe minim, cind ajungi la jumatate alimentezi. Cu cit ai mai multa benzina cu atit ai mai putin aer. Problema e chiar de la aer, el are in el umezeala adica apa care nu poate fi oprita de separator, ajunge in rezervor unde condenseaza, adica ai apa in benzina. Nu te gindi la bani, daca stau in buzunar, card sau rezervor tot aia este, stau si nu pleaca !
- 89dam
- OP
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
multumesc pentru explicatii! eu tin masina pana se aprinde becul la benzina apoi mai merg vreo 50 de km pana incepe sa palpaie si atunci ii pun benzina! rareori ii fac plinul (o data pe luna cand fac drum lung)! ce am inteles eu din ce mi-ati scris: NU am problema la masina; trebuie sa o tin cu benzina peste jumatetea rezervorului si totul o sa fie ok! corect?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danutz
- **
- 336 mesaje
- din 02 Feb 2006
- Astra 2008 z16xer
- Bucuresti
danutz
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2006
- Mesaj Privat
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
Eu am motor Z14XEP,cand intru pe rosu,trebuie sa alimentez de minim 40 lei ca sa se ridice acul,si apoi regleaza ciudat,urca brusc,apoi scade brusc,iar mai urca un pic si pana sa imi dau seama care e nivelul real,mergand iar intru pe rosu.Prima oara am crezut ca am probleme cu filtru de benzina,dar observ din ce am citit aici ca nu exista.Problema mea e aceasi cum a explicat @dancuciureanu ?
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salutare am si eu o problema cu masinuta mea Astra h 1,4 de ceva timp la rece porneste dar dupa cateva secunde parca se balbane motorul scade turatia si se opreste in acest timp nu am control la pedala de acceleratie in permanenta dupa cateva chei si sprituire merge perfect sau daca fortez cu degetul pe butonul de gpl porneste instant un mecanic mi-a zis ca ar fi pompa de benzina si sa schimb doar pompa dar acolo in rezervor mai este si un filtru incapsulat acela nu ar trebuii schimbat .
Va intreb a mai intampinat cineva acest defect sa fie pompa sau altceva?
Va rog dati-mi un raspuns
Va intreb a mai intampinat cineva acest defect sa fie pompa sau altceva?
Va rog dati-mi un raspuns
GBezman
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2024
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat