WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o mica problema(sper sa fie mica) cu Bertonele meu. Acum vreo 3 luni mi s-a aprins becul check engine. Masina mergea ok, parca tragea un pic mai greu, dar am dat vina pe caldura de afara si traficul infect.
Acum vreo o luna am pus testerul pe masina si a citit eroarea P0170 Fuel Trim Malfunction, poate fi debitmetrul, sonda/sondele lambda, pompa benzina.... si mai sunt cateva in lista acestei erori
Simptome:
- masina pleaca la prima cheie, urca pana la 1500 rpm sta vreo 5 sec, dupa care se inneaca si se opreste motorul. De abia dupa a 4 cheie ramane pornita. Da in nas la greu si miroase a benzina in masina, pana se incalzeste motorul(2-3 min maxim)
- in mers masina trage de cele mai multe ori cursiv, insa se mai intampla sa piarda din putere intre 4000-5000 rpm.
- a disparut aproape complet acel ppffffsssss care se auzea la schimbarea vitezelor. Inainte de eroare suiera la greu si in 3000, 3500 rpm.
- cateodata mi se pare ca miroase a benzina in masina, mai ales in portbagaj.
- nu te mai baga in scaun, acel gol pe care il simteam in stomac in momentul in care accelerez a disparut complet. Masina parca trage ca una aspirata.
- la plecarile de pe loc, treapta 1 si 2, pana in 1500-2000 rpm se aude un rontait asemanator motoarelor diesel, destul de puternic. Sa fie ambreiajul sau tachetii? Unii zic ca-i subturata, dar nu cred ca-i cazul.
Am fost cu ea in service(la o mica/superficiala verificare) si i s-a curatat clapeta de acceleratie(era curata oricum), curatat bujiile(doua aveau ulei pe ele), „suflat” in actuator(tija se misca ok), verificat compresie pistoane(ok) si alte mici verificari la furtune, etc. Dupa ce am plecat de acolo masina tragea super tare. Dupa 2 zile insa, aceleasi probleme.
Daca ati avut si voi probeleme/eroare asemanatoare va rog sa ma ajutati, macar sa va dati cu parerea daca aveti ceva cunostiinte de mecanica. Momentan nu am bani de service, deci ma documentez pe net si astept pareri si de la voi.
Mircea
Am si eu o mica problema(sper sa fie mica) cu Bertonele meu. Acum vreo 3 luni mi s-a aprins becul check engine. Masina mergea ok, parca tragea un pic mai greu, dar am dat vina pe caldura de afara si traficul infect.
Acum vreo o luna am pus testerul pe masina si a citit eroarea P0170 Fuel Trim Malfunction, poate fi debitmetrul, sonda/sondele lambda, pompa benzina.... si mai sunt cateva in lista acestei erori
Simptome:
- masina pleaca la prima cheie, urca pana la 1500 rpm sta vreo 5 sec, dupa care se inneaca si se opreste motorul. De abia dupa a 4 cheie ramane pornita. Da in nas la greu si miroase a benzina in masina, pana se incalzeste motorul(2-3 min maxim)
- in mers masina trage de cele mai multe ori cursiv, insa se mai intampla sa piarda din putere intre 4000-5000 rpm.
- a disparut aproape complet acel ppffffsssss care se auzea la schimbarea vitezelor. Inainte de eroare suiera la greu si in 3000, 3500 rpm.
- cateodata mi se pare ca miroase a benzina in masina, mai ales in portbagaj.
- nu te mai baga in scaun, acel gol pe care il simteam in stomac in momentul in care accelerez a disparut complet. Masina parca trage ca una aspirata.
- la plecarile de pe loc, treapta 1 si 2, pana in 1500-2000 rpm se aude un rontait asemanator motoarelor diesel, destul de puternic. Sa fie ambreiajul sau tachetii? Unii zic ca-i subturata, dar nu cred ca-i cazul.
Am fost cu ea in service(la o mica/superficiala verificare) si i s-a curatat clapeta de acceleratie(era curata oricum), curatat bujiile(doua aveau ulei pe ele), „suflat” in actuator(tija se misca ok), verificat compresie pistoane(ok) si alte mici verificari la furtune, etc. Dupa ce am plecat de acolo masina tragea super tare. Dupa 2 zile insa, aceleasi probleme.
Daca ati avut si voi probeleme/eroare asemanatoare va rog sa ma ajutati, macar sa va dati cu parerea daca aveti ceva cunostiinte de mecanica. Momentan nu am bani de service, deci ma documentez pe net si astept pareri si de la voi.
Mircea
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Plecand de la eroarea data de tine am gasit ceva pe un alt forum. copy-paste aici din discutia respectiva fara mici fragmente neinteresante:
Originally Posted by crystip84 View Post
cand am cumparat masina lunea trecuta am observat ca becul de la check engine e lipsa.. dar am zis domnule nu e problema.. cine mi-a pus-o pe tester gasise o eroare de debitmetru care duoa ce a sters-o incepuse sa se balbaie rau motorul... in cele din urma isi revenise la normal.. ieri am demontat ceasurile de bord si surpriza mare.. fostul proietar anulase becul de check engine.. oare dc...am pus un bec eu..bineinteles ramanea aprins .. azi am reusit sa-o pun pe op-com un fel de vag-com eroare p0170 fuel trim malfunction .. din ce am vazut eu pot fi mai multe kestii.. debitmetru ,sonda , pierdere de presiune pe tubulatura turbinii... inca ceva va rog dc ati reusit sa va dati seama cu schema de la esp.. pinul 31 se pune in locul la 25 si asa e esp-ul scos sau cum se face.. nu am inteles .. engleza din tutorialul respectiv nu seamana a fi engleza.. exprimarea lasa de dorit.. dc aveti o schema electrica ar fi perfect.. a by the way de vreo cativa km eroarea nu mai apare si masina parca trage mult mai bn...astep pareri sau dc ati patit la fel la z20Let asta pacatos..
Altu - Crystip84, eroarea ta e simplu de rezolvat, dar o sa te coste Am avut deja 2 Bertone turbo cu aceeasi eroare - una a colegului de apartament si actuala mea. Singura rezolvare este schimbarea debitmetrului - stiu ca interpretarea codului de eroare lasa impresia ca poate fi si altceva, dar eu iti spun atat: daca atunci cand nu se "balbaie" motorul functioneaza normal si masina trage asa cum ar trebui sa traga, debitmetrul e de vina. Original e vreo 11 - 13 mil, altceva nu recomand pentru ca am absoluta incredere in ceea ce imi spune mecanicul meu (a lucrat la reprezentanta Opel si cica cele neoriginale pica dupa cativa mii de kilometri)
cand am cumparat masina lunea trecuta am observat ca becul de la check engine e lipsa.. dar am zis domnule nu e problema.. cine mi-a pus-o pe tester gasise o eroare de debitmetru care duoa ce a sters-o incepuse sa se balbaie rau motorul... in cele din urma isi revenise la normal.. ieri am demontat ceasurile de bord si surpriza mare.. fostul proietar anulase becul de check engine.. oare dc...am pus un bec eu..bineinteles ramanea aprins .. azi am reusit sa-o pun pe op-com un fel de vag-com eroare p0170 fuel trim malfunction .. din ce am vazut eu pot fi mai multe kestii.. debitmetru ,sonda , pierdere de presiune pe tubulatura turbinii... inca ceva va rog dc ati reusit sa va dati seama cu schema de la esp.. pinul 31 se pune in locul la 25 si asa e esp-ul scos sau cum se face.. nu am inteles .. engleza din tutorialul respectiv nu seamana a fi engleza.. exprimarea lasa de dorit.. dc aveti o schema electrica ar fi perfect.. a by the way de vreo cativa km eroarea nu mai apare si masina parca trage mult mai bn...astep pareri sau dc ati patit la fel la z20Let asta pacatos..
Altu - Crystip84, eroarea ta e simplu de rezolvat, dar o sa te coste Am avut deja 2 Bertone turbo cu aceeasi eroare - una a colegului de apartament si actuala mea. Singura rezolvare este schimbarea debitmetrului - stiu ca interpretarea codului de eroare lasa impresia ca poate fi si altceva, dar eu iti spun atat: daca atunci cand nu se "balbaie" motorul functioneaza normal si masina trage asa cum ar trebui sa traga, debitmetrul e de vina. Original e vreo 11 - 13 mil, altceva nu recomand pentru ca am absoluta incredere in ceea ce imi spune mecanicul meu (a lucrat la reprezentanta Opel si cica cele neoriginale pica dupa cativa mii de kilometri)
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
naku
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
"a disparut aproape complet acel ppffffsssss care se auzea la schimbarea vitezelor " - e celebra supapa unisens, nici la mine nu se mai auzea, am fost la mecanic si era rupta o parte din ea...am lipit-o si acum se aude din nou acel fassss, oricum trebuie schimbata, din pacate nu exista decat pe original la opel si vine destul de greu si probabil ca si costa ceva
cu debitmetru am avut si eu aceeasi problema cu p0170, masina mergea normal, pana intr-o zi cand nu a mai pornit (pornea la prima cheie dar scadea turatia in cateva secunde si apoi murea motorul)si am dus-o pe rampa la mecanic, am schimbat debitmetru si de atunci nu mai am probleme cu el.
ca sa fii cat de cat sigur poti sa faci si un test simplu - scoti debitmetru si vezi daca trage normal.
la mine se aude un rontait metalic in prima si a doua treapta, in special daca e subturata, insa nimeni nu pare a sti ce e....daca afli anunta-ma si pe mine.
cu debitmetru am avut si eu aceeasi problema cu p0170, masina mergea normal, pana intr-o zi cand nu a mai pornit (pornea la prima cheie dar scadea turatia in cateva secunde si apoi murea motorul)si am dus-o pe rampa la mecanic, am schimbat debitmetru si de atunci nu mai am probleme cu el.
ca sa fii cat de cat sigur poti sa faci si un test simplu - scoti debitmetru si vezi daca trage normal.
la mine se aude un rontait metalic in prima si a doua treapta, in special daca e subturata, insa nimeni nu pare a sti ce e....daca afli anunta-ma si pe mine.
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
acel fasait nu ar trebui sa se auda... pentru ca DV-ul de fabrica arunca presiunea extra cand lasi acceleratia tot in admisie, nu in atmosfera, ca la un blow-off aftermarket. (cel putin eu cand il foloseam p-ala stock nu am auzit nimic)
verifica circuitul vacuumatic, de t-uri sparte si furtune fisurate, am patit-o.
verifica ulei pe furtunul care intra in intercooler -> semne de turbina obosita (am patit-o)
rontait metalic ? doar pe loc scoasa din viteza sau in mers ? cu ambreiaju apasat sau nu ? (daca e pe loc)
daca se aude la motor, nu e de bine, ma rog nu e de bine nici daca se aude de la cutie
verifica circuitul vacuumatic, de t-uri sparte si furtune fisurate, am patit-o.
verifica ulei pe furtunul care intra in intercooler -> semne de turbina obosita (am patit-o)
rontait metalic ? doar pe loc scoasa din viteza sau in mers ? cu ambreiaju apasat sau nu ? (daca e pe loc)
daca se aude la motor, nu e de bine, ma rog nu e de bine nici daca se aude de la cutie
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
@tox
Am verificat furtunul dintre intercooler si clapeta de acceleratie. Intr-adevar este ulei in el. Am desfacut si clapeta de acceleratie, credeam ca acolo o sa fie full de ulei, dar nimic. Destul de curat, poate f putin unsuros. N-am reusit sa desfac furtunul care iese din turbo si intra in intercooler, as fi avut nevoie de o rampa sa ma bag sub ea. Oricum si acest furtun trebuie verificat e posibil sa fie rupt, taiat si sa piarda presiune.
Din cate stiu eu sunt 2 DV. Unul care este actionat de actuator(nu stiu cum ii zice in romana) si intr-adevar excesul de presiune este eliberat tot in admisie si unul asezat langa bost control solenoid care elibereaza excesul in atmosfera. Cel din urma este cel care trebuie restrictionat in cazul in care se monteaza un BOV aftermarket.
Sunt 100% ca inainte de aceasta buba se auzea un fasait destul de puternic, iar BOV aftermarket n-am.
Acel rontait metalic se aude in mers treapta 1 si 2, pana in 1500 - max 2000 rpm. Nu face tot timpul, de exemplu, de fiecare data cand ma duc in service nu mai face Aia ma cred nebun. Oricum nici pe loc motorul nu are un sunet placut. Parca tacane ceva.
Daca 2 din bujii au ulei pe ele ce inseamna?
N-am reusit sa ma intelnesc cu Florin pt schimb de debitmetru insa tare imi e ca nu debitmetrul e problema.
Am verificat furtunul dintre intercooler si clapeta de acceleratie. Intr-adevar este ulei in el. Am desfacut si clapeta de acceleratie, credeam ca acolo o sa fie full de ulei, dar nimic. Destul de curat, poate f putin unsuros. N-am reusit sa desfac furtunul care iese din turbo si intra in intercooler, as fi avut nevoie de o rampa sa ma bag sub ea. Oricum si acest furtun trebuie verificat e posibil sa fie rupt, taiat si sa piarda presiune.
Din cate stiu eu sunt 2 DV. Unul care este actionat de actuator(nu stiu cum ii zice in romana) si intr-adevar excesul de presiune este eliberat tot in admisie si unul asezat langa bost control solenoid care elibereaza excesul in atmosfera. Cel din urma este cel care trebuie restrictionat in cazul in care se monteaza un BOV aftermarket.
Sunt 100% ca inainte de aceasta buba se auzea un fasait destul de puternic, iar BOV aftermarket n-am.
Acel rontait metalic se aude in mers treapta 1 si 2, pana in 1500 - max 2000 rpm. Nu face tot timpul, de exemplu, de fiecare data cand ma duc in service nu mai face Aia ma cred nebun. Oricum nici pe loc motorul nu are un sunet placut. Parca tacane ceva.
Daca 2 din bujii au ulei pe ele ce inseamna?
N-am reusit sa ma intelnesc cu Florin pt schimb de debitmetru insa tare imi e ca nu debitmetrul e problema.
- cosminuk2006
- *
- 5 mesaje
- din 20 Sep 2008
- Astra 2001
- Valcea
cosminuk2006
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
..fratilor si eu am aceleasi probleme ca ale lui WHH ... si nu ii dau de cap ...(bertone Z20LET 140 KW) ... eu am scos din sistem debitmetrul ... si trage perfect ... cum ii pun mufa la debitmetru merge din nou intrerupt .. nu are putere ... nu tureaza peste 5000 ... merge varza ... numai 190 CP nu mai are ... need help ... please somebody help us .... (
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca 2 din bujii au ulei pe ele ce inseamna?
Daca uleiul este pe electrozi = segmenti si/sau supape = fa un test de compresie
Daca uleiul este pe partea cu fisa = garnitura capac culbutori terminata
Chestia cu scosul mufei de la debitmetru ca proba nu este valabila la toate motoarele/softurile, exista si vechi dar si noi la care daca scoti mufa masina abia trage sau chiar motorul da sa moara.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
1.Daca bujiile au ulei inseamna ca trebuie schimbata garnitura de la capacul de deasupra (nu ma intreba cum se numeste, am un prieten cu aceeasi problema ca a ta care a schimbat-o si a fost ok).
2. Daca scoti mufa de la debitmetru si trage mult mai bine inseamna clar ca este o problema de debitmetru. In anumite cazuri, daca debitmetrul e dus si se scoate mufa si nu se intampla nimic se poate verifica cu altul bun, dar si acelea sunt foarte mici....de obicei debitmetrul indiferent de cat e de uzat are anumite diferente intre comportament cu/fara.
2. Daca scoti mufa de la debitmetru si trage mult mai bine inseamna clar ca este o problema de debitmetru. In anumite cazuri, daca debitmetrul e dus si se scoate mufa si nu se intampla nimic se poate verifica cu altul bun, dar si acelea sunt foarte mici....de obicei debitmetrul indiferent de cat e de uzat are anumite diferente intre comportament cu/fara.
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
@dancuciureanu
Am facut un test de compresie. Compresia e ok.
Uleiul este pe partea cu filetul, nu pe partea alba. Scuze pt detalierea de retard dar nu stiu cum sa-ti explic
@florinike
1) Garnitura de la capacul de la tacheti. Am schimbat-o acum juma de an si de atunci nu mi-a mai curs ulei. Nu m-am gandit atunci sa curat/verific bujiile.
2) Cum naiba se scoate mufa de la debitmetru? Am tras de ea, dar mi-e frica sa nu o rup
Am facut un test de compresie. Compresia e ok.
Uleiul este pe partea cu filetul, nu pe partea alba. Scuze pt detalierea de retard dar nu stiu cum sa-ti explic
@florinike
1) Garnitura de la capacul de la tacheti. Am schimbat-o acum juma de an si de atunci nu mi-a mai curs ulei. Nu m-am gandit atunci sa curat/verific bujiile.
2) Cum naiba se scoate mufa de la debitmetru? Am tras de ea, dar mi-e frica sa nu o rup
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
La mine s-a auzit la turbina acel fasss specific la schimbarea vitezelor de noua . Se aude mai ales intr-un tunel sau pasaj , cand poti auzi sunetul motorului . Si la ambele turbo , de noi s-au auzit asa .
Cat despre rontait pana-n 2000 de ture si la relanti , care se aude de la motor , tind sa cred ca s-ar putea sa nu se unga suficient , iar cand o turezi urca uleiul . Ar trebui sa vezi daca rontaitul se aude de la linia tachetilor sau din partea inferioara a motorului .
Cat despre rontait pana-n 2000 de ture si la relanti , care se aude de la motor , tind sa cred ca s-ar putea sa nu se unga suficient , iar cand o turezi urca uleiul . Ar trebui sa vezi daca rontaitul se aude de la linia tachetilor sau din partea inferioara a motorului .
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Am ascultat aseara motorul si am impresia ca se aude ca un turbo (nu zic ca al meu pentru ca al meu remapat si cu intercoolerul schimbat are un alt sunet)
Am probat debitmetrul si a observat ca e dus al lui si totodata l-am dat o tura si cu jucaria mea. Concluzia: trebuie sa ne mai intalnim
Ideea e ca, chiar si cu debitmetru am impresia ca nu trage ca cei 192 de cai puri, sau poate doar sunt subiectiv avand in vedere ca am aproape 60 de cai peste el ...
Am probat debitmetrul si a observat ca e dus al lui si totodata l-am dat o tura si cu jucaria mea. Concluzia: trebuie sa ne mai intalnim
Ideea e ca, chiar si cu debitmetru am impresia ca nu trage ca cei 192 de cai puri, sau poate doar sunt subiectiv avand in vedere ca am aproape 60 de cai peste el ...
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
cred ca esti subiectiv . trebuia sa faceti un test cronometrat cu aproximatie .
Tacanitul la subturare de unde vine , pana la urma ?
Apropos turbina nu se aude si de la mersul in oras . ii dai putin retrogradari de viteze si in max. 5 km trebuie sa se "curete" si sa inceapa iar sa se auda cum lucreaza turbina
Tacanitul la subturare de unde vine , pana la urma ?
Apropos turbina nu se aude si de la mersul in oras . ii dai putin retrogradari de viteze si in max. 5 km trebuie sa se "curete" si sa inceapa iar sa se auda cum lucreaza turbina