- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
In urma cu cateva saptamani, rebobinat bobina ambreiaj compresor (masina din semnatura) . Am aflat ulterior (dupa ce s-a ars) ca nu trebuia procedat asa. Dar deh... a fost dupa.
Am lasat asa aerul si-am plecat intr-o calatorie. De vreo 1600 km dus/intors.
Dupa primii 150, am auzit un zgomot constant ca un clantzanit metalic din zona compresorului. Am mers mai departe, am atins tinta celor 800km si am sesizat ca s-a intensificat clantzanitul. Si chiar mirosea ceva incins.
Am scos mufa care alimenteaza compresorul crezand ca a ramas ceva blocat acolo si ii face rau si o tensiune suplimentara, cu toate ca logic ar fi sa nu existe atata timp cat nu apas butonul.
Am plecat inapoi. Pe drum la o benzinarie, dupa ce am alimentat am facut o pauza de 15 minute, dupa care am incercat sa pornesc si nu mi-a pornit din prima ci din a doua cheie prelunga cu un dardait de motor . Am hotarat ca restul kilometrilor sa nu mai opresc motorul, pana ajung acasa, de frica sa nu raman cu el oprit. Asa am si facut, am ajuns. A doua zi dimineata, am incercat sa pornesc. Cheie lunga , dardait de motor, fum pe esapament, dar fara sa mai porneasca. Si ceva fum gri-alb de la motor cam din aceeasi zona.
Am banuit ca ar putea fi si alternatorul.
Oricum pe bord nu a aparut vreo eroare de engine sau altceva.
Banuiala este ca in tot acest timp al calatoriei, cureaua a tot invartit la fulia de la compresor si a fortat. Si cred ca a mai fortat si altceva.
E doar o banuiala de-a mea. Cine crede ca poate sa ofere o opinie cat de cat asupra problemei cu datele astea?
Daca mai sunt necesare date, le ofer cu placere. Pentru ca nu stiu de unde sa incep cu aceasta problema. Mai ales ca nu pot misca masina ca sa ajung la service.
Vreau sa-mi fac o idee sa stiu la ce ma astept.
Multumesc.
PS
Am cautat subiecte similare. NU am gasit. Sper sa nu fi dublat subiectul.
Am lasat asa aerul si-am plecat intr-o calatorie. De vreo 1600 km dus/intors.
Dupa primii 150, am auzit un zgomot constant ca un clantzanit metalic din zona compresorului. Am mers mai departe, am atins tinta celor 800km si am sesizat ca s-a intensificat clantzanitul. Si chiar mirosea ceva incins.
Am scos mufa care alimenteaza compresorul crezand ca a ramas ceva blocat acolo si ii face rau si o tensiune suplimentara, cu toate ca logic ar fi sa nu existe atata timp cat nu apas butonul.
Am plecat inapoi. Pe drum la o benzinarie, dupa ce am alimentat am facut o pauza de 15 minute, dupa care am incercat sa pornesc si nu mi-a pornit din prima ci din a doua cheie prelunga cu un dardait de motor . Am hotarat ca restul kilometrilor sa nu mai opresc motorul, pana ajung acasa, de frica sa nu raman cu el oprit. Asa am si facut, am ajuns. A doua zi dimineata, am incercat sa pornesc. Cheie lunga , dardait de motor, fum pe esapament, dar fara sa mai porneasca. Si ceva fum gri-alb de la motor cam din aceeasi zona.
Am banuit ca ar putea fi si alternatorul.
Oricum pe bord nu a aparut vreo eroare de engine sau altceva.
Banuiala este ca in tot acest timp al calatoriei, cureaua a tot invartit la fulia de la compresor si a fortat. Si cred ca a mai fortat si altceva.
E doar o banuiala de-a mea. Cine crede ca poate sa ofere o opinie cat de cat asupra problemei cu datele astea?
Daca mai sunt necesare date, le ofer cu placere. Pentru ca nu stiu de unde sa incep cu aceasta problema. Mai ales ca nu pot misca masina ca sa ajung la service.
Vreau sa-mi fac o idee sa stiu la ce ma astept.
Multumesc.
PS
Am cautat subiecte similare. NU am gasit. Sper sa nu fi dublat subiectul.
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Nu stiu cu cat te pot ajuta dar hai sa incerc.
Eu zic ca nu prea are legatura cu compresorul ca si daca era blocat forta ce forta si trebuia sa cedeze ceva cum ar fi rulmentul din compresor si astfel zdranganea de il lua naiba da se si invartea mai usor ... sau ceda cureaua daca nu ceda compresorul si in acea situatie sigur iti dadeai seama
Parerea mea ia masina (tractata, platforma etc.) si duo la un "doctor" ca eu zic ca ii ceva mai serios decat compresorul blocat.
BAFTA si astept sa vad cum o vei rezolva sa stim si noi pe vitor
Nu stiu cu cat te pot ajuta dar hai sa incerc.
Eu zic ca nu prea are legatura cu compresorul ca si daca era blocat forta ce forta si trebuia sa cedeze ceva cum ar fi rulmentul din compresor si astfel zdranganea de il lua naiba da se si invartea mai usor ... sau ceda cureaua daca nu ceda compresorul si in acea situatie sigur iti dadeai seama
Parerea mea ia masina (tractata, platforma etc.) si duo la un "doctor" ca eu zic ca ii ceva mai serios decat compresorul blocat.
BAFTA si astept sa vad cum o vei rezolva sa stim si noi pe vitor
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
@LDivora
Gandirea mea non-inginereasca poate emite urmatorea ipoteza:
Fulia de la compresor s-a deplasat de pe axul pe care se roteste datorita unei uzuri sa zicem.
Si a fortat prin intermediul curelei de transmisie celelalte elemente in miscare ale motorului, uzand anumite parti , inclusiv alternator.
Cum apreciezi ipoteza?
Gandirea mea non-inginereasca poate emite urmatorea ipoteza:
Fulia de la compresor s-a deplasat de pe axul pe care se roteste datorita unei uzuri sa zicem.
Si a fortat prin intermediul curelei de transmisie celelalte elemente in miscare ale motorului, uzand anumite parti , inclusiv alternator.
Cum apreciezi ipoteza?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
LDivora a scris:Ipoteza ta nu se poate realiza: fulia este pozitionata fix prin cota interioara a rulmentului pe gatul capacului compresorului si fixata cu o saiba zegher de siguranta, pentru a nu se putea deplasa axial.
Poate asta te edifica:
Poate asta te edifica:
"clutch plate" se invartea cate un pas cand vroia. in rest , statea pe loc.
Asta am observat clar, in timp ce inca mergeam cu masina...
M-am uitat pe dedesubt , ca e mai accesibil.
Aia n-ar fi trebuit sa se invarta constant ritmului impus de curea?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
mda, astazi am mai avut o persoana sa ma ajute la investigare. adica sa dea o cheie , sa pot vedea daca pleaca fulia compresorului.
Si am vazut. fulia sta intepenita, iar cureaua incearca sa patineze peste si normal ca nu poate urni motorul.
Acum, pana la a lua un nou compresor, trebuie sa pun o curea scurta.
Sper sa nu se fi dus si altceva pe langa...
Dati-mi daca stiti, un link de magazin care sa aiba si curele scurte in stoc.
Si am vazut. fulia sta intepenita, iar cureaua incearca sa patineze peste si normal ca nu poate urni motorul.
Acum, pana la a lua un nou compresor, trebuie sa pun o curea scurta.
Sper sa nu se fi dus si altceva pe langa...
Dati-mi daca stiti, un link de magazin care sa aiba si curele scurte in stoc.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
- slysoft
- OP
- 108 mesaje
- din 23 Apr 2004
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
slysoft
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2004
- Mesaj Privat
S-a incheiat chinul. Am taiat astazi cureaua veche, am scos-o si am pornit motorul. A pornit la prima cheie. Daca m-am asigurat ca e ok, am hotarat sa pun cureaua scurta.
Am tras masina pana la service, am dat compresorul jos, am pus cureaua scurta.
Compresorul nu cred ca e grav avariat. Fulia compresorului se roteste. Doar fulia curelei e blocata.
@LDivora: cred ca un rulment s-a gripat. Nu l-am desfacut inca.
Deci acum merg pe curea scurta.
Am tras masina pana la service, am dat compresorul jos, am pus cureaua scurta.
Compresorul nu cred ca e grav avariat. Fulia compresorului se roteste. Doar fulia curelei e blocata.
@LDivora: cred ca un rulment s-a gripat. Nu l-am desfacut inca.
Deci acum merg pe curea scurta.
dak
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2007
- Mesaj Privat