Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In urma cu cateva saptamani, rebobinat bobina ambreiaj compresor (masina din semnatura) . Am aflat ulterior (dupa ce s-a ars) ca nu trebuia procedat asa. Dar deh... a fost dupa.
Am lasat asa aerul si-am plecat intr-o calatorie. De vreo 1600 km dus/intors.
Dupa primii 150, am auzit un zgomot constant ca un clantzanit metalic din zona compresorului. Am mers mai departe, am atins tinta celor 800km si am sesizat ca s-a intensificat clantzanitul. Si chiar mirosea ceva incins.
Am scos mufa care alimenteaza compresorul crezand ca a ramas ceva blocat acolo si ii face rau si o tensiune suplimentara, cu toate ca logic ar fi sa nu existe atata timp cat nu apas butonul.
Am plecat inapoi. Pe drum la o benzinarie, dupa ce am alimentat am facut o pauza de 15 minute, dupa care am incercat sa pornesc si nu mi-a pornit din prima ci din a doua cheie prelunga cu un dardait de motor . Am hotarat ca restul kilometrilor sa nu mai opresc motorul, pana ajung acasa, de frica sa nu raman cu el oprit. Asa am si facut, am ajuns. A doua zi dimineata, am incercat sa pornesc. Cheie lunga , dardait de motor, fum pe esapament, dar fara sa mai porneasca. Si ceva fum gri-alb de la motor cam din aceeasi zona.
Am banuit ca ar putea fi si alternatorul.
Oricum pe bord nu a aparut vreo eroare de engine sau altceva.
Banuiala este ca in tot acest timp al calatoriei, cureaua a tot invartit la fulia de la compresor si a fortat. Si cred ca a mai fortat si altceva.
E doar o banuiala de-a mea. Cine crede ca poate sa ofere o opinie cat de cat asupra problemei cu datele astea?
Daca mai sunt necesare date, le ofer cu placere. Pentru ca nu stiu de unde sa incep cu aceasta problema. Mai ales ca nu pot misca masina ca sa ajung la service.
Vreau sa-mi fac o idee sa stiu la ce ma astept.
Multumesc.

PS
Am cautat subiecte similare. NU am gasit. Sper sa nu fi dublat subiectul.
Skip ads

  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Nu stiu cu cat te pot ajuta dar hai sa incerc.
Eu zic ca nu prea are legatura cu compresorul ca si daca era blocat forta ce forta si trebuia sa cedeze ceva cum ar fi rulmentul din compresor si astfel zdranganea de il lua naiba da se si invartea mai usor ... sau ceda cureaua daca nu ceda compresorul si in acea situatie sigur iti dadeai seama
Parerea mea ia masina (tractata, platforma etc.) si duo la un "doctor" ca eu zic ca ii ceva mai serios decat compresorul blocat.

BAFTA si astept sa vad cum o vei rezolva sa stim si noi pe vitor
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ti-ai pus problema si in cazul in care ai pus o motorina proasta?
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
exclud ipoteza cu motorina proasta. am alimentat si in romania si in grecia.

iar clantzanitul venea de la compresorul de AC.

cu toate ca mi-as dori sa fie numai asta Smile
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nici o legatura intre pornire si compresor AC.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@LDivora

Gandirea mea non-inginereasca poate emite urmatorea ipoteza:
Fulia de la compresor s-a deplasat de pe axul pe care se roteste datorita unei uzuri sa zicem.
Si a fortat prin intermediul curelei de transmisie celelalte elemente in miscare ale motorului, uzand anumite parti , inclusiv alternator.

Cum apreciezi ipoteza?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ipoteza ta nu se poate realiza: fulia este pozitionata fix prin cota interioara a rulmentului pe gatul capacului compresorului si fixata cu o saiba zegher de siguranta, pentru a nu se putea deplasa axial.
Poate asta te edifica:




Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 04 Sep, 2008 9:02 pm
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si daca acel rulment provoca acel zgomot "clantzanit"? prin uzura/distrugere/iesire de pe ax?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Este greu sa se desfaca acel rulment si sa sara fulia de pe ax, rulmentul este de constructie speciala, la doua randuri de bile. Eu am gasit rulment asa de uzat ca ma miram ca mai sta fulia acolo si totusi a fost schimbat dupa 6 luni de functionare (si nu sarise fulia).
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ai o alta ipoteza?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu. Revin la ce am spus la ora 9:30. Nici o legatura intre pornire si AC.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am primit o opinie conform careia ar putea sa se fi blocat rulmentul. si ar fi fost ok sa am o curea scurta care sa nu mai treaca peste compresor.

bine ar fi sa fie asa.
o sa vad cu o lampa daca intr-adevar fulia compresorului sta pe loc cand dau la automat.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Ipoteza ta nu se poate realiza: fulia este pozitionata fix prin cota interioara a rulmentului pe gatul capacului compresorului si fixata cu o saiba zegher de siguranta, pentru a nu se putea deplasa axial.
Poate asta te edifica:



"clutch plate" se invartea cate un pas cand vroia. in rest , statea pe loc.
Asta am observat clar, in timp ce inca mergeam cu masina...
M-am uitat pe dedesubt , ca e mai accesibil.
Aia n-ar fi trebuit sa se invarta constant ritmului impus de curea?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In mod normal fulia (pulley) se invarte tot timpul (e antrenata de cureaua de accesorii), iar platanul (clutch plate), numai cand se cupleaza AC-ul.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
in tot acest timp aerul a fost decuplat si totusi platanul se mai invartea cate o secventa.
E normal?
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mda, astazi am mai avut o persoana sa ma ajute la investigare. adica sa dea o cheie , sa pot vedea daca pleaca fulia compresorului.
Si am vazut. fulia sta intepenita, iar cureaua incearca sa patineze peste si normal ca nu poate urni motorul.

Acum, pana la a lua un nou compresor, trebuie sa pun o curea scurta.
Sper sa nu se fi dus si altceva pe langa...
Dati-mi daca stiti, un link de magazin care sa aiba si curele scurte in stoc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asta inseamna ca s-a blocat rulmentul fuliei. Gasesti rulment la AlPadrino.
Rulment pentru compresor A/C Astra G Y20DTH, Sanden SD6V12-1418F (-1428F, -1440F, -1441F): NSK, codul: 35BD5020DUK; Pret in jur de 50 Ron.
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am luat curea scurta. acum sa vedem cand gasesc omul disponibil s-o puna. sper sa fi scapat doar cu atat.
wish me luck! Smile
  • slysoft

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2004

  • Mesaj Privat
S-a incheiat chinul. Am taiat astazi cureaua veche, am scos-o si am pornit motorul. A pornit la prima cheie. Daca m-am asigurat ca e ok, am hotarat sa pun cureaua scurta.
Am tras masina pana la service, am dat compresorul jos, am pus cureaua scurta.
Compresorul nu cred ca e grav avariat. Fulia compresorului se roteste. Doar fulia curelei e blocata.

@LDivora: cred ca un rulment s-a gripat. Nu l-am desfacut inca.

Deci acum merg pe curea scurta.
  • dak
  • **
  • 54 mesaje
  • din 20 Jul 2007
  • Insignia 2011 A20DTH
  • Bucuresti
  • dak

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am avut simptome de acelasi tip si a fost rulmentul , incepuse sa se gripeze blocand ambreajul compresorului si de aici scartit etc...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR