oktav
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Covasna
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare prieteni! sunt un membru nou, cu zafira din iunie (2.0 diesel, 2002); pana acum am urmarit forumul doar asa, din curiozitate, dar acuma avem probleme...HELP!
In urma cu 1 luna am luat baterie noua (Banner); acum 2 saptamani am ajuns la un tester TECH de reprezentanta in bv - fara sa am probleme - fara coduri de eroare decelabile.
De 1 saptamana insa au aparut perioade de 3 - 10 minute de functionare variabila in relanti, cu scaderi ritmice de intensitate a turatiei si a iluminarii de bord si limitarea puterii masinii la deplasare, cu afisarea "masinutei cu cheita", initial la motor rece. Au fost schimbate bujiile (Beru) - 3 din cele vechi fiind duse(din afirmatia mecanicului; le-am vazut si eu, aveau varful mult subtiat), s-a inlocuit o parte din antigelul rosu cu antigel concentrat corespunzator, nemtesc, pt. ca corespundea la doar -25 gr. Acuma la pornire e in general OK, dar zilnic apare perioada de functionare defectuoasa ca mai inainte - chiar cu motor cald - cu durata de 5 - 30 minute, de data aceasta aprinzandu-se concomitent masina cu cheita si ledul pentru sistemul de racire ( dreptunghiul cu morisca); sub capota, singura modificare care se remarca e un bazait mai mare al unuia din cele doua cilindrulete la care vin furtunele de vacuum din spatele farului stang. Mie mi-e clar ca nu numai bujiile au fost de vina, mai e ceva... Ce parere aveti?
Am aflat ca "cilindruletele" sunt valve solenoide; cea care duce la EGR este cea cara bazaie tare; probabil tb. verificata si curatat si verificat si EGR. Am gasit un tutorial pe tema asta.
Inca o intrebare: mi s-a spus ca tb. sa ajung la un tester pt. coduri de eroare doar in perioadele in care are manifestarile de mai sus, ca altfel nu arata nimic! Asa e?
Eu cred ca computerul memoreaza erorile care l-au facut sa treaca functionarea pe regim de avarie, chiar daca e temporara. Ezit in a merge mai intai la tester... As curata mai intai EGR. Dar cum ramane cu martorul pt. electronica circuitului de racire?
Azi am remarcat ca atunci cand face figurile descrise mai sus, desi pot sa turez putin motorul, turometrul cade mort pe zero; cand isi revine, se stinge martorul pentru electronica sistemului de racire, apoi dupa o secunda se stinge si cel "masinuta cu cheita". Maine curatam EGR si verificam pe la electricitate. Astept idei...
last edit : Am curatat EGR - mizerie moderata; membrana pare intacta; masuratorile pe la alternator si baterie arata ok;
Pe tester a iesit: P 0725 si P 1335; omul a zis ca e senzorul crankshaft; poate confirmati traducerea acestor coduri...
In urma cu 1 luna am luat baterie noua (Banner); acum 2 saptamani am ajuns la un tester TECH de reprezentanta in bv - fara sa am probleme - fara coduri de eroare decelabile.
De 1 saptamana insa au aparut perioade de 3 - 10 minute de functionare variabila in relanti, cu scaderi ritmice de intensitate a turatiei si a iluminarii de bord si limitarea puterii masinii la deplasare, cu afisarea "masinutei cu cheita", initial la motor rece. Au fost schimbate bujiile (Beru) - 3 din cele vechi fiind duse(din afirmatia mecanicului; le-am vazut si eu, aveau varful mult subtiat), s-a inlocuit o parte din antigelul rosu cu antigel concentrat corespunzator, nemtesc, pt. ca corespundea la doar -25 gr. Acuma la pornire e in general OK, dar zilnic apare perioada de functionare defectuoasa ca mai inainte - chiar cu motor cald - cu durata de 5 - 30 minute, de data aceasta aprinzandu-se concomitent masina cu cheita si ledul pentru sistemul de racire ( dreptunghiul cu morisca); sub capota, singura modificare care se remarca e un bazait mai mare al unuia din cele doua cilindrulete la care vin furtunele de vacuum din spatele farului stang. Mie mi-e clar ca nu numai bujiile au fost de vina, mai e ceva... Ce parere aveti?
Am aflat ca "cilindruletele" sunt valve solenoide; cea care duce la EGR este cea cara bazaie tare; probabil tb. verificata si curatat si verificat si EGR. Am gasit un tutorial pe tema asta.
Inca o intrebare: mi s-a spus ca tb. sa ajung la un tester pt. coduri de eroare doar in perioadele in care are manifestarile de mai sus, ca altfel nu arata nimic! Asa e?
Eu cred ca computerul memoreaza erorile care l-au facut sa treaca functionarea pe regim de avarie, chiar daca e temporara. Ezit in a merge mai intai la tester... As curata mai intai EGR. Dar cum ramane cu martorul pt. electronica circuitului de racire?
Azi am remarcat ca atunci cand face figurile descrise mai sus, desi pot sa turez putin motorul, turometrul cade mort pe zero; cand isi revine, se stinge martorul pentru electronica sistemului de racire, apoi dupa o secunda se stinge si cel "masinuta cu cheita". Maine curatam EGR si verificam pe la electricitate. Astept idei...
last edit : Am curatat EGR - mizerie moderata; membrana pare intacta; masuratorile pe la alternator si baterie arata ok;
Pe tester a iesit: P 0725 si P 1335; omul a zis ca e senzorul crankshaft; poate confirmati traducerea acestor coduri...
- just_a_mapetz
- **
- 53 mesaje
- din 03 Jul 2007
- Zafira 2002 y20dth
- Hunedoara
just_a_mapetz
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2007
- Mesaj Privat
print
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
print
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
print
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am vazut unde e senzorul, l-am scos de acolo, curatat, efectuat toate verificarile pe care le stiam eu. Se pare ca moare cand ajunge motorul la temperatura de functionare. Asta nu prea pricep, adica ce influenta sa aiba temperatura...........
Oricum, azi dau comanda de el si revin cu detalii.
Multumesc.
Oricum, azi dau comanda de el si revin cu detalii.
Multumesc.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat