Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • oktav

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sad Salutare prieteni! sunt un membru nou, cu zafira din iunie (2.0 diesel, 2002); pana acum am urmarit forumul doar asa, din curiozitate, dar acuma avem probleme...HELP!
In urma cu 1 luna am luat baterie noua (Banner); acum 2 saptamani am ajuns la un tester TECH de reprezentanta in bv - fara sa am probleme - fara coduri de eroare decelabile.
De 1 saptamana insa au aparut perioade de 3 - 10 minute de functionare variabila in relanti, cu scaderi ritmice de intensitate a turatiei si a iluminarii de bord si limitarea puterii masinii la deplasare, cu afisarea "masinutei cu cheita", initial la motor rece. Au fost schimbate bujiile (Beru) - 3 din cele vechi fiind duse(din afirmatia mecanicului; le-am vazut si eu, aveau varful mult subtiat), s-a inlocuit o parte din antigelul rosu cu antigel concentrat corespunzator, nemtesc, pt. ca corespundea la doar -25 gr. Acuma la pornire e in general OK, dar zilnic apare perioada de functionare defectuoasa ca mai inainte - chiar cu motor cald - cu durata de 5 - 30 minute, de data aceasta aprinzandu-se concomitent masina cu cheita si ledul pentru sistemul de racire ( dreptunghiul cu morisca); sub capota, singura modificare care se remarca e un bazait mai mare al unuia din cele doua cilindrulete la care vin furtunele de vacuum din spatele farului stang. Mie mi-e clar ca nu numai bujiile au fost de vina, mai e ceva... Ce parere aveti?

Am aflat ca "cilindruletele" sunt valve solenoide; cea care duce la EGR este cea cara bazaie tare; probabil tb. verificata si curatat si verificat si EGR. Am gasit un tutorial pe tema asta.
Inca o intrebare: mi s-a spus ca tb. sa ajung la un tester pt. coduri de eroare doar in perioadele in care are manifestarile de mai sus, ca altfel nu arata nimic! Asa e?
Eu cred ca computerul memoreaza erorile care l-au facut sa treaca functionarea pe regim de avarie, chiar daca e temporara. Ezit in a merge mai intai la tester... As curata mai intai EGR. Dar cum ramane cu martorul pt. electronica circuitului de racire?

Azi am remarcat ca atunci cand face figurile descrise mai sus, desi pot sa turez putin motorul, turometrul cade mort pe zero; cand isi revine, se stinge martorul pentru electronica sistemului de racire, apoi dupa o secunda se stinge si cel "masinuta cu cheita". Maine curatam EGR si verificam pe la electricitate. Astept idei...

last edit : Am curatat EGR - mizerie moderata; membrana pare intacta; masuratorile pe la alternator si baterie arata ok;
Pe tester a iesit: P 0725 si P 1335; omul a zis ca e senzorul crankshaft; poate confirmati traducerea acestor coduri...
Skip ads

  • just_a_mapetz

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ai mai rezolvat ceva cu masina? am aceeasi problema.
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
AJUTOOR.Am aceleasi simptome si erori voi cum ati rezolvat problema?
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca s-a mai discutat-e senzorul de turatie arbore.Da o cautare.
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
vali toate aceste simptome sunt date de acest senzor?este posibil sa nu fie pompa de injectie?acest senzor se poate gasi separat sau cum?mersi
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ai pm
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
scuza-ma dar nu inteleg ce inseamna PM.Apropo pe calculator mi-a dat ca RPM lucreaza dar nu trimite informatia asta daca conteaza (ca nu stiu ce inseamna)
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ia mai veniti cu alte idei, azi mi-a facut si mie de doua ori.
Fara tester simptomele duc la senzorul de turatie, dar care, unde este plasat, cum se schimba.
De testerul meu au fost culese aceleasi erori, p0725 si p1335
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze de postul consecutiv dar......

Se pare ca senzorul de turatie face figuri, asa ca spune-ti-mi unde e localizat, va rog.
Multumiri anticipate.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cam la orice masina acel senzor e plasat pe burta motorului linga volanta.functie de motor pozitia poate varia cu citeva grade stinga sau dreapta.daca nu ma insel,la 2000 e deviat spre radiatoare de racire.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am vazut unde e senzorul, l-am scos de acolo, curatat, efectuat toate verificarile pe care le stiam eu. Se pare ca moare cand ajunge motorul la temperatura de functionare. Asta nu prea pricep, adica ce influenta sa aiba temperatura...........
Oricum, azi dau comanda de el si revin cu detalii.
Multumesc.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cele doua erori sunt cu siguranta de la acest senzor.
Cumparat ieri un senzor nou, facet, montat si problemele au disparut.
Senzorul se afla in partea dinspre radiatoare a motorului, undeva un pic mai jos de filtru. Este montat pe blocul motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR