Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bravo colegul ai pus punctul pe I. Sper sa citeasca cat mai multi acest topic.
  • 50 cent

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Temperatura in regim normal este 90 grade C ?

Thumbs up pentru topic !


Ultima modificare făcută de 50 cent la Mie 18 Jul, 2007 12:38 pm
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Temperatura optima de functionare e fiecarui motor in parte este data in cartea tehnica a acestuia si difera nu mult de la un model la altul.
90grade poate fi temperatura optima ,dar cel mai bine e sa afli din documentatia motorului nu de altceva dar nu vreau sa te informez gresit ,cand aflu exact o valoare promit sa o scriu.Problema mare este ca atunci cand se face o diagnoza motorul deja merge de ceva timp, masina este in stationare,poate mecanicul nu are timp sa astepte prea mult indicii despre cum lucreaza termostatul ..si mai grav nu apare in erori stocate.
Metoda cea mai buna este putina rabdare ,cateva informatii despre ce trebuie facut..si vointa.
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
La mine e problema cu chestia asta... cand am luat masina in 2000 totul bun si frumos. In 2004 am observat k daca mergeam cu 100km/h vara apa atingea 95grade. Am schimbat chetsia aia de da drumul la termocupla sa porneasca o idee mai devreme. Acum a inceput sa faca aceeasi problema. Cum depasesc 100 a sarit apa de 95 iar mai grav acum cand e timpul rece se incalzeste muuult mai greu decat inainte. Nu mai spun daca merg cu 140-150 mai mult de 2 km raman fara apa in motor Sad.
  • Ubiioana

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1996 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu un Astra caravan 96 motor x16sz si am constatat urmatoarele:
-in mod normal temperatura indicata in bord este in jurul valorii de 90 grade
-in conditiile unui trafic aglomerat, cu mers incet si multe porniri si opriri temperatura la bord creste spre 95-98 grade
- termocupla porneste ventilatorul in apropierea temperaturii la bord de 100 grade, functioneaza pana temperatura scade la 95, s.a.m.d
Poate reuseste cineva sa-mi spuna daca este normal si daca nu ce trebuie sa fac. Poate afecta acest lucru functionarea motorului in timpul verii cand afara sunt 30 - 40 grade ?
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.


Sa sti ca ai dreptate si asta o scriu nu numai din fraternitate dar este adevarat. 90% din oboseala motorului o da o racire incorecta si termostatul este inima acesteia. Fratilor a fi sofer este o calitate ce o poate dobandi oricine dar soferia este o arta. Dupa parerea mea soferul trebuie sa fie primul constatator al motorului asa ca multumesc acestui sofer pentru pasiunea de care da dovada. Felicitari!Smile
  • brink

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mi s-a intamplat, iarna, sa imi scada temperatura la motor pana aproape de racire, asta la drum intins. Ca sa creasca din nou temperatura, opream caldura si mergeam mai incet. Mai incet de 70KM/h. Imi poate spune cineva de la ce ar putea fi? Va multumesc!
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
termostat blocat deschis. Confused
  • brink

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Da dar, apoi pur si simplu si-a revenit?! Trebuie sa-l schimb?!
  • lulutza

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
dap, trebuie sa l schimbi
  • Robby_sec

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut, am si eu aceeasi problema cu termostatul blocat pe deschis ... imi poate spune cineva daca aceasta problema influenteaza si consumul ?
  • deleted-28636

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Vine iarna si o sa se agraveze problemele.Pe langa amvelope,ulei adecvat,antigel masurat,termostatul este parte foarte importanta.
mecaNIK spunea intre 700.000-1.500.000 dar la mine, motor X18E1 este intre 3.500.000 si 5.500.000 asa ca am montat de dacia direct pe furtun.Rezultatul 90-92 de grade in timp destul de scurt.
  • Robby_sec

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
dar stiti daca din cauza termostatului poate sa imi dea si trepidatii ale masini ? nu stiu ce sa ii mai fac am dus-o cam la toti mecanici din severin si nu stie nimeni ce sa ii faca si stau si ma uit la ea Sad poate ma poate ajuta si pe mine cineva Sad nu trepideaza decat in mers si nu tot timpul Sad
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Sigur trepidatiile alea nu apar cand ajunge temperatura motorului la 98-100 grade, concomitent cu pornirea ventilatorului? La mine cand porneste, se aude ca si cum as tura-o la 2500-3000ture desi sunt la relanti.
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Acest termostat mi-a dat foarte mare bataie de cap iarna cu consumul...temperatura ajungea foarte greu maxim 80 si nu mi-am dat seama de ce consuma atat de mult masina 11-12 in oras Shocked l-am schimbat si vreau sa spun ca consumul a scazut si a ajuns in limite normale atat vara cat si iarna
Multi spuneau e frig si nu urca apa de aia dar am constatat ca apa trebuie sa stea la 92 de grade la acest tip de motor y20dth indiferent de vreme si temperatura... mai scade putin cand deschide si iar urca si tot asavariaza intre 87-92 si asa e normal..
-Cand am dat jos termostatul el functiona dar scaunul pe care etanseaza avea uzura si nu mai retine apa pana ajungea la temperatura optima asa ca acest termostat creaza mari probleme mai ales la masinile cu ecu la care calculatorul comanda injectia bagand o cantitate mai mare de motorina astfel rezultand un consum mare
  • Vasyi86

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salu, am un opel zafira din 2005 (modelul pana in 2005) si m-i s-a blocat termostatul pe deschis, sau probabil nu areca de cand am luat masina, maine face un an , tot greu se incalzea si cand pun mana pe radiator in 5 minute este cald, ceea ce inseamna ca termostatul ori este blocat pe deschis ori nu este deloc, am fost safac comanda si costa apoximativ 200 de lei, ceea ce mi se pare cam mult, am vazut pe aici pe forum ca au pus si termostate de dacie care deschid la 86 de grade, cel de la zafira deschide la 92, sa-r intampla ceva adac as pune de dacie, tosi e de 10 ori mai ieftin.
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu ai sa poti pune de dacie deoarece nu se potriveste..el vine cu tot cu corpul lui Sad nu se poate lua separat .e pe blocul motor prins la y20 dth ce ai tu..eu am dat 180 ron pe el Sad asta e doar daca vrei sa tai furtunul sa faci modificari ai putea pune de dacie ,dar nu ti-as recomanda ..
  • Vasyi86

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2008

  • Mesaj Privat
nu tai nimik, cel de dacie are un guler, eu il scot pe cel original si asta de dacie vine momtat pe furtun
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Ok daca merge asa pune o poza dupa ce il schimbi Very Happy sa vedem cum se pune si cum arata
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR