- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Temperatura optima de functionare e fiecarui motor in parte este data in cartea tehnica a acestuia si difera nu mult de la un model la altul.
90grade poate fi temperatura optima ,dar cel mai bine e sa afli din documentatia motorului nu de altceva dar nu vreau sa te informez gresit ,cand aflu exact o valoare promit sa o scriu.Problema mare este ca atunci cand se face o diagnoza motorul deja merge de ceva timp, masina este in stationare,poate mecanicul nu are timp sa astepte prea mult indicii despre cum lucreaza termostatul ..si mai grav nu apare in erori stocate.
Metoda cea mai buna este putina rabdare ,cateva informatii despre ce trebuie facut..si vointa.
90grade poate fi temperatura optima ,dar cel mai bine e sa afli din documentatia motorului nu de altceva dar nu vreau sa te informez gresit ,cand aflu exact o valoare promit sa o scriu.Problema mare este ca atunci cand se face o diagnoza motorul deja merge de ceva timp, masina este in stationare,poate mecanicul nu are timp sa astepte prea mult indicii despre cum lucreaza termostatul ..si mai grav nu apare in erori stocate.
Metoda cea mai buna este putina rabdare ,cateva informatii despre ce trebuie facut..si vointa.
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
La mine e problema cu chestia asta... cand am luat masina in 2000 totul bun si frumos. In 2004 am observat k daca mergeam cu 100km/h vara apa atingea 95grade. Am schimbat chetsia aia de da drumul la termocupla sa porneasca o idee mai devreme. Acum a inceput sa faca aceeasi problema. Cum depasesc 100 a sarit apa de 95 iar mai grav acum cand e timpul rece se incalzeste muuult mai greu decat inainte. Nu mai spun daca merg cu 140-150 mai mult de 2 km raman fara apa in motor .
Ubiioana
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 1996 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am si eu un Astra caravan 96 motor x16sz si am constatat urmatoarele:
-in mod normal temperatura indicata in bord este in jurul valorii de 90 grade
-in conditiile unui trafic aglomerat, cu mers incet si multe porniri si opriri temperatura la bord creste spre 95-98 grade
- termocupla porneste ventilatorul in apropierea temperaturii la bord de 100 grade, functioneaza pana temperatura scade la 95, s.a.m.d
Poate reuseste cineva sa-mi spuna daca este normal si daca nu ce trebuie sa fac. Poate afecta acest lucru functionarea motorului in timpul verii cand afara sunt 30 - 40 grade ?
-in mod normal temperatura indicata in bord este in jurul valorii de 90 grade
-in conditiile unui trafic aglomerat, cu mers incet si multe porniri si opriri temperatura la bord creste spre 95-98 grade
- termocupla porneste ventilatorul in apropierea temperaturii la bord de 100 grade, functioneaza pana temperatura scade la 95, s.a.m.d
Poate reuseste cineva sa-mi spuna daca este normal si daca nu ce trebuie sa fac. Poate afecta acest lucru functionarea motorului in timpul verii cand afara sunt 30 - 40 grade ?
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:O piesa destul de putin bagata in seama de marea majoritate a posesorilor de autovehicule ,dar si mai grav de mecanici.Motivul ?daca nu fierbe motorul,si avem ceva caldura in habitaclu...e totul ok de ce sa o mai verificam din cand in cand. Pe timp rece ideal ar fi ca motorul masinii sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede posibil, iar la un rulaj in oras daca mai e si aglomerat foarte usor nu se sesizeaza functionarea defectuoasa a termostatului. Nemtii ca de obicei au facut un studiu pe mai multe parcuri auto,voluntari,teste in institutii de profil si a rezultat un grafic interesant in care pe o coordonata era diferenta de temperatura fata de regimul normal si pe cealalta uzura motorului fata de normal.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
Pentru 5 grade aprox de 3 ori uzura normala, 10 grade aprox. 7 si tot asa la peste 40 de grade diferenta uzura de aprox.14 ori mai mult.
Daca multi trec peste confortul termic,faptul ca pe vreme foarte umeda aerul insuficient de cald din aeroterma nu usuca geamurile,macar un consum mai mic e adevarat nu cu mult, argumentul ca distrugem motoarele tinindu-le la regimuri termice sub cel normal vor convinge cat mai multi posesori de autovehicule sa-si verifice neinsemnatul termostat.
Investitia nu e mare aprox.700.000 - 1.500.000 functie de masina normal sunt si modele mult mai scumpe...dar avantajele nu se discuta.
Subiectul l-am deschis vazand ca sunt oameni dispusi sa dea banii pe tot felul de aditivi,solutii etc. in speranta ca vor lungi viata motorului,cand o piesa atat de discreta poate face foarte foarte mult in acest sens.
Daca exista pareri pro sau contra le astept,pana atunci maine dimineata ,porniti motorul,dupa aprox 5 min verificati furtunul de iesire din motor spre radiator cat mai aproape de acesta...daca e cald tocmai ati descoperit ca termostatul masinii dvs incepe sa dea semne de oboseala.
Sa sti ca ai dreptate si asta o scriu nu numai din fraternitate dar este adevarat. 90% din oboseala motorului o da o racire incorecta si termostatul este inima acesteia. Fratilor a fi sofer este o calitate ce o poate dobandi oricine dar soferia este o arta. Dupa parerea mea soferul trebuie sa fie primul constatator al motorului asa ca multumesc acestui sofer pentru pasiunea de care da dovada. Felicitari!
brink
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
brink
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Robby_sec
- **
- 135 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Mehedinti
Robby_sec
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
- deleted-28636
- **
- 168 mesaje
- din 20 Jan 2009
deleted-28636
- Mesaje scrise: 168
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
Vine iarna si o sa se agraveze problemele.Pe langa amvelope,ulei adecvat,antigel masurat,termostatul este parte foarte importanta.
mecaNIK spunea intre 700.000-1.500.000 dar la mine, motor X18E1 este intre 3.500.000 si 5.500.000 asa ca am montat de dacia direct pe furtun.Rezultatul 90-92 de grade in timp destul de scurt.
mecaNIK spunea intre 700.000-1.500.000 dar la mine, motor X18E1 este intre 3.500.000 si 5.500.000 asa ca am montat de dacia direct pe furtun.Rezultatul 90-92 de grade in timp destul de scurt.
- Robby_sec
- **
- 135 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Mehedinti
Robby_sec
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
Acest termostat mi-a dat foarte mare bataie de cap iarna cu consumul...temperatura ajungea foarte greu maxim 80 si nu mi-am dat seama de ce consuma atat de mult masina 11-12 in oras l-am schimbat si vreau sa spun ca consumul a scazut si a ajuns in limite normale atat vara cat si iarna
Multi spuneau e frig si nu urca apa de aia dar am constatat ca apa trebuie sa stea la 92 de grade la acest tip de motor y20dth indiferent de vreme si temperatura... mai scade putin cand deschide si iar urca si tot asavariaza intre 87-92 si asa e normal..
-Cand am dat jos termostatul el functiona dar scaunul pe care etanseaza avea uzura si nu mai retine apa pana ajungea la temperatura optima asa ca acest termostat creaza mari probleme mai ales la masinile cu ecu la care calculatorul comanda injectia bagand o cantitate mai mare de motorina astfel rezultand un consum mare
Multi spuneau e frig si nu urca apa de aia dar am constatat ca apa trebuie sa stea la 92 de grade la acest tip de motor y20dth indiferent de vreme si temperatura... mai scade putin cand deschide si iar urca si tot asavariaza intre 87-92 si asa e normal..
-Cand am dat jos termostatul el functiona dar scaunul pe care etanseaza avea uzura si nu mai retine apa pana ajungea la temperatura optima asa ca acest termostat creaza mari probleme mai ales la masinile cu ecu la care calculatorul comanda injectia bagand o cantitate mai mare de motorina astfel rezultand un consum mare
Vasyi86
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salu, am un opel zafira din 2005 (modelul pana in 2005) si m-i s-a blocat termostatul pe deschis, sau probabil nu areca de cand am luat masina, maine face un an , tot greu se incalzea si cand pun mana pe radiator in 5 minute este cald, ceea ce inseamna ca termostatul ori este blocat pe deschis ori nu este deloc, am fost safac comanda si costa apoximativ 200 de lei, ceea ce mi se pare cam mult, am vazut pe aici pe forum ca au pus si termostate de dacie care deschid la 86 de grade, cel de la zafira deschide la 92, sa-r intampla ceva adac as pune de dacie, tosi e de 10 ori mai ieftin.
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
Vasyi86
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2008
- Mesaj Privat
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat