- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
Astazi cred ca e a treia oara cand mi se intampla:
- in timp ce merg normal prin oras odata imi da in nas, fara sa accelerez fara sa fac nimic, cand face asta o accelerez de frica sa nu se opreasca, parca trage putin mai greu in momentul ala dar isi revine la normal, odata ce ii vine nebunia incepe sa faca tot mai des, si la relantiu aceeasi treaba, vrea sa se opreasca din cand in cand.
- se pare ca face figuri la temperaturi f mari, erau 36 grade afara, motorul destul de incins cu clima si toate cele, poate e o coincidenta
Cateva banuieli: avand in vedere ca am pornirea grea ma gandesc ca poate ia aer sau poate chiar pompa face figuri, socul e destul de violent, cred ca nici daca ii iau contactul nu face asa, scanteie aiurea nu e cazul fiind diesel.
Am o eroare pe o electrovalva, ma gandii ca poate pune aia clapeta de aer aiurea insa o studiai putin la relantiu in timp ce o lua razna iar clapetele sunt nemiscate.
Mizerie la pompa? pistonas pompa blocat din cand in cand?
coduri de eroare in afara de electrovalva aia pe partea de motor nu mai am.
- in timp ce merg normal prin oras odata imi da in nas, fara sa accelerez fara sa fac nimic, cand face asta o accelerez de frica sa nu se opreasca, parca trage putin mai greu in momentul ala dar isi revine la normal, odata ce ii vine nebunia incepe sa faca tot mai des, si la relantiu aceeasi treaba, vrea sa se opreasca din cand in cand.
- se pare ca face figuri la temperaturi f mari, erau 36 grade afara, motorul destul de incins cu clima si toate cele, poate e o coincidenta
Cateva banuieli: avand in vedere ca am pornirea grea ma gandesc ca poate ia aer sau poate chiar pompa face figuri, socul e destul de violent, cred ca nici daca ii iau contactul nu face asa, scanteie aiurea nu e cazul fiind diesel.
Am o eroare pe o electrovalva, ma gandii ca poate pune aia clapeta de aer aiurea insa o studiai putin la relantiu in timp ce o lua razna iar clapetele sunt nemiscate.
Mizerie la pompa? pistonas pompa blocat din cand in cand?
coduri de eroare in afara de electrovalva aia pe partea de motor nu mai am.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
egr-ul are 8 luni de cand l-am schimbat tot cu unul original, si acum platesc la el )
electrovalva nu am studiat-o daca e cea de langa far sau cea de langa baterie, daca ar inchide clapeta de aer in timpul mersului ar fi ok, aia e problema, dar atunci cand la relantiu face figuri si clapetele de aer sunt nemiscate nu mai e ok, cat despre partea cu turbina as intra in avarie dar nu m-ar impinge cu nasul aproape de volan.
In ultimele 2 sapt am avut o pornire din ce in ce mai grea, filtrul de motorina e cam la jumatate cand il desfac, nu stiu daca e normal, am bagat niste silicon pe la conductele care intra in el, poate o fi scapat vreo bucatica de pasta in circuit si face figuri la pompa.
Oricum cumulat cu pornirea f grea la rece si figurile din mers o iau tot mai mult pe varianta cu pompa
electrovalva nu am studiat-o daca e cea de langa far sau cea de langa baterie, daca ar inchide clapeta de aer in timpul mersului ar fi ok, aia e problema, dar atunci cand la relantiu face figuri si clapetele de aer sunt nemiscate nu mai e ok, cat despre partea cu turbina as intra in avarie dar nu m-ar impinge cu nasul aproape de volan.
In ultimele 2 sapt am avut o pornire din ce in ce mai grea, filtrul de motorina e cam la jumatate cand il desfac, nu stiu daca e normal, am bagat niste silicon pe la conductele care intra in el, poate o fi scapat vreo bucatica de pasta in circuit si face figuri la pompa.
Oricum cumulat cu pornirea f grea la rece si figurile din mers o iau tot mai mult pe varianta cu pompa
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am intilnit-o si eu la un Y17DIT de pe o Astra. Ziceai ca se rupe motorul, la ralanti nu puteai sa o tii ca aproape se oprea, la rece pornea greu si in mers dadea in nas. Cind mergea avea si un rontait de avans marit.
Am pus testerul pe ea si dadea eroare de EGR -P0400, cum isi dadea sema nu stiu ca are EGR cu vacuum.
Ma-m apucat de scotocit sa verific EGR si am gasit un furtunas de vacum care cobora jos in zona pompei de injectie crapat si sarit de la locul lui dintr-un teu. Taiat, pus la loc si masina merge foarte bine si acum.
Vezi sa nu traga si la tine aer fals pe undeva.
Am pus testerul pe ea si dadea eroare de EGR -P0400, cum isi dadea sema nu stiu ca are EGR cu vacuum.
Ma-m apucat de scotocit sa verific EGR si am gasit un furtunas de vacum care cobora jos in zona pompei de injectie crapat si sarit de la locul lui dintr-un teu. Taiat, pus la loc si masina merge foarte bine si acum.
Vezi sa nu traga si la tine aer fals pe undeva.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
astazi a facut figuri rau de tot, mi-a dat in nas si la peste 3000 rotatii, iar la relantiu chiar s-a oprit.
Egr-ul e ok, am scos capacul de plastic al lui si sta nemiscata tija cand face figuri, clapetele de aer la fel, am pus si senzorul vechi de presiune turbo si face la fel.
Prima senzatie este ca suge aer pe undeva, dar cam pica varianta asta pentru ca merge neregulat si la peste 3000 rotatii, ar trebui sa suga aer serios sau macar sa piarda motorina dar nu se vede nimic, nu miroase nimic si masina porneste ok cand e motorul cald.
Cu pornirea la rece cred ca sunt oringurile de la furtunasele de retur, se vad ceva urme de scurgeri pe chiulasa.
S-a aprins si cheita pe la 3000 rotatii cand imi dadea in nas, poate am noroc sa fie eroarea care trebuie dar banuiesc ceva legat de presiune si alte tampenii.
Se pare ca face figuri cand motorul e incins, sau cel putin pana se incinge vreo componenta mai tare, dimineata merge ok, sa vedem si maine
La relantiu cand merge neregulat baga si ceva fum pe esapament, cred ca are o tenta de alb, nu e o cantitate imensa sa ma pot pronunta.
Intre timp incerc sa fac rost de senzorul de turatie sau arbore cotit, nu sunt sigur daca sunt 2.
Alte idei?
P.S. dupa ce s-a oprit la relantiu se auzea un tziuit cred ca din zona pompei de motorina, o fi normal? A disparut cand am luat contactul, iar la oprirea din cheie nu face, o fi vreo bobina pe acolo sau alte chestii.
Egr-ul e ok, am scos capacul de plastic al lui si sta nemiscata tija cand face figuri, clapetele de aer la fel, am pus si senzorul vechi de presiune turbo si face la fel.
Prima senzatie este ca suge aer pe undeva, dar cam pica varianta asta pentru ca merge neregulat si la peste 3000 rotatii, ar trebui sa suga aer serios sau macar sa piarda motorina dar nu se vede nimic, nu miroase nimic si masina porneste ok cand e motorul cald.
Cu pornirea la rece cred ca sunt oringurile de la furtunasele de retur, se vad ceva urme de scurgeri pe chiulasa.
S-a aprins si cheita pe la 3000 rotatii cand imi dadea in nas, poate am noroc sa fie eroarea care trebuie dar banuiesc ceva legat de presiune si alte tampenii.
Se pare ca face figuri cand motorul e incins, sau cel putin pana se incinge vreo componenta mai tare, dimineata merge ok, sa vedem si maine
La relantiu cand merge neregulat baga si ceva fum pe esapament, cred ca are o tenta de alb, nu e o cantitate imensa sa ma pot pronunta.
Intre timp incerc sa fac rost de senzorul de turatie sau arbore cotit, nu sunt sigur daca sunt 2.
Alte idei?
P.S. dupa ce s-a oprit la relantiu se auzea un tziuit cred ca din zona pompei de motorina, o fi normal? A disparut cand am luat contactul, iar la oprirea din cheie nu face, o fi vreo bobina pe acolo sau alte chestii.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
erorile au fost cum ma asteptam, pe partea de presiune, am scos mufa camshaft, crankshaft, aceeasi chestie, am scos mufele de la electrovalve aceeasi chestie, am scos si mufa de la temperatura motor aceeasi chestie, debitmetrul l-am pus pe alta masina si a fost ok oricum e schimbat tot cu original ca si egr-ul. Nu prea vad ce as mai putea elimina din calcule cu exceptia pompei de motorina, o sa fac rost de niste furtune transparente sa pun in locul filtrului si pe furtunasele de retur sa vad si cu partea de aer care-i treaba.
pompa baga la relantiu cam 9ml/xxx, cand face figuri ajunge si pe la 30ml insa nu stiu daca asta se intampla ca ii scade turatia sub limita si vrea sa recupereze sau primeste o comanda aiurea, in turatie nu am vazut diferente sesizabile.
pompa baga la relantiu cam 9ml/xxx, cand face figuri ajunge si pe la 30ml insa nu stiu daca asta se intampla ca ii scade turatia sub limita si vrea sa recupereze sau primeste o comanda aiurea, in turatie nu am vazut diferente sesizabile.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
am desfacut cam tot, de la filtru si furtunase retur pana la axul cu came si lantul de la pompa, vreau sa arunc o privire si la pompa de motorina, mai tine in ceva, probabil gasket, inca nu vreau sa fortez desi am rotit putin de ea. Nu e de la aer figura, am anulat filtrul si nu e nici urma de bula de aer. Rog putin ajutor pe partea cu pompa, am desfacut cele 2 suruburi din spatele ei, am scos capacul de la lant, 4 suruburi de la primul pinion si inca 3 de la cel de-al doilea, parca mai lipseste ceva in schema, se lasa greu fraierita.
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
sa revenim la ce am mai facut:
s-a plecat din stadiul asta
apoi demontare conducta admisie aer
apoi egr-ul
urmat de conductele de injectie, capacul de deasupra clapetelor de aer si ceva pe la sistemul de racire
capacul chiulasei
, un mic detaliu la cum arata prinderea axului cu came
cureaua de accesorii vad ca deja o demontasem
uite si pompa fara mufe si conductele care duc la injectoare
are 2 mufe, una pe stanga una pe dreapta
scoaterea rotii si insurubarea la loc a prezoanelor (vedeti mai tarziu de ce)
un profil la vechea si noua curea de accesorii, scartaia la pornire insa cred ca se mai poate regla ceva si din intinzator,
inca nu sunt multumit - destul de mare diferenta
my beautifull motor, nice sunshine ), poate ma credeti nebun dar inca mai imi place masina cu toate problemele ei, se observa pe undeva si furtunasele de retur
au disparut furtunasele de retur iar pe mijloc se vede una din tijele (sub axul cu came) care face legatura intre injector si conducta de alimentare putin trasa
sub tampenia aia se afla vestitele oringuri sau simeringuri injectoare
axul cu came demontat iar intre tacheti se vad oringurile mai bine
masa de lucru
tija ce face legatura intre conducta ce vine de la pompa si injector, tot in ea intra si furtunasul de retur, in mijlocul ei se vede o umflatura cu gaura care
alimenteaza injectorul sin inca una mai mica care probabile e de la retur
pozitionarea pompei cu mufele scoase
si acum demontarea pompei - in partea dreapta a ei cum privim e o tija prinsa de chiulasa care la randul ei tine pompa in 2 suruburi iar in partea stanga langa curea e un capac
sub care se afla lantul si 2 pinioane, unul intre pompa si axul cu came si celalalt intre pompa si arborele cotit,
minunata mea unealta pentru a desface capacul
primul pinion cu 2 suruburi din 4 deja desfacute
sub el mai este alt pinion (nu l-am desfacut) dar imi permitea sa bag cheia pentru celelalte 4 suruburi ce tineau pompa de motor,
in prima faza am desfacut decat 3 ca pe al 4-lea nu il vedeam, aici ma blocasem.
Axul cu came, tampeniile ce il tin pe motor, pinionul din capatul lui si unul de la pompa de injectie
in sfarsit pompa scoasa
si un "detaliu" cu oringul injectorului scos (mai sus intre cei 2 tacheti, o tampenie metalica rotunda cu cauciuc pe mijlocul ei, 35 lei bucata, sau 30 la autonet ) )
P.S. nu am mai punctat furtunele de apa si alte tampenii care au stau in calea mea,
nici turbina nu e originala, sa nu va induca in eroare la tipul motorului (y22dtr)
Morala in episodul urmator:...
s-a plecat din stadiul asta
apoi demontare conducta admisie aer
apoi egr-ul
urmat de conductele de injectie, capacul de deasupra clapetelor de aer si ceva pe la sistemul de racire
capacul chiulasei
, un mic detaliu la cum arata prinderea axului cu came
cureaua de accesorii vad ca deja o demontasem
uite si pompa fara mufe si conductele care duc la injectoare
are 2 mufe, una pe stanga una pe dreapta
scoaterea rotii si insurubarea la loc a prezoanelor (vedeti mai tarziu de ce)
un profil la vechea si noua curea de accesorii, scartaia la pornire insa cred ca se mai poate regla ceva si din intinzator,
inca nu sunt multumit - destul de mare diferenta
my beautifull motor, nice sunshine ), poate ma credeti nebun dar inca mai imi place masina cu toate problemele ei, se observa pe undeva si furtunasele de retur
au disparut furtunasele de retur iar pe mijloc se vede una din tijele (sub axul cu came) care face legatura intre injector si conducta de alimentare putin trasa
sub tampenia aia se afla vestitele oringuri sau simeringuri injectoare
axul cu came demontat iar intre tacheti se vad oringurile mai bine
masa de lucru
tija ce face legatura intre conducta ce vine de la pompa si injector, tot in ea intra si furtunasul de retur, in mijlocul ei se vede o umflatura cu gaura care
alimenteaza injectorul sin inca una mai mica care probabile e de la retur
pozitionarea pompei cu mufele scoase
si acum demontarea pompei - in partea dreapta a ei cum privim e o tija prinsa de chiulasa care la randul ei tine pompa in 2 suruburi iar in partea stanga langa curea e un capac
sub care se afla lantul si 2 pinioane, unul intre pompa si axul cu came si celalalt intre pompa si arborele cotit,
minunata mea unealta pentru a desface capacul
primul pinion cu 2 suruburi din 4 deja desfacute
sub el mai este alt pinion (nu l-am desfacut) dar imi permitea sa bag cheia pentru celelalte 4 suruburi ce tineau pompa de motor,
in prima faza am desfacut decat 3 ca pe al 4-lea nu il vedeam, aici ma blocasem.
Axul cu came, tampeniile ce il tin pe motor, pinionul din capatul lui si unul de la pompa de injectie
in sfarsit pompa scoasa
si un "detaliu" cu oringul injectorului scos (mai sus intre cei 2 tacheti, o tampenie metalica rotunda cu cauciuc pe mijlocul ei, 35 lei bucata, sau 30 la autonet ) )
P.S. nu am mai punctat furtunele de apa si alte tampenii care au stau in calea mea,
nici turbina nu e originala, sa nu va induca in eroare la tipul motorului (y22dtr)
Morala in episodul urmator:...
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
cred ca a fost mai mult un ghid util pentru voi decat ceva rezolvat pentru mine )
cam asa arata un om cu 5 zile mancate din concediu, plin de bere si obosit, zgariat la gat, cu mainile murdare si imbibat de substante cancerigene )
concediul l-am luat special pt masina, s-a potrivit "cumva" si cu al sotiei, am mai schimbat unul din bratele bumerang de pe spate intre timp, cureaua de accesorii, am facut schimbul de ulei cu filtrul respectiv, speram sa schimb si ceva garnituri legate de partea de injectie si capacul chiulasei insa am primit cu totul altceva si am ramas tot cu cele vechi plus ceva gasket, iar la partea cu datul in nas speram sa dau de un contact imperfect sau ceva aiurea, evident ca nu aveam ganduri sa repar pompa de injectie sau sa intru in ecu, la motorul nostru e o tampenie deasupra pompei, oarecum separata insa e nituit sau oarecum capsat, nu ai ce sa vezi la el iar sa sparg pe acolo si sa imi bag nasul chiar nu aveam de gand, probabil o gramada de hieroglife sub un strat de gelatina. Totusi am demontat cate ceva din pompa dar nu am ajuns la interiorul ei, celebrul pistonas se misca bine si e cumva corelat cu un senzor pe un ax care transmite la ecu printr-o banda ceva semnale, speram sa gasesc o sita care este obturata cu gasket de cand incercam sa rezolv problema cu pornirea greoaie la rece la capacul filtrului si la rezervor insa nu am vrut sa fortez prea mult niste conducte infiletate (la y20dth e vreo 60 mil pompa, la y22dtr cred ca sare peste).
Am revenit la remontarea pompei si a axului cu came dar cu ceva probleme, cand roteam in sensul de mers roata in treapta 5 la un moment dat se bloca, m-am gandit ca axul cu came nu e aliniat si o supapa loveste in piston, am revazut informatiile cu sincronizarea pompei, axului cu came si arborelui cotit si i-am dat de cap, mii de multumiri lui geo vectra 2.2 dti - nu stiu daca asta e nickul lui de pe forum dar asa e la mine bagat in yahoo , a avut amabilitatea (MM evident) sa ma ajute cu poze si informatii din TIS in timpul serviciului - eu eram pe un jaf la craiova si statia de lucru o aveam la bucuresti.
Partea cu sincronizarea e destul de simpla: fulia din capatul arborelui cotit are o crestatura pe interior, adica pe partea dinspre motor care la randul ei trebuie sa se alinieze cu o crestatura de pe motor undeva la mijloc sus putin dreapta, in momentul ala cele 2 pinioane din capatul pompei, cel ce vine de la arbore si cel ce duce spre ax sau al pompei mai bine zis trebuie sa se alinieze in asa fel incat intre ele sus pe mijloc putin dreapta sus sa intre o surubelnita care sa le blocheze intr-un locas de pe motor iar tot in acelasi timp daca scoti senzorul camshaft sau crankshaft (mereu le incurc sau poate are functie dubla) arborele cotit sa se blocheze intr-o alta "surubelnita", iar axul cu came sa aiba la primul piston, adica primul de langa lantz, camele in sus, atentie ca pompa ajunge in pozitie de sincronizare odata la 2 rotatii, tocmai de asta si trebuie sa aiba jumatate din rotatia motorului, eu nu am desfacut pinionul dinspre arborele cotit iar montarea intre pinionul pompei si cel al arborelui se poate face mecanic decat intr-o singura pozite, asa ca am sarit partea cu surubelnita introdusa in locul senzorului camshaft.
Azi inainte sa plec spre Bucuresti am avut inspiratia sa bag o solutie de injector cleaner dintr-un Mol de langa mine, parea ceva la duzina dar spunea ca dizolva cauciucul, in speranta ca dizolva si micul meu dop de gasket din pompa ma zis sa fac o incercare.
Pe drum f frumos mi-a dat o repriza crunta de "rateuri" intre craiova si slatina, am mai miscat putin din mufa egr si la senzorul de presiune fara succes oricum ca a facut la fel dupa scurt timp dar apoi s-a potolit pana la bucuresti, a mers cum o stiam ba chiar mai bine (probabil si pt ca iar i-am curatat turbina).
Sper sa nu mai fie probleme, numai bine.
cam asa arata un om cu 5 zile mancate din concediu, plin de bere si obosit, zgariat la gat, cu mainile murdare si imbibat de substante cancerigene )
concediul l-am luat special pt masina, s-a potrivit "cumva" si cu al sotiei, am mai schimbat unul din bratele bumerang de pe spate intre timp, cureaua de accesorii, am facut schimbul de ulei cu filtrul respectiv, speram sa schimb si ceva garnituri legate de partea de injectie si capacul chiulasei insa am primit cu totul altceva si am ramas tot cu cele vechi plus ceva gasket, iar la partea cu datul in nas speram sa dau de un contact imperfect sau ceva aiurea, evident ca nu aveam ganduri sa repar pompa de injectie sau sa intru in ecu, la motorul nostru e o tampenie deasupra pompei, oarecum separata insa e nituit sau oarecum capsat, nu ai ce sa vezi la el iar sa sparg pe acolo si sa imi bag nasul chiar nu aveam de gand, probabil o gramada de hieroglife sub un strat de gelatina. Totusi am demontat cate ceva din pompa dar nu am ajuns la interiorul ei, celebrul pistonas se misca bine si e cumva corelat cu un senzor pe un ax care transmite la ecu printr-o banda ceva semnale, speram sa gasesc o sita care este obturata cu gasket de cand incercam sa rezolv problema cu pornirea greoaie la rece la capacul filtrului si la rezervor insa nu am vrut sa fortez prea mult niste conducte infiletate (la y20dth e vreo 60 mil pompa, la y22dtr cred ca sare peste).
Am revenit la remontarea pompei si a axului cu came dar cu ceva probleme, cand roteam in sensul de mers roata in treapta 5 la un moment dat se bloca, m-am gandit ca axul cu came nu e aliniat si o supapa loveste in piston, am revazut informatiile cu sincronizarea pompei, axului cu came si arborelui cotit si i-am dat de cap, mii de multumiri lui geo vectra 2.2 dti - nu stiu daca asta e nickul lui de pe forum dar asa e la mine bagat in yahoo , a avut amabilitatea (MM evident) sa ma ajute cu poze si informatii din TIS in timpul serviciului - eu eram pe un jaf la craiova si statia de lucru o aveam la bucuresti.
Partea cu sincronizarea e destul de simpla: fulia din capatul arborelui cotit are o crestatura pe interior, adica pe partea dinspre motor care la randul ei trebuie sa se alinieze cu o crestatura de pe motor undeva la mijloc sus putin dreapta, in momentul ala cele 2 pinioane din capatul pompei, cel ce vine de la arbore si cel ce duce spre ax sau al pompei mai bine zis trebuie sa se alinieze in asa fel incat intre ele sus pe mijloc putin dreapta sus sa intre o surubelnita care sa le blocheze intr-un locas de pe motor iar tot in acelasi timp daca scoti senzorul camshaft sau crankshaft (mereu le incurc sau poate are functie dubla) arborele cotit sa se blocheze intr-o alta "surubelnita", iar axul cu came sa aiba la primul piston, adica primul de langa lantz, camele in sus, atentie ca pompa ajunge in pozitie de sincronizare odata la 2 rotatii, tocmai de asta si trebuie sa aiba jumatate din rotatia motorului, eu nu am desfacut pinionul dinspre arborele cotit iar montarea intre pinionul pompei si cel al arborelui se poate face mecanic decat intr-o singura pozite, asa ca am sarit partea cu surubelnita introdusa in locul senzorului camshaft.
Azi inainte sa plec spre Bucuresti am avut inspiratia sa bag o solutie de injector cleaner dintr-un Mol de langa mine, parea ceva la duzina dar spunea ca dizolva cauciucul, in speranta ca dizolva si micul meu dop de gasket din pompa ma zis sa fac o incercare.
Pe drum f frumos mi-a dat o repriza crunta de "rateuri" intre craiova si slatina, am mai miscat putin din mufa egr si la senzorul de presiune fara succes oricum ca a facut la fel dupa scurt timp dar apoi s-a potolit pana la bucuresti, a mers cum o stiam ba chiar mai bine (probabil si pt ca iar i-am curatat turbina).
Sper sa nu mai fie probleme, numai bine.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- gevolleyball
- **
- 105 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2002 Y22DTR
- Maramures
gevolleyball
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
n-am mai ajuns azi sa citesc codurile dar s-ar putea sa fie totusi pe partea de egr cum zicea maiandrei, ma supara mai demult mufa aia, nu mai tin minte daca am facut o proba cu ea scoasa, credeam ca da dar m-am inselat, deci: am scos mufa egr si masina merge bine, evident fara putere si pana in 3000 rotatii insa nu s-a mai impiedicat deloc nici in mers nici la relantiu unde facea de obicei probleme, sa vad cum fac mufa sa intre fortat in egr si poate am noroc , poate e chiar un fir oxidat prin instalatie pe partea asta, nu e exclus avand in vedere ca am spalat cam des motorul.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
m-am bucurat degeaba, iar am scos mufa de la egr sa merg mai linistit insa de data asta fara efect, tot un mers intrerupt. Are momente cand merge f bine si dureaza destul de mult iar deodata face figuri cateva minute dupa care iar merge frumos si tot asa, am probat si cu senzorul de presiune scos, tot la fel face.
- deleted-5277
- OP
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
cristobal- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat