Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
De vreo doua saptamani, am probleme cu pornirea.
Totul a inceput din momentul in care am intrat cu destula viteza in apa si am udat tot ce se poate uda pe acolo.
Cand am motorul rece porneste la sfert de cheie.
Dupa ce merg o perioada de timp si se incalzeste motorul, dak opresc mashina nu mai invarte electromotorul. Mentionez ca l-am desfacut de vreo 2 ori, am schimbat carbunii si l-am curatzat, dar face le fal.
Am incercat dupa ce se incalzeste sa il invart manual pe direct si merge, dar in momentul in care cupleaza se misca o jumatate de tura si se opreste, iar daca tin mai mult pe cheie, se incinge borna de minus si iese fum, iar acul de la turometru urca foarte vioi de unu` singur. Are cineva idee de aceasta problema ?
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Va trebui sa incepi cu verificarea firelor.

In primul rand masa de pe baterie pe caroserie apoi cea de pe caroserie pe motor. Trebuie demontate , curatate suprafetele de contact iar suruburile se inlocuiesc cu unele noi. Dupa asta se continua cu firul de plus repetandu-se operatiunea cu inlocuirea piulitelor si curatarea suprafetelor.
Daca jonctiunile firului de plus cu borna si cu papucii ti se par suspecte (oxid etc.) acestea vor trebui cositorite.
La electromotor e importanta masa suplimentara care nu e decat tabla in forma de L care se prinde pe fundul electromotorului si pe bloc.Si aici suprafetele trebuie sa fie curate iar suruburile stranse.

Odata efectuate aceste operatiuni fumul care iese din fire este istorie . Wink

Daca totusi simptomele cu invartitul greoi persista cauza trebuie cautata strict la electromotor : bucsele de bronz sau bobina.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Senator, iti multumesc ca de fiecare data !
O sa ma apuc de aceasta operatiune astazi sa vad despre ce este vorba.
Problema legata de masa suplimentara, de acel L din tabla chiar nu o stiam si sincer nu i-am acordat o f mare importanta. Cat despre electromotor nu prea pot sa fac mare lucru decat sa il desfac, sa ma uit la el si sa il pun la loc. In afara de schimbat carbunii si curatzat mai mult nu ma bag in el. Dak imi recomanzi pe cineva sa ma ajute cu el ar fi mai indicat.
Multumesc pt sfaturi si o sa te tin la curent !
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca dupa cele spuse de senator electromotorul tot nu se invirte atunci problema este de la contactorul solenoidului, contactele in interior sunt varza si acesta trebuie schimbat.

Insa inainte de asta verifica toate conexiunile cablurilor groase de la baterie, curatale cu smirghel pina la luciu metalic.

Daca iese fum de la borna bateriei atunci e clar borna oxidata, trebuie curatata.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
azi m-am apucat de dat jos, curatzat, uns cu vaselina firele si pus la loc.
Am dat jos electromotorul si in capat are un joc destul de mare intre axul rotorului si lagar. l bobina inca nu am apucat s ma uit. Il duc la prima ora la reparat. va tin la curent.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Contactele nu se ung cu vaselina inaintea montari, ele se ung numai dupa montare pentru protectie impotriva coroziunii.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@balog asa am facut, dar din cate mai stiu si eu si vaselina are proprietati conductoare.
oricum am rezolvat treaba. am gasit un electromotor la un service un de din 2 am facut unul singur care ....functzioneaza.
acum ma deranjeaza alta problema Sad.
nu am nimerit reglajul la tacheti ( de fapt impropriu spus tacheti )
, ma refeream la distanta intre culbutor si supapa. din cate am inteles se face la 0,3 dar nu stiu ce sa zic.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu e impropriu spus tacheti , chiar asa se numesc , tacheti hidraulici.

In ce sens nu ai nimerit reglajul ?
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai motorul lui este destul de vechi ca sa aiba tacheti hidraulici(asa cred).
Pai media la automobile este 0.15 admisie, 0.30 evacuare.
probabil metoda de reglaj a fost defectuoasa, incearca din nou, sau apeleaza la cineva care se pricepe.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
uite in poza:

Ma refeream la acea distanta pe care am incercuit-o.
AM reglat-o la 0,3 pe liber si tot zdrangane de nebuni.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai reglajul nu este corect daca cama arborelui cu came este in pozitia din figura.
Ti-am explicat mai sus la cit se regleaza supapele
Exista o tehnica anume de reglare pe care se pare ca nu o stii sau nu o aplici corect.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Senator a scris:Nu e impropriu spus tacheti , chiar asa se numesc , tacheti hidraulici.

In ce sens nu ai nimerit reglajul ?

*
Daca sunt hidraulici, nu se regleaza, este presiunea din circuitul de ulei care "se ocupa" de asta...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai tocmai deasta sa mirat Senator cum de nu nimereste reglajul pentru ca cei hidraulici nu se regleaza.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
balog aia era o imagine PUR informativa. dak tot le stii tu pe toate de ce nu imi explici si mie sa ma lamuresc. am cerut niste sfaturi dar de la tine nu am obtinut decat critici de genu : ba ca nu stiu , ba ca nu le aplic corect, ba ca exista o anumita tehnica de reglare.
Sunt constient de tehnica de reglare care e si sunt constient ca nu am cum sa reglez un tachet hidraulic.
DAR tocmai de aceea am pus POZA sa se vada despre ce distantza este vorba.
Bratul ala care e actionat de tachet asupra supapelor are si el un joc si un surub.
Distanta intre el si supape se regleaza.
Dupa lungi cautari pe net am descoperit ca e 0,3 si am procedat ca atare dar mai ceream o parere
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai io ti-am explicat ca la admiie se regleaza la 0.15 iar la evacuare 0.30.
E o chestie elementara faptul ca jocurile trebuie sa fie diferite.
Cit despre schema de reglare este adoptata astfel incit reglajul sa se faca cind cama arborelui este pe partea opusa tachetului 180° fata de partea cu deschidere maxima a supapei, altfel reglajul va fi incorect.
Personal nu stiu in cazul masini tale care este schema de reglare.(adica ce supapa se regleaza cind ce piston este la admisie sau evacuare).
Aceasta schema poate fi facuta pe loc in functie de ordinea de aprindere
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Intr-adevar tachetii hidraulici nu se regleaza manual ci se autoregleaza fiind conectati la sistemul de ungere.Ceea ce se regleaza de la acel surub este plaja de functionare.
In functie de ceea ce s-a lucrat la motor exista doua metode de reglaj.De aceea trebuie sa precizezi din ce cauza s-au dereglat sau daca a fost demontata chiulasa.

Oricum metodele de reglare ale tachetilor mecanici nu au nici o valoare in acest caz.


@balog
Opel foloseste tacheti hidraulici de la inceputul anilor '70. Wink
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@balog valorilea alea nu au nici o importanta in cazul tachetilor hidraulici care ii am dupa cum a spus si Senator.
Eu incercam sa va spun ca vreau sa reglez distantza dintre acel bratz nenorocit si supape, care se face prin strangerea unui surub care il tine pe chiuloasa.
Din cate m-am documentat pe net ca alta sursa nu am avut, am gasit ca ei se regleaza in acelasi mod ca si cum ai regla tachetii, dar numai ca masori distanta intre supapa si brat, tachetii fiind pe liber.
http://www.youngtimer-garag...20EINSTELLEN.html
am uitat sa precizez ca am schimbat garnitura de chiuloasa.
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Oameni buni, hai sa fim mai la obiect.
Daca omul are tacheti solizi, mecanici - am vazut la cateva modele CIH 20, dar majoritatea au hidraulici - acestia se regleaza cu joc. Valoarea jocului este la fel de 0.3 mm, indiferent daca e pt admisie sau evacuare.
Ei sunt usor de recunoscut - de fapt sunt simpli cilindrii solizi, prelucrati in forma aceea, fara piese in miscare.

Dar daca are tacheti hidraulici, ei se recunosc dupa inelul de retinere al corpului mobil.

Metoda de reglare, pentru tachetii hidraulici la motoare CIH, comform Opel, este urmatoarea:
Se desurubeaza surubul de reglaj pana cand este simtit, cu mana, joc la miscarea culbutorului. (Culbutorul este acea piesa orizontala, care are in mijloc surubul de reglaj, intr-o parte capul tachetului si in cealalta capatul supapei.) Apoi se insurubeaza incet surubul de reglaj pana cand nu se mai simte joc la culbutor. Din acel punct se mai insurubeaza inca o tura completa (360 grade).
Asta-i tot.
Have fun!
PS:
Mare grija la care cilindru reglezi. Cel mai bine desfaci capacul distribuitorului de scanteie (delcou) si rotesti de motor pana cand tija distribuitorului puncteaza exact catre un plot. Asta inseamna ca acel cilindru este in compresie si primeste scanteie. Vei regla tachetii de la acel cilindru deoarece vei stii ca acele supape sunt cu siguranta inchise amandoua.
Dupa reglaj, cand pornesti motorul, pana cand presiunea si cantitatea de ulei din tacheti se stabilizeaza, motorul va merge un pic neregulat. Maxim 1 minut. Dupa aceea, daca totul este in regula cu celelalte componente ale motorului, acesta va merge frumos, "rotund".
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Multumim foarte mult pentru metoda de reglaj.
Am o nelamurire poate ma lamuresti.
Jocul acela de 0.3mm este pentru tachetii normali?
Ca cei hidraulici ai zis ca ii reglezi fara joc.
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am o nelamurire poate ma lamuresti.
Jocul acela de 0.3mm este pentru tachetii normali?


Da, cei normali, solizi, ca cei din prima poza, se vor regla cu un joc de 0.3 mm la ambele supape - evacuare si admisie.

Nu amestecati, din diferite motive - nu gasiti, nu aveti suficienti bani, curiozitate Smile - intr-un motor tachetii hidraulici cu cei solizi!
Nu veti strica pe moment nimic, dar motorul acela va merge lamentabil. In timp acel tachet solid ("fundul" lui) se va uza rapid si va uza si cama corespunzatoare de pe axa cu came.
Asta deoarece profilul axelor cu came pentru hidraulici difera mult fata de cele pentru tacheti normali.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR