- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
De vreo doua saptamani, am probleme cu pornirea.
Totul a inceput din momentul in care am intrat cu destula viteza in apa si am udat tot ce se poate uda pe acolo.
Cand am motorul rece porneste la sfert de cheie.
Dupa ce merg o perioada de timp si se incalzeste motorul, dak opresc mashina nu mai invarte electromotorul. Mentionez ca l-am desfacut de vreo 2 ori, am schimbat carbunii si l-am curatzat, dar face le fal.
Am incercat dupa ce se incalzeste sa il invart manual pe direct si merge, dar in momentul in care cupleaza se misca o jumatate de tura si se opreste, iar daca tin mai mult pe cheie, se incinge borna de minus si iese fum, iar acul de la turometru urca foarte vioi de unu` singur. Are cineva idee de aceasta problema ?
Totul a inceput din momentul in care am intrat cu destula viteza in apa si am udat tot ce se poate uda pe acolo.
Cand am motorul rece porneste la sfert de cheie.
Dupa ce merg o perioada de timp si se incalzeste motorul, dak opresc mashina nu mai invarte electromotorul. Mentionez ca l-am desfacut de vreo 2 ori, am schimbat carbunii si l-am curatzat, dar face le fal.
Am incercat dupa ce se incalzeste sa il invart manual pe direct si merge, dar in momentul in care cupleaza se misca o jumatate de tura si se opreste, iar daca tin mai mult pe cheie, se incinge borna de minus si iese fum, iar acul de la turometru urca foarte vioi de unu` singur. Are cineva idee de aceasta problema ?
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Va trebui sa incepi cu verificarea firelor.
In primul rand masa de pe baterie pe caroserie apoi cea de pe caroserie pe motor. Trebuie demontate , curatate suprafetele de contact iar suruburile se inlocuiesc cu unele noi. Dupa asta se continua cu firul de plus repetandu-se operatiunea cu inlocuirea piulitelor si curatarea suprafetelor.
Daca jonctiunile firului de plus cu borna si cu papucii ti se par suspecte (oxid etc.) acestea vor trebui cositorite.
La electromotor e importanta masa suplimentara care nu e decat tabla in forma de L care se prinde pe fundul electromotorului si pe bloc.Si aici suprafetele trebuie sa fie curate iar suruburile stranse.
Odata efectuate aceste operatiuni fumul care iese din fire este istorie .
Daca totusi simptomele cu invartitul greoi persista cauza trebuie cautata strict la electromotor : bucsele de bronz sau bobina.
In primul rand masa de pe baterie pe caroserie apoi cea de pe caroserie pe motor. Trebuie demontate , curatate suprafetele de contact iar suruburile se inlocuiesc cu unele noi. Dupa asta se continua cu firul de plus repetandu-se operatiunea cu inlocuirea piulitelor si curatarea suprafetelor.
Daca jonctiunile firului de plus cu borna si cu papucii ti se par suspecte (oxid etc.) acestea vor trebui cositorite.
La electromotor e importanta masa suplimentara care nu e decat tabla in forma de L care se prinde pe fundul electromotorului si pe bloc.Si aici suprafetele trebuie sa fie curate iar suruburile stranse.
Odata efectuate aceste operatiuni fumul care iese din fire este istorie .
Daca totusi simptomele cu invartitul greoi persista cauza trebuie cautata strict la electromotor : bucsele de bronz sau bobina.
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
Senator, iti multumesc ca de fiecare data !
O sa ma apuc de aceasta operatiune astazi sa vad despre ce este vorba.
Problema legata de masa suplimentara, de acel L din tabla chiar nu o stiam si sincer nu i-am acordat o f mare importanta. Cat despre electromotor nu prea pot sa fac mare lucru decat sa il desfac, sa ma uit la el si sa il pun la loc. In afara de schimbat carbunii si curatzat mai mult nu ma bag in el. Dak imi recomanzi pe cineva sa ma ajute cu el ar fi mai indicat.
Multumesc pt sfaturi si o sa te tin la curent !
O sa ma apuc de aceasta operatiune astazi sa vad despre ce este vorba.
Problema legata de masa suplimentara, de acel L din tabla chiar nu o stiam si sincer nu i-am acordat o f mare importanta. Cat despre electromotor nu prea pot sa fac mare lucru decat sa il desfac, sa ma uit la el si sa il pun la loc. In afara de schimbat carbunii si curatzat mai mult nu ma bag in el. Dak imi recomanzi pe cineva sa ma ajute cu el ar fi mai indicat.
Multumesc pt sfaturi si o sa te tin la curent !
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca dupa cele spuse de senator electromotorul tot nu se invirte atunci problema este de la contactorul solenoidului, contactele in interior sunt varza si acesta trebuie schimbat.
Insa inainte de asta verifica toate conexiunile cablurilor groase de la baterie, curatale cu smirghel pina la luciu metalic.
Daca iese fum de la borna bateriei atunci e clar borna oxidata, trebuie curatata.
Insa inainte de asta verifica toate conexiunile cablurilor groase de la baterie, curatale cu smirghel pina la luciu metalic.
Daca iese fum de la borna bateriei atunci e clar borna oxidata, trebuie curatata.
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
@balog asa am facut, dar din cate mai stiu si eu si vaselina are proprietati conductoare.
oricum am rezolvat treaba. am gasit un electromotor la un service un de din 2 am facut unul singur care ....functzioneaza.
acum ma deranjeaza alta problema .
nu am nimerit reglajul la tacheti ( de fapt impropriu spus tacheti )
, ma refeream la distanta intre culbutor si supapa. din cate am inteles se face la 0,3 dar nu stiu ce sa zic.
oricum am rezolvat treaba. am gasit un electromotor la un service un de din 2 am facut unul singur care ....functzioneaza.
acum ma deranjeaza alta problema .
nu am nimerit reglajul la tacheti ( de fapt impropriu spus tacheti )
, ma refeream la distanta intre culbutor si supapa. din cate am inteles se face la 0,3 dar nu stiu ce sa zic.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
balog aia era o imagine PUR informativa. dak tot le stii tu pe toate de ce nu imi explici si mie sa ma lamuresc. am cerut niste sfaturi dar de la tine nu am obtinut decat critici de genu : ba ca nu stiu , ba ca nu le aplic corect, ba ca exista o anumita tehnica de reglare.
Sunt constient de tehnica de reglare care e si sunt constient ca nu am cum sa reglez un tachet hidraulic.
DAR tocmai de aceea am pus POZA sa se vada despre ce distantza este vorba.
Bratul ala care e actionat de tachet asupra supapelor are si el un joc si un surub.
Distanta intre el si supape se regleaza.
Dupa lungi cautari pe net am descoperit ca e 0,3 si am procedat ca atare dar mai ceream o parere
Sunt constient de tehnica de reglare care e si sunt constient ca nu am cum sa reglez un tachet hidraulic.
DAR tocmai de aceea am pus POZA sa se vada despre ce distantza este vorba.
Bratul ala care e actionat de tachet asupra supapelor are si el un joc si un surub.
Distanta intre el si supape se regleaza.
Dupa lungi cautari pe net am descoperit ca e 0,3 si am procedat ca atare dar mai ceream o parere
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai io ti-am explicat ca la admiie se regleaza la 0.15 iar la evacuare 0.30.
E o chestie elementara faptul ca jocurile trebuie sa fie diferite.
Cit despre schema de reglare este adoptata astfel incit reglajul sa se faca cind cama arborelui este pe partea opusa tachetului 180° fata de partea cu deschidere maxima a supapei, altfel reglajul va fi incorect.
Personal nu stiu in cazul masini tale care este schema de reglare.(adica ce supapa se regleaza cind ce piston este la admisie sau evacuare).
Aceasta schema poate fi facuta pe loc in functie de ordinea de aprindere
E o chestie elementara faptul ca jocurile trebuie sa fie diferite.
Cit despre schema de reglare este adoptata astfel incit reglajul sa se faca cind cama arborelui este pe partea opusa tachetului 180° fata de partea cu deschidere maxima a supapei, altfel reglajul va fi incorect.
Personal nu stiu in cazul masini tale care este schema de reglare.(adica ce supapa se regleaza cind ce piston este la admisie sau evacuare).
Aceasta schema poate fi facuta pe loc in functie de ordinea de aprindere
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Intr-adevar tachetii hidraulici nu se regleaza manual ci se autoregleaza fiind conectati la sistemul de ungere.Ceea ce se regleaza de la acel surub este plaja de functionare.
In functie de ceea ce s-a lucrat la motor exista doua metode de reglaj.De aceea trebuie sa precizezi din ce cauza s-au dereglat sau daca a fost demontata chiulasa.
Oricum metodele de reglare ale tachetilor mecanici nu au nici o valoare in acest caz.
@balog
Opel foloseste tacheti hidraulici de la inceputul anilor '70.
In functie de ceea ce s-a lucrat la motor exista doua metode de reglaj.De aceea trebuie sa precizezi din ce cauza s-au dereglat sau daca a fost demontata chiulasa.
Oricum metodele de reglare ale tachetilor mecanici nu au nici o valoare in acest caz.
@balog
Opel foloseste tacheti hidraulici de la inceputul anilor '70.
- george_wap
- OP
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
@balog valorilea alea nu au nici o importanta in cazul tachetilor hidraulici care ii am dupa cum a spus si Senator.
Eu incercam sa va spun ca vreau sa reglez distantza dintre acel bratz nenorocit si supape, care se face prin strangerea unui surub care il tine pe chiuloasa.
Din cate m-am documentat pe net ca alta sursa nu am avut, am gasit ca ei se regleaza in acelasi mod ca si cum ai regla tachetii, dar numai ca masori distanta intre supapa si brat, tachetii fiind pe liber.
http://www.youngtimer-garag...20EINSTELLEN.html
am uitat sa precizez ca am schimbat garnitura de chiuloasa.
Eu incercam sa va spun ca vreau sa reglez distantza dintre acel bratz nenorocit si supape, care se face prin strangerea unui surub care il tine pe chiuloasa.
Din cate m-am documentat pe net ca alta sursa nu am avut, am gasit ca ei se regleaza in acelasi mod ca si cum ai regla tachetii, dar numai ca masori distanta intre supapa si brat, tachetii fiind pe liber.
http://www.youngtimer-garag...20EINSTELLEN.html
am uitat sa precizez ca am schimbat garnitura de chiuloasa.
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Oameni buni, hai sa fim mai la obiect.
Daca omul are tacheti solizi, mecanici - am vazut la cateva modele CIH 20, dar majoritatea au hidraulici - acestia se regleaza cu joc. Valoarea jocului este la fel de 0.3 mm, indiferent daca e pt admisie sau evacuare.
Ei sunt usor de recunoscut - de fapt sunt simpli cilindrii solizi, prelucrati in forma aceea, fara piese in miscare.
Dar daca are tacheti hidraulici, ei se recunosc dupa inelul de retinere al corpului mobil.
Metoda de reglare, pentru tachetii hidraulici la motoare CIH, comform Opel, este urmatoarea:
Se desurubeaza surubul de reglaj pana cand este simtit, cu mana, joc la miscarea culbutorului. (Culbutorul este acea piesa orizontala, care are in mijloc surubul de reglaj, intr-o parte capul tachetului si in cealalta capatul supapei.) Apoi se insurubeaza incet surubul de reglaj pana cand nu se mai simte joc la culbutor. Din acel punct se mai insurubeaza inca o tura completa (360 grade).
Asta-i tot.
Have fun!
PS:
Mare grija la care cilindru reglezi. Cel mai bine desfaci capacul distribuitorului de scanteie (delcou) si rotesti de motor pana cand tija distribuitorului puncteaza exact catre un plot. Asta inseamna ca acel cilindru este in compresie si primeste scanteie. Vei regla tachetii de la acel cilindru deoarece vei stii ca acele supape sunt cu siguranta inchise amandoua.
Dupa reglaj, cand pornesti motorul, pana cand presiunea si cantitatea de ulei din tacheti se stabilizeaza, motorul va merge un pic neregulat. Maxim 1 minut. Dupa aceea, daca totul este in regula cu celelalte componente ale motorului, acesta va merge frumos, "rotund".
Daca omul are tacheti solizi, mecanici - am vazut la cateva modele CIH 20, dar majoritatea au hidraulici - acestia se regleaza cu joc. Valoarea jocului este la fel de 0.3 mm, indiferent daca e pt admisie sau evacuare.
Ei sunt usor de recunoscut - de fapt sunt simpli cilindrii solizi, prelucrati in forma aceea, fara piese in miscare.
Dar daca are tacheti hidraulici, ei se recunosc dupa inelul de retinere al corpului mobil.
Metoda de reglare, pentru tachetii hidraulici la motoare CIH, comform Opel, este urmatoarea:
Se desurubeaza surubul de reglaj pana cand este simtit, cu mana, joc la miscarea culbutorului. (Culbutorul este acea piesa orizontala, care are in mijloc surubul de reglaj, intr-o parte capul tachetului si in cealalta capatul supapei.) Apoi se insurubeaza incet surubul de reglaj pana cand nu se mai simte joc la culbutor. Din acel punct se mai insurubeaza inca o tura completa (360 grade).
Asta-i tot.
Have fun!
PS:
Mare grija la care cilindru reglezi. Cel mai bine desfaci capacul distribuitorului de scanteie (delcou) si rotesti de motor pana cand tija distribuitorului puncteaza exact catre un plot. Asta inseamna ca acel cilindru este in compresie si primeste scanteie. Vei regla tachetii de la acel cilindru deoarece vei stii ca acele supape sunt cu siguranta inchise amandoua.
Dupa reglaj, cand pornesti motorul, pana cand presiunea si cantitatea de ulei din tacheti se stabilizeaza, motorul va merge un pic neregulat. Maxim 1 minut. Dupa aceea, daca totul este in regula cu celelalte componente ale motorului, acesta va merge frumos, "rotund".
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am o nelamurire poate ma lamuresti.
Jocul acela de 0.3mm este pentru tachetii normali?
Jocul acela de 0.3mm este pentru tachetii normali?
Da, cei normali, solizi, ca cei din prima poza, se vor regla cu un joc de 0.3 mm la ambele supape - evacuare si admisie.
Nu amestecati, din diferite motive - nu gasiti, nu aveti suficienti bani, curiozitate - intr-un motor tachetii hidraulici cu cei solizi!
Nu veti strica pe moment nimic, dar motorul acela va merge lamentabil. In timp acel tachet solid ("fundul" lui) se va uza rapid si va uza si cama corespunzatoare de pe axa cu came.
Asta deoarece profilul axelor cu came pentru hidraulici difera mult fata de cele pentru tacheti normali.