CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
revin si eu cu o problema in mare cum e scris in titlu, aprofundat dupa cum urmeaza:
- porneste f.f.f greu - insensul ca "dau la automat" vreo 15 secunde in continuu si apoi abia-abia porneste..
- acelasi lucru se intampla daca dau la automat si tin pedala de acceleratie la maxim calcata, doar ca in cazul acesta dupa ce porneste nu urca in ture imediat ce a pornit.. are o intarziere.. pana urma pe la 2000ture parca motorul merge in 2 pistoane nu in 3 - f.f.f prost
- cu motorul pornit daca "sprituiesc" acceleratia se aude un sunet gros in filtrul de aer (parca ar face explozii acolo, sau dupa cum zicea cineva-parca nu as avea filtru de aer)
- la turatii joase (pana in 2000 ture) motorul se comporta la fel ca atunci cand pornesc cu acceleratia calcata la maxim, se balbaie rau si nu "trage", nu are vlaga.. pleaca greu pe loc drept (nici nu vreau sa ma gandesc la vreo panta mai serioasa)
- dupa ce trec de 2500 ture masina se comporta "normal"
Toate acestea se manifesta la un Opel Omega A, cu motor C20NE, dupa ce a fost schimbata cureaua de distributie.. cureaua a fost schimbata din cauza ca s-a rupt in mers; in Autodata "zice" ca C20NE "free wheel" (sau ceva de genul) si in cazul in care se rupe cureaua nu e afectat motorul sau sufera "minimal damage".
"Check engine" s-a aprins 1 data, la singurul drum facut cu masina de cand a fost schimbata cureaua, in primii aproximativ 5km de mers, dar cum aveam de facut vreo 40-50km am oprit, am resetat si mi-am continuat drumul.. si nu a reaparut.
As dori sa incercati sa ma ajutati si pe mine cu sfaturi, ca nu prea stiu ce sa-i fac..
Pana una-alta..
- am re-reglat TPS-ul.. cum zice in manual si cum scrie si aici pe forum (desfacut cele 2 suruburi, rotit in sens invers acelor de ceasornic pana face "click", strans inapoi, cum se deschide un pic clapeta cand calc acceleratia, face iar "click"),
- resetat computer de mai multe ori,
- curatat IAC,
- curatat admisie (cutie filtru aer, filtrul de aer nu e spart, nici murdar nu e-doar un pic mai inchis la culoare, nu e alb perfect), curatat/verificat de gauri tubul de la filtru de aer la clapeta de acceleratie, verificate de gauri tuburile de la/spre IAC,
- sirgheluit fise - erau un pic afumate la capetele dinspre capacul distribuitor; fisele, capacul bujiile, uleiul schimbate in toamna
- aerisit sistem de racire (s-a pierdut ceva la schimbul curelei, cand s-a umblat la pompa de apa, ca e varianta fara rola intinzatoare)
Astept cu nerabdare idei de verificare / sfaturi din partea dvs.
Multumesc.
revin si eu cu o problema in mare cum e scris in titlu, aprofundat dupa cum urmeaza:
- porneste f.f.f greu - insensul ca "dau la automat" vreo 15 secunde in continuu si apoi abia-abia porneste..
- acelasi lucru se intampla daca dau la automat si tin pedala de acceleratie la maxim calcata, doar ca in cazul acesta dupa ce porneste nu urca in ture imediat ce a pornit.. are o intarziere.. pana urma pe la 2000ture parca motorul merge in 2 pistoane nu in 3 - f.f.f prost
- cu motorul pornit daca "sprituiesc" acceleratia se aude un sunet gros in filtrul de aer (parca ar face explozii acolo, sau dupa cum zicea cineva-parca nu as avea filtru de aer)
- la turatii joase (pana in 2000 ture) motorul se comporta la fel ca atunci cand pornesc cu acceleratia calcata la maxim, se balbaie rau si nu "trage", nu are vlaga.. pleaca greu pe loc drept (nici nu vreau sa ma gandesc la vreo panta mai serioasa)
- dupa ce trec de 2500 ture masina se comporta "normal"
Toate acestea se manifesta la un Opel Omega A, cu motor C20NE, dupa ce a fost schimbata cureaua de distributie.. cureaua a fost schimbata din cauza ca s-a rupt in mers; in Autodata "zice" ca C20NE "free wheel" (sau ceva de genul) si in cazul in care se rupe cureaua nu e afectat motorul sau sufera "minimal damage".
"Check engine" s-a aprins 1 data, la singurul drum facut cu masina de cand a fost schimbata cureaua, in primii aproximativ 5km de mers, dar cum aveam de facut vreo 40-50km am oprit, am resetat si mi-am continuat drumul.. si nu a reaparut.
As dori sa incercati sa ma ajutati si pe mine cu sfaturi, ca nu prea stiu ce sa-i fac..
Pana una-alta..
- am re-reglat TPS-ul.. cum zice in manual si cum scrie si aici pe forum (desfacut cele 2 suruburi, rotit in sens invers acelor de ceasornic pana face "click", strans inapoi, cum se deschide un pic clapeta cand calc acceleratia, face iar "click"),
- resetat computer de mai multe ori,
- curatat IAC,
- curatat admisie (cutie filtru aer, filtrul de aer nu e spart, nici murdar nu e-doar un pic mai inchis la culoare, nu e alb perfect), curatat/verificat de gauri tubul de la filtru de aer la clapeta de acceleratie, verificate de gauri tuburile de la/spre IAC,
- sirgheluit fise - erau un pic afumate la capetele dinspre capacul distribuitor; fisele, capacul bujiile, uleiul schimbate in toamna
- aerisit sistem de racire (s-a pierdut ceva la schimbul curelei, cand s-a umblat la pompa de apa, ca e varianta fara rola intinzatoare)
Astept cu nerabdare idei de verificare / sfaturi din partea dvs.
Multumesc.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
As dori sa mai adaug ca foarte rar invarte electromotorul mai putin si porneste motorul.. oricum inainte pornea in general "la sfert" sau motorul se auzea "invartitnd de 2 ori" si pornea.
Ciudat mi se pare ca in urma "reglajului" la montajul curelei de distributie nu a iesit la semn fulia de jos (ci numai roata dintata de la axul cu came).
Mecanicul a spus ca s-a mai umblat acolo si altcineva a pus roata dintata din spatele fuliei respective "aiurea" si de asta nu mai vine fulia la semn.
El a scos bujia de la cilindrul cel mai apropiat de roata dintata de la cureaua de distributie (sau cel mai departa de distribuitor), a masurat cat intra acolo o surubelnita, si a invartit fulia de jos pana a gasit punctul in care surubelnita era "cel mai mult scoasa afara" (presupun ca asta era punctul maxim de compresie.
Si asa a spus ca in pozitia asta trebuie sa stea acea fulie cand monteaza cureaua. Bineinteles roata dintata de la axul cu came a pus-o la semn.
Totusi, din cat am citit, daca distributia nu ar fi pus bine la punct, motorul nu ar trebui sa porneasca.. asa este?
Nici nu mai stiu de ce sa ma "iau".. ditributie pusa prost, defectat ceva prim motor.. ?
Astept raspunsul de la dvs.
Multumesc anticipat.
Ciudat mi se pare ca in urma "reglajului" la montajul curelei de distributie nu a iesit la semn fulia de jos (ci numai roata dintata de la axul cu came).
Mecanicul a spus ca s-a mai umblat acolo si altcineva a pus roata dintata din spatele fuliei respective "aiurea" si de asta nu mai vine fulia la semn.
El a scos bujia de la cilindrul cel mai apropiat de roata dintata de la cureaua de distributie (sau cel mai departa de distribuitor), a masurat cat intra acolo o surubelnita, si a invartit fulia de jos pana a gasit punctul in care surubelnita era "cel mai mult scoasa afara" (presupun ca asta era punctul maxim de compresie.
Si asa a spus ca in pozitia asta trebuie sa stea acea fulie cand monteaza cureaua. Bineinteles roata dintata de la axul cu came a pus-o la semn.
Totusi, din cat am citit, daca distributia nu ar fi pus bine la punct, motorul nu ar trebui sa porneasca.. asa este?
Nici nu mai stiu de ce sa ma "iau".. ditributie pusa prost, defectat ceva prim motor.. ?
Astept raspunsul de la dvs.
Multumesc anticipat.
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
Cureaua de distributie nu este montată corect.De aceia porneste greu şi dă acele bubuituri în filtru de aer,ne viind pusă cureaua bine nu se închid bine supapele de admisie si le pride compresia pe deschis ,si de adeia se aude acele bubuituri,scăpînd compresia de aceia porneste şi greu.Părerea mea este să te duci la cineva care se pricepe să pună motorul în puct.Eu cred că fulia aceia era pusă bine .Eu nu am văzut la nici o masină streină aşa anomalie.La toate vin puct în puct.Baftă
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
In primul vreau sa va multumesc ptr un prim raspuns prompt.
Apoi:
- daca mai merg asa.. ce se intampla?
- daca il pun pe om sa pun fulia la semn? va fi bine? sau nu e chiar atat de simplu? totusi i-am dat bani omului.. sa merg la altcineva.. sa dau alti bani.. parca nu imi suna bine
- este totusi posibiliate sa fi pus altcineva acea roata dintata pe care se prinde fulia "anormal"? ca doar fulia nu se poate pune cum vrea fiecare, ca are o chestie care nu lasa sa fie pussa decat intr-un anume fel.. iar ca sa aiba dreptate acel mecanic trebuie ca roata dintata din spatele fuliei sa fie pusa "anormal".
Multumesc anticipat.
Apoi:
- daca mai merg asa.. ce se intampla?
- daca il pun pe om sa pun fulia la semn? va fi bine? sau nu e chiar atat de simplu? totusi i-am dat bani omului.. sa merg la altcineva.. sa dau alti bani.. parca nu imi suna bine
- este totusi posibiliate sa fi pus altcineva acea roata dintata pe care se prinde fulia "anormal"? ca doar fulia nu se poate pune cum vrea fiecare, ca are o chestie care nu lasa sa fie pussa decat intr-un anume fel.. iar ca sa aiba dreptate acel mecanic trebuie ca roata dintata din spatele fuliei sa fie pusa "anormal".
Multumesc anticipat.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
ai mentionat autodata:printezi poza cu distributia si cum se pune la punct te duci la mecanic si rezolvi problema.
rateurile nu fac bine motorului si nici arderea imperfecta.
probabil e avansata sau devansata cu 1,2 dinti,de aia iti porneste,dar merge prost.
bafta!
eventual poti sa schimbi si mecanicul daca asta nu e sigur ce face.
rateurile nu fac bine motorului si nici arderea imperfecta.
probabil e avansata sau devansata cu 1,2 dinti,de aia iti porneste,dar merge prost.
bafta!
eventual poti sa schimbi si mecanicul daca asta nu e sigur ce face.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor ptr raspunsuri.
Intrebam mai sus daca stie cineva:
" este totusi posibiliate sa fi pus altcineva acea roata dintata pe care se prinde fulia "anormal"? ca doar fulia nu se poate pune cum vrea fiecare, ca are o chestie care nu lasa sa fie pussa decat intr-un anume fel.. iar ca sa aiba dreptate acel mecanic trebuie ca roata dintata din spatele fuliei sa fie pusa "anormal".
Ma refer la roata dintata "de jos", de la arborele cotit, pe care "merge" cureaua de distributie.
Intreb ptr ca daca mecanicul a masurat bine prin locul bujiei acel punct de compresie despre care e scris in manual, atunci pe buna dreptate nu a iesit "semn la semn" fulia cu semnul de pe motor.
Intrebam mai sus daca stie cineva:
" este totusi posibiliate sa fi pus altcineva acea roata dintata pe care se prinde fulia "anormal"? ca doar fulia nu se poate pune cum vrea fiecare, ca are o chestie care nu lasa sa fie pussa decat intr-un anume fel.. iar ca sa aiba dreptate acel mecanic trebuie ca roata dintata din spatele fuliei sa fie pusa "anormal".
Ma refer la roata dintata "de jos", de la arborele cotit, pe care "merge" cureaua de distributie.
Intreb ptr ca daca mecanicul a masurat bine prin locul bujiei acel punct de compresie despre care e scris in manual, atunci pe buna dreptate nu a iesit "semn la semn" fulia cu semnul de pe motor.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
"ai grija cand misti pompa de apa pt tensionarea curelei,deobicei curge pe la oring dupa ce a fost miscata." asa este curge cand e miscata ptr tensionare/detensionare.. dar cand se strange inapoi nu mai curge..
"aduci fulia de jos la semn" asta inteleg.. " si dupa invarti motorul la mana sa vezi daca nu lovesc supapele in cilindru" deja nu mai am nici o tangenta..
cum mi-ati spus, mai bine merg la cineva care chiar stie ce sa faca..
am sa incerc sa vad ce zice dl Dan Cuciureanu
Multumesc tuturor. Sper ca nu e bine pusa la punct, si ca nu au aparut alte probleme.
Am sa incerc sa va tin la curent cu ce se (va) intampla.
"aduci fulia de jos la semn" asta inteleg.. " si dupa invarti motorul la mana sa vezi daca nu lovesc supapele in cilindru" deja nu mai am nici o tangenta..
cum mi-ati spus, mai bine merg la cineva care chiar stie ce sa faca..
am sa incerc sa vad ce zice dl Dan Cuciureanu
Multumesc tuturor. Sper ca nu e bine pusa la punct, si ca nu au aparut alte probleme.
Am sa incerc sa va tin la curent cu ce se (va) intampla.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Tot eu si Iulian am fost cei implicati, masina merge bine acum. Decalajul era de doi dinti sus la came (echivalentul ar fi unul jos la vibrochen), destul de mult dupa mine.
Nici eu (electronist de profesie) nici Iulian nu suntem "mecanici" sau cum vor ei sa se numeasca ... noi preferam sa "stricam" masini (asa ne place sa spunem) ca pasiune si sa vedem un zimbet pe fata omului la sfirsit. Normal ca totul costa dar in cazul de fata el a platit la noi aproape la jumatate fata de cit a dat la "mecanicul mioritic", munca e aceeasi dar rezultatul e complet diferit.
Mai are ceva mici bubite masina dar se fac, oricum nu cred ca ca va mai merge la "mecanicul" ala sa ceara un stelaj de bere si sa-l invete meserie.
Imi pare rau ca nu am putut sa il ajut din prima si am fost ocupat, a pierdut astfel bani din care putea cumpara pompa apa, curea.....
Nici eu (electronist de profesie) nici Iulian nu suntem "mecanici" sau cum vor ei sa se numeasca ... noi preferam sa "stricam" masini (asa ne place sa spunem) ca pasiune si sa vedem un zimbet pe fata omului la sfirsit. Normal ca totul costa dar in cazul de fata el a platit la noi aproape la jumatate fata de cit a dat la "mecanicul mioritic", munca e aceeasi dar rezultatul e complet diferit.
Mai are ceva mici bubite masina dar se fac, oricum nu cred ca ca va mai merge la "mecanicul" ala sa ceara un stelaj de bere si sa-l invete meserie.
Imi pare rau ca nu am putut sa il ajut din prima si am fost ocupat, a pierdut astfel bani din care putea cumpara pompa apa, curea.....
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@dan felicitari pentru ce faceti.
si mie imi place sa"stric" masini.mai mult pe a mea.
la c20ne e una din cele mai simple distributii,cum naiba mioriticul nu s-a descurcat nici macar cu asta.oare cu un z10xe ce facea?
bine ca se confirma ce scrie in autodata :c20ne fara intinzator nu pateste nimic la ruperea curelei.
si mie imi place sa"stric" masini.mai mult pe a mea.
la c20ne e una din cele mai simple distributii,cum naiba mioriticul nu s-a descurcat nici macar cu asta.oare cu un z10xe ce facea?
bine ca se confirma ce scrie in autodata :c20ne fara intinzator nu pateste nimic la ruperea curelei.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat