Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • adicris

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Are cineva idee cum se monteaza o curea de distributie la un kadett cu motor 13NB?
Semnele de montaj sunt cele de pe fulia de pe vibrochen cu acul de pe vibrochen si la angrenajul de pe axul cu came si semnul de pe chiuloasa (in partea de sus), si mai departe pompa de apa ca intinzator de curea.

Si alta intrebare:
la acelasi motor care este cilindrul 1? cel dinspre distributie sau cel dinspre volanta?

Raman profund indatorat celui care imi da o solutie sau o documentatie la aceste probleme.

Multumesc,
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daca nu s-a rupt cureaua in mers problema este simpla.daca da scoate bujiile de la 1si 4 aduci pistonul 1 la maxim si vezi daca corespund semnele.daca nu porneste nici atunci incearca cu celalalt.parca nr 1este cel din fata .scinteia la bujii merge 1-3-4-2
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La Opel-uri cilindrul 1 este intotdeauna cel de langa distributie.
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
aduci pistonul 1, care este cel dinspre distributie, cat mai sus- verifici chestia asta cu un bat sau o tija,chiar cu joja de la ulei- ,rotind cu o tubulara de axul vibrochenului sau de volanta, pui roata cu dinti de la axul cu came semn pe semn si apoi cureaua de distributie.daca aceasta s-a rupt/ sarit in mers atunci trebuie sa desfaci chiulasa, sa schimbi supapele si ghidurile, sa faci scaunele la supape shi sa o montezi la loc Sad
  • Ambrono

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut!si eu am cam aceeasi problema!am un opel astra f caravan din 1992 ,motor GM 1.6,16v benizina!i`am schimbat cureaua de distributie,am pus totul la semn,dar totusi nu porneste!stiu ca la astfel de masini ordinea de aprindere a bujiilor este 1-3 4-2.mentionez ca am schimbat si capacul de delcou +fise!imi puteti da un sfat va rog cum o pot face sa porneasca?pt ca nu vrea in niciun chip!
  • mazak

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut! am si eu o nelamurire , am un opel astra g de 1.7dti cumparat din belgia si acu la inceput de drum in romania as dori sa fac schimbul de cunsumabile si in primul rand cureaua de distributie,dar problema este ca nu stiu ce fel de distributie am ! pe curea sau lant , doresc fosrte mult sa ma ajutati , scrie undeva in carte sau in alta parte ? va multumesc mult , astept un raspuns
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
1,7dti e pe curea distributia.
  • barbass

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Corsa 1998 x 12 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
sal. am un motor de opel corsa z12 xe 16 valve cu distributie pe lant ,unde pot sa aflu cum se pune la punct ,sau sa vizualizez o poza,schema cumva? multumesc.
  • --LoVeALL--

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra C16NZ an fabricatie '92,modelul opel adam,si mi-a rupt a 3-a curea de distributie.Ultima curea de distributie nush daca am facut 8000 km cu ea.Multi zic ca ar trebui sa tina si 50 000. Sad .Intrebarea mea este ce curea de distributie se potriveste la modelul meu cea cu 104 dinti sau cea cu 111 dinti?Va rog mult daca se poate sa-mi raspundeti astazi,ca as vrea astazi sa o cumpar si nush care dintre cele 2 modele mi se potriveste.Va multumesc mult.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
se rupe cureau repede din 2 motive:
ulei pe ea-se schimba semeringurile de la arbore si axa
dintii de la pinoanele distributiei uzati(ascutiti) mai ales cel de la arbore.

daca ai intinzator la distributie iti trebuie curea mai lunga.de asta nu sunt foarte sigur dar poti afla la un magazin de piese serios.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,662
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
--LoVeALL-- a scris:Am un opel vectra C16NZ an fabricatie '92,modelul opel adam,si mi-a rupt a 3-a curea de distributie.Ultima curea de distributie nush daca am facut 8000 km cu ea.Multi zic ca ar trebui sa tina si 50 000. Sad .Intrebarea mea este ce curea de distributie se potriveste la modelul meu cea cu 104 dinti sau cea cu 111 dinti?

Cum bine zicea colegu @marian_sro,astea sunt cauzele,in special cea cu pinionul de pe vibrochen.Daca ai intinzator la distrib.ai 111 dinti.Daca nu ai,are 104.Acum eu am facut o inginerie mareata,zic eu...Cand aveam 1.6,cu 104 dinti la curea,am pus o curea mai lata.Dupa indelungi cautari am gasit curea de ROVER 2.0 GSI.Are exact 104 dinti,dar are 20 mm latime,in loc de 16,cat are una normala.I-as fi pus mai lata,dar nu se mai incadra in pompa de apa.Vezi ca si la Rover,ca si la Opel,dintii au 2 profiluri,-semirotund sau trapezoidal.Asta se vede simplu,te uiti pe roata de la axa cu came si vezi profilul ei,si in functie de asta ceri si tu cureaua.Referitor la nr.dintilor,tai-o pe cea veche,si ia-i la numarat,daca tot zici ca e rupta.
Deci nu uita: Exclamation ROVER 2.0 GSI Exclamation asta iti tb tie.
  • --LoVeALL--

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
deci chiar va pricepeti,asa este m-am dus la reprezentanta si mi-au schimbat cureaua de distributie,si mi-au explicat oamenii acolo ca-mi rupe mereu curelele pt. ca pinionu la distributie de jos(cel mic) are dintii "taiosi".M-a lasat sa [pun mana pe el zici ca-i cutit nu mia venit sa cred.Se pare ca trebuie sa schimb pinionu n-am ce face,si asta daca am noroc sa-l gasesc pt . ca toate piesele au un cod dupa care se face comanda. Wink .Va multumesc inca o data
P.S. se pare ca acest model C16NZ a fost facut bine in sensu ca nu mi-a strambat supapele sau alte nazdravanii prin motor.Pur si simplu mi-a schimba cureaua si merge excelent.Si cureaua este cu 104 dinti pt modelu meu nu cea cu 111.Probabil cea cu 111 este pt modelele mai avansate cu intinzator.
Modelu de curea care l-am pus este GATES. O fi buna de ceva?Daca as fi gasit General Motors as fi luato fara discutii ,pt. ca sunt cei mai tari dupa parerea mea din lume Cool
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
trebuie sa cumperi pinion.altfel ramai in drum cand nu te astepti.poti lua si de la dezmembrari dar sa il verifici inainte.c16nz nu pateste absolut nimic daca se rupe cureaua.la mine sp-a rupt una la 130km/ora.
  • paulista

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Distributie Opel Kadett 1,3 N13 N/NB OHC 1984-1989,
conforn Vivid WorkshopData ATI





  • --LoVeALL--

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Mentionez faptu ca pana sa-mi rupa cureaua de distributie avea niste simptome aiurea..in sensu cand imi era "lumea mai draga" nu pornea la prima cheie,dadeam cheie lunga si se "balbaia",aproape ca se ineca lol.SI poate o sa credeti ca glumesc dar face ca un tractor cateodata:)).La a 2-a cheie pornea fara probleme.De cand am pus aceasta curea nou nouta nush daca am facut cu ea 500 km de cand mi-a schimbat-o,si vad ca iar face asa,probabil se pregateste sa-mi rupa iar cureaua de la acel pinion uzat?

P.S. Off Doamne 18 ani de chin Very Happy
Thx anyway staff forum,
  • NightLoser

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut.. Am o problema si va rog sa ma ajutati, daca puteti. Am un opel vectra A 1.8 i, 1796 Ccm , 66 Kw , Tip C 18 NZ 1993.. am cumparat masina acuma 2 ani de zile.. am mers 1 an de zile, dupa care am mers la un service.. acuma mecanicul a zis ca trebuie sa schimb cureua de transmisie.. Bun, m-am dus la un magazin iar acolo mi-au dat o curea, cu dimensiunile 1725 si mai era ceva, nu retin.. Am montat cureaua pe masina, dar apare o problema.. De fiecare data, dupa ce merge sa zic 10 km, sau mai mult, mai putin, agata cureaua si o rupe.. cureaua are 5 caneluri, ma gandesc acuma sa nu fie prea mare pt rotile pe care intra si de asta sa o agate. Tin sa precizez ca inainte de a cumpara o curea noua, aveam una, care era mult mai subtire ca asta, cred ca avea doar 3-4 caneluri.. Acuma, de la ce anume sa fie, de rupe cureua, adica o agata si o rupe.. Ca nu imi dau seama, si am schimbat pana acuma vreo 3-4 curele si tot kitul de distributie si nimic, pur si simplu cureaua cu cele 5 caneluri nu e buna.. Mi-ar trebuie altfel de curea ? Dar la magazinele de specialitate, tot timpul aceiasi curea mi-au dat..
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea inteleg mare lucru din post-ul tau.
In primul rand desre ce curea vorbesti, de distributie (adica cu dinti) sau de cureaua de alternator si clima?
Dupa ce te lamuresti, poate o sa primesti sfaturi.

bye
  • NightLoser

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Scuze.. nu am nici o treaba cu mecanica. Vorbesc despre cureaua de alternator, cea care are caneluri, si vine pe toate rotile de acolo, e lunga cureaua..
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu am avut mai de mult o problema legata de faptul ca, nu erau aliniate toate fuliile si rolele peste care, sau prin care trecea cureaua. Cand spun aliniate, mecanicul ar trebui sa stie ce vreau sa spun.
In acest fel se rupe f usor sau sare de pe fulie.

Alta idee nu am.

spor la rezolvare
  • allexx332

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara.

Am o Zafira din 2004 Y20DTH si de multa vreme am sesizat un zornait la motor in partea dreapta jos (banuiesc ca in zona distributiei) ca si cum lantul de distributie ar lovi in capac....

Inca nu am fost la nici un service insa ma interesa daca exista si care ar fi semnele de uzura la distributia pe lant deoarece am o presimtire ca asta ar fi "buba" Smile
Mentionez faptul ca n-am nici cea mai mica idee daca a mai fost schimbata fiindca e al 2-lea motor pe ea (cel original mi'a picat la 94.000 km) , fiind achizitionat SH de la dezmembrari iar la momentul inlocuirii lui (dec. 2008) cei de la service cica s-ar fi uitat la distributie si ar fi fost ok (acu' ..... la distributia pe lant n'am nici o idee cum iti dai seama de uzura sau macar daca iti poti da seama de asta ca sa stiu daca am incredere in ce au spus ei) . Nu am idee nici macar nr. de km parcursi de motorul asta pana ce l'am achizitionat eu. Cert e ca din dec. 2008 cand l'am montat si pana in prezent am facut cca. 35.000 km fara probleme si mi'e teama sa nu patesc ca si la motorul anterior (care se pare ca s'ar fi dus tot datorita distributiei uzate , desi cei 94000 km erau reali si din auzite ar fi trebuit sa se uzeze la peste 150.000 ).

In concluzie , din spusele mele , sa fie timpul sa schimb distributia ? Ca inteleg ca'mi iau adio si de la motorul asta daca lantul se rupe .... si nu de alta da' m'a costat 1600 € reparatia atunci (motorul + manopera de inlocuire) Smile
Daca distributia e beleaua , a schimbat-o cineva la un Y20DTH ? Sa stiu la ce costuri sa ma astept....

Multumesc anticipat si astept cu nerabdare un raspuns. Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR