Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Ma bucur de o achizitie proaspata (oct 2007) - Un Opel Astra Classic II Caravan, cu motor de 1,7 CDTI, 15.300 km. Am reusit sa adun urmatoarele probleme la ea si in ciuda citirii topicurilor de pe aici nu prea reusesc sa dau de capatul problemei. Despre ce e vorba:
1. Consum mare 9,5 - 10 in Bucuresti, 5,5 - 6 afara. fara AC in ambele cazuri.
2. Trage greu cam 90% din timp. De asta mi-am dat seama odata cind si-a dat drumul si de-abia atingeam pedala de acceleratie peste 2000 rpm ca sa o intinda. De cele mai multe ori o calc cam la jumatate de cursa, motorul se tureaza, dar nu are "zvac". Parca n-ar avea turbo sau ar avea rotile blocate (am avut un cielo cu etrierii blocati si asa se manifesta - parca mergeam cu frana de mana trasa). Am remarcat ca exista mult mai multe sanse sa se intimple asta cind e motorul cald decat cind e rece. Pedala de acceleratie daca o calc la cald mai mult de jumatate, tinde sa dea in nas sau sa nu accelereze. daca o las usor la jumatate, accelereaza oarecum "normal". In nici un caz nu ii pot da talpa ca simt ca vine in nas.
3. Azi a reusit sa imi pice de doua ori relantiul spre 500rpm cand puneam frana la semafor, cu masina scoasa din viteza (aproape oprit). Computerul a compensat apoi, dar caderea a fost evidenta.
4. Masina trage destul de tare stinga daca drumul e inclinat la stinga, nu trage deloc dreapta daca e inclinat la dreapta. Daca pun frana tinde sa traga stinga, daca demarez trage invariabil dreapta. Pedala de frana tine variabil - ba tine cum ating ba trebuie sa apas destul de hotarit ca sa frineze; am reusit de doua ori sa ma sperii chiar ca voi intra in cel din fata.
5. Odata nu a vrut sa treaca nici moarta de 3000 de ture, desi eram cu pedala la podea. Altadata a ajuns la 4000 de ture in cam jumatate de ora. Astea au fost momente disparate si nu s-au repetat.

Cei de la Erebus au facut urmatoarele verificari (am fost la ei de 5 ori, incluzand aici si revizia)
1. Verificati franele ca imi ramin blocate (cu gandul la Cielo) sau ceva. Franele oke. De ce variaza presiunea la pedala? Verificat furtunase vacuum - cica totul oke, dar e normal daca apesi pedala de frana pana la capat sa ramina placutele mai aproape de disc si apoi sa fie franarea mai prompta. oare?
2. Verificati ceva, masina nu trage - nu au gasit nimic, mi-au zis ca probabil filtrele imbacsite, se rezolva la revizie.
3. Revizia de 15.000 - masina trage din cand in cand - filtre schimbate, s-au minunat de cat de murdare sunt cele de aer si de motorina. Nici o schimbare in comportamentul masinii.
4. Revenit la service in 2 zile - lasat masina acolo pentru verificat TOT. Nu au gasit nimic - EGR curat, debitmetru curat, valori ok la computer, fara erori. S-a facut upgrade de soft, cica o versiune mai noua care deschide EGR-ul mai repede si consuma mai putin. Mers brici aproape 3 zile apoi revenit.
5. Astazi am vrut sa testez daca e debitmetrul. am scos mufa, am mers putin - nici o schimbare; un singur lucru am remarcat: frana mult ma prompta - cum ating pedala cum franeaza. Am pus mufa inapoi, a revenit la comportamentul normal de franare.

Mentiuni:
1.De cand am luat-o merge numai cu OMV Sprint Diesel. O singura data am pus Rompetrol Efix si mi s-a aprins becul de noxe (motorul) in bord. S-a rezolvat doar dupa ce am pus jumatate de rezervor de omv.
2. Cand urcam spre rucar-bran la un mom dat, am auzit pe la 3000 de ture cand lasam acceleratia (intr-a treia) un fasait de parca se deschidea o supapa. Am incercat sa vad daca persista, accelerand in plaja 2500-3500. la accelerare turbina se auzea cum lucreaza, apoi, cand luam piciorul de pe acceleratie se auzea ceva ca si cum se deschidea o supapa de suprapresiune. Dupa o vreme nu s-a mai auzit respectivul sunet.

Recomandari Erebus - daca nici cu noul soft nu merge, incercati sa puneti in rezervor, cand plecati la drum lung - 44K-Diesel - Solutie de curatat sistemul de alimentare. Noi nu stim ce sa ii facem pentru ca masina nu are absolut nimic.
Mentiuni2:
Masina e condusa ca la carte - schimb intre 2500-3000 de ture (eventual 4000), evit sa conduc subturat, o las sa se linisteasca dupa ce am condus sprotiv, etc.

Poate sa ma ajute cineva, va rog?

Mersi mult de tot.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
against la mers preponderent urban omori un motor diesel. EGR se imbisceste dar la 15,000km nu e chiar grav. Pune sa iti curete filtrul de particule, este procedura in TIS si se foloseste TECH2 sau da o forja ca il cureti tu, vezi cum trage dupa.
Consumul mare in B este normal, motorul pina se incalzeste consuma mult.
Abia pe la 2000 ture intra turbina, pina atunci se misca incet.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Thnx a lot pentru raspunsul prompt, ti-am citit cu mare atentie posturile de pe forum si e ff fain sa dai de cineva care iti raspunde scurt si la obiect Smile

Acum - problema e ca masina isi variaza comportamentul in trafic indiferent de numarul de km facuti afara. Dau o cheie - merge brici pina se incalzeste - cazul I. Cazul II - merge prost de la prima cheie, de dimineata, pina seara; si ma doare sufletul sa o turez la 3500-4000 de ture intr-a doua ca sa schimb intr-a treia fara a rectiona de parca e subturata. Se poate simti, in timp ce se incalzeste, ca in loc sa accelereze oarecum lin, in functie de cum apesi pedala, motorul devine mai zgomotos si are din ce in ce mai putina putere. Inteleg insa ca ar trebui sa nu ma ingrijorez, ci sa incerc sa ma tin de acel "italian tune-up" cel putin o data la doua saptamini (asa mi-au recomandat si cei de la Erebus - cel putin o data la doua saptamini sa ies cu ea afara si sa ii dau forja). Si da, mersul e cam 90% in Bucuresti, cu exceptia primilor 6500 km, facuti afara din tara.

Mersi mult.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
against pune motorina buna, schimba uleiul mai des ca tu ai uzura maxima cind o freci in oras (la 15,000 este cazul deja) si fa "italian tune-up" dupa care vezi cum merge.
Cum conducem corect o masina cu motor diesel ...
Viata turbinelor diesel- idei, mituri, sfaturi
Daca tu vrei sa o folosesti in oras, drumuri scurte cu motorul rece mai bine iti iei o benzinara.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu update-uri. S-a facut italian tune-up, s-a schimbat motorina (OMV de 4,7 lei Sad( ), s-a pus aditiv de care spuneau ei - 44k. Nici o schimbare. I-am sunat iar si au spus ca ramine o singura cauza - problema de electrica sau electronica. Au spus ca cer si ei sfaturi la GM si ma contacteaza in cursul saptaminii sa le las masina pentru mai mult timp, sa ii dea de cap. Cred ca am auzit printre variante calculatorul de injectie sau ceva.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Update 2:

Am lasat masina la Erebus de luni pana azi (joi) pentru teste. In prima faza nu au reusit sa gaseasca nimic, nici la rece, nici la cald. Dupa 3 zile de teste, s-a schimbat supapa limitare de presiune (?) (vacuum?) de la turbina, pentru ca problema tot nu se manifesta, dar se restrinsese aria de potentiale cauze ale defectiunii. Surpriza - masina zboara pe sosea, inca de la 1800 de ture.

Explicatia - supapa taia turbina inainte de vreme, din cand in cand, de aceea masina cand reactiona de parca avea turbo, cand nu.

Rezultat colateral - ca urmare a eliminarii pierderilor de vacuum din instalatie, frana nu-si mai variaza cursa pe traseu. Nu mai e cand moale pedala, cand tare.

Rezolvare trage stanga fara motiv, desi directia e ok: Cauciucul stanga spate pierdea presiune. remediat problema, masina nu mai trage in nici o directie.

Multumesc mult lui dancuciureanu pentru promptitudine si sfaturi si celor de la Erebus pentru incapatinarea de care au dat dovada pentru a rezolva o problema existenta, dar care nu se manifesta cu ei de fata (si le-a iesit).

PS - Update-ul de soft de care vorbeam e facut pentru Orient (Turcia) si anuleaza functia EGR-ului.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate revin. Sambata am facut drum Bucuresti - Vama, intoarcere duminica. La dus am mers noaptea, 150-160 constant (pe autostrada), la intors am mers cum se putea, dar pe autostrada cam cu 130-140. Acum:
1. La dus masina a mers beton, sprint cum apasam acceleratia, etc si mi se pare ca a consumat ok. la intors, am oprit la un mom dat pe drum, fara a opri si motorul. Cand am plecat si am trecut cu a II-a de 3000 rpm am simtit cum masina da in nas si ramine acceleratia pe la 2900, indiferent de cum apasam pedala. Pina la Bucuresti de aici a devenit un chin sa merg cu ea, sa accelerez sau orice. Am remarcat ca la 2000-2500 nu avea pic de vlaga (cu a V-a), dar de la 3500 de ture in sus reactiona prompt de parca de-abia de atunci intra turbina. Consumul - 6,5 pe autostrada pina la Buc, fara aer.
2. Ieri am facut un drum pana la targoviste si inapoi. Plecat din Bucuresti cu motorul rece, mers super ok. La iesirea din chitila i-am dat talpa sa depasesc un autobuz si surpriza - masina s-a "inecat" iar la 3000 de ture si apoi a luat-o de la capat cu lipsa de putere. La intors a mers beton, fara a face nici o problema.
Ce am remarcat - cand nu face fitze, motorul toarce ca o pisica. Cand are probleme, la acceleratie motorul rage dar nu are putere, iar la relanti parca tremura habitaclul mai mult decat de obicei.
Azi am fost cu ea la Opel iar si au pus computerul - nici un cod de eroare. Deja au inceput sa se uite la mine ca la un tzacanit, ma poate ajuta cineva sa apuc problema de un capat?
A, la lipsa de putere am remarcat ca si frana devine mai dura, trebuie sa apas destul de zdravan ca sa frineze.

thnx
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e de bine, dar iata ce am descoperit cind am desfacut in noapte asta admisia. Din ce stiu eu, clapeta trebuie sa stea in mod normal pe pozitia "inchis", obturand furtunul. La mine e deschisa la maxim, ba chiar daca incerc sa o inchid cu mana se deschide cu forta inapoi asa. Plus ca se vad urme de ulei scurs prin ea, spre radiatorul acela din fata. Incerc sa postez foto, cu scuzele de rigoare pentru calitate.
Pozitionarea a ceea ce eu cred ca e throttle body:

Pozitia anormala a clapetei, cu motorul oprit (n-am verifivat si cu el pornit, dar de la toate masinile pe care le-am avut stiu ca trebuie sa stea inchisa)

Pozitionarea celui mai de jos punct al furtunelor de admisie pe care le-am desfacut in noaptea asta, cu locul unde apar urme de ulei scurs:

Pata neagra e de ulei, cu urma ramasa dupa ce am sters cu degetul:

  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu stie nimeni cum trebuie sa stea clapeta aceea? Sad
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca e normal sa stea asa.
Nu stiu sitemul la 1,7cdti dar poti sa te ghidezi dupa:mai ales cu memorarea pozitiei clapetei.https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123&highlight=pozitie+clapeta


Ultima modificare făcută de mctoto la Joi 26 Jun, 2008 6:06 pm
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cind pedala de frina devine mai tare,inseamna ca se pierde vacuum sau pompa de vacuum nu merge bine.deoarece si WASTE GATE-ul este actionat de vacuum,posibil acea pierdere de vacuum sa fie cauza.cauta pe furtunele de vacuum vreo fisua sau un furtun sarit.ai obsevat vreo schimare la lumini?in sensul lipsei incacarii?asta deoarece poma de vacuum este pe alternator ,deci dc cureaua de accesrii aluneca,u a turata pe alternator,deci nu ai incarcare si nici vacuum.despre throttle body da o cautare si sigur gasesti cum se curata,deci ar trebui sa fie si poze,poate vezi pozitia.spor la munca si sper sa-ti rezolvi repede problema.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dat fiind faptul ca avem doua masini cumparate in acelasi timp, am testat in paralel ce se intimpla cu acea supapa fluture. Surpriza maxima: la mine nu se misca ABSOLUT DELOC, indiferent de cit de tare accelerez sau deccelerez. La cealalta, tot 1,7 CDTI, supapa lucreaza obturand throttle body asa cum trebuie. Se pare ca am gasit defectul si i-am anuntat pe cei de la Opel ca miine dimineata la prima ora vreau sa imi schimbe ansamblul. Sper ca doar de aici sa fi fost problema. Va tin la curent cu evolutia si mersi pentru sfaturi.
PS: am observat o variatie a intensitatii luminilor cand stau cu masina la relanti si invart de volan, dar o pun pe seama servodirectiei care consuma mult ca sa invarta rotile pe loc. nu?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
da.este din cauza servodirectiei are este electrica.sper sa nu fie ecu defect.bafta miine.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Raspunsul celor de la Erebus a fost ca supapa aia e normal sa nu mai functioneze, deoarece mi s-a anulat functia EGR-ului prin soft. In continuare insa nu stiu de unde si daca e o problema. Eu le spuneam ca masina trage greu, ei imi spuneau ca - "dom'le are 80 de cai, ce vreti?" "Pai mai avem una care zboara si tot 80 de cai are". "e, nu exista doua masini la fel". Ce raspuns o fi asta, nu stiu
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tot sapand prin forum dupa solutii, am dat de problemele cu alternatoarele Opel. Ar putea o problema de la alternator sa duca la o manifestare de genul celei de mai sus la masina mea? Si mie imi palpaiie farurile la relanti daca trag de volan, dar nu credeam ca asta e o problema; se opreste si cd-player-ul din cand in cand la pornit motorul (daca era pornit dinainte); cateodata se opreste, cateodata nu. So? ne ducem incet de la o problema de admisie/aprindere spre una de electrica?
PS - am uitat sa spun un lucru care acum pare important - cand am scos mufa de la debitmetru pentru a testa daca e de acolo, si am plecat asa, nu s-a aprins nici un bec in bord. ?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
E normal sa se opreasca cd-player-ul la pornirea motorului. Nu cred ca e de la sistemul de incarcare, ci de la aer (lipsa de).
Poate ai timp intr-o zi sa vii cu masina sa pun si eu testerul pe ea, e interesant ce povestesti.

Interesant si ca update-ul pentru Turcia anuleaza EGR-ul...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alternator/baterie pe moarte, becuri din bord scoase, nimic nou sub soare.
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai becul de "check engine" se aprinde la contact si apoi se stinge. Nu acela ar trebui sa se aprinda cand scoti mufa de pe debitmetru?
  • against

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Test efectuat in dupa-amiaza asta cu subiectul debitmetru.
Pasul 1 - Am scos mufa debitmetrului, i-am dat cheie si am plecat, fara a se aprinde nimic in bord. Comportamentul masinii insa a fost cel care aparea cand si cand - nu a tras la mai mult de 3000 de ture nici moarta (cu pedala in podea taia incet incet motorina si mergea constant cu 3000 de ture) si frana mai tare ca de-obicei. Am tras pe dreapta.
Pasul 2 - Dat cheie si plecat iarasi - s-a aprins masinuta cu cheita in bord si masina a inceput sa zboare. A avut scart la plecat de pe loc, motorul a redevenit silentios, nu ca cel de tractor, frana in parametri "normali".
Pasul 3 - Tras pe dreapta, oprit motorul, plecat iarasi - Iar martor in bord, iar masina cu comportament sportiv.
Pasul 5 - Pus mufa de debitmetru inapoi si surpriza - masina a mers super ok. Acelasi tacam - scart, demaraj, vana, frane.
Pasul 6 - Dupa mai multe opriri si porniri (parca 5, nu?) s-a stins martorul cu cheita din bord. Nu stiu daca e doar in capul meu, dar masina parca s-a lasat iarasi pe tinjala.

Putem trage o concluzie din asta?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu...sa fie cumva vorba de invatarea pararmetrilor motorului dupa o resetare?as zice sa incerce si varianta asta.nu inteleg cum ar putea masina sa zboare si sa aiba martorul aprins,deci masina in regim de avarie?au ECU sa fie cu pitici pe creier?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR