Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Buna,

Masina : Opel Tigra 1.4

Stiu ca suna cam ciudat ... dar sunt curios care este turatia optima la care sa schimb treptele 2-3-4-5 ... de exemplu pentru cel mai rapid demaraj.

Respectiv, care este viteza economica (viteza la care ii cel mai mic consum).

Stiu ca suna stupid intrebarea ... dar sunt curios de un raspuns tehnic.

Multumesc!
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
LOL Laughing

Ca sa iti raspund la prima intrebare e cam greu pentru ca nu stiu cate ture ai insa....cel mai bine e sa schimbi daca vrei sa ai demaraj puternik in momentul de putere maxima.In explicatia mea ar suna asa:
Eu la astra F , motor 1.4 am cuplu maxim la 2800 de ture si putere maxima (cai putere) la 5600 ...parca.Deci incearca sa schimbi la cat iti da tie in carte .

La a doua intrebare as zice ca putin peste momentul de cuplu maxim e bine sa schimbi pentru ca schimband la o turatie putin peste cuplu maxim, cand schimbi turatia cade cam pana in momentul de cuplu maxim deci nu e nevoie de o accelerare puternica ....de altfel in zona de cuplu maxim ai sa observi ca se misca destul de bine si de asemenea consuma mult mai putin. Wink
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci Smile
Eu in general fac 4-3-4-5 cand ma trag cu cate unu.
Eu schimb pe la 3500-4000

Am 7000 de ture ... rosu incepe la 6500
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
zero a scris:Merci Smile
Eu in general fac 4-3-4-5 cand ma trag cu cate unu.
Eu schimb pe la 3500-4000

Am 7000 de ture ... rosu incepe la 6500


LOL de LOL.......

Faza cu 4-3-4-5 nu am inteles o.... Rolling Eyes

Hai ca o sa caut eu si iti zic momentul de cuplu si putere maxima si iti dau o idee dupa ... Wink
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ma duc lejer cu 60 in a 4-a.
Apare cate un domn cu un Logan ... si atunci bag in a 3-a, si o calc tare ... 4,5 ... si se face din ce in ce mai mic in oglinda Smile
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
vrei sa fuga o calci pana plafoneaza
vrei sa consume 7 in oras mergi cu masina cat mai goala si schimba la 2500-3000 rpm
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
[quote="zero"]Ma duc lejer cu 60 in a 4-a.
Apare cate un domn cu un Logan ... si atunci bag in a 3-a, si o calc tare ... 4,5 ... si se face din ce in ce mai mic in oglinda Smile[/quote]

ma intreb daca apare un domn cu un "bolid mai serios" ce mai faci Smile
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Lasa ca o venit unu cu un Ford Mustang tunat.
Eu aveam ceva peste 120 ... o trecut pe langa mine de parca stationam Smile

Ma mai iau de cate unu cand imi face semn cu farurile si faza d'alea proaste ...

Mi-o facut unu amu cateva zile in munti. Faruri, claxoane, etc ... il las sa depaseasca.
Se tine paralel cu mine prostu. Franez sub 40 si bag a doua ... tot acolo era ... m-am enervat si am calcat-o.
Era un tzaran cu ceva Daewoo.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mda...deci tre sa te mustrez un pic: am cautat ca prostu codul motorului tau asa ca.....baga matale mana in tastatura si scrie frumos locatia iar la semnatura, codul motorului si anul nasterii Laughing

Deci la motorul tau ai power 66kw/90hp la 6000rpm si torque 125Nm/4000 rpm .Din ce zic astia aici poti sa schimbi la consum cam la 4000-4200.....acuma depinde si de motor cam cat de turat e atunci.....
Cand e sa te dai sfatul meu e sa ajungi pana in maxim 6200 de ture....desi ei zic ca ai putere maxima in 6000 de ture e bine sa te duci un pic mai sus tocmai pentru a pastra limita aceea a turatiei.....Eu as astepta si alte sfaturi de la cei care au masini puternice si se dau frecvent..... Rolling Eyes
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci Smile

Mi-a condus recent masina (pe distanta scurta), un mecanic, sofer de dacie. Imi zice : motorul ii praf, ca nu trage, etc etc etc

Degeaba m-am chinuit eu sa ii explic ca nu se schimba treptele pe la 1500-2000 ca la Dacie, ca nu merge asa... el zicea ca iz "nebun" ca o turez peste 3000

Naiba ... eram cu ea incarcata (prietena, sora-mea, bagaje in spate) ... am ajuns la 150 lejer de tot, pe distanta destul de scurta si fara sa apas foarte tare acceleratia.

Imi poti da si mie o "copie" dupa datele tehnice pe care le ai?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mai..acuma si tu.....daca vrei neaparat sa vezi daca trage ne intalnim, daca esti in Bucuresti si facem niste test driveuri.....dar iti zic.....daca o schimbi sub 3500 cu motorul ala in primul rand iti mananca mai mult si se plafoneaza......am observat la a mea:daca o las in garaj cam 3 4 zile fara sa pornesc motorul trebuie sa trag mai tare de ea ca sa mearga calumea...si consuma si o idee mai mult.....In schimb cand am fost la munte , pe drum de munte, cu 4 oameni in masina , cu viteze de 130-140 mai ales la motorul meu de 60 de cai a consumat cam 6l/100.....ceea ce e destul de bine.....

Completeaza semnatura si iti dau datele de care ai nevoie Wink
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Luminati-ma si pe mine: la turatie de moment (cuplu) maxim e bine sa schimbi cand vrei sa ai consum optim iar la turatia de cp schimbi pt a obtine cel mai puternic demaraj?....eventual dati si ceva explicatii...merci
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@livcro-mai omule.....tot ce stiu e din auzite si din verificate (partea cu cuplu maxim).
Faza e asa: ai 2 puncte ca date tehnice in cartea tehnica.....prima iti zice unde ai cuplu maxim, a doua iti zice unde anume ai puterea maxima .
Acuma faza e urmatoarea :ca sa mergi la consum ar trebui sa mentii masina in cuplu maxim deoarece motorul are in acel moment putere si nu va consuma chiar multa benzina decat cat sa tine acea putere constanta. Daca mergi cu ea subturata va consuma mai multa pentru ca in injector intra mai multa decata e nevoie si in felu asta se mai si coxeaza elementele din interiorul motorului.......daca mergi cu ea turata e normal sa consume mai mult pentru ca in injector intra mai multa benzina care e arsa mai repede la turatii mai mari .... Wink

A doua chestie din cartea tehnica e puterea maxima: la mine , motor C14Nz am putere maxima 60 de cai la 5300 de ture. Asta inseamna ca in momentul ala am puterea maxima pe masina si deci schimband un pic mai sus am toate sansele de a pastra motorul in turatia de putere maxima si deci sa scot tot ce poate el. Probabil ai vazut ca astia la curse se duc cu masinile pana pe rosu. E aici e gresit pentru ca deja la turatia respectiva ai momentul de forta maxima, deci peste nu faci decat sa omori motorul pentru ca teoretic e aceasi forta debitata de motor....fie ca e la 5300 de ture fie ca e la 6200 e aceasi putere ....insa risti sa il prajesti mai repede. Cool
Sfatul meu, sau mai bine zis daca m-as da as face in felul urmator , ma refere bineinteles la masina mea , puterea mea: prima viteza pana in 5600 de ture, a doua pana in 5400, a treia pana in 5400 si deja la a patra ....cand schimb o sa am in jur de 5000 poate chiar si mai mult un pic.In felu asta nu intru nici cu acu pe rosu, motorul de simte ok si nu il omor....plus ca pastrand acea turatie nu o sa simti nici o diferenta in uzura pieselor sau mai stiu eu ce probleme.

Deja subiectul ma depaseste.Ce am stiut eu pana aici a mers......deja de aici avem nevoie de un radu, un roBERT...oameni cu vasta experienta in domeniul curselor de masini....

In speranta ca ati inteles ceva, al vostru, florinike Laughing Laughing Laughing
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eu am alta parere. de ex la c20xe , cuplu maxim e la 4000 si ceva de ture parca, este foarte sus. daca ar fi sa schimbi la turatia aia sigur nu consuma mai putin decat daca as schimba la 2200, 2500 rpm, care zic eu ca turatia ideala la motorul meu. De ce credeti ca fabricantul spune in cartea masinii cat consuma la 90km/h ? de ex la mine la calibra, in carte scrie consumul urban, consumul extraurban, mixt, si la 90km/h.

in legatura cu puterea motorului, daca la 5300 de ture ai cea mai mare putere, pe masura ce cresti turatia spre maxim, puterea SCADE, si nu se mentine constanta. asta puteti verifica pe graficul de dyno al oricarui motor, pana la un punct, pe masura ce creste turatia, creste si cuplul, pana la un punct maxim, dupa care scade, la fel si puterea.

PS: daca o calci pana "plafoneaza" nu ai facut nimic, acolo e limitarea de turatie setata in ECU, o sa-ti taie benzina, da in nas, si soliciti si motorul foarte mult.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ar fi misto sa am un grafic :-/
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
florinike a scris:

Completeaza semnatura si iti dau datele de care ai nevoie Wink


Citeste tot mesajul data viitoare Wink
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Completat Smile
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
PS : Am uitat anul Smile
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am Corsa C 1.2, Z12XE cu 75 cai, cand merg "cuminte" schimb pe la 3000 rpm, dar daca vrau ca motorul sa dea tot ce e mai bun schimb pe la 4500. Motorul e de turatie, am rosu de la 6500, si reprizele la viteza mare sunt mai bune decat la masini cu putere similara (ex Nova, Logan, Clio cu motor de 1.4 75cai). Chestia asta e testata chiar ieri pe Bucuresti-Pitesti, cand nici una din aceste masini enumerate nu reusea sa se tina dupa mine daca acceleram sa zicem de la 120 la 160km/h. Nu vorbesc de Passat, Mercedes sau mai stiu eu ce, ca nu le pot compara cu ce am eu Smile
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ce feeling placut ii Smile
Patesc si eu des, ca vine cate unu si se baga aproape in spatele meu si face semne cu faruri, claxoane, ca sa ma dau cu "masinuta" din calea lui.

Pisc un pic pedala ... si spun : "Gotta go,go,go"

Nu uita ca ai si greutate mai mica de miscat Smile Poti tot avea 300 de cai ... daca ai de mutat 3 tone Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR