- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
Pe data de 16 aprilie pe la ora 1 dimineta ma indreptam dinspre bucuresti catre galati pe autostrada soarelui.In dreptul KM 33 ,la o viteza de aprox150-160/h m-am trezit cu un CERB pe mijlocul autostrazii.Am incercat sa-l evit dar in zadar ,l-am luat cu partea din dreapta fata deoarece orbit fiind de faruri s-a oprit.Dupa impactul cu cerbul am fost aruncat frontal in parapet apoi m-am rasucit de vre-o 4-5 ori ,am lovit parapetul si cu spatele si m-am oprit la vre-o 150m de locul impactului in santul de pe partea dreapta a carosabilului.Multumesc lui D-zeu am scapat fara nicio zgarietura ,nici eu nici mama mea care era in dreapta.Marea mea problema este ca airbagurile nu s-au deschis desi partea din fata a fost grav avariata,am obtinut deja dauna totala.Masina este aproape noua,are 18.000Km luata de la reprezentanta di-bass anul trecut.Este vorba de un opel astra classic II .
De ce nu s-au deschis airbagurile?As vrea sa dau in judecata opelul din acest motiv.Am sanse?
Multumesc
De ce nu s-au deschis airbagurile?As vrea sa dau in judecata opelul din acest motiv.Am sanse?
Multumesc
- pentea
- **
- 403 mesaje
- din 23 Jul 2007
- Astra 1994 c20ne
- Bihor
pentea
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Cerbul a fost prea "pufos" si masina nu a suportat suprasarcini (deceleratii) foarte mari care sa declanseze airbagurile.
Cu datul in judecata, ce sa zic....Nu ai nici un argument. Nu esti in masura sa demonstrezi ca airbagurile trebuiau sa intre in functiune, pentru ca asa cum ai spus, nu ai avut nici o zgirietura. Eu as aprinde o luminare ca am scapat cu atata si as da de baut cu ocazia renasterii...
Cu datul in judecata, ce sa zic....Nu ai nici un argument. Nu esti in masura sa demonstrezi ca airbagurile trebuiau sa intre in functiune, pentru ca asa cum ai spus, nu ai avut nici o zgirietura. Eu as aprinde o luminare ca am scapat cu atata si as da de baut cu ocazia renasterii...
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
Cerbul a fost pufos...dar parapetul crede-ma ca nu a fost pufos deloc! Suntem constienti ca am avut zile dar nu m-i se pare normal ca la o asemenea avarie sa nu se deschida airbagurile.Pot da o nota buna pt stabilitate.La viteza aia si la cat m-am rotit ,masina a ramas lipita de sosea desi 2 cauciucuri au sarit de pe jante.Daca ma rasturnam...
Wolftk
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Kadett 1984
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
- starter666
- **
- 334 mesaje
- din 22 Jun 2006
- Astra 2001 Z20LEx
- Bucuresti
starter666
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LEx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanboran
- OP
- 17 mesaje
- din 09 Oct 2007
- GT 2010
- Alta tara
razvanboran
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
calfianu a scris:Cerbul a fost prea "pufos" si masina nu a suportat suprasarcini (deceleratii) foarte mari care sa declanseze airbagurile.
Cu datul in judecata, ce sa zic....Nu ai nici un argument. Nu esti in masura sa demonstrezi ca airbagurile trebuiau sa intre in functiune, pentru ca asa cum ai spus, nu ai avut nici o zgirietura. Eu as aprinde o luminare ca am scapat cu atata si as da de baut cu ocazia renasterii...
Cu datul in judecata, ce sa zic....Nu ai nici un argument. Nu esti in masura sa demonstrezi ca airbagurile trebuiau sa intre in functiune, pentru ca asa cum ai spus, nu ai avut nici o zgirietura. Eu as aprinde o luminare ca am scapat cu atata si as da de baut cu ocazia renasterii...
Nu sunt de acord cu tine. Trebuia sa moara bietul om ca dupa aia sa`i dea in judecata ca nu s`au deschis airbag`urile si el s`a ales cu rani fatale?
Ma pune putin pe ganduri treaba asta; si eu tot Classic II am; nu am avut nevoie de airbag`uri si nici nu vreau. dar doamne fereste sa nu se deschida la nevoie.
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
acelasi scenariu:una bucata astra f +una bucata caprioara..impact la nivelul radiatorului,rezulta:capota,faruri radiatoare,bara fata,toate zob.aibag la locul lor
airbag-urile sar atunci cand structura de rezistenta a masini a fost deranjata,respectiv capetele lonjeroanelor,stalpi,praguri.
din imaginile tale reiese ca s-a terfelit mai toata tablaria mai putin structura.
aniuai!bine ca sunteti teferi!
LE:studiind mai atent ultima poza...vad ca lonjeronul dreapta e deranjat,cred ca s-ar fi putut declansa airbag-ul.
cred ca ar fi bine daca ai face o investigatie,dupa care poti da in judecata...insa drumul eeeee luuung!
airbag-urile sar atunci cand structura de rezistenta a masini a fost deranjata,respectiv capetele lonjeroanelor,stalpi,praguri.
din imaginile tale reiese ca s-a terfelit mai toata tablaria mai putin structura.
aniuai!bine ca sunteti teferi!
LE:studiind mai atent ultima poza...vad ca lonjeronul dreapta e deranjat,cred ca s-ar fi putut declansa airbag-ul.
cred ca ar fi bine daca ai face o investigatie,dupa care poti da in judecata...insa drumul eeeee luuung!
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
alex_arhire a scris:
Nu sunt de acord cu tine.
Nu sunt de acord cu tine.
Dar nici nu poti demonstra ca ar fi trebuit sa se deschida.
Declansatoarele contin niste mici greutati, care sar daca socul este puternic. Din cauza ca omul nostru nu avut nici o vinataie, mie imi este clar ca socul nu a fost puternic. Eventual poate sa ceara verificarea declansatoarelor airbagurilor.
O declansare nejustificata nu este o bataie cu perne. Poate colegii care au simtit cum este sa te plezneasca un airbag or sa descrie ceea ce au simtit. Eu stiu doar din povesti.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Este foarte ciudat de ce nu au sarit airbag-urile, desi conform cu cele spuse de tine, poate computerul de airbag a decretat ca nu trebuie sa le activeze SAU nu stiu pe unde am citit ca de la o anumita viteza in sus, nu mai sar considerand ca nu mai e necesar, pasagerii fiind ...
Sunt curios la ce rezultat se va ajunge.
Toate cele bune !
CristianTM.
Sunt curios la ce rezultat se va ajunge.
Toate cele bune !
CristianTM.
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Asta ar trebui mutata la "Dictionar" insa acolo nu citeste nimeni
Triggering conditions
Airbags system.Air bags are typically designed to deploy in frontal and near-frontal collisions, which are comparable to hitting a solid barrier at approximately 13-23 km/h (8-14 mph). Roughly speaking, a 23 km/h (14 mph) barrier collision is equivalent to striking a parked car of similar size across the full front of each vehicle at about 45 km/h (28 mph). This is because the parked car absorbs some of the energy of the crash, and is pushed by the striking vehicle. Unlike crash tests into barriers, real-world crashes typically occur at angles, and the crash forces usually are not evenly distributed across the front of the vehicle. Consequently, the relative speed between a striking and struck vehicle required to deploy the air bag in a real-world crash can be much higher than an equivalent barrier crash.
Because air bag sensors measure deceleration, vehicle speed and damage are not good indicators of whether an air bag should have deployed. Occasionally, air bags can deploy due to the vehicle's undercarriage violently striking a low object protruding above the roadway surface. Despite the lack of visible front-end damage, high deceleration forces may occur in this type of crash, resulting in the deployment of the air bag.
The air bag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit chip with integrated micromechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip, which then sends a signal to fire the airbag. The most common MEMS accelerometer in use is the ADXL-50 by Analog Devices, but there are other MEMS manufacturers as well.
There was some work initially in mercury switches but they did not work well. Before MEMS, the primary system used to deploy air bags was called a "rolamite". A rolamite is a mechanical device, consisting of a roller suspended within a tensioned band. As a result of the particular geometry and material properties used, the roller is free to translate with little friction or hysteresis. This device was developed at Sandia National Laboratories. The rolamite and similar macro-mechanical devices were used in air bags until the mid-1990s when they were universally replaced with MEMS.
Nearly all air bags are designed to automatically deploy in the event of a vehicle fire when temperatures reach 150-200 °C (300-400 °F). This safety feature, often termed auto-ignition, helps to ensure that such temperatures do not cause an explosion of the entire air bag module.
Today, air bag triggering algorithms are becoming much more complex. They try to reduce unnecessary deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the air bag to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt would be an adequate safety device) and to adapt the deployment speed to the crash conditions. The algorithms are considered as valuable intellectual property. Experimental algorithms may take into account such factors as the weight of the occupant, the seat location, seatbelt use, and even attempt to determine if a baby seat is present.
Wikipedia.
Triggering conditions
Airbags system.Air bags are typically designed to deploy in frontal and near-frontal collisions, which are comparable to hitting a solid barrier at approximately 13-23 km/h (8-14 mph). Roughly speaking, a 23 km/h (14 mph) barrier collision is equivalent to striking a parked car of similar size across the full front of each vehicle at about 45 km/h (28 mph). This is because the parked car absorbs some of the energy of the crash, and is pushed by the striking vehicle. Unlike crash tests into barriers, real-world crashes typically occur at angles, and the crash forces usually are not evenly distributed across the front of the vehicle. Consequently, the relative speed between a striking and struck vehicle required to deploy the air bag in a real-world crash can be much higher than an equivalent barrier crash.
Because air bag sensors measure deceleration, vehicle speed and damage are not good indicators of whether an air bag should have deployed. Occasionally, air bags can deploy due to the vehicle's undercarriage violently striking a low object protruding above the roadway surface. Despite the lack of visible front-end damage, high deceleration forces may occur in this type of crash, resulting in the deployment of the air bag.
The air bag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit chip with integrated micromechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip, which then sends a signal to fire the airbag. The most common MEMS accelerometer in use is the ADXL-50 by Analog Devices, but there are other MEMS manufacturers as well.
There was some work initially in mercury switches but they did not work well. Before MEMS, the primary system used to deploy air bags was called a "rolamite". A rolamite is a mechanical device, consisting of a roller suspended within a tensioned band. As a result of the particular geometry and material properties used, the roller is free to translate with little friction or hysteresis. This device was developed at Sandia National Laboratories. The rolamite and similar macro-mechanical devices were used in air bags until the mid-1990s when they were universally replaced with MEMS.
Nearly all air bags are designed to automatically deploy in the event of a vehicle fire when temperatures reach 150-200 °C (300-400 °F). This safety feature, often termed auto-ignition, helps to ensure that such temperatures do not cause an explosion of the entire air bag module.
Today, air bag triggering algorithms are becoming much more complex. They try to reduce unnecessary deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the air bag to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt would be an adequate safety device) and to adapt the deployment speed to the crash conditions. The algorithms are considered as valuable intellectual property. Experimental algorithms may take into account such factors as the weight of the occupant, the seat location, seatbelt use, and even attempt to determine if a baby seat is present.
Wikipedia.
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Treaba e foarte ciudata. Eu sunt de parere ca ar fi trebuit sa sara. Am in minte celebrul filmulet cu baba care declanseaza airbag`ul la Mercedes`ul ala.
Anyway, ma gandesc ca senzorii aia de airbaguri sunt in corelatie cumva cu vitezometrul. Daca nu se deschid la viteza mare cand e foarte nevoie de ei, atunci nu mai sunt buni deloc; doar pt. confortul psihic al soferului si pasagerului.
Imi pare sincer rau pt ce a patit colegul nostru; daca pe autostrada ne lovim de cerbi, pe un drum national mai putin circulat ar tb. sa dam peste..... Platim taxe de inmatriculare si rovignete ca sa stam cu mainile prin service.
Anyway, ma gandesc ca senzorii aia de airbaguri sunt in corelatie cumva cu vitezometrul. Daca nu se deschid la viteza mare cand e foarte nevoie de ei, atunci nu mai sunt buni deloc; doar pt. confortul psihic al soferului si pasagerului.
Imi pare sincer rau pt ce a patit colegul nostru; daca pe autostrada ne lovim de cerbi, pe un drum national mai putin circulat ar tb. sa dam peste..... Platim taxe de inmatriculare si rovignete ca sa stam cu mainile prin service.
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Zi Doamne ajuta ca ai scapat. Diseara cum ajung acasa(acu scriu de la munca) fac un scan la PAGINILE DIN CARTE(IN LB ROMANA ) unde spune ca numai sub un anumit unghi de impact se declanseaza airbagu-rile.Altfel nu.Chiar daca masina se rastoarna.Si din cate zici u l-ai luat in dr ceea ce in schita data de ei in carte arata ca nu se deschide clar.Da promit ca atasez aici dupa ora 18.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
In primul rand, faza cu Mertzanul si baba e o reclama, nu e real.
In al doilea rand, atat timp cat nimeni din masina nu a patit nici cea mai mica zgarietura, e foate probabil sa nu fi fost nevoie de airbag. Este si normal, senzorul airbagului masoara decelerarea si atat timp cat timpul de decelerare a fost mare, e normal sa nu fi sarit. Poti sa ceri si o expertiza dar sunt sigur ca aceasta este explicatia.
In al doilea rand, atat timp cat nimeni din masina nu a patit nici cea mai mica zgarietura, e foate probabil sa nu fi fost nevoie de airbag. Este si normal, senzorul airbagului masoara decelerarea si atat timp cat timpul de decelerare a fost mare, e normal sa nu fi sarit. Poti sa ceri si o expertiza dar sunt sigur ca aceasta este explicatia.
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
Vezi sa nu faci nici o modificare la masina, lasa-l asa cum este ca sa se poata face expertiza. Da, cred ca merita sa dai in judecata firma opel, cu acest lucru poti castiga ceva, in plus ne protejezi pe noi si pe tine in viitor, daca este o defectiune de fabricatie sa fie mai atenti la ea. Chiar daca impactul nu este frontal cel putin una dintre cele 4 airbaguri (cel putin atatea ai) trebuia sa sara la asa un impact. Cere o expertiza (prin tribunal) si vezi ce parere iti dau aia.
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
se deschid sub un unghi destul de mare airbagurile oricum dar totusi eu cred ca impactul cu cerbul nu a fost puternic ci doar a "agatat" bara, capota etc le-a sifonat rau si ce a urmat mai incolo.
"gandeste-te ca daca tu zici ca ai mai mers 150m dupa ce l-ai lovit e clar ca nu a fost o deccelerare brusca deci nu ar fi trebuit sa se deschida.
airbag-urile se deschid la un impact in unghi de 60 de grade si forntal si lateral.
probabil nu au sarit din cauza:
The front airbag system will not be
triggered in the event of
accidents in which the vehicle overturns,"
"gandeste-te ca daca tu zici ca ai mai mers 150m dupa ce l-ai lovit e clar ca nu a fost o deccelerare brusca deci nu ar fi trebuit sa se deschida.
airbag-urile se deschid la un impact in unghi de 60 de grade si forntal si lateral.
probabil nu au sarit din cauza:
The front airbag system will not be
triggered in the event of
accidents in which the vehicle overturns,"
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Pai e naspa cu tribunalul. Tocmai spuneai ca aveai 150-160 km/h noaptea la 1.
Politia are o vedere relativ simpla. Neadaptarea vitezei la conditiile de drum (+ depasirea vitezei admise de 130 km/h)
daca tot vrei sa te iei la trinta cu cineva, vezi de ce nu erau garduri care sa impiedice animalele sa ajunga pe autostrada. Aaaaaa pai au fost furate.....
Politia are o vedere relativ simpla. Neadaptarea vitezei la conditiile de drum (+ depasirea vitezei admise de 130 km/h)
daca tot vrei sa te iei la trinta cu cineva, vezi de ce nu erau garduri care sa impiedice animalele sa ajunga pe autostrada. Aaaaaa pai au fost furate.....
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ce expertiza vreti? Ala nu a fost impact de 150-160 km/h, nu a fost impact nici de 80 km/h dodo are dreptate, din moment ce nu a patit nimeni nimic de ce sa se declanseze airbagurile? Masina asta a trecut niste verificari inainte sa ajunga pe mana ta, iar probabilitatea ca airbagurile sa nu se declanseze desi calculatorul a primit semnal de la senzori este extrem de mica. Zi merci ca ai scapat teafar.