- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
SUPERB!
Un calcul simplu imi spune ca intr-a 4-a, la 3000 RPM, ai 150km/h.
Te invidiez, eu am 140km/h intr-a 5-a la 3000, si in mod sigur am roti mai mari
Dl B are dreptate cu consumul minim: e intr-a 4-a pe la 50-60 km/h - 3.3% pe un 2.2 DTI, Zamfira
Insa, asa cum bine chiciuc zicea, in frana de motor mergi mai putin (chiar si la vale, pierzi viteza) si cand vei accelera vei consuma mai mult decat cel care a ales varianta relanti
Un calcul simplu imi spune ca intr-a 4-a, la 3000 RPM, ai 150km/h.
Te invidiez, eu am 140km/h intr-a 5-a la 3000, si in mod sigur am roti mai mari
Dl B are dreptate cu consumul minim: e intr-a 4-a pe la 50-60 km/h - 3.3% pe un 2.2 DTI, Zamfira
Insa, asa cum bine chiciuc zicea, in frana de motor mergi mai putin (chiar si la vale, pierzi viteza) si cand vei accelera vei consuma mai mult decat cel care a ales varianta relanti
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
NiceGuy
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
a fost o discutie pe autoshow acum un an sau mai bine, era vorba de faptul ca anumite parti din cutie se invart, in timp ce celelalte stau pe loc, si rezulta nu stiu ce problema care scade din durata de viata a cutiei, sau/si pot apare diverse sunete (suieraturi)
Cei care au explicat erau "in paine", asa ca n-am retinut datele tehnice, doar am bagat la cap ca "nu e bine". Si eu inainte faceam asa, dar acum nu
Plus ca nefiind in viteza e si mai riscant pt securitatea in trafic
Cei care au explicat erau "in paine", asa ca n-am retinut datele tehnice, doar am bagat la cap ca "nu e bine". Si eu inainte faceam asa, dar acum nu
Plus ca nefiind in viteza e si mai riscant pt securitatea in trafic
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- turatii
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
4est are dreptate, cel mai economic din toate punctele de vedere e sa lasi masina in viteza. Asa cum explica si sandubogdan mai sus, cand este pe liber motorul functioneaza la relanti, deci are un consum oarecare, 0,7l/h sa zicem; cand este in frana de motor injectoarele sunt oprite deci masina merge in frana de motor cu comnum 0. Cei care au computer de bord pe masina pot confirma asta oricand. Si da, cutia se uzeaza mai repede cand se merge pe liber, deoarece arborii se invart cu viteze foarte mari pe liber.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu vad de ce nu s-ar invarti cu aceeasi viteza, dictata de viteza masinii (vorbesc de arborele de iesire), oricum, un arbore PE RULMENTI care "inoata" in ulei are o uzura cvasi-nula (strunguri functionand in acest regim nu au avut uzura la cutie timp de 30 de ani, cate 8 ore pe zi... ) oricum, restul masinii va fi varza de mult cand aceasta uzura sa ajunga critica...
(pentru adeptii coboratului in punctul mort...) Asa ca dati-va voi la vale in punctul mort, sa economisiti cate o lingurita de benzina de fiecare data si cu riscul de a nu te putea opri decat in fundul prapastiei
(In paranteza, ingineria mecanica... e si ea o meserie... )
(pentru adeptii coboratului in punctul mort...) Asa ca dati-va voi la vale in punctul mort, sa economisiti cate o lingurita de benzina de fiecare data si cu riscul de a nu te putea opri decat in fundul prapastiei
(In paranteza, ingineria mecanica... e si ea o meserie... )
- overtaxer
- **
- 260 mesaje
- din 02 Jun 2005
- Astra 2001 Z16XE
- Mures
overtaxer
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2005
- Mesaj Privat
mai spunea cineva aici pe forum si doresc si eu sa subliniez,scoasa din viteza mergi o distanta mult mai lunga din cauza inertiei,pe cand din frana de motor apuci o dist scurta si apoi cand accelerezi e nevoie de o cantitate mare de combustibil.eu nu am comp de bord sa vad consumul instantaneu asa ca..ma ghidez dupa calculul de km.Fac asta de 3 ani,merg in "stilu" asta cam tot de atata timp si am facut 50 000 km cu kadett ul meu din 86 si nu a aparut nici o uzura.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
e ceva cu nu stiu ce sincroane intre arborii din cutia de viteze care ar trebui sa se invarta nu stiu cum iar cand mergi pe liber se invart altfel si se uzeaza suplimentar...mi-a explicat si mie sefu' da' n-am retinut pen ca atunci cand il intrebi ceva despre masini o ia de la adam (opel) incoace si nu mai termina cel putin o ora ...si te plictisesti de numa numa
oricum..pt a proteja oarecum placutele e bine sa folosesti frana de motor...in mentalitatea mea, orice frana pusa cu pedala inseamna carburant aruncat pe esapament...dak franezi cu motorul, obtinand consum 0, recuperezi o parte din comb ars pt obtinerea demarajului respectiv, pe de alta parte e si mersul mai elegant
oricum..pt a proteja oarecum placutele e bine sa folosesti frana de motor...in mentalitatea mea, orice frana pusa cu pedala inseamna carburant aruncat pe esapament...dak franezi cu motorul, obtinand consum 0, recuperezi o parte din comb ars pt obtinerea demarajului respectiv, pe de alta parte e si mersul mai elegant
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
livcro a scris:e ceva cu nu stiu ce sincroane intre arborii din cutia de viteze care ar trebui sa se invarta nu stiu cum iar cand mergi pe liber se invart altfel si se uzeaza suplimentar...mi-a explicat si mie sefu' da' n-am retinut pen ca atunci cand il intrebi ceva despre masini o ia de la adam (opel) incoace si nu mai termina cel putin o ora ...si te plictisesti de numa numa
oricum..pt a proteja oarecum placutele e bine sa folosesti frana de motor...in mentalitatea mea, orice frana pusa cu pedala inseamna carburant aruncat pe esapament...dak franezi cu motorul, obtinand consum 0, recuperezi o parte din comb ars pt obtinerea demarajului respectiv, pe de alta parte e si mersul mai elegant
oricum..pt a proteja oarecum placutele e bine sa folosesti frana de motor...in mentalitatea mea, orice frana pusa cu pedala inseamna carburant aruncat pe esapament...dak franezi cu motorul, obtinand consum 0, recuperezi o parte din comb ars pt obtinerea demarajului respectiv, pe de alta parte e si mersul mai elegant
*
Mda, dar trebuie sa te opresti la timp cu frana de motor, sa nu se umple rezervoru' prea tare si sa dea afara...
Seful tau are avantaju' ca e ... saf, ca la auto nu se prea pricepe...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
credeam ca se subantelege ca toata instalatia a montat-o cu manuta lui inclusiv toate adaptarile necesare...si atunci nu gaseai tot felul de coclendere pe toate gardurile...probabil ca atunci alergai dupa suzeta si normal ca nu poti aprecia "inovatia"...eh, iar ma chinui sa contraargumentez cu gigi contra...da talica ce contaargumente aduci in favoarea mersului pe liber....de dat contre la baza se pricepe mai toata lumea.....si nici macar nu ti-ai castigat prea multa popularitate....c.v. tudor si care este de la sect 5 te bat la poponeata de departe....
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Azi e ziua in care ma ataca toti...
Mai baietasule, in 86 eram deja (tanar...) inginer, si la cel putin 15 ani de la primul motor desfacut, dar nu am folosit asta drept argument, tu m-ai atacat personal...
De altfel, pe mine nu ma doare nici in (BEEP) cum te dai matale la vale, poti sa o faci si pe burta cu frana de mana trasa, dar "explicatiile" "specialistului" sunt trase de par si nu vad de ce te dai la mine pentru ca "imi permit" sa nu le accept, cu argumente, de altfel...
Mai baietasule, in 86 eram deja (tanar...) inginer, si la cel putin 15 ani de la primul motor desfacut, dar nu am folosit asta drept argument, tu m-ai atacat personal...
De altfel, pe mine nu ma doare nici in (BEEP) cum te dai matale la vale, poti sa o faci si pe burta cu frana de mana trasa, dar "explicatiile" "specialistului" sunt trase de par si nu vad de ce te dai la mine pentru ca "imi permit" sa nu le accept, cu argumente, de altfel...
- gra
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Alo,ce naiba,va certati de la niste cutii de viteza....hai sa facem fiecare asa cum stim...
Si acum sa torn si eu niste gaz pe foc
Daca scoti din viteza vei fi nevoit sa "o bagi" la loc deci freci "soarele" de 2 ori,discul de 2 ori,sincroanele la fel,piciorul bineinteles, ai sansa sa nu mai opresti la urmatoarea curba sau prapastie si la urma urmei nu e bine ptr. motor sa mergi intai 10 km intre 2000-3000 rpm si apoi 1 km cu 800 rpm (regimul constant e mult mai sanatos)
Daca ramai "in viteza" si valea "e groasa" tre sa faci frana de motor "stresezi" un pic cureaua de distributie (dar in cei 80 000 km este inclusa si treaba asta si uzezi si "trenul de rulare",de la ambreiaj pana la intrarea planetarei in roata si dupa ceva ani o sa ai "free play" suparator-asta e cel mai nasol,dar noi schimbam masinile des
Sunt multe lucruri pro sau contra,eu oricum "raman in viteza" si asta pentru ca indiferent de vale sau deal merg la blana si trebuie sa fiu pregatit
Si acum sa torn si eu niste gaz pe foc
Daca scoti din viteza vei fi nevoit sa "o bagi" la loc deci freci "soarele" de 2 ori,discul de 2 ori,sincroanele la fel,piciorul bineinteles, ai sansa sa nu mai opresti la urmatoarea curba sau prapastie si la urma urmei nu e bine ptr. motor sa mergi intai 10 km intre 2000-3000 rpm si apoi 1 km cu 800 rpm (regimul constant e mult mai sanatos)
Daca ramai "in viteza" si valea "e groasa" tre sa faci frana de motor "stresezi" un pic cureaua de distributie (dar in cei 80 000 km este inclusa si treaba asta si uzezi si "trenul de rulare",de la ambreiaj pana la intrarea planetarei in roata si dupa ceva ani o sa ai "free play" suparator-asta e cel mai nasol,dar noi schimbam masinile des
Sunt multe lucruri pro sau contra,eu oricum "raman in viteza" si asta pentru ca indiferent de vale sau deal merg la blana si trebuie sa fiu pregatit
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
d@ sorin666: Dak ai avea varsta pe care o sugerezi....cre ca ai adopta un ton mult mai potolit (macar intelepciunea varstei ar trebui sa reiasa din tonul tau)....ca sa nu mai reamintesc ca te pretinzi absolvent de studii superioare; dak te doare sau nu te doare undeva asta e numa' problema ta proprie si personala...si asta chiar ca nu intereseaza pe nime de pa ast topic...pe cand problema stilului de mers face parte din subiectul topicului.
Pe de alta parte, am lansat o provocare "subtila" (se pare prea subtila pt tine) de a se aduce argumente tehnice parerilor postate...eventual pe limbajul profanilor (adevaratii profesionisti ar trebui sa o poata face)...Singurele argumente aduse pe ast subiect ar fi niste comparatii intre cutia de viteze si un strung (hai sa fim seriosi...se aude macanitul de la o posta), sau ca ai demontat primul motor acu' 34 de ani...secretul e sa il montezi...de desfacut niste suruburi cre' ca se pricepe oricine (deh, limba romaneasca si subintelesurile ei... dar avand in vedere ca esti inginer...se trece cu vederea)
In al treilea rand te autolocalizezi in afara tinutului manelelor.....dar dupa modalitatea de abordare a unor probleme (subiecte), te incluzi in categoria din care te excluzi...
In concluzie, domnule sorin666, inginer cu aproape 40-50 de ani trecuti in buletin, ce-ar fi sa remediezi problema locatiei si in continuare sa dai niste explicatii cat de cat tehnice (ca sa ne convingi ca esti o execptie de la caracterizarea generala a inginerilor- ca ar avea priviri inteligente dar nu se pot exprima, aidoma prietenilor nostri cei mai buni din familia patrupedelor), eventual sa adopti un ton mai tolerant caracteristic varstei si mai ales profesiei. Majoritatea celor de aici am dobandit cunostintele tehnice despre masini ca rezultat al experientelor neplacute sau al hobby-ului - descoperit prea tarziu - pt masini, si tocmai asta ar fi ratiunea crearii acestui forum...si ca sa nu te simti "jignit" de comparatia cu patrupedele canine, as vrea sa coalizez cu tine mentionand ca si eu sunt inginer (chiar dublu licentiat) dar in domeniul constructiilor, unde problemele in domeniul dinamic sunt prea putin tetrapilectomizate deoarece apar foarte rar.....
Sper ca nu deduci acum ca as avea ceva cu tine...dar modalitastea ta de a te exprima imi produce oarecari iritatii "suparatoare" la nervul optic, acutizate acum de deducerea etatii tale, de unde si invitatia de mai sus....bafta si sper ca o sa percepi mesajul meu ca o invitatie la o abordare mai constructiva a problemelor postate...in caz contrar, imi cer supus scuze.
Pe de alta parte, am lansat o provocare "subtila" (se pare prea subtila pt tine) de a se aduce argumente tehnice parerilor postate...eventual pe limbajul profanilor (adevaratii profesionisti ar trebui sa o poata face)...Singurele argumente aduse pe ast subiect ar fi niste comparatii intre cutia de viteze si un strung (hai sa fim seriosi...se aude macanitul de la o posta), sau ca ai demontat primul motor acu' 34 de ani...secretul e sa il montezi...de desfacut niste suruburi cre' ca se pricepe oricine (deh, limba romaneasca si subintelesurile ei... dar avand in vedere ca esti inginer...se trece cu vederea)
In al treilea rand te autolocalizezi in afara tinutului manelelor.....dar dupa modalitatea de abordare a unor probleme (subiecte), te incluzi in categoria din care te excluzi...
In concluzie, domnule sorin666, inginer cu aproape 40-50 de ani trecuti in buletin, ce-ar fi sa remediezi problema locatiei si in continuare sa dai niste explicatii cat de cat tehnice (ca sa ne convingi ca esti o execptie de la caracterizarea generala a inginerilor- ca ar avea priviri inteligente dar nu se pot exprima, aidoma prietenilor nostri cei mai buni din familia patrupedelor), eventual sa adopti un ton mai tolerant caracteristic varstei si mai ales profesiei. Majoritatea celor de aici am dobandit cunostintele tehnice despre masini ca rezultat al experientelor neplacute sau al hobby-ului - descoperit prea tarziu - pt masini, si tocmai asta ar fi ratiunea crearii acestui forum...si ca sa nu te simti "jignit" de comparatia cu patrupedele canine, as vrea sa coalizez cu tine mentionand ca si eu sunt inginer (chiar dublu licentiat) dar in domeniul constructiilor, unde problemele in domeniul dinamic sunt prea putin tetrapilectomizate deoarece apar foarte rar.....
Sper ca nu deduci acum ca as avea ceva cu tine...dar modalitastea ta de a te exprima imi produce oarecari iritatii "suparatoare" la nervul optic, acutizate acum de deducerea etatii tale, de unde si invitatia de mai sus....bafta si sper ca o sa percepi mesajul meu ca o invitatie la o abordare mai constructiva a problemelor postate...in caz contrar, imi cer supus scuze.
- oshlobanul
- *
- 43 mesaje
- din 12 Mai 2004
oshlobanul
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
1) afssssssss....
2) toate astea de la un consum mai mic cu... "o linguritza", cum zicea cineva mai sus... adica dupa ce ca ti-ai luat diesel care cosuma 4% mai vrei sa faci si economie.... deja e o problema aici dupa parerea mea...
3) Deci de-aia nu pun frina astia cu baska si portbagaj! Consuma benzina! Kiar mi-am pus problema asta foarte serios intr-o vreme. Mi se pare ca e deja un fenomen, nu o intimplare... D-aia trec pe rosu, d-aia la trecerea de pietoni pur si simplu te ocolesc, fara nici o incercare de frinare!... De-aia reduc viteza brusc fara sa calce frina cu mult inainte de stop... spera ca se face verde pina ajung ei si nu mai e nevoie de oprire-pornire! De-aia te trezesti cu cite unu care vine cu 10 la ora din urma cind tu stai la stop iar cind ajunge la limita si tu inca n-ai plecat, frineaza brusk de mai-mai sa iasa prin parbriz!..... sperase ca se face verde pina ajunge el....
Consuma benzina daca opresc, pentru ca dupa aia trebuie sa porneasca iar, este????!!!! Perfect logic!
Baska si portbagajul sint simbolul acestei tzari!
... si daca unu de-asta intimplator n-are basca la el inseamna ca a pus-o pe shaua de la bicicleta.. iar daca n-are nici portbagaj inseamna ca e la sudat! ...dar oricum le are "in singe"!
2) toate astea de la un consum mai mic cu... "o linguritza", cum zicea cineva mai sus... adica dupa ce ca ti-ai luat diesel care cosuma 4% mai vrei sa faci si economie.... deja e o problema aici dupa parerea mea...
3) Deci de-aia nu pun frina astia cu baska si portbagaj! Consuma benzina! Kiar mi-am pus problema asta foarte serios intr-o vreme. Mi se pare ca e deja un fenomen, nu o intimplare... D-aia trec pe rosu, d-aia la trecerea de pietoni pur si simplu te ocolesc, fara nici o incercare de frinare!... De-aia reduc viteza brusc fara sa calce frina cu mult inainte de stop... spera ca se face verde pina ajung ei si nu mai e nevoie de oprire-pornire! De-aia te trezesti cu cite unu care vine cu 10 la ora din urma cind tu stai la stop iar cind ajunge la limita si tu inca n-ai plecat, frineaza brusk de mai-mai sa iasa prin parbriz!..... sperase ca se face verde pina ajunge el....
Consuma benzina daca opresc, pentru ca dupa aia trebuie sa porneasca iar, este????!!!! Perfect logic!
Baska si portbagajul sint simbolul acestei tzari!
... si daca unu de-asta intimplator n-are basca la el inseamna ca a pus-o pe shaua de la bicicleta.. iar daca n-are nici portbagaj inseamna ca e la sudat! ...dar oricum le are "in singe"!