- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Stiu, stiu, sunt o gramada de discutii pe tema asta pe forumul asta, la multe din ele participand si eu; am avut o problema cu valva EGR la masina mea, am schimbat-o acum vreo 15.000 km si nu am mai avut probleme pana in urma cu vreo 2 saptamani cand am facut niste drumuri mai lungi cu benzina de la Petrom Acum am vreo 4 erori stocate in ordinea asta:
1. 1405 - EGR
2. 0130 - knock senzor
3. 0170 - habar n-am, banuiesc ca ceva legat de sonda lambda sau pe acolo..
4. o eroare legata de "HEGO" - (Heat Exhaust Gas Oxygen), deci cam tot sonda lambda.
Intrebare: erorile sunt stocate in ECU in ordinea cronologica in care survin acestea, sau dupa un anumit algoritm (in functie de sectiunea motorului unde este sesizata eroarea: admisie, aprindere, evacuare, presiuni)?
Imi amintesc ca am citit pe forumuri ca multi s-au saturat de valva asta si au blindat-o (adica in loc de garnitura aia dintre valva si motor au pus o tabla plina, astfel incat EGR-ul sa nu mai lucreze), lucru pe care intentionez sa-l fac si eu.
Intrebare: Influenteaza negativ functionarea motorului fara valva asta, in afara de o crestere a noxelor? Ma refer la consum ridicat de combustibil, uzura prematura, etc, desi in mod logic nu ar trebui...
Cineva afirma pe forum ca la probleme asemanatoare cu o astra a fost in service unde i-a fost facut upgrade de software la ECU, facand bypass la EGR, deci...
Ultima modificare făcută de john_taff la Joi 24 Aug, 2006 9:46 pm
1. 1405 - EGR
2. 0130 - knock senzor
3. 0170 - habar n-am, banuiesc ca ceva legat de sonda lambda sau pe acolo..
4. o eroare legata de "HEGO" - (Heat Exhaust Gas Oxygen), deci cam tot sonda lambda.
Intrebare: erorile sunt stocate in ECU in ordinea cronologica in care survin acestea, sau dupa un anumit algoritm (in functie de sectiunea motorului unde este sesizata eroarea: admisie, aprindere, evacuare, presiuni)?
Imi amintesc ca am citit pe forumuri ca multi s-au saturat de valva asta si au blindat-o (adica in loc de garnitura aia dintre valva si motor au pus o tabla plina, astfel incat EGR-ul sa nu mai lucreze), lucru pe care intentionez sa-l fac si eu.
Intrebare: Influenteaza negativ functionarea motorului fara valva asta, in afara de o crestere a noxelor? Ma refer la consum ridicat de combustibil, uzura prematura, etc, desi in mod logic nu ar trebui...
Cineva afirma pe forum ca la probleme asemanatoare cu o astra a fost in service unde i-a fost facut upgrade de software la ECU, facand bypass la EGR, deci...
Ultima modificare făcută de john_taff la Joi 24 Aug, 2006 9:46 pm
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Vinovata e valva EGR. Restul simtomelor apar tocmai din cauza ca e blocata(apar "batai" iar sonda lambda "simte" prea mult oxigen). Daca ar fi asa simplu de eliminat, crede-ma ca multi ar face-o...
In alta ordine de idei,nu e neaparat stricata, poate aparea fenomenul de "sticky valve" pt. ca e murdarie inauntru. Incearca sa o cureti.
In alta ordine de idei,nu e neaparat stricata, poate aparea fenomenul de "sticky valve" pt. ca e murdarie inauntru. Incearca sa o cureti.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
anularea valvei egr este un fel de poker cu limita de detonatie.adica,este
ca si cind masina ar merge cu o benzina de calitate slaba.
exista implicatii,dar nu evidente ,adica cu efecte in imediat.probabil in acest caz curatarea egr ar face sa dispara si restul erorilor.
dupa cum se vede ,egr are efect si pe sonda lambda,responsabila de
corectarea oxigenului si direct pe consumul de carburant.
cum supapa egr este o componenta de baza la antipoluare,reglind nivel
la nox,este interesant cum se poate face bypass din ecu-atunci cine regleaza cantitatea de gaze arse reintroduse in admisie?se face cu
ratzie constanta-ceea ce e indoielnic...
in fine,as pune si un octane booster in benzina-pt a mai taia din cheful
ei de a fi sticky-dar la cum se stocheaza carburantul aici...sau un cleaner
de motorina,la diesel.
ca si cind masina ar merge cu o benzina de calitate slaba.
exista implicatii,dar nu evidente ,adica cu efecte in imediat.probabil in acest caz curatarea egr ar face sa dispara si restul erorilor.
dupa cum se vede ,egr are efect si pe sonda lambda,responsabila de
corectarea oxigenului si direct pe consumul de carburant.
cum supapa egr este o componenta de baza la antipoluare,reglind nivel
la nox,este interesant cum se poate face bypass din ecu-atunci cine regleaza cantitatea de gaze arse reintroduse in admisie?se face cu
ratzie constanta-ceea ce e indoielnic...
in fine,as pune si un octane booster in benzina-pt a mai taia din cheful
ei de a fi sticky-dar la cum se stocheaza carburantul aici...sau un cleaner
de motorina,la diesel.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Sincer se fiu, eu asi fi ("in principiu") pentru anularea acesteia...
Singurul ei scop este "incadrarea" motorului in normele de poluare, cu pretul "murdaririi" amestecului cu gaez arse din carter...
Dupa mine, efectul asupra limitei de detonatie este CONTRAR celui expus de tine (un amestec mai cald si mai bogat detoneaza mai USOR) decat unul mai rece si sarac, dar... nu am o proba formala...
Parerea mea este ca celelalte coduri eroare sunt legate mai curand de "calitatea" benzinei (vezi "knocking sensor") decat de EGR, aceasta putand sa se blocheze TOT din cauza benzinei de cacao...
Singurul inconvenient ar fi, probabil, functionarea in primele minute dupa pornire...
ATENTIE, sunt ipoteze si trebuie luate ca atare, operatia de anulare fiind insa simpla si reversibila u ai decat sa incerci...
Singurul ei scop este "incadrarea" motorului in normele de poluare, cu pretul "murdaririi" amestecului cu gaez arse din carter...
Dupa mine, efectul asupra limitei de detonatie este CONTRAR celui expus de tine (un amestec mai cald si mai bogat detoneaza mai USOR) decat unul mai rece si sarac, dar... nu am o proba formala...
Parerea mea este ca celelalte coduri eroare sunt legate mai curand de "calitatea" benzinei (vezi "knocking sensor") decat de EGR, aceasta putand sa se blocheze TOT din cauza benzinei de cacao...
Singurul inconvenient ar fi, probabil, functionarea in primele minute dupa pornire...
ATENTIE, sunt ipoteze si trebuie luate ca atare, operatia de anulare fiind insa simpla si reversibila u ai decat sa incerci...
nodnad
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
valiauto a scris:Mentin toate cele trei afirmatii!
*
Explica deci n°2...
Pana una-alta uite explicatia mea...
Eu zic ca la un motor MAS, intr-un amestec cu lambda 0.8 (bogat...) se gasesc "statistic" mai multi centri in care o aprindere necontrolata din cauza presiunii sa se poata declansa, deci comportamentul la detonatie va fi inferior.
A contrario, un amestec cu lambda 1.2 (sarac...) contine (tot "statistic") un numar redus de centri "declansatori" de detonatie, deci comportamentul anti-detonant este mai bun.
Un amestec sarac este, cateodata, atata de "antidetonant" incat... nu se mai aprinde nici de la bujie...
Asta desigur, in acelasi motor (iti reamintesc ca forma camerei de ardere si miscarile turbionare ale amestecului au si ele o influienta determinanta...), la aceeasi benzina si la aceeasi temperatura a amestecului...
Pentru cei mai nefamiliarizati cu "modul de gandire" reamintesc ca termodinamica, bat-o vina, este o stiinta, cum sa spun... "statistica"...
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
Rich fuel mixtures resist detonation while lean ones do not.
http://autos.yahoo.com/main...gine/ques041.html
http://autos.yahoo.com/main...gine/ques041.html
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
S-a rezolvat in sensul ca am fost cu masina la reprezentanta si dupa verificarile celor de acolo era sonda lambda dusa. Sonda lambda raporta la ECU permanent ca amestecul este prea sarac, ECU imbogatea continuu amestecul astfel incat sa multumeasca sonda lambda, pana in momentul in care apareau detonatii in motor, (knock sensor, pe care ECU il raporta defect, din moment ce lambda raporta amestec prea saract iar el zicea ca apar detonatii cauzate de amestecul prea bogat), dand peste cap si biata valva EGR . Vinovatul sunt eu, ca m-am zgarcit la bani si am pus o sonda lambda universala cu 150 RON, in loc sa cumpar una brand cum am facut acum (BERU 270 RON). Am schimbat-o si masina e un vis, nu mai consuma benzina aproape deloc , (fata de consumul de OPC pe care il aveam pana acum), nu mai afuma, si, ce e mai important, nu se mai aprinde becul check engine (am verificat in seara asta erorile stocate in ECU = zero , chestie care nu s-a mai intamplat de foarte mult timp.
Deci, atentie mare la sonda lambda!
Deci, atentie mare la sonda lambda!
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
ibis00
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.3CDTI 75CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Am Corsa B din semnatura si in ultimul timp a cam luat-o razna (consum marit - chiar pana la 12% acum iarna, da in nas cand accelerez - rece se simte cel mai bine). Merg la service, o pun pe computer - nici o eroare. Verifica gazele - totul pare in limite (desi oxigenul era in limita inferioara a intervalului iar CO2 era in limita superioara).
Citind pe forum despre anularea EGR-ului am zis sa incerc si asta. Asa ca l-am rugat pe Eduard33 sa ma asiste si am anulat-o cu o tablita.
Comportamentul masinii s-a schimbat mult. Accelera uniform fara sa dea in nas chiar si rece. Consumul nu am avut ocazia sa-l fac dar la prima vedere, prin oras acul indicatorului de benzina cadea mai greu.
La cativa km de la anulare mi s-a aprins in bord avarie motor, dar dupa dupa o oprire si repornire a motorului nu a mai aparut.
Intre timp i-am schimbat si bujiile - de cand am masina de un an jumate si 20000 km nu le schimbasem - NGK cu 2 electrozi (doar asa am gasit cu cap mic).
Am iesit din Bucuresti acum de Craciun si .... surpriza:
- consum extraurban 7.5-8% - mers pe dn1 si pe alte drumuri nationale cu 60 -70 localitati si 90-100 afara.
- am vrut sa accelerez la un moment dat pe dn1 sa vad cum merge la viteza mai mare si nu am reusit sa trec de 115-120km/ora cu pedala la fund. Parca nu vroia sa se tureze (cel putin asa mi-a facut impresia). De obicei masina se duce pana la 140-150 fara probleme (are totusi motor de 1.2 de 45 cai).
Acum intrebare: o fi de la anularea EGR? Computerul sesizeaza ca nu funtioneaza si limiteaza la turatii mari motorul? Ce e cu consumul acesta monstruos in afara?
Acum vreo 3 luni am schimbat si sonda lambda: imediat dupa aceea consumul a scazut la 9% in oras pentru creo 500km dar a revenit apoi la peste 10%.
Daca aveti vreo sugestie, va rog sa va exprimati ca nu stiu la ce sa ma mai uit si ce sa mai verific.
Mersi.
Am Corsa B din semnatura si in ultimul timp a cam luat-o razna (consum marit - chiar pana la 12% acum iarna, da in nas cand accelerez - rece se simte cel mai bine). Merg la service, o pun pe computer - nici o eroare. Verifica gazele - totul pare in limite (desi oxigenul era in limita inferioara a intervalului iar CO2 era in limita superioara).
Citind pe forum despre anularea EGR-ului am zis sa incerc si asta. Asa ca l-am rugat pe Eduard33 sa ma asiste si am anulat-o cu o tablita.
Comportamentul masinii s-a schimbat mult. Accelera uniform fara sa dea in nas chiar si rece. Consumul nu am avut ocazia sa-l fac dar la prima vedere, prin oras acul indicatorului de benzina cadea mai greu.
La cativa km de la anulare mi s-a aprins in bord avarie motor, dar dupa dupa o oprire si repornire a motorului nu a mai aparut.
Intre timp i-am schimbat si bujiile - de cand am masina de un an jumate si 20000 km nu le schimbasem - NGK cu 2 electrozi (doar asa am gasit cu cap mic).
Am iesit din Bucuresti acum de Craciun si .... surpriza:
- consum extraurban 7.5-8% - mers pe dn1 si pe alte drumuri nationale cu 60 -70 localitati si 90-100 afara.
- am vrut sa accelerez la un moment dat pe dn1 sa vad cum merge la viteza mai mare si nu am reusit sa trec de 115-120km/ora cu pedala la fund. Parca nu vroia sa se tureze (cel putin asa mi-a facut impresia). De obicei masina se duce pana la 140-150 fara probleme (are totusi motor de 1.2 de 45 cai).
Acum intrebare: o fi de la anularea EGR? Computerul sesizeaza ca nu funtioneaza si limiteaza la turatii mari motorul? Ce e cu consumul acesta monstruos in afara?
Acum vreo 3 luni am schimbat si sonda lambda: imediat dupa aceea consumul a scazut la 9% in oras pentru creo 500km dar a revenit apoi la peste 10%.
Daca aveti vreo sugestie, va rog sa va exprimati ca nu stiu la ce sa ma mai uit si ce sa mai verific.
Mersi.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- andreim4
- **
- 376 mesaje
- din 11 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Bucuresti
andreim4
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Un coleg de-al meu, sfatuit de un tip care cica s-ar pricepe, si-a blocat valva EGR pe inchis (normal) la un Peugeot 206 HDI. Inainte de operatia asta, la o turatie apropiata de 2000 rpm mersul era "ezitant".
Dupa blocare, omul imi spune ca nu are nici un martor aprins, nici o eroare stocata...
Mersul este mult mai regulat, iar dupa operatia asta a reusit sa faca 100 km in plus cu plinul de combustibil.
Ieri am incercat sa vad in ce stare se gaseste valva mea EGR. Era nici prea-prea nici foarte foarte. (Ca o observatie constructiva, la tutorialul "cum sa cureti valva EGR la X20DTH, din poze lipseste arcul care mentine valva inchisa).
Am blocat linia de vacuum de comanda si am pornit motorul. Prima impresie a fost ca este ceva mai zgomotos. Turata la 4000 rpm totul mergea OK (pe loc). Am dat o tura si mi-a aparut o eroare 0400 (Critical system malfunction 2 -> Actual exhaust gas recirculation is too low).
Probabil ca sonda lambda detecteaza prea mult oxigen.
Nu stiu cit pot as fi putut sa merg in aceste conditii (cu un Y20DTH). Teoretic, in ciuda unei cantitati de NOx mai ridicata, din cauza ca temperatura de ardere ar fi mai ridicata, eficienta motorului ar trebui sa fie mai mare si deci un consum mai redus, deci mai putin CO2, insa mai zgomotos.
Nu mi se pare o idee buna, ca pentru a neutraliza o cantitate de NOx, sa creasca consumul, si deci emisia de CO2. In loc de EGR as prefera o injectie de apa, care ar avea un dublu rol: Taierea virfului de temperatura in cilindru si prin evaporare si marire al volumului sa exercite presiune asupra pistonului, deci evitarea pierderii de putere.
In final am deblocat acea valva, cea mai buna idee ar fi , cred, reprogramarea ECU pentru modificarea managemetului EGR
Dupa blocare, omul imi spune ca nu are nici un martor aprins, nici o eroare stocata...
Mersul este mult mai regulat, iar dupa operatia asta a reusit sa faca 100 km in plus cu plinul de combustibil.
Ieri am incercat sa vad in ce stare se gaseste valva mea EGR. Era nici prea-prea nici foarte foarte. (Ca o observatie constructiva, la tutorialul "cum sa cureti valva EGR la X20DTH, din poze lipseste arcul care mentine valva inchisa).
Am blocat linia de vacuum de comanda si am pornit motorul. Prima impresie a fost ca este ceva mai zgomotos. Turata la 4000 rpm totul mergea OK (pe loc). Am dat o tura si mi-a aparut o eroare 0400 (Critical system malfunction 2 -> Actual exhaust gas recirculation is too low).
Probabil ca sonda lambda detecteaza prea mult oxigen.
Nu stiu cit pot as fi putut sa merg in aceste conditii (cu un Y20DTH). Teoretic, in ciuda unei cantitati de NOx mai ridicata, din cauza ca temperatura de ardere ar fi mai ridicata, eficienta motorului ar trebui sa fie mai mare si deci un consum mai redus, deci mai putin CO2, insa mai zgomotos.
Nu mi se pare o idee buna, ca pentru a neutraliza o cantitate de NOx, sa creasca consumul, si deci emisia de CO2. In loc de EGR as prefera o injectie de apa, care ar avea un dublu rol: Taierea virfului de temperatura in cilindru si prin evaporare si marire al volumului sa exercite presiune asupra pistonului, deci evitarea pierderii de putere.
In final am deblocat acea valva, cea mai buna idee ar fi , cred, reprogramarea ECU pentru modificarea managemetului EGR
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
De ce daca nu vrei sa salvezi cu tot dinadinsul stratul de ozon, valva EGR dauneaza performantelor motorului in folosul gazelor mai curate...
Ca in practica si in cazul masinilor cu "euro" mare si sonde multiple asta e mai greu de facut, asta e o alta discutie...
Eu merg de 3 ani fara ea, e adevarat ca e una cu comanda pneumatica (pe care calculatorul nu poate sa "o vada")
Nici un incident, consum identic (am impresia ca un pic mai mic, dar... stiu ca e subiectiv si nu insist) bujii oglinda de un gri ca in reviste, ulei, la fel...
Ralantiul nu mai "danseaza" in jurul valorii centrale, obligandu-ma sa desfac si sa curat...
Operatia e complect reversibila in 10 minute, cred ca am scris despre asta pe vreunul din forumurile auto...
Din experienta si pentru tipul meu de masina... nu incercati sa eliminati si sitemul de recirculare a gazelor din carter...
Ca in practica si in cazul masinilor cu "euro" mare si sonde multiple asta e mai greu de facut, asta e o alta discutie...
Eu merg de 3 ani fara ea, e adevarat ca e una cu comanda pneumatica (pe care calculatorul nu poate sa "o vada")
Nici un incident, consum identic (am impresia ca un pic mai mic, dar... stiu ca e subiectiv si nu insist) bujii oglinda de un gri ca in reviste, ulei, la fel...
Ralantiul nu mai "danseaza" in jurul valorii centrale, obligandu-ma sa desfac si sa curat...
Operatia e complect reversibila in 10 minute, cred ca am scris despre asta pe vreunul din forumurile auto...
Din experienta si pentru tipul meu de masina... nu incercati sa eliminati si sitemul de recirculare a gazelor din carter...