- claudiuflorin
- OP
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acest post este destul de util pentru proaspetii posesori de Agila. In plus nu vor mai aparea de n ori aceeasi intrebare, unde este ?
Il veti gasi jos, sub bord in partea dreapta. Capacul se extrage prin slabirea sigurantelor, in spate se va folosi o surubelnita sau cheia de contact.
Se trage de filtru in jos, iar de la jumatate se va indoi spre dreapta ca sa-l extragem complet.
Se curata periodic prin suflare cu aer comprimat, care nu are compresor va gasi la vulcanizari. Daca este prea imbicsit se inlocuieste.
Nu uitati cind dati cu aspiratorul prin masina si de gaura de ventilatie din partea superioara, poza 4.
Il veti gasi jos, sub bord in partea dreapta. Capacul se extrage prin slabirea sigurantelor, in spate se va folosi o surubelnita sau cheia de contact.
Se trage de filtru in jos, iar de la jumatate se va indoi spre dreapta ca sa-l extragem complet.
Se curata periodic prin suflare cu aer comprimat, care nu are compresor va gasi la vulcanizari. Daca este prea imbicsit se inlocuieste.
Nu uitati cind dati cu aspiratorul prin masina si de gaura de ventilatie din partea superioara, poza 4.
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Oski27
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
- cristipihuleak
- *
- 17 mesaje
- din 17 Aug 2007
- Agila 2001
- Bistrita-Nasaud
cristipihuleak
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2007
- Mesaj Privat
Costica
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am gasit filtrul de polen pe o parte negru si pe cealalta parte gri-inchis.Am vazut in imaginile puse de Dan, un filtru ALB.
Asta inseamna ca al meu e terminat?
L-am periat, l-am aspirat, dar tot negru a ramas.
Ventilatia functioneaza bine, debitul de aer fiind puternic.
Trebuie sa-l schimb sau sa-l spal?
Asta inseamna ca al meu e terminat?
L-am periat, l-am aspirat, dar tot negru a ramas.
Ventilatia functioneaza bine, debitul de aer fiind puternic.
Trebuie sa-l schimb sau sa-l spal?
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cel mai bine, schimba-l. Nu este foarte scump (nu stiu pretul exact, deoarece am cumparat la gramada si cu cel de aer si ulei, etc). Sa ai grija cand il cumperi, sa se poata indoi de la mijloc, caci altfel nu prea intra.
Am masina de 2 ani si ma pregatesc de al 3-lea schimb. Se simte de fiecare data.
Am masina de 2 ani si ma pregatesc de al 3-lea schimb. Se simte de fiecare data.
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
zazamounk
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2009
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Mai, eu nu stiu unde ati gasit voi ca se spala filtrele, ca eu din contra, am gasit ca nu se spala. Se sufla doar cu aer comprimat iar daca este prea imbacsit se schimba. Suflarea cu aer se face numai dinspre partea opusa aspiratiei. Prin spalare se imbacsesc de tot "capilarele" filtrul devenind rebut. Dar daca voi stiti altceva...
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nu se spala nimic, se schimba si gata. Eu pe cel de polen il schimb la fiecare 6 luni. E vreo 50 de lei, deci undeva la 8 lei pe luna. Dati-o incolo de treaba ca e ieftin frate! filtru de aer 25 de lei, la fiecare schimb de ulei, chiar daca arata impecabil. Filtru de ulei nici nu se discuta, la fiecare schimb: 18 lei. Ulei, cel mai bun Mobil 1 0-40 american sau 5w-50 european. Eu zic ca investitia de 300 de lei o data la 6 luni pentru ca masina sa mearga in parametri sunt par la ceas. Nu cred ca cine a dat pe un Agila 4-5000 de euro nu are 300 de lei la 6 luni sa schimbe TOATE filtrele astea, cu ulei inclus!
Am gasit prin masini filtre cu noroi in ele, neschimbate de zeci de mii de km...si schimbasera saracii debitmetre, sonde, cacaturi.... la filtru nu s-a uitat nici dreaku! Mama lor de mecanici mioritici!
PS: scuze de exprimare, poate deranjez pe cineva, da asa ma aprind eu!
Am gasit prin masini filtre cu noroi in ele, neschimbate de zeci de mii de km...si schimbasera saracii debitmetre, sonde, cacaturi.... la filtru nu s-a uitat nici dreaku! Mama lor de mecanici mioritici!
PS: scuze de exprimare, poate deranjez pe cineva, da asa ma aprind eu!
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cu tot respectul pentru punctul dumneavoastra de vedere, dar imi sustin parerea ca filtrul de polen merge macar o singura data curatat. Nu vorbesc de celelalte filtre (filtrul de aer, filtrul de ulei, etc...) la care nu pot exista compromisuri.
Filtrul de polen are rol de confort si scopul de a impiedica patrunderea prafului si a particulelor fine de polen in habitaclu. Un filtru imbacsit e mai rau decat unul spalat. Cincizeci de lei mi se pare o suma destul de mare pentru un filtru.
Filtrul de polen are rol de confort si scopul de a impiedica patrunderea prafului si a particulelor fine de polen in habitaclu. Un filtru imbacsit e mai rau decat unul spalat. Cincizeci de lei mi se pare o suma destul de mare pentru un filtru.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Multumim de interventie dle George Fusneica. Nu am sesizat ca v-ati aprins, ba chiar va dau dreptate. Poate ca unii intr-adevar gandesc ca astfel fac ceva economie. Cu certitudine, in niciun caz si ma gandesc aici la un filtru la fel de ignorat ca cel de polen si anume filtrul de aer (dupa cum bine ati punctat). Pai, linia de admisie aer stimati colegi, este cheia si lacatul amestecului de benzina, a consumului si a managementului corect al motorului. La Dacie era altceva (care ati ramas cu naravuri vechi). Aici nu tine figura. MAF pe intrare nu este nici de gluma nici de joaca (merge si fara el, cum fac unii). Primul care influienteaza decisiv linia de aer (debit si calitate) este deci filtrul de aer, cel neintretinut.
PS Ca sa nu fiu partinitor (nici nu vreau) consider ca daca se fac lucrarile (toate) programate la x de Km, conform cartii tehnice, este suficient sa nu apara atatea probleme (de speriat) cate s-au postat atat la Agila dar si la alte marci de Opel. Forumul asta este atat de incarcat de probleme tehnice incat, un neavizat, la prima vedere, ar putea crede ca masinile Opel sunt cea mai mare pacoste sau pacaleala. Evident ca nu. Sunt doar pretentioase cand ai uitat de indatoriri vizavi de ele. Si stiti care este culmea? Ca masina Opel se preteaza la foarte multe lucrari DIY. Dar sa fie executate corect. Acuma na, scuze si eu de off-topic.
LE Raman la parerea mea si il cred pe neamt: filtrele prin spalare isi modifica esential calitatea, ordonarea si intreteserea fibrelor, infundand capilarele (micronice, comparabile cu dimensiunea firului de praf) iar filtrul devine inutilizabil. Prefer sa nu risc. Restul faceti cum doriti.
PS Ca sa nu fiu partinitor (nici nu vreau) consider ca daca se fac lucrarile (toate) programate la x de Km, conform cartii tehnice, este suficient sa nu apara atatea probleme (de speriat) cate s-au postat atat la Agila dar si la alte marci de Opel. Forumul asta este atat de incarcat de probleme tehnice incat, un neavizat, la prima vedere, ar putea crede ca masinile Opel sunt cea mai mare pacoste sau pacaleala. Evident ca nu. Sunt doar pretentioase cand ai uitat de indatoriri vizavi de ele. Si stiti care este culmea? Ca masina Opel se preteaza la foarte multe lucrari DIY. Dar sa fie executate corect. Acuma na, scuze si eu de off-topic.
LE Raman la parerea mea si il cred pe neamt: filtrele prin spalare isi modifica esential calitatea, ordonarea si intreteserea fibrelor, infundand capilarele (micronice, comparabile cu dimensiunea firului de praf) iar filtrul devine inutilizabil. Prefer sa nu risc. Restul faceti cum doriti.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
filtrul de habitaclu e la fel de important ca si cel de aer. Pentru ca nu influenteaza doar cantitatea de praf intrata in habitaclu. Mai influenteaza iarna si modul in care functioneaza dezaburirea geamurilor fata. Un filtru batran, cu calitati schimbate, asa cum este cel spalat sau infundat, face ca dezaburirea in conditi de iarna sa fie mult ingreunata. Si eu unul m-am saturat la Dacie sa sterg geamul pe interior cu tot felul de carpe. NU mai vreau asta si la Agila. Din cauza asta le schimb la fiecare 6 luni. Pentru confort si siguranta.
Cu respect, George.
Si cu pretul, de exemplu pentru cei care fumeaza, e mai ieftin pe luna decat un pachet de tigari...
Cu respect, George.
Si cu pretul, de exemplu pentru cei care fumeaza, e mai ieftin pe luna decat un pachet de tigari...
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Schimb filtrul de ulei la 10000km (evident ca impreuna cu uleiul - deci de 3 ori mai des decat prevede manualul),
filtrul de aer la 20000Km - acum mi-am propus sa-l schimb odata cu schimbul de ulei deci la 10000 Km,
insa filtrul de polen nu l-am schimbat niciodata de cand am masina, adica de vreo 4 ani. Am versiunea de filtru
polen cu carbon activ (numai activ nu mai este dupa atata timp) iar singura lucrare de mentenanta este
scuturarea periodica prilejuita de aburirea vreunui geam - cred ca daca l-as curati la fiecare doua luni ar mai
rezista vreo 10 ani !
filtrul de aer la 20000Km - acum mi-am propus sa-l schimb odata cu schimbul de ulei deci la 10000 Km,
insa filtrul de polen nu l-am schimbat niciodata de cand am masina, adica de vreo 4 ani. Am versiunea de filtru
polen cu carbon activ (numai activ nu mai este dupa atata timp) iar singura lucrare de mentenanta este
scuturarea periodica prilejuita de aburirea vreunui geam - cred ca daca l-as curati la fiecare doua luni ar mai
rezista vreo 10 ani !