- adi_diaconu
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Arges
adi_diaconu
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
mai lume am vectra b 2001 caravan cu motor y20 dth.
si ca orice posesor de masina sh am probleme.
problema este urmatoarea: la bord imi sta un bec aprins uneori si anume becul abs
am fost la diagnoza si nenea gigi ala mi-a zis ca este vorba de un "releu valva abs" - C0121.
problema mea este ca nu am reusit sa identific p unde s afla si care este d fapt.
un sfat?
multam!
si ca orice posesor de masina sh am probleme.
problema este urmatoarea: la bord imi sta un bec aprins uneori si anume becul abs
am fost la diagnoza si nenea gigi ala mi-a zis ca este vorba de un "releu valva abs" - C0121.
problema mea este ca nu am reusit sa identific p unde s afla si care este d fapt.
un sfat?
multam!
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Desi sunt posesorul unui Vectra B caravan Y20DTH abia de 3 saptamani si nu am mai avut opel pana acum, risc si-mi dau si eu cu presupusu: cred ca releul de la abs este chiar in cutia de plastic pozitionata deasupra sistemului abs. Am vazut in acea cutie un mic calculator, un releu si cateva sigurante imense.
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Toate releele se afla in ECU (electronic control unit) al abs.
ECU se afla in modulatorul hidraulic, adica guguloiul cu multe conducte de la sistemul de frinare in el.
Mai departe vezi tu cum ajungi la el.
Macar sper sa-ti fi facut o idee.
@All Bandi- in cutia de plastic pozitionata deasupra sistemului abs se afla releele necesare gestionarii motorului si modulul de control al bujiilor incandescente.
ECU se afla in modulatorul hidraulic, adica guguloiul cu multe conducte de la sistemul de frinare in el.
Mai departe vezi tu cum ajungi la el.
Macar sper sa-ti fi facut o idee.
@All Bandi- in cutia de plastic pozitionata deasupra sistemului abs se afla releele necesare gestionarii motorului si modulul de control al bujiilor incandescente.
tfb
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2007
- Mesaj Privat
adi_diaconu a scris:mai lume am vectra b 2001 caravan cu motor y20 dth.
si ca orice posesor de masina sh am probleme.
problema este urmatoarea: la bord imi sta un bec aprins uneori si anume becul abs
am fost la diagnoza si nenea gigi ala mi-a zis ca este vorba de un "releu valva abs".
problema mea este ca nu am reusit sa identific p unde s afla si care este d fapt.
un sfat?
multam!
si ca orice posesor de masina sh am probleme.
problema este urmatoarea: la bord imi sta un bec aprins uneori si anume becul abs
am fost la diagnoza si nenea gigi ala mi-a zis ca este vorba de un "releu valva abs".
problema mea este ca nu am reusit sa identific p unde s afla si care este d fapt.
un sfat?
multam!
Salut! Si eu sunt proaspat posesor de vectra b 2,2 dti, 2001. Am aceeasi problema ca si tine. L a tester mi s-a dat acelasi raspuns . M-ar interesa daca ai rezolvat ceva si daca da cum?
Mie mecanicul mi-a spus ca trebuie schimbat tot sistemul abs (car e am inteles ca ar costa aprox 1000- 2000 euro). este adevarat?
- xpander
- **
- 358 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
xpander
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
problema f comuna la vectra b din pacate .si eu o am si inca nu am apucat sa ma ocup de ea. de cele mai multe ori este vorba despre o lipitura rece de la calculatorul de abs. daca mergeti la reprezentanta ei spun ca trebuie schimbat si are un pret f piperat.dar merge si reparat si nici nu este prea greu de efectuat reparatia. Aru7ncati un ochi in tutorialul urmator:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19482
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19482
- Bogeyman
- **
- 234 mesaje
- din 25 Mai 2007
- Ascona 1985
- Bucuresti
Bogeyman
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ascona 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
tfb
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- adi_diaconu
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Arges
adi_diaconu
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- adi_diaconu
- OP
- 163 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Arges
adi_diaconu
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Calugarul Teofil- Suspendat
- 17 mesaje
- din 11 Mar 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Calugarul Teofil- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
Calugarul Teofil a scris:trebuie sa schimbi tot ABS-ul.asta este buba vectrei b
nimeni pana acum nu a reusit o astfel de reparatie ... la cea mai mica eroare de reparatie poti ramane fara frana la masina.
nimeni pana acum nu a reusit o astfel de reparatie ... la cea mai mica eroare de reparatie poti ramane fara frana la masina.
... nu este chiar asa si pe deasupra daca citesti mai atent, vei constata ca sunt persoane, care au reusit sa rezolve problema.
Calugarul Teofil- Suspendat
- 17 mesaje
- din 11 Mar 2008
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Calugarul Teofil- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2008
- Mesaj Privat
da,problema a fost rezolvata temporar.
lipitura aceea "rece"cum spun meseriasii de duminica este provocata de consumul mare al electrovalvei care deblocheaza frana inainte de blocarea roti la franare.
daca ar stii ei cum se foloseste ampermetrul si ar folosi si documentatia tehnica a masinii,atunci ar recomanda schimbul abs.
electrovalva cu pricina lucreaza cu un consum mai mare decat cel conceput de fabricant si in mometul acela se produce o ambalare termica,de aici se naste asa zisa lipitura rece.
eu sunt de parere ca sa ne vedem lungul nasului si sa nu facem tiganii la sistemul de franare
lipitura aceea "rece"cum spun meseriasii de duminica este provocata de consumul mare al electrovalvei care deblocheaza frana inainte de blocarea roti la franare.
daca ar stii ei cum se foloseste ampermetrul si ar folosi si documentatia tehnica a masinii,atunci ar recomanda schimbul abs.
electrovalva cu pricina lucreaza cu un consum mai mare decat cel conceput de fabricant si in mometul acela se produce o ambalare termica,de aici se naste asa zisa lipitura rece.
eu sunt de parere ca sa ne vedem lungul nasului si sa nu facem tiganii la sistemul de franare
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Calugarul Teofil a scris:...meseriasii de duminica...
...daca ar stii ei cum se foloseste ampermetrul ...
...eu sunt de parere ca sa ne vedem lungul nasului si sa nu facem tiganii la sistemul de franare
...daca ar stii ei cum se foloseste ampermetrul ...
...eu sunt de parere ca sa ne vedem lungul nasului si sa nu facem tiganii la sistemul de franare
Cat tupeu!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Calugarul Teofil, sa stii ca sint meserias si de simbata, nu doar de duminica. Si sa stii ca sint absolvent al facultatii de Electronica si Telecomunicatii, UPB, asa ca stiu sa lucrez si cu ampermetrul, si cu voltmetrul, si cu ohmetrul. Am si documentatia tehnica a masinii. Si acum, ca am clarificat astea, permite-mi, cu tot respectul, sa-ti spun ca vorbesti prapastii.
Ceea ce numesti tu "electrovalva", este de fapt un releu, care odata aclansat inchide circuitul de alimentare (nu direct, ci la comanda, prin tranzistori) a bobinelor de aici:
Aceste bobine comanda prin cimp magnetic valvele din modulatorul hidraulic al sistemului ABS.
Daca ai fi desfacut macar un ABS ECU ai fi vazut ca acel releu este o piesa grea si are pinii aranjati cam nereusit. Ruperea lipiturii nu are nici o treaba cu intensitatea curentului care trece pe acolo, ci se intimpla doar din cauza vibratiilor si depinde doar de calitatea lipiturii daca se intimpla mai devreme sau mai tirziu.
Dupa refacerea lipiturii (de fapt, a tuturor lipiturilor), eu zic ca un ECU ABS va mai merge perfect cel putin tot atiti kilometri citi a facut inainte de ruperea lipiturii.
Asta e "geniala", no offense.
Iar eu sint de parere sa-ti respecti colegii de pe forum si sa o iei mai usor cu jignirile.
Ceea ce numesti tu "electrovalva", este de fapt un releu, care odata aclansat inchide circuitul de alimentare (nu direct, ci la comanda, prin tranzistori) a bobinelor de aici:
Aceste bobine comanda prin cimp magnetic valvele din modulatorul hidraulic al sistemului ABS.
Daca ai fi desfacut macar un ABS ECU ai fi vazut ca acel releu este o piesa grea si are pinii aranjati cam nereusit. Ruperea lipiturii nu are nici o treaba cu intensitatea curentului care trece pe acolo, ci se intimpla doar din cauza vibratiilor si depinde doar de calitatea lipiturii daca se intimpla mai devreme sau mai tirziu.
Dupa refacerea lipiturii (de fapt, a tuturor lipiturilor), eu zic ca un ECU ABS va mai merge perfect cel putin tot atiti kilometri citi a facut inainte de ruperea lipiturii.
electrovalva cu pricina lucreaza cu un consum mai mare decat cel conceput de fabricant si in mometul acela se produce o ambalare termica,de aici se naste asa zisa lipitura rece.
Asta e "geniala", no offense.
eu sunt de parere ca sa ne vedem lungul nasului si sa nu facem tiganii la sistemul de franare
Iar eu sint de parere sa-ti respecti colegii de pe forum si sa o iei mai usor cu jignirile.
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
abu_msv, inainte de a posta intr-un subiect, e bine sa si citesti ce scrie in el. Vezi ca era un link mai sus, in post-ul lui xpander https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19482
owy
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2008
- Mesaj Privat
- birghi
- **
- 105 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
birghi
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut owy. Bine ai venit pe acest forum.
Rezolvarea la problema ta o gasesti folosind butonul Cauta sau, si mai bine, butonul Cautare.
Pe scurt, trebuie sa mergi la un tester si sa vezi ce eroare apare (poate fi bateria, senzor, calculator, etc). In functie de eroare, stii unde sa umblii sau ce sa cauti mai departe. Iata cateva topicuri interesante:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16711
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19482
Bafta.
P.S. Citeste regulamentul si respecta-l. In acest fel, sederea ta pe acest forum va fi cu mult mai placuta.
Rezolvarea la problema ta o gasesti folosind butonul Cauta sau, si mai bine, butonul Cautare.
Pe scurt, trebuie sa mergi la un tester si sa vezi ce eroare apare (poate fi bateria, senzor, calculator, etc). In functie de eroare, stii unde sa umblii sau ce sa cauti mai departe. Iata cateva topicuri interesante:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16711
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19482
Bafta.
P.S. Citeste regulamentul si respecta-l. In acest fel, sederea ta pe acest forum va fi cu mult mai placuta.