Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
Am un Opel Frontera 2.2 TDI din 2000. Am fost cu masina in service pentru revizia de 150.000 Km, am schimbat ce era de schimbat si, dupa aprox. 40 Km, pe drumul spre casa, s-a auzit o bufnitura usoara sub capota si masina pur si simplu s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca.
Am dus-o inapoi in service (tractata) si cei de acolo (GTT) nu reusesc sa-i dea de cap nicicum.
Nu ma pricep aproape deloc la motoare. Cei de acolo au zis ca este pompa de injectie. Au demontat-o, au verificat-o/testat-o/etc., au pus-o la loc si in continuare aceeasi poveste: motorul pur si simplu nu porneste. Masina este in service de aproape 2 saptamani iar eu sunt mai mult decat disperat. Mi s-a sugerat ca ar trebui sa cumpar o pompa de injectie noua, insa nu am nici o garantie ca aceasta solutie ar rezolva problema. Mentionez ca atunci cand am luat-o dupa revizie radiocasetofonul era blocat si a trebuit reintrodus codul, cei de la service spunand ca au scos bateria si au anulat alarma masinii.
Ce ma sfatuiti?
Am dus-o inapoi in service (tractata) si cei de acolo (GTT) nu reusesc sa-i dea de cap nicicum.
Nu ma pricep aproape deloc la motoare. Cei de acolo au zis ca este pompa de injectie. Au demontat-o, au verificat-o/testat-o/etc., au pus-o la loc si in continuare aceeasi poveste: motorul pur si simplu nu porneste. Masina este in service de aproape 2 saptamani iar eu sunt mai mult decat disperat. Mi s-a sugerat ca ar trebui sa cumpar o pompa de injectie noua, insa nu am nici o garantie ca aceasta solutie ar rezolva problema. Mentionez ca atunci cand am luat-o dupa revizie radiocasetofonul era blocat si a trebuit reintrodus codul, cei de la service spunand ca au scos bateria si au anulat alarma masinii.
Ce ma sfatuiti?
- klax187
- **
- 188 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Vectra 1994 C18NZ
- Iasi
klax187
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- klax187
- **
- 188 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Vectra 1994 C18NZ
- Iasi
klax187
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
uite ce trebuia sa-ti faca la revizie, te uiti pe coloana cu service 2 (60+60+30) (service 4+service4+service 2)
http://www.imagehdd.com/view/4303rev.jpg
http://www.imagehdd.com/view/5139rev2.jpg
ar fi util sa spui codul motorului (de ex. Y22DTH)
poate sa fie si pompa de injectie dar sa le spui clar ca o cumperi si daca nu e aia o platesc ei ...
incearca sa ne dai mai multe detalii, ca o bufnitura putea sa fie o piatra
http://www.imagehdd.com/view/4303rev.jpg
http://www.imagehdd.com/view/5139rev2.jpg
ar fi util sa spui codul motorului (de ex. Y22DTH)
poate sa fie si pompa de injectie dar sa le spui clar ca o cumperi si daca nu e aia o platesc ei ...
incearca sa ne dai mai multe detalii, ca o bufnitura putea sa fie o piatra
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
In primul rand va multumesc pentru promptitudine.
Am verificat si eu ca operatiile facute sa corespunda cu cele din caietul de service, multumesc.
Codul motorului este X22DTH.
Bufnitura nu a fost de la piatra, nu a fost zgomot de lovitura ci chiar o bufnitura surda, ca si cum ar fi sarit un furtun. Am verificat imediat furtunele si, ma rog, motorul, vizual, cat m-am priceput si totul era ok. Nici un semn de ulei aruncat, capac sau furtun sarit, etc.
In afara de filtre, ulei, etc. mi-au schimbat tamburul intinzator de la cureaua alternatorului. Am vb. si cu seful service-ului, a verificat distributia si este la punct.
Am verificat si eu ca operatiile facute sa corespunda cu cele din caietul de service, multumesc.
Codul motorului este X22DTH.
Bufnitura nu a fost de la piatra, nu a fost zgomot de lovitura ci chiar o bufnitura surda, ca si cum ar fi sarit un furtun. Am verificat imediat furtunele si, ma rog, motorul, vizual, cat m-am priceput si totul era ok. Nici un semn de ulei aruncat, capac sau furtun sarit, etc.
In afara de filtre, ulei, etc. mi-au schimbat tamburul intinzator de la cureaua alternatorului. Am vb. si cu seful service-ului, a verificat distributia si este la punct.
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
daca s-a aprins check engine poate s-a stocat un cod de eroare. ti-au scanat-o inainte sa-i desfaca bateria ?, celelalte s-au aprins ca s-a oprit motorul.
bun sa zicem ca e stricata pompa de injectie, asa face cand se strica ca o bufnitura ? (intreb ca nu sunt mecanic si nici nu am patit asa ceva)
fiind o problema strict de mecanica incearca sa postezi si la
http://forum.vwforum.ro/forum
vezi ca e un TD Forum
bun sa zicem ca e stricata pompa de injectie, asa face cand se strica ca o bufnitura ? (intreb ca nu sunt mecanic si nici nu am patit asa ceva)
fiind o problema strict de mecanica incearca sa postezi si la
http://forum.vwforum.ro/forum
vezi ca e un TD Forum
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
O sa-ti raspund si eu ca sunt documentat in probleme cu pornitul...
Un diesel nu porneste daca nu are urmatorii factori : Aer, Motorina, Presiune. Aerul banuiesc ca nu este restrictionat sa intre in cilindrii... Compresia banuiesc ca nu s-a stricat la toti cei 4 cilindrii de-odata... Deci mai ramane problema cu motorina... care nu ajunge in cilindru.
Acum ... sa iti explic cum e treaba cu motorina... Daca in circuitul de motorina intra aer, pompa de injectie se dezamorseaza (intra aer in ea si nu mai trage motorina pentru ca se invarte in gol)... Eu am patit-o cu a mea si am reusit s-o pornesc tractata si cu o pompa electrica impingand motorina in pompa de injectie dupa filtru... Asta a fost problema mea... Legat de a ta acum. Motorina nu intra ori pentru ca pompa nu baga motorina ori pentru ca tevile + injectoarele sunt infundate... Infundate nu vad cum ar fi toate tevile... decat sa fie infundata pompa dar nu cred. Ce s-a mai sugerat poate ca bufnitura sa fie cauzata de ruperea curelei/lantului de distributie (eu am motor X20DTL si am lant de distributie). Daca lantul s-a rupt e nasol pentru ca pompa de injectie are un mecanism legat strict de axul cu came si de turatia motorului (legatura facuta de lant). Acelasi lant invarte si pompa de injectie si axul cu came. Daca acesta s-a rupt nu mai ai nici transmisie la axul cu came => nu ti se mai deschid valvele sa intre aer sau sa evacueze ce e in cilindru. De asemenea daca s-a rupt lantul pompa de injectie nu se mai invarte deci nu mai pompeaza nimic deci nu iti porneste. Mai este o cauza dar foarte putin probabila si aceea ca pompa de injectie nu primeste semnalul corect de la ECU si nu pompeaza... Nu cred ca este aceasta pentru ca dupa cum ai spus este o problema aparent mecanica (bufnitura).
In concluzie... se pare ca lantul de distributie s-a rupt si e nasoala treaba putand cauza defectiuni in cazul in care unele valve au ramas deschise si le-a lovit pistonul cand ai dat la cheie. Daca ne poti spune daca se mai auzea ceva suspect dupa bufnitura cand incercai sa dai la cheie sau altceva de genul asta... sau ce mai stii despre problema...
Numai bine
Un diesel nu porneste daca nu are urmatorii factori : Aer, Motorina, Presiune. Aerul banuiesc ca nu este restrictionat sa intre in cilindrii... Compresia banuiesc ca nu s-a stricat la toti cei 4 cilindrii de-odata... Deci mai ramane problema cu motorina... care nu ajunge in cilindru.
Acum ... sa iti explic cum e treaba cu motorina... Daca in circuitul de motorina intra aer, pompa de injectie se dezamorseaza (intra aer in ea si nu mai trage motorina pentru ca se invarte in gol)... Eu am patit-o cu a mea si am reusit s-o pornesc tractata si cu o pompa electrica impingand motorina in pompa de injectie dupa filtru... Asta a fost problema mea... Legat de a ta acum. Motorina nu intra ori pentru ca pompa nu baga motorina ori pentru ca tevile + injectoarele sunt infundate... Infundate nu vad cum ar fi toate tevile... decat sa fie infundata pompa dar nu cred. Ce s-a mai sugerat poate ca bufnitura sa fie cauzata de ruperea curelei/lantului de distributie (eu am motor X20DTL si am lant de distributie). Daca lantul s-a rupt e nasol pentru ca pompa de injectie are un mecanism legat strict de axul cu came si de turatia motorului (legatura facuta de lant). Acelasi lant invarte si pompa de injectie si axul cu came. Daca acesta s-a rupt nu mai ai nici transmisie la axul cu came => nu ti se mai deschid valvele sa intre aer sau sa evacueze ce e in cilindru. De asemenea daca s-a rupt lantul pompa de injectie nu se mai invarte deci nu mai pompeaza nimic deci nu iti porneste. Mai este o cauza dar foarte putin probabila si aceea ca pompa de injectie nu primeste semnalul corect de la ECU si nu pompeaza... Nu cred ca este aceasta pentru ca dupa cum ai spus este o problema aparent mecanica (bufnitura).
In concluzie... se pare ca lantul de distributie s-a rupt si e nasoala treaba putand cauza defectiuni in cazul in care unele valve au ramas deschise si le-a lovit pistonul cand ai dat la cheie. Daca ne poti spune daca se mai auzea ceva suspect dupa bufnitura cand incercai sa dai la cheie sau altceva de genul asta... sau ce mai stii despre problema...
Numai bine
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
Distributia este ok, lantul este intreg si am fost asigurat ca este la punct (ce o mai fi insemnand si asta).
Intre timp am fost la service, sa vad ce mai e nou. Am inteles din explicatiile savante ca electrovalva superioara, sau ceva de genul asta, oricum electrovalva, este terminata si in consecinta trebuie schimbata pompa. Am fost asigurat ca, in cazul in care nu este pompa de vina, service-ul isi asuma intreaga responsabilitate, adica nu o cumpar degeaba, ca sa constat ca nu era ea de vina.
Ce nu reusesc sa inteleg in continuare este de ce a bufnit. Este posibil ca, cedand pompa de injectie si nemaialimentand motorul, bufnitura sa fie de fapt cam acelasi lucru care se intampla cand impingi o masina aflata in viteza (scuze, dar nu stapinesc limbajul si asta e cea mai la indemina exprimare)?
Intre timp am fost la service, sa vad ce mai e nou. Am inteles din explicatiile savante ca electrovalva superioara, sau ceva de genul asta, oricum electrovalva, este terminata si in consecinta trebuie schimbata pompa. Am fost asigurat ca, in cazul in care nu este pompa de vina, service-ul isi asuma intreaga responsabilitate, adica nu o cumpar degeaba, ca sa constat ca nu era ea de vina.
Ce nu reusesc sa inteleg in continuare este de ce a bufnit. Este posibil ca, cedand pompa de injectie si nemaialimentand motorul, bufnitura sa fie de fapt cam acelasi lucru care se intampla cand impingi o masina aflata in viteza (scuze, dar nu stapinesc limbajul si asta e cea mai la indemina exprimare)?
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ah, am uitat. Nu, nu am avut nici un fel de problema inainte (pina sa o duc in service la revizie). In afara de ulei, curele, filtre si alte acareturi conform caietului de service nu am schimbat absolut nimic. Nu a dat rateuri niciodata, nu s-a comportat atipic, a pornit la prima cheie (nu cred ca pot folosi sfert la motorina). Asta-iarna, venind de la Cheia, pe serpentine, mi s-a aprins "check engine" pentru 5-10 secunde, dupa ce am decuplat 4x4. Am citit in manual ca daca se aprinde intermitent si se stinge singur nu e nici o problema. In plus, ma gandesc totusi ca, facandu-i revizia de 150,000 Km, cei de la service ar fi trebuit sa descopere orice anomalie, fie din experienta, fie cu tester-ul, nu?
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pai nu prea ai cum sa descoperi anomalii mecanice ce se vor intampla cum nu poti sa previi ca ti se va strica un senzor de nu stiu unde... Probabil cand au verificat era in regula... Electrovalva este o valva in pompa comandata de circuitele din pompa dupa ce primesc comanda de la ECU si care deschide calea catre injectoare... Daca nu se deschide nu ajunge motorina in injectoare => nu porneste...
Doar pentru informatie, ai idee ce fel de pompa de injectie ai si cat costa una ? Eu am Bosch VP44.
Doar pentru informatie, ai idee ce fel de pompa de injectie ai si cat costa una ? Eu am Bosch VP44.
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Rares
- Admin
- 266 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Z22SE
- Mures
Rares
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Catalin ...din pacate cei de la service-uri autorizate Opel ...sunt in general cam pe nicaieri .. un fel de garaju' lui badea XY doar cu un sediu 'fancy' , aparatura si salopete Opel .
In general angajatii sunt tot cei care lucrau ca macelarii pe masini autohtone .
Ideal ar fi daca ai avea un prieten priceput care sa se poate uita la motor , si sa iti spuna exact care e problema .
Din propria experienta iti spun ca eu nu as lasa pe mana lor masina , iar un scandal e absolut necesar !
Ameninta cat de calm posibil ...it always works. Pune mult accent pe faptul ca revizia a fost facuta la ei , ai factura sa dovedesti asta , iar masina s-a stricat chiar dupa ce ai scos-o de la ei .
Tot din propria experienta ti-as recomanda sa te asiguri ca ti-au schimbat consumabilele la revizie .
Oricat de 'sadic' ar parea , la unele reprezentante Opel , NU schimba consumabilele la revizie sau in cel mai bun caz pun piese vechi de la alte masini .
De acum , daca nu tii mortis sa ai stampila de la Opel pe cartea tehnica , iti recomand sa-ti faci reviziile la un mecanic in care ai incredere si langa care poti sta cand iti schimba totul .
Iesi mult mai ieftin plus ca pui ce consumabile/piese vrei tu (la acelasi pret iti cumperi piese de 2 ori mai bune decat ce pun cei de la Opel) .
Bafta multa si nu accepta nici un fel de scuze .
In general angajatii sunt tot cei care lucrau ca macelarii pe masini autohtone .
Ideal ar fi daca ai avea un prieten priceput care sa se poate uita la motor , si sa iti spuna exact care e problema .
Din propria experienta iti spun ca eu nu as lasa pe mana lor masina , iar un scandal e absolut necesar !
Ameninta cat de calm posibil ...it always works. Pune mult accent pe faptul ca revizia a fost facuta la ei , ai factura sa dovedesti asta , iar masina s-a stricat chiar dupa ce ai scos-o de la ei .
Tot din propria experienta ti-as recomanda sa te asiguri ca ti-au schimbat consumabilele la revizie .
Oricat de 'sadic' ar parea , la unele reprezentante Opel , NU schimba consumabilele la revizie sau in cel mai bun caz pun piese vechi de la alte masini .
De acum , daca nu tii mortis sa ai stampila de la Opel pe cartea tehnica , iti recomand sa-ti faci reviziile la un mecanic in care ai incredere si langa care poti sta cand iti schimba totul .
Iesi mult mai ieftin plus ca pui ce consumabile/piese vrei tu (la acelasi pret iti cumperi piese de 2 ori mai bune decat ce pun cei de la Opel) .
Bafta multa si nu accepta nici un fel de scuze .
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat
@Slick: habar nu am ce pompa de injectie este. Stiu ca este Bosch si mai am codul Opel. Noua costa undeva la 1,500 Euro iar reconditionata in jur de 1,000.
@Darkness: cum o scot din service o sa-i fac niste poze gigea si le postez. Sa fiu sincer, nu am avut habar de acest club, eu cautam disperat un contact ceva de la Opel unde sa cer un sfat/reclam apropo de ce am patit. Tot atunci o sa povestesc si despre masina.
@chiciuc: din pacate nu prea am de ales, asta am facut. Daca nu porneste, bafta lor
@admin: ... din pacate ai mare dreptate. Ca la Romanica, firma si atat. Platim pretentii, marci internationale si ifosele unora si altora. Tot din pacate, asa cum am mai spus, nu prea ma pricep la masini, iar cu Frontera nici nu am mai avut probleme pina acum. Am pus accent pe faptul ca am luat masina din service dupa revizie obligatorie, cind, cel putin teoretic, trebuia ca totul sa fie ok. Consumabilele mi le-au schimbat sigur, filtrul aer + intinzatorul + restul de ulei + diverse erau in portbagaj, iar pe masina am verificat si erau noi + se vedea ca au umblat (m-a invatat si pe mine unul cu scoala vietii sa o duc cu motorul murdar, ca se vede mai usor unde s-a umblat si unde nu). Sfatul tau ref. mecanic de incredere este foarte bun, din nefericire nu cunosc nici unul, asa ca
Toate cele bune si multumesc pentru ajutor!
@Darkness: cum o scot din service o sa-i fac niste poze gigea si le postez. Sa fiu sincer, nu am avut habar de acest club, eu cautam disperat un contact ceva de la Opel unde sa cer un sfat/reclam apropo de ce am patit. Tot atunci o sa povestesc si despre masina.
@chiciuc: din pacate nu prea am de ales, asta am facut. Daca nu porneste, bafta lor
@admin: ... din pacate ai mare dreptate. Ca la Romanica, firma si atat. Platim pretentii, marci internationale si ifosele unora si altora. Tot din pacate, asa cum am mai spus, nu prea ma pricep la masini, iar cu Frontera nici nu am mai avut probleme pina acum. Am pus accent pe faptul ca am luat masina din service dupa revizie obligatorie, cind, cel putin teoretic, trebuia ca totul sa fie ok. Consumabilele mi le-au schimbat sigur, filtrul aer + intinzatorul + restul de ulei + diverse erau in portbagaj, iar pe masina am verificat si erau noi + se vedea ca au umblat (m-a invatat si pe mine unul cu scoala vietii sa o duc cu motorul murdar, ca se vede mai usor unde s-a umblat si unde nu). Sfatul tau ref. mecanic de incredere este foarte bun, din nefericire nu cunosc nici unul, asa ca
Toate cele bune si multumesc pentru ajutor!
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2004
- Mesaj Privat