Aplicatia ce urmeaza presupune realizarea unui ansamblu care sa inlocuiasca amaratul bec de la plafoniere (cea din fata si cele doua de la usile pasagerilor din spate).
In continuare voi folosi termeni uzuali si nu de specialitate, pentru intelesul tuturor(si cei neinitiati)
Diferenta este urmatoarea:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In continuare voi prezenta realizarea ansamblului folosit pentru plafonierele din spate:
Piesele necesare sunt urmatoarele:
1. Un cablu ATA pentru Floppy (folosit pentru legarea "discketei" pe placa de baza a PC-ului)
2. Un bec pentru plafoniera (se poate folosi cel existen sau unul nou) Atentie! - iin cazul in care se cumpara unul nou, se va verifica marimea cu cel existent - cel din fata este mai lung decat cele din spate.
3. Una bucata rezistenta. (Eu am folosit rezistenta cu codul de culoare galben-maro-maro-auriu, sau galben-albastru(violet)-maro-auriu; )
4. Doua LEDuri (cele folosite in descriere sunt LEDuri albe cu 10.000lucsi. Culoarea LEDurilor folosite va fi diferita in functie de preferinte)
5. Una bucata sarmulitza litzata ( "tz" va fi folosit pt stitzi voi care litera 😊 )
Unelte necesare:
1 Una surubernita mica
2 Un patent normal
3 Un patent de taiat
4 Un cutter (de preferat cu lama noua)
5 Un pistol de lipit
Pasul 1: Se ia cablul ATA si se desface o mufa. Se va folosi surubelnita mica pentru a rupe piciorusele capacului care sta prins pe mufa. Se scoate ansamblu de fire lasand libera mufa.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 2: Incepand cu un capat am mufei se scot cate 3 pini de pe fiecare rand pentru a forma zona capacului. Se calculeaza 6 pini de fiecare parte, iar acestia se lasa neatinsi. Dupa care se mai scot 3 pini de pe fiecare rand (vezi poza)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3: Se va taia mufa prin zona indicata in poza folosind un patent de taiat. Mufa se va rupe uniform.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4: Se ia becul, se introduce intr-o pungulita sau carpa si se sparge. Atentie! - Nu spargeti becul fara sa fie introdus undeva, pentru ca sar aschii foarte mici, si riscati sa va sara in ochi. Capacelele ramase se for strange incet cu ajutorul patentului, de jur imprejur pentru a crapa continutul ramas. Se va strange doar pana se vor auzi crapaturi, dupa care se curata interiorul cu surubeltita.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu ajutorul pistolului de lipit se elibereaza gaurile capacelor. Atentie! - gaurile nu trebuie sa fie foarte largi, doar cat sa intre capatul rezistentei prin ele.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 5: In acest moment trebuie ascutite cele doua capete ale mufei pentru a intra frumos in capacele. Se va folosi un cutter ascutit si se va taia putin cate putin verificand pozitia capacelor.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 6: Acest pas este cel mai delicat. In acest moment trebuie scobit, la un capat oarecare al mufei, un canal care va forma locul rezistentei. Atentie! - se va scobi putin cate putin fara a rupe marginile. plasticul este destul de casant.
Dupa scobirea canalului, pe fiecare rand se va culca cate un pin, unul lasandu-se in picioare.(vezi poza)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 7: Se pozitioneaza rezistenta in canalul scobit, iar un capat al acesteia peste pinii culcati, acoperindu-se cu pinii aflati in picioare. Se vor presa pinii cu ajutorul surubelnitei mici, insistandu-se pe capetele acestora. Se scurteaza firul rezistentei la capat.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 8: Folosind sarmulitza litzata se repeta operatia pe randul opus.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 9: Se introduc capacele pe mufa si se scurteaza firele la 5mm fata de gaura capacului. Se scurteaza piciorusele LEDurilor la cca 6 mm si se introduc in mufa tinandu-se cont de polaritate. Nu se vor folosi lipituri, LEDurile si rezistenta putand fi schimbate ulterior in cazul in care situatia necesita. Se introduce ansamblul realizat in suport (partea din dreapta este + )
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)