- ovilio`f
- OP
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Aceasta nu este o problema tehnica si implicit o rezolvare a ei, ci este o aplicatie DIY, dar fara sa existe un topic dedicat, am crezut de cuviinta sa postez aici.
Aplicatia ce urmeaza presupune realizarea unui ansamblu care sa inlocuiasca amaratul bec de la plafoniere (cea din fata si cele doua de la usile pasagerilor din spate).
In continuare voi folosi termeni uzuali si nu de specialitate, pentru intelesul tuturor(si cei neinitiati)
Diferenta este urmatoarea:
In continuare voi prezenta realizarea ansamblului folosit pentru plafonierele din spate:
Piesele necesare sunt urmatoarele:
1. Un cablu ATA pentru Floppy (folosit pentru legarea "discketei" pe placa de baza a PC-ului)
2. Un bec pentru plafoniera (se poate folosi cel existen sau unul nou) Atentie! - iin cazul in care se cumpara unul nou, se va verifica marimea cu cel existent - cel din fata este mai lung decat cele din spate.
3. Una bucata rezistenta. (Eu am folosit rezistenta cu codul de culoare galben-maro-maro-auriu, sau galben-albastru(violet)-maro-auriu; )
4. Doua LEDuri (cele folosite in descriere sunt LEDuri albe cu 10.000lucsi. Culoarea LEDurilor folosite va fi diferita in functie de preferinte)
5. Una bucata sarmulitza litzata ( "tz" va fi folosit pt stitzi voi care litera )
Unelte necesare:
1 Una surubernita mica
2 Un patent normal
3 Un patent de taiat
4 Un cutter (de preferat cu lama noua)
5 Un pistol de lipit
Pasul 1: Se ia cablul ATA si se desface o mufa. Se va folosi surubelnita mica pentru a rupe piciorusele capacului care sta prins pe mufa. Se scoate ansamblu de fire lasand libera mufa.
Pasul 2: Incepand cu un capat am mufei se scot cate 3 pini de pe fiecare rand pentru a forma zona capacului. Se calculeaza 6 pini de fiecare parte, iar acestia se lasa neatinsi. Dupa care se mai scot 3 pini de pe fiecare rand (vezi poza)
Pasul 3: Se va taia mufa prin zona indicata in poza folosind un patent de taiat. Mufa se va rupe uniform.
Pasul 4: Se ia becul, se introduce intr-o pungulita sau carpa si se sparge. Atentie! - Nu spargeti becul fara sa fie introdus undeva, pentru ca sar aschii foarte mici, si riscati sa va sara in ochi. Capacelele ramase se for strange incet cu ajutorul patentului, de jur imprejur pentru a crapa continutul ramas. Se va strange doar pana se vor auzi crapaturi, dupa care se curata interiorul cu surubeltita.
Cu ajutorul pistolului de lipit se elibereaza gaurile capacelor. Atentie! - gaurile nu trebuie sa fie foarte largi, doar cat sa intre capatul rezistentei prin ele.
Pasul 5: In acest moment trebuie ascutite cele doua capete ale mufei pentru a intra frumos in capacele. Se va folosi un cutter ascutit si se va taia putin cate putin verificand pozitia capacelor.
Pasul 6: Acest pas este cel mai delicat. In acest moment trebuie scobit, la un capat oarecare al mufei, un canal care va forma locul rezistentei. Atentie! - se va scobi putin cate putin fara a rupe marginile. plasticul este destul de casant.
Dupa scobirea canalului, pe fiecare rand se va culca cate un pin, unul lasandu-se in picioare.(vezi poza)
Pasul 7: Se pozitioneaza rezistenta in canalul scobit, iar un capat al acesteia peste pinii culcati, acoperindu-se cu pinii aflati in picioare. Se vor presa pinii cu ajutorul surubelnitei mici, insistandu-se pe capetele acestora. Se scurteaza firul rezistentei la capat.
Pasul 8: Folosind sarmulitza litzata se repeta operatia pe randul opus.
Pasul 9: Se introduc capacele pe mufa si se scurteaza firele la 5mm fata de gaura capacului. Se scurteaza piciorusele LEDurilor la cca 6 mm si se introduc in mufa tinandu-se cont de polaritate. Nu se vor folosi lipituri, LEDurile si rezistenta putand fi schimbate ulterior in cazul in care situatia necesita. Se introduce ansamblul realizat in suport (partea din dreapta este + )
Aplicatia ce urmeaza presupune realizarea unui ansamblu care sa inlocuiasca amaratul bec de la plafoniere (cea din fata si cele doua de la usile pasagerilor din spate).
In continuare voi folosi termeni uzuali si nu de specialitate, pentru intelesul tuturor(si cei neinitiati)
Diferenta este urmatoarea:
In continuare voi prezenta realizarea ansamblului folosit pentru plafonierele din spate:
Piesele necesare sunt urmatoarele:
1. Un cablu ATA pentru Floppy (folosit pentru legarea "discketei" pe placa de baza a PC-ului)
2. Un bec pentru plafoniera (se poate folosi cel existen sau unul nou) Atentie! - iin cazul in care se cumpara unul nou, se va verifica marimea cu cel existent - cel din fata este mai lung decat cele din spate.
3. Una bucata rezistenta. (Eu am folosit rezistenta cu codul de culoare galben-maro-maro-auriu, sau galben-albastru(violet)-maro-auriu; )
4. Doua LEDuri (cele folosite in descriere sunt LEDuri albe cu 10.000lucsi. Culoarea LEDurilor folosite va fi diferita in functie de preferinte)
5. Una bucata sarmulitza litzata ( "tz" va fi folosit pt stitzi voi care litera )
Unelte necesare:
1 Una surubernita mica
2 Un patent normal
3 Un patent de taiat
4 Un cutter (de preferat cu lama noua)
5 Un pistol de lipit
Pasul 1: Se ia cablul ATA si se desface o mufa. Se va folosi surubelnita mica pentru a rupe piciorusele capacului care sta prins pe mufa. Se scoate ansamblu de fire lasand libera mufa.
Pasul 2: Incepand cu un capat am mufei se scot cate 3 pini de pe fiecare rand pentru a forma zona capacului. Se calculeaza 6 pini de fiecare parte, iar acestia se lasa neatinsi. Dupa care se mai scot 3 pini de pe fiecare rand (vezi poza)
Pasul 3: Se va taia mufa prin zona indicata in poza folosind un patent de taiat. Mufa se va rupe uniform.
Pasul 4: Se ia becul, se introduce intr-o pungulita sau carpa si se sparge. Atentie! - Nu spargeti becul fara sa fie introdus undeva, pentru ca sar aschii foarte mici, si riscati sa va sara in ochi. Capacelele ramase se for strange incet cu ajutorul patentului, de jur imprejur pentru a crapa continutul ramas. Se va strange doar pana se vor auzi crapaturi, dupa care se curata interiorul cu surubeltita.
Cu ajutorul pistolului de lipit se elibereaza gaurile capacelor. Atentie! - gaurile nu trebuie sa fie foarte largi, doar cat sa intre capatul rezistentei prin ele.
Pasul 5: In acest moment trebuie ascutite cele doua capete ale mufei pentru a intra frumos in capacele. Se va folosi un cutter ascutit si se va taia putin cate putin verificand pozitia capacelor.
Pasul 6: Acest pas este cel mai delicat. In acest moment trebuie scobit, la un capat oarecare al mufei, un canal care va forma locul rezistentei. Atentie! - se va scobi putin cate putin fara a rupe marginile. plasticul este destul de casant.
Dupa scobirea canalului, pe fiecare rand se va culca cate un pin, unul lasandu-se in picioare.(vezi poza)
Pasul 7: Se pozitioneaza rezistenta in canalul scobit, iar un capat al acesteia peste pinii culcati, acoperindu-se cu pinii aflati in picioare. Se vor presa pinii cu ajutorul surubelnitei mici, insistandu-se pe capetele acestora. Se scurteaza firul rezistentei la capat.
Pasul 8: Folosind sarmulitza litzata se repeta operatia pe randul opus.
Pasul 9: Se introduc capacele pe mufa si se scurteaza firele la 5mm fata de gaura capacului. Se scurteaza piciorusele LEDurilor la cca 6 mm si se introduc in mufa tinandu-se cont de polaritate. Nu se vor folosi lipituri, LEDurile si rezistenta putand fi schimbate ulterior in cazul in care situatia necesita. Se introduce ansamblul realizat in suport (partea din dreapta este + )
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ovilio`f
- OP
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
eu am procedat altfel: 2 versiuni am facut(unul in fata si altul in spate pt usa portbagas).
1. am luat 'aparatoarea' de la un ac de seringa (plasticul ce se trage pe ac pt a o proteja), am taiat la lungimea becului, am spart becul si partile exterioare(cele cu contact). am umplut cu lipici(poxipol) acele parti din lateral si am pus intre cele 2 bucata taiata din plasticul de la ac. iar pe partile unde se pune contactul am lipit 4 leduri in serie+1 rezistenta dealungul plasticlului.
a 2 metoda am facuto pt ca imi era lene sa mai astept sa se usuce.am conectat becul la reteaua 220v si lam ars, dupa aceeai am lipit ledurile dealungul becului in serie tot 4+rezistenta.
cand voi avea mai mult timp am sa le fac o poza ca sa vedeti, chiar si 8leduri incap in 2 randuri lejer, iar daca se elimina partea din mijloc chiar si 3 randuri a 4 leduri incap, rezisteta o poate constitui cele 4 leduri legate in serie in 3 randuri.
1. am luat 'aparatoarea' de la un ac de seringa (plasticul ce se trage pe ac pt a o proteja), am taiat la lungimea becului, am spart becul si partile exterioare(cele cu contact). am umplut cu lipici(poxipol) acele parti din lateral si am pus intre cele 2 bucata taiata din plasticul de la ac. iar pe partile unde se pune contactul am lipit 4 leduri in serie+1 rezistenta dealungul plasticlului.
a 2 metoda am facuto pt ca imi era lene sa mai astept sa se usuce.am conectat becul la reteaua 220v si lam ars, dupa aceeai am lipit ledurile dealungul becului in serie tot 4+rezistenta.
cand voi avea mai mult timp am sa le fac o poza ca sa vedeti, chiar si 8leduri incap in 2 randuri lejer, iar daca se elimina partea din mijloc chiar si 3 randuri a 4 leduri incap, rezisteta o poate constitui cele 4 leduri legate in serie in 3 randuri.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
A trebuit sal atasez ca si poza pt ca nu putea afisa caracterele din word.
cateva exemple de legare a ledurilor.
Suma tensiuni de alimentare sa nu deaseasca tensiunea de la baterie (12v) .(la grupul cu 4 leduri il depaseste cu un pic, dar nu imi fac griji)
asta lam facut eu cu vreo 2 ani in urma si merge super de atunci....celalalt cu sticla intacta nu mai lam pozat ca nu lam putut scoate din plafoniera spate deoarece masina era pana in perete si nu am avut cheia la mine sa scot un pic masina.
cateva exemple de legare a ledurilor.
Suma tensiuni de alimentare sa nu deaseasca tensiunea de la baterie (12v) .(la grupul cu 4 leduri il depaseste cu un pic, dar nu imi fac griji)
asta lam facut eu cu vreo 2 ani in urma si merge super de atunci....celalalt cu sticla intacta nu mai lam pozat ca nu lam putut scoate din plafoniera spate deoarece masina era pana in perete si nu am avut cheia la mine sa scot un pic masina.
- ovilio`f
- OP
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
dr
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ovilio`f
- OP
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
1. este mai multa lumina dar asta depinde de ce leduri utilizezi, cele cu unghi de pana in 15grade nu prea le recomand(din acestea am ..la timpul respectiv doar acestea leam gasit) iti trebuie max70grade pt a fi eficace si de a nu ilumina plafoniera.
2. consum mult mai putin.(la unele modele: kadett E, astraF, vectraA...etc nu poti sa stingi becul si portiera sa ramana deschisa, mergi la picnik si lesi usa deschis......restul stiti)
3. daca este corect facut atuncea o sati tina mult si bine.
4. nu se incalzesc(90% din opelurile care au becuri este topit suportul din plastic in jurul becului..iar cele 10% in curs de topire).
ps. eu am montat un intrerupator ce intrerupe + in caz de nevoie ...de cand am ledurile nici nul folosesc .
2. consum mult mai putin.(la unele modele: kadett E, astraF, vectraA...etc nu poti sa stingi becul si portiera sa ramana deschisa, mergi la picnik si lesi usa deschis......restul stiti)
3. daca este corect facut atuncea o sati tina mult si bine.
4. nu se incalzesc(90% din opelurile care au becuri este topit suportul din plastic in jurul becului..iar cele 10% in curs de topire).
ps. eu am montat un intrerupator ce intrerupe + in caz de nevoie ...de cand am ledurile nici nul folosesc .
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Si eu am facut la lampile de la plafoniera insa nu m-am complicat atat de mult ca voi. Am lipit 2 leduri si 2 rezistente direct de contactele de pe placa. Merg super de circa 2 ani si fara complicatii. La fel am si la cea din portbagaj si torpedou. Iar pentru lampile de citit am cumparat leduri care se potrivesc exact in acel locas. La cel care se aprinde cand deschizi usile am lasat bec inca. Iar la cele de la usi am pus tot 2 leduri si 2 rezistente.
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- Senior_Cor73z
- **
- 56 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bihor
Senior_Cor73z
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mitza_viola
- **
- 103 mesaje
- din 25 Jan 2008
- Corsa 2001 X10XE
- Timis
mitza_viola
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Senior_Cor73z
- **
- 56 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bihor
Senior_Cor73z
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- peddro
- **
- 225 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Exista tot felul de variante.
Pentru Bucuresti:
http://www.totcedoresti.ro/...lege_calitat.html
Eu mi-am propus ca la salar sa-mi iau mai multe, inclusiv pentru pozitii si semnalizare. Sunt putin retinut de perspectiva luminozitatii mai scazute dar poate imi trece )
Pentru Bucuresti:
http://www.totcedoresti.ro/...lege_calitat.html
Eu mi-am propus ca la salar sa-mi iau mai multe, inclusiv pentru pozitii si semnalizare. Sunt putin retinut de perspectiva luminozitatii mai scazute dar poate imi trece )
- alexandru_petcu
- **
- 199 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
alexandru_petcu
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- alexandru_petcu
- **
- 199 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
alexandru_petcu
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat