- cont-sters-3673
- OP
- 25 mesaje
- din 31 Oct 2006
cont-sters-3673
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2006
- Mesaj Privat
.. motor diesel, daca are vreo importanta. Situatia e cam asa: circulatia aerului merge ok, dar nu incalzeste absolut deloc ... e rece gheata! Am pus mana pe furtunele ce intra in aeroterma pe la motor: turul e fierbinte, dar returul e rece sloi - deci nu circula apa prin calorifer. Stiu, primul pas e sa verific daca nu e caloriferul infundat. Dar, aeroterma nu are vre-un robinet interior care controleaza miscarea apei? Sau varianta doi: am vazut ca furtunele tur si retur ce intra si ies din aeroterma au un punct comun la o valva de vacuum oarecum in apropierea intrarii in aeroterma, deci oare aceasta valva controleaza returul? adica daca valva e inchisa, apa nu poate sa treaca prin aeroterma si nici sa intre si deci nu circula prin radiatorul aerotermei.
Ceva idei, sfaturi?
Multumesc
Ceva idei, sfaturi?
Multumesc
IugaSorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cont-sters-3673
- OP
- 25 mesaje
- din 31 Oct 2006
cont-sters-3673
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2006
- Mesaj Privat
eu am rezolvat problema ... mea. Nu exista robinet "interior" aerotermei care sa controleze fluxul apei; acesta este controlat de valva vacuumatica din incinta motorului, cea de la care se despart futunele de tur si retur a apei ce intra si iese din aeroterma; la mine era pus prost furtunasul de vaccum si valva era vacuumata tot-timpul (sau ma rog, o data cu turbina, adica cam tot aia);
la tine Sorin, daca zici ca baga aer doar pe la parbriz, e clar ca e blocata clapeta pe pozitia "dezaburire parbriz" ... motivul, ar putea fi un motoras ars si asta cred ca e cel mai probabil (aeroterma de la clima are vreo 4 motorase ce controleaza clapetele si unul intern ce controleaza ventilatorul - la cel din urma nu ai acces decat daca desfaci aeroterma). Cred ca inceputul solutiei la tine ar fi sa determini in primul rand care motoras nu-ti functioneaza, iar asta e destul de usor de stabilit: trebuie sa desfaci ornamentele de plastic care mascheaza aeroterma (cel de la piciorul drept al soferului si cel de la piciorul stang al pasagerului) si sa asculti sau efectiv sa bagi mana si sa simti daca atunci cand redirectionezi aerul intr-un anumit loc, parbriz, fata, picioare, etc) motorosaele isi fac treaba. Dupa ce l-ai gasit, trebuie sa-l schimbi ... dar asta nu stiu cat de usor are sa fie fara sa dai tot bordul jos.
la tine Sorin, daca zici ca baga aer doar pe la parbriz, e clar ca e blocata clapeta pe pozitia "dezaburire parbriz" ... motivul, ar putea fi un motoras ars si asta cred ca e cel mai probabil (aeroterma de la clima are vreo 4 motorase ce controleaza clapetele si unul intern ce controleaza ventilatorul - la cel din urma nu ai acces decat daca desfaci aeroterma). Cred ca inceputul solutiei la tine ar fi sa determini in primul rand care motoras nu-ti functioneaza, iar asta e destul de usor de stabilit: trebuie sa desfaci ornamentele de plastic care mascheaza aeroterma (cel de la piciorul drept al soferului si cel de la piciorul stang al pasagerului) si sa asculti sau efectiv sa bagi mana si sa simti daca atunci cand redirectionezi aerul intr-un anumit loc, parbriz, fata, picioare, etc) motorosaele isi fac treaba. Dupa ce l-ai gasit, trebuie sa-l schimbi ... dar asta nu stiu cat de usor are sa fie fara sa dai tot bordul jos.
IugaSorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2007
- Mesaj Privat
stantinel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
stantinel, s-a mai discutat aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14479 doar ca nu a fost specificat la Vectra B unde este pozitionat modulul care regleaza turatia ventilatorului.
Uite asa arata acel modulul la Vectra B:
Aici http://rapidshare.com/files...are_demontare.pdf ti-am pus instructiunile din TIS cum sa ajungi la modul, ca sa-l scoti.
Trebuie scoase cele 2 tranzistoare si schimbate cu unele echivalente. Dupa ce scoti modulul, scrie aici in subiect ce scrie pe tranzistoare si poate-ti spune vreun electronist care-s echivalentele care se gasesc pe la noi.
Uite asa arata acel modulul la Vectra B:
Aici http://rapidshare.com/files...are_demontare.pdf ti-am pus instructiunile din TIS cum sa ajungi la modul, ca sa-l scoti.
Trebuie scoase cele 2 tranzistoare si schimbate cu unele echivalente. Dupa ce scoti modulul, scrie aici in subiect ce scrie pe tranzistoare si poate-ti spune vreun electronist care-s echivalentele care se gasesc pe la noi.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
murzik, cind se ard cei doi tranzistori ventilatorul( aeroterma) nu mai functioneaza deloc exceptind viteza 9, situatie in care ei sunt scosi din circuit prin intermediul unui releu si este alimentat ventilatourul direct la +12 V obtinind viteza maxima.
In situatia de fata ar trebui indeplinite niste conditii sa-i porneasca ventilatorul (aeroterma) cind porneste motorul, adica sa fie climatronicul pornit si viteza 9 selectata. Tind sa cred ca iese din calcul aceasta varianta si ii vorba despre ventilatorul de la radiatoare.
Dar nu se stie niciodata asteptam raspunsul lui stantinel
In situatia de fata ar trebui indeplinite niste conditii sa-i porneasca ventilatorul (aeroterma) cind porneste motorul, adica sa fie climatronicul pornit si viteza 9 selectata. Tind sa cred ca iese din calcul aceasta varianta si ii vorba despre ventilatorul de la radiatoare.
Dar nu se stie niciodata asteptam raspunsul lui stantinel
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Ma bag si eu in discutie cu o problema legata tot de sistemul de incalzire. Eu am o Vectra Caravan din 2005 si de cateva zile am o problema cu sistemul de incalzire. Clima este manuala dar se pare ca aeroterma nu functioneaza pe treptele 1,2 si 3. Numai pe ultima treapta (4) merge. Seara cand am parcat-o, mergea. Dimineata nu a mai mers. Are cineva vreo idee?
Multumesc anticipat.
Ma bag si eu in discutie cu o problema legata tot de sistemul de incalzire. Eu am o Vectra Caravan din 2005 si de cateva zile am o problema cu sistemul de incalzire. Clima este manuala dar se pare ca aeroterma nu functioneaza pe treptele 1,2 si 3. Numai pe ultima treapta (4) merge. Seara cand am parcat-o, mergea. Dimineata nu a mai mers. Are cineva vreo idee?
Multumesc anticipat.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Alin Bogdan, bine ai venit pe forum. Cautarea face minuni. Incearca metoda asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24372 de cautare. Cauta dupa aeroterma viteza 4 si spune-ne si noua daca ai gasit raspunsul la intrebarea ta. Succes!
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Mersi. Cred ca a fost mai usor sa intreb decat sa caut mai "adanc" un pic.Oricum, mai 2-3 intrebari:
1)Daca rezistenta aia e arsa, de unde stiu de care ar trebui sa cumpar? Arsa fiind, nu mai am cum sa o masor.
2)Avand masina asta dpar de 5-6 zile, nu prea ma pricep la pozitionarea diferitelor filtre, panouri etc. Cam unde ar fi situat filtrul asta de polen(si implicit blocul de rezistente - din cate am citit pe forum, este situat pe filtrul de polen)?
3)De unde stiu daca filtrul de polen chiar necesita inlocuire?
Mersi.
1)Daca rezistenta aia e arsa, de unde stiu de care ar trebui sa cumpar? Arsa fiind, nu mai am cum sa o masor.
2)Avand masina asta dpar de 5-6 zile, nu prea ma pricep la pozitionarea diferitelor filtre, panouri etc. Cam unde ar fi situat filtrul asta de polen(si implicit blocul de rezistente - din cate am citit pe forum, este situat pe filtrul de polen)?
3)De unde stiu daca filtrul de polen chiar necesita inlocuire?
Mersi.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Alin Bogdan, sa stii ca pe forum nu se incurajeaza deloc treaba cu "e mai usor sa intreb decat sa caut". Fiind nou pe aici, te voi ajuta cu un link direct, dar pe viitor sper sa nu mai fie nevoie.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=214218#214218
https://www.clubopel.com/vie...p?p=214218#214218
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
De unde sti cand sa inlocuiesti filtrul de polen?
Unul din indicii este arderea sigurantei termice de pe blocul de rezistente!
Data viitoare il vei schimba astfel incat sa nu se mai arda siguranta termica. De ce crezi ca a pus neamtul acea siguranta? Pentru cei ce nu schimba filtrul la timp, astfel incat sa nu se incinga excesiv blocul de rezistente si sa ia foc tot ansamblul de sub bord: carcasa filtru polen+aeroterma.
Unul din indicii este arderea sigurantei termice de pe blocul de rezistente!
Data viitoare il vei schimba astfel incat sa nu se mai arda siguranta termica. De ce crezi ca a pus neamtul acea siguranta? Pentru cei ce nu schimba filtrul la timp, astfel incat sa nu se incinga excesiv blocul de rezistente si sa ia foc tot ansamblul de sub bord: carcasa filtru polen+aeroterma.
db05pba
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
george11
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
stantinel a scris:Am un vectra din 2001 si cand pornesc motorul se porneste automat si ventilatorul chiar daca climatronicul este oprit
Salut!
Ma bag si eu in discutie,avind o belea similara celei a lui santinel la vectra b y20dth.
Dupa instructiunile super bune date de Murzick am reusit sa scot regulatorul de unde era bagat(e nitel chin ca nu prea ai pozitie,dar merge). Am gasit cei doi tranzistori de putere in scurt CE si deci,e normal ca aeroterma sa mearga continuu.Tranzistorii sint PNP Darlington T1829-1 ,nu am gasit datasheet pt.ei,insa astept sa soseasca doi BDW84C (100V,15A),pe care-i voi monta simbata si sper sa mearga.Am sa revin ,daca intereseaza pe cineva.
Am totusi o rugaminte ,daca imi poate cineva raspunde si anume daca este normal ca ,avind aceasta defectiune, cind iau contactul,pe display-ul de la climatronic sa apara doua liniute.Simte oare
ECC ca este regulatorul dus,sau am si alta belea?
Va multumesc mult!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
george11
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
murzick a scris:george11, cele doua liniute pe display-ul climatronicului semnalizeaza erori stocate in blocul de control al climei. Trebuie sa pui testerul pe masina ca sa vezi ce anume se intimpla.
Multumesc,Murzick,sper sa fie eroare generata de nefunctionarea regulatorului aerotermei,mai ales ca liniutele au aparut simultan cu functionarea continua a aerotermei si din schema regulatorul pare sa schimbe informatii cu blocul de control al climei pe patru fire.Ma gindesc ca ECC "simte" defect la regulator si afisaza liniutele .
Oricum, intai trebuie sa rezolv cu regulatorul si apoi mai vad care e treaba.Incerc sa-l dreg pentru ca mi se pare absurd sa dau 5-800 lei pe asa ceva ,e doar un regulator de tensiune.
Inca o data multumiri pt. ajutor.
S-a rezolvat astazi si spre bucuria mea functioneaza.S-au incalzit destul de mult tranzistorii cu modulul afara,dar pe pozitie s-au stabilizat la o temp. acceptabila(am scos modulul dupa 10 min.de functionare sa-l pipai).Va sint recunoscator!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema lui florian_b_08:
"am avut probleme cu clima in sensul ca mergea pe maxim sau deloc.
acum functioneaza pe primele trepte dar pe 8 nu mai functioneaza, iar cand opresc motorul apar doua linii orizontale la temperatura.
Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca e defect calculatorul de clima .
Intrebarea este daca se poate repara sau ceva din setari."
Era defect unul din cele doua tranzistoare, intrerupta jonctiunea BC. Le-am schimbat pe ambele cu tranzistoare BDX66C - PNP Darlington, 16A, 120V, 150W, in capsula TO-3, ca cele originale (datasheet BDX66C). Problema cea mai mare e sa scoti modulul de la locul lui. Trebuie sa scoti pedala de acceleratie pentru asta si pe Y20DTH nu e chiar asa simplu, dar cu rabdare se poate.
"am avut probleme cu clima in sensul ca mergea pe maxim sau deloc.
acum functioneaza pe primele trepte dar pe 8 nu mai functioneaza, iar cand opresc motorul apar doua linii orizontale la temperatura.
Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca e defect calculatorul de clima .
Intrebarea este daca se poate repara sau ceva din setari."
Era defect unul din cele doua tranzistoare, intrerupta jonctiunea BC. Le-am schimbat pe ambele cu tranzistoare BDX66C - PNP Darlington, 16A, 120V, 150W, in capsula TO-3, ca cele originale (datasheet BDX66C). Problema cea mai mare e sa scoti modulul de la locul lui. Trebuie sa scoti pedala de acceleratie pentru asta si pe Y20DTH nu e chiar asa simplu, dar cu rabdare se poate.
- ilie dumitru
- *
- 11 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Constanta
ilie dumitru
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut. tranzistorii astia vin prin comanda undeva sau se gasesc la mag de electronice, pt ca am aceeasi problema si eu cu clima( merge doar pe vit. 9 la orice temperatura sau auto la viteze si la temperatura setarea pe high sau low) . mentionez ca am o vectra b din 2001 y2.0dth .se monteaza de un specialist sau pot sa ai schimb singur? adica risc sa stric ceva mai rau ?