- cont-sters-3673
- OP
- 25 mesaje
- din 31 Oct 2006
cont-sters-3673
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2006
- Mesaj Privat
Ceva idei, sfaturi?
Multumesc
IugaSorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cont-sters-3673
- OP
- 25 mesaje
- din 31 Oct 2006
cont-sters-3673
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2006
- Mesaj Privat
la tine Sorin, daca zici ca baga aer doar pe la parbriz, e clar ca e blocata clapeta pe pozitia "dezaburire parbriz" ... motivul, ar putea fi un motoras ars si asta cred ca e cel mai probabil (aeroterma de la clima are vreo 4 motorase ce controleaza clapetele si unul intern ce controleaza ventilatorul - la cel din urma nu ai acces decat daca desfaci aeroterma). Cred ca inceputul solutiei la tine ar fi sa determini in primul rand care motoras nu-ti functioneaza, iar asta e destul de usor de stabilit: trebuie sa desfaci ornamentele de plastic care mascheaza aeroterma (cel de la piciorul drept al soferului si cel de la piciorul stang al pasagerului) si sa asculti sau efectiv sa bagi mana si sa simti daca atunci cand redirectionezi aerul intr-un anumit loc, parbriz, fata, picioare, etc) motorosaele isi fac treaba. Dupa ce l-ai gasit, trebuie sa-l schimbi ... dar asta nu stiu cat de usor are sa fie fara sa dai tot bordul jos.
IugaSorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2007
- Mesaj Privat
stantinel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Uite asa arata acel modulul la Vectra B:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Aici http://rapidshare.com/files...are_demontare.pdf ti-am pus instructiunile din TIS cum sa ajungi la modul, ca sa-l scoti.
Trebuie scoase cele 2 tranzistoare si schimbate cu unele echivalente. Dupa ce scoti modulul, scrie aici in subiect ce scrie pe tranzistoare si poate-ti spune vreun electronist care-s echivalentele care se gasesc pe la noi.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
In situatia de fata ar trebui indeplinite niste conditii sa-i porneasca ventilatorul (aeroterma) cind porneste motorul, adica sa fie climatronicul pornit si viteza 9 selectata. Tind sa cred ca iese din calcul aceasta varianta si ii vorba despre ventilatorul de la radiatoare.
Dar nu se stie niciodata asteptam raspunsul lui stantinel
cont-sters-14856- Suspendat
- 342 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 342
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ma bag si eu in discutie cu o problema legata tot de sistemul de incalzire. Eu am o Vectra Caravan din 2005 si de cateva zile am o problema cu sistemul de incalzire. Clima este manuala dar se pare ca aeroterma nu functioneaza pe treptele 1,2 si 3. Numai pe ultima treapta (4) merge. Seara cand am parcat-o, mergea. Dimineata nu a mai mers. Are cineva vreo idee?
Multumesc anticipat.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
cont-sters-14856- Suspendat
- 342 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 342
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
1)Daca rezistenta aia e arsa, de unde stiu de care ar trebui sa cumpar? Arsa fiind, nu mai am cum sa o masor.
2)Avand masina asta dpar de 5-6 zile, nu prea ma pricep la pozitionarea diferitelor filtre, panouri etc. Cam unde ar fi situat filtrul asta de polen(si implicit blocul de rezistente - din cate am citit pe forum, este situat pe filtrul de polen)?
3)De unde stiu daca filtrul de polen chiar necesita inlocuire?
Mersi.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p?p=214218#214218
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Unul din indicii este arderea sigurantei termice de pe blocul de rezistente!
Data viitoare il vei schimba astfel incat sa nu se mai arda siguranta termica. De ce crezi ca a pus neamtul acea siguranta? Pentru cei ce nu schimba filtrul la timp, astfel incat sa nu se incinga excesiv blocul de rezistente si sa ia foc tot ansamblul de sub bord: carcasa filtru polen+aeroterma.
db05pba
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
george11
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ma bag si eu in discutie,avind o belea similara celei a lui santinel la vectra b y20dth.
Dupa instructiunile super bune date de Murzick am reusit sa scot regulatorul de unde era bagat(e nitel chin ca nu prea ai pozitie,dar merge). Am gasit cei doi tranzistori de putere in scurt CE si deci,e normal ca aeroterma sa mearga continuu.Tranzistorii sint PNP Darlington T1829-1 ,nu am gasit datasheet pt.ei,insa astept sa soseasca doi BDW84C (100V,15A),pe care-i voi monta simbata si sper sa mearga.Am sa revin ,daca intereseaza pe cineva.
Am totusi o rugaminte ,daca imi poate cineva raspunde si anume daca este normal ca ,avind aceasta defectiune, cind iau contactul,pe display-ul de la climatronic sa apara doua liniute.Simte oare
ECC ca este regulatorul dus,sau am si alta belea?
Va multumesc mult!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
george11
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc,Murzick,sper sa fie eroare generata de nefunctionarea regulatorului aerotermei,mai ales ca liniutele au aparut simultan cu functionarea continua a aerotermei si din schema regulatorul pare sa schimbe informatii cu blocul de control al climei pe patru fire.Ma gindesc ca ECC "simte" defect la regulator si afisaza liniutele .
Oricum, intai trebuie sa rezolv cu regulatorul si apoi mai vad care e treaba.Incerc sa-l dreg pentru ca mi se pare absurd sa dau 5-800 lei pe asa ceva ,e doar un regulator de tensiune.
Inca o data multumiri pt. ajutor.
S-a rezolvat astazi si spre bucuria mea functioneaza.S-au incalzit destul de mult tranzistorii cu modulul afara,dar pe pozitie s-au stabilizat la o temp. acceptabila(am scos modulul dupa 10 min.de functionare sa-l pipai).Va sint recunoscator!
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
"am avut probleme cu clima in sensul ca mergea pe maxim sau deloc.
acum functioneaza pe primele trepte dar pe 8 nu mai functioneaza, iar cand opresc motorul apar doua linii orizontale la temperatura.
Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca e defect calculatorul de clima .
Intrebarea este daca se poate repara sau ceva din setari."
Era defect unul din cele doua tranzistoare, intrerupta jonctiunea BC. Le-am schimbat pe ambele cu tranzistoare BDX66C - PNP Darlington, 16A, 120V, 150W, in capsula TO-3, ca cele originale (datasheet BDX66C). Problema cea mai mare e sa scoti modulul de la locul lui. Trebuie sa scoti pedala de acceleratie pentru asta si pe Y20DTH nu e chiar asa simplu, dar cu rabdare se poate.
- ilie dumitru
- *
- 11 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Constanta
ilie dumitru
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat