- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Motorul nu consuma ulei prea mult (1l la 10.000km), scoate insa ceva gaze dar nu pot aprecia daca sunt multe... Motorul are 165.000km.
Care ar putea fi cauza?
Am citit pe forum despre compresie: cat ar trebui sa fie la motorul asta?
Are rost o operatie de "reconditionare" la motorul asta pentru ai reda vlaga (in ce consta si cat ar costa) sau sa-l las in pace? De mers merge bine, consumul e ok.
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pai daca motorul tau e mai obosit decat motorul de pe masina tatalui tau, sunt clare diferentele de performanta
Sa zicem ca motoarele au aceleasi performante pe banc. rezulta ca diferentele de performanta pot fi generate de: uzura diferita a ambreiajului, diferente intre cutiile de viteze, diferente intre sistemul de rulare, aerodinamica diferita.
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Simplu: vreau sa stiu de ce cativa caluti ai motorului meu sunt morti/obositi/slabiti/lesinati etc 😊
O fi obosit motorul, asta e acum, insa ce inseamna "oboseala" la un motor? Ce anume e uzat?
Si eventual, cum am scris si in primul post, ce presupune revitalizarea lui, cat ar costa, si daca merita.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
Pai nu poti sa nu iei in calcul factori de alta natura. Daca difera greutatea, cutia de viteze si uzura ambreiajului chiar daca motoarele ar merge la fel tu nu le-ai simti la fel. De unde stii tu sigur ca nu e de vina chiar unul din acesti factori? Ai masurat caii pe stand, sau prin condusul masinii? Pot sa fie multe chestii chiar de la motor (REGLAJE) nu trebuie neaparat reconditionat. Poate sa fie mufa 91/95 pusa incorect, avansul reglat diferit, motorasul de relanti (IAC) mai uzat, pina si versiunea de soft din calculator poate fi alta (mai noua sau mai veche) si ar mai fi dar nu-mi aduc acuma aminte... 😎
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
dar sa presupunem ca nu a fost facuta nici o comparatie, si am un motor C16NZ "obosit" care nu mai trage ... ca nou 😊
Ce anume poate fi uzat? Nu mai tine compresia? Cum se remediaza? Cat costa? Merita? etc.
Mersi
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
sa le iau pe rand:
- uleiul completat 1 l include toate pierderile: imi curge pe la garnitura baie, pe la semeringurile de la arborele cotit, mi-a curs si pe la capacul de la chiuloasa, se mai duce ceva si ca vapori cu gazele ce se recircula. 1l per total e mult? citeam undeva ca maxim acceptat e 10% din volumul de ulei la 1000 de km. la 10.000 ar fi 3.5l!?
- supape: au fost inlocuite 2 ca erau strambe cu ocazia schimbarii garniturii de chiuloasa arsa acum 2 ani. Indreptarea chiuloasei afecteaza puterea? - micsoreaza "volumul" motorului?
- Curatat supape+scaune supape, eventual compensatorii (tachetii) hidraulici - e o operatie simpla? (se poate face de mine)
- rola intinzatoare are 1 an, o sa o verific cum se invarte
- ambreiaj ok.
- furtunul de retur gaze de sus l-am curatat de curand (la fel si
sita metalica din capac) - furtunul e ok, se depune insa pasta pe el.
Ma gandesc ca e o problema cu gazele de carter - cum pot sti daca sunt prea multe sau inca mai "merge"? Aceste gaze scapa pe langa piston in baie in loc sa impinga pistonul, corect? De aici poate apare si o scadere de putere. Ar trebui sa verific compresia?
ok, cam multe intrebari, ma opresc 😊
ps: sunt convins ca toata lumea de aici e dispusa sa ajute macar cu un sfat, si fac orice verificare la masina, chiar pun mana sa repar daca simt ca sunt in stare, doar astept sfaturi la subiect.
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
poti sa verifici compresia, dar nu stiu cat e la un motor ok (presupunand ca al tau e obosit). daca e compresia prea mica --> segmentare. insa tu ziceai ca esti multumit in general... trage bine si consuma putin..
poti sa mei verifici injectia, eventual sa cureti injectorul
in rest ce sa zic.. rezolva pierderile de ulei, ca nu dau bine petele de ulei sub un Opel, nu? 😊.
PS se vorbea pe un topic pe aici despre nu stiu ce solutie minune, poate te tenteaza sa incerci 😊
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am si eu o problema cu motorul meu Y20DTH. De la un timp, si nu de mult, parca nu mai trage asa cum tragea inainte. E mai lenes si mai greu de strunit. O fi pierdut din calutii putere? In prima faza am schimbat filtrul de aer si motorina (am inceput sa pun numai motorina aditivata, precum premium diesel de la omv), si nu s-a schimbat nimic. o sa schimb si filtrul de motorina, ma gandesc ca e infect si poate are vreo influenta asupra motorului. Acum ca ma gandesc la filtre, imi aduc aminte ca si consumul a crescut. Papa cam 9 % in oras. 😶
Nici viteza maxima nu mai e aceeasi. Inainte ajungeam la 200, acum nu vrea sa sara de 185 km/h
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
So.... intrebare: stie cineva care ar putea fi cauza unei astfel de scaderi de putere? Vreo sugestie?
Multam mult,
- mircea hau
- **
- 60 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2004
- Dambovita
mircea hau
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mircea hau
- **
- 60 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2004
- Dambovita
mircea hau
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Maverik 15000km e cam mult pt un ulei la noi in tara, de regula uleiul care il folosesti tu e bine de schimbat la max 10000km, pentru mai multi km eu iti recomand mobil1 0w40 , asta merge 15k fara probleme. Referitor la scaderea in putere a masinii tale cazele sunt multiple, printre care debitmetrul pe duca, injectoare murdare, filtru aer imbacsit, probleme de vacuum, valva egr murdara, etc
Da o cautare pe forum si ai sa mai gasesti.
Eu pt inceput ti-as pune sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul de aer(pune un filtru mai bun gen mann ) sa cureti egr-ul, sa verifici debitmetrul.
Daca nu se simte nici o schimbare mergi la un test.
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
Daca nu se simte nici o schimbare mergi la un test.
Filtrele sunt daca nu originale GM, sunt filtre MANN (toate), in functie de ce gasesc. Filtrul de aere curat, am mers doar 4000 de km cu el si aia facuti in germania. O sa schimb sapt viitoare si uleiul. Chiar stateam si ma gandeam daca sa schimb tipul de ulei cu Castrol magnatec sau sa raman tot la Mobil Synt. Eu sunt f multumit de cum se comporta.
Referitor la tester.... Habar nu am unde sa ma duc. Va rog pe voi, daca stiti sa-mi recomandati unul bun, da bun, unde sa pot sa ma duc cu incredere.
Multam.
- mircea hau
- **
- 60 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2004
- Dambovita
mircea hau
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
am in fata oferta distribuitor CASTROL,nu stiu daca are cele mai bune preturi dar pe aproape.Este oferta speciala si e bine sa o folositi la comparatii.
La aceste preturi adaugati 15-30% pentru preturi de raft:
-EDGE 0W30 57 RON
-EDGE 5W30 62 RON
-EDGE 10W60 62 RON
-EDGE SPORT 0W40 50 R
-EDGE TURBO DIESEL 0W30 71 R
Va rog sa le luati strict cum sunt scrise si nu inlucuind 0 cu 5 sau cu 10 Aproape toate au certificare API SM/CF STANDARD 2004
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
http://www.oilshop.ro/catal...=11746&osCasa ca nu stiu ce distribuitor ai gasit dar cred ca e cam scump.
- mircea hau
- **
- 60 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2004
- Dambovita
mircea hau
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Baetash
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2009
- Mesaj Privat
Astept si eu un sfat, o parere ceva.... Ms
shakwano
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat-o si masina si-a revenit ca prin minune. Verifica si electrovalvele, sunt 3 in total, cea de care ti-am spus si inca 2 langa baterie (cel putin asa sunt pozitionate ele la motorul meu).