Am curatat valva EGR si ca sa fac treaba completa am curatat si galeria de admisie ! Cum :

Se desfac suruburile de la capacul de plastic ( aparatoare ) al motorului si se inlatura !
Se desfac colierele de la furtunul de aer dintre Intercooler si galeria de admisie :


Sub acest capac se afla un suport ( protectie ) pentru cabluri , acesta este prins in doua suruburi cele indicate in imagini ! Apoi .....

TRageti de furtunul de vacum ce actioneaza valva EGR ....

Se desfac cele doua suruburi ale valvei EGR ... si se scoate valva .....



Dupa inlaturarea valvei suportul de plastic are in capat o mufa care se desface si dupa aceea se inlatura suportul cablurilor ( vezi poza ) ...
In continuare ....

TRageti cu putere de furtunasele de retur ( motorina) ale injectoarelor , cu ocazia asta va recomand sa le si inlocuiti ca tot umblati in acea zona si eliminati riscul de a "trage " aer fals pe viitor .
PS: daca inlocuiti aceste furtunase MARE atentie ca riscul de a se rupe in interior este foarte mare , sunt patit .
Apoi , desfaceti cu grija si putere piulitele de la conductele de mare presiune ale injectoarelor . Acestea sunt foarte dure , tari , si trebuiesc trase usor cu foarte mare atentie si grija spre radiator pentru a putea scoate galeria de admisie ....

Se desfac suruburile galeriei de admisie si se trage de ea cu grija in sus , are doua stifturi de ghidaj in laterale ..



Asa arata galeria la mine 😊)
Apoi , sub acesta galerie (capac) se afla inca un corp al galerie de admisie pe care se afla si un rand de clapete de admisie pentru a doua supapa de admisie a motorului , aceasta rampa de clapete este actionata de o supapa actionata prin vacum care se afla in dreapta acesteia , trebuie decat desprins furtunasul de vacum care vine la acesta , nu necesita demontare !

Aceasta a doua parte a galeriei de admisie este prinsa in 7 piulite de cupru care se desfac cu mare atentie !


Se trage in sus usor , intre prima parte si aceasta a galeriei este o garnitura dintr-o tabla cu un material special , nu stiu ce , tot astfel de garnitura se afla si intre partea a 2 a , cea cu clapetele , si chiuloasa motorului . Recomand daca se poate ca acestea 2 sa fie inlocuite cu unele noi , daca nu este posibila ceasta operatie dati cu silicon ( negru,rosu ) cel pentru etansare care se gaseste la magazinele de piese auto si nu numai !




Dupa curatare ....


Eu personal am spalat piesele cu motorina si sterse cu un prosop , valva EGR am curatato si am sterso apoi am verificat daca aceasta lucreaza ....

Totul se pune la loc asa cum au fost desfacute cu mare grija , in special conductele de motorina de la injectoare !




Dupa montare nu va speriati motorul va pornii foaret greu la a 5-6 a cheie pana se amorseaza pompa de injectie !
BAFTA !
VA astept cu intrebari !
Ultima modificare făcută de fnf bogdan fnf la Vin 07 Mar, 2008 10:14 am