- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor ,
Am curatat valva EGR si ca sa fac treaba completa am curatat si galeria de admisie ! Cum :
Se desfac suruburile de la capacul de plastic ( aparatoare ) al motorului si se inlatura !
Se desfac colierele de la furtunul de aer dintre Intercooler si galeria de admisie :
Sub acest capac se afla un suport ( protectie ) pentru cabluri , acesta este prins in doua suruburi cele indicate in imagini ! Apoi .....
TRageti de furtunul de vacum ce actioneaza valva EGR ....
Se desfac cele doua suruburi ale valvei EGR ... si se scoate valva .....
Dupa inlaturarea valvei suportul de plastic are in capat o mufa care se desface si dupa aceea se inlatura suportul cablurilor ( vezi poza ) ...
In continuare ....
TRageti cu putere de furtunasele de retur ( motorina) ale injectoarelor , cu ocazia asta va recomand sa le si inlocuiti ca tot umblati in acea zona si eliminati riscul de a "trage " aer fals pe viitor .
PS: daca inlocuiti aceste furtunase MARE atentie ca riscul de a se rupe in interior este foarte mare , sunt patit .
Apoi , desfaceti cu grija si putere piulitele de la conductele de mare presiune ale injectoarelor . Acestea sunt foarte dure , tari , si trebuiesc trase usor cu foarte mare atentie si grija spre radiator pentru a putea scoate galeria de admisie ....
Se desfac suruburile galeriei de admisie si se trage de ea cu grija in sus , are doua stifturi de ghidaj in laterale ..
Asa arata galeria la mine )
Apoi , sub acesta galerie (capac) se afla inca un corp al galerie de admisie pe care se afla si un rand de clapete de admisie pentru a doua supapa de admisie a motorului , aceasta rampa de clapete este actionata de o supapa actionata prin vacum care se afla in dreapta acesteia , trebuie decat desprins furtunasul de vacum care vine la acesta , nu necesita demontare !
Aceasta a doua parte a galeriei de admisie este prinsa in 7 piulite de cupru care se desfac cu mare atentie !
Se trage in sus usor , intre prima parte si aceasta a galeriei este o garnitura dintr-o tabla cu un material special , nu stiu ce , tot astfel de garnitura se afla si intre partea a 2 a , cea cu clapetele , si chiuloasa motorului . Recomand daca se poate ca acestea 2 sa fie inlocuite cu unele noi , daca nu este posibila ceasta operatie dati cu silicon ( negru,rosu ) cel pentru etansare care se gaseste la magazinele de piese auto si nu numai !
Dupa curatare ....
Eu personal am spalat piesele cu motorina si sterse cu un prosop , valva EGR am curatato si am sterso apoi am verificat daca aceasta lucreaza ....
Totul se pune la loc asa cum au fost desfacute cu mare grija , in special conductele de motorina de la injectoare !
Dupa montare nu va speriati motorul va pornii foaret greu la a 5-6 a cheie pana se amorseaza pompa de injectie !
BAFTA !
VA astept cu intrebari !
Ultima modificare făcută de fnf bogdan fnf la Vin 07 Mar, 2008 9:14 am
Am curatat valva EGR si ca sa fac treaba completa am curatat si galeria de admisie ! Cum :
Se desfac suruburile de la capacul de plastic ( aparatoare ) al motorului si se inlatura !
Se desfac colierele de la furtunul de aer dintre Intercooler si galeria de admisie :
Sub acest capac se afla un suport ( protectie ) pentru cabluri , acesta este prins in doua suruburi cele indicate in imagini ! Apoi .....
TRageti de furtunul de vacum ce actioneaza valva EGR ....
Se desfac cele doua suruburi ale valvei EGR ... si se scoate valva .....
Dupa inlaturarea valvei suportul de plastic are in capat o mufa care se desface si dupa aceea se inlatura suportul cablurilor ( vezi poza ) ...
In continuare ....
TRageti cu putere de furtunasele de retur ( motorina) ale injectoarelor , cu ocazia asta va recomand sa le si inlocuiti ca tot umblati in acea zona si eliminati riscul de a "trage " aer fals pe viitor .
PS: daca inlocuiti aceste furtunase MARE atentie ca riscul de a se rupe in interior este foarte mare , sunt patit .
Apoi , desfaceti cu grija si putere piulitele de la conductele de mare presiune ale injectoarelor . Acestea sunt foarte dure , tari , si trebuiesc trase usor cu foarte mare atentie si grija spre radiator pentru a putea scoate galeria de admisie ....
Se desfac suruburile galeriei de admisie si se trage de ea cu grija in sus , are doua stifturi de ghidaj in laterale ..
Asa arata galeria la mine )
Apoi , sub acesta galerie (capac) se afla inca un corp al galerie de admisie pe care se afla si un rand de clapete de admisie pentru a doua supapa de admisie a motorului , aceasta rampa de clapete este actionata de o supapa actionata prin vacum care se afla in dreapta acesteia , trebuie decat desprins furtunasul de vacum care vine la acesta , nu necesita demontare !
Aceasta a doua parte a galeriei de admisie este prinsa in 7 piulite de cupru care se desfac cu mare atentie !
Se trage in sus usor , intre prima parte si aceasta a galeriei este o garnitura dintr-o tabla cu un material special , nu stiu ce , tot astfel de garnitura se afla si intre partea a 2 a , cea cu clapetele , si chiuloasa motorului . Recomand daca se poate ca acestea 2 sa fie inlocuite cu unele noi , daca nu este posibila ceasta operatie dati cu silicon ( negru,rosu ) cel pentru etansare care se gaseste la magazinele de piese auto si nu numai !
Dupa curatare ....
Eu personal am spalat piesele cu motorina si sterse cu un prosop , valva EGR am curatato si am sterso apoi am verificat daca aceasta lucreaza ....
Totul se pune la loc asa cum au fost desfacute cu mare grija , in special conductele de motorina de la injectoare !
Dupa montare nu va speriati motorul va pornii foaret greu la a 5-6 a cheie pana se amorseaza pompa de injectie !
BAFTA !
VA astept cu intrebari !
Ultima modificare făcută de fnf bogdan fnf la Vin 07 Mar, 2008 9:14 am
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Beton!
Si pe mine ma batea gandul sa fac smecheria, dar mi-e frica de conductele de motorina de la injectoare! Se deformeaza urat cand tragi de ele? Apoi spuneai de grija mare la suruburile de cupru! Se desfac greu? E posibil sa le stric hexagonul?
Acum dupa ce ai curatat galeria simti ceva la motor, trage mai bine, e vreo diferenta?
Eu personal te felicit si iti multumesc pentru tutorial!
Si pe mine ma batea gandul sa fac smecheria, dar mi-e frica de conductele de motorina de la injectoare! Se deformeaza urat cand tragi de ele? Apoi spuneai de grija mare la suruburile de cupru! Se desfac greu? E posibil sa le stric hexagonul?
Acum dupa ce ai curatat galeria simti ceva la motor, trage mai bine, e vreo diferenta?
Eu personal te felicit si iti multumesc pentru tutorial!
- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sper sa fie de ajutor si altor posesori de y20dth si nu numai !
Piulitele sunt de cupru si se desfac usor dar am zis atentie sa le deformati mai ales la strangere si sunt pt tubulara de 10 , cat despre conducte la tragere tine cu mana de ele in partea de jos la pompa sa nu le slabesti din piulitele de la pompa . NU se deformeaza rau dar iti rupi mainile cu ele cat de tari sunt, nu sunt de cupru !
Cat despre diferenta nu ma pot pronunta doar ce iam facut remapare si imediat am curatat-o , aseara )
Cu multa placere !
Piulitele sunt de cupru si se desfac usor dar am zis atentie sa le deformati mai ales la strangere si sunt pt tubulara de 10 , cat despre conducte la tragere tine cu mana de ele in partea de jos la pompa sa nu le slabesti din piulitele de la pompa . NU se deformeaza rau dar iti rupi mainile cu ele cat de tari sunt, nu sunt de cupru !
Cat despre diferenta nu ma pot pronunta doar ce iam facut remapare si imediat am curatat-o , aseara )
Cu multa placere !
- Senior_Cor73z
- **
- 56 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bihor
Senior_Cor73z
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
blero
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Mitica_SB
- **
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Foarte fain tutorialul. o sa ma apuc si io cat de repede. La mine pe galerie cred ca sunt tone de zgura deaia. Asteptam impresii dupa curatare. Cum se comporta. Remaparea (care in sine este resetarea ECU?) trebuie facuta neaparat ? Ai avut ceva simptome (nu tragea, bec aprins etc) sau numai asa, de intretinere (care oricum trebe facuta odata la cativa ani) ?
- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sincer , curatarea am facut- imediat dupa remap asa ca nu mi-am dat seama de diferente , asta la indrumarea lui "Maiandrei " . Dupa ce am vazut mizeria din galerie recomand acesta curatare din toata inima .
La mine erau obturate din cauza mizeriei gaurile de admisie asa ca ganditiva si voi !
Numai bine !
La mine erau obturate din cauza mizeriei gaurile de admisie asa ca ganditiva si voi !
Numai bine !
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
am facut si eu, da admisia nu am putut sa curat toata. am dat jos doar capacul ca mai departe erau 2 suruburi care nu au vrut sa se desfaca.
Acum o mica problema/intrebare .. dupa ce ai curatat totul a mai aruncat egr prin gaurica lui ulei/mizerie afara? (la mine sunt nistre stropi si tot apar.
Alta problema: pe furtunul de retur jos. e motorina? o fi crapat furtunasul sau? (stiu ca e cam vag ce am scris)
Acum o mica problema/intrebare .. dupa ce ai curatat totul a mai aruncat egr prin gaurica lui ulei/mizerie afara? (la mine sunt nistre stropi si tot apar.
Alta problema: pe furtunul de retur jos. e motorina? o fi crapat furtunasul sau? (stiu ca e cam vag ce am scris)
- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
@kapp pe gaurica aia mica pe ccare iti pica tie , iti pica solutia sau motorina cu care l-ai curatat . Nu te speria , pe gaurika aia membrana "respira " pentru a nu face presiune/depresiune in capac in momentul in care valva este actionata de vacum !
Cat despre furtunele de retur , eu am recomandat inlocuirea lor in momentul executiei aceste curatari !
Posibil sa ai motorina pe el ! Iti porneste greu dimineatza ?
Daca nu am inteles eu bine ce ai vrut sa spui mai descrie o data problema mai clar !
Bafta !
Cat despre furtunele de retur , eu am recomandat inlocuirea lor in momentul executiei aceste curatari !
Posibil sa ai motorina pe el ! Iti porneste greu dimineatza ?
Daca nu am inteles eu bine ce ai vrut sa spui mai descrie o data problema mai clar !
Bafta !
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
eu nu prea ma pricep dar am fost la un service autorizat bosch si dupa ce mi au pus masina pe tester (se tot aprindea becul ala galben) mi s a zis sa mi schimb supapa egr (1600lei). Ma cam doare buzunarul, dar din tot ce am mai citit eu pe forum am inteles k se poate repara. Imi zice si mie careva ce pot sa fac k sa nu dau 1600 lei. A si inca ceva dak are careva o poza mai amanuntita sa mi dau si eu seama care e supapa aia. Va multumesc anticipat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
@lulutza
Cu putina rabdare gaseai https://www.clubopel.com/vie...89&highlight=
Sa verifici si furtunasele de vacum, eu am avut unul iesit si nu-mi mai mergea turbina.
Bafta!
Cu putina rabdare gaseai https://www.clubopel.com/vie...89&highlight=
Sa verifici si furtunasele de vacum, eu am avut unul iesit si nu-mi mai mergea turbina.
Bafta!
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
hai k am desfacut si curatat supapa egr (era blocata complet) dar vreau sa desfac si galeria de admisie dar sincer am tras de furtunasele de retur si nu au iesit. Mi e frica sa nu fac vreo prostie k sunt blocate complet si nu vreau sa le rup.Chiar trebe sa trag foarte tare de ele?
Chestia e ca la mine treaba sta putin diferit fata de ce am vazut la voi si poate si furtunasele alea de retur sunt prinse altfel. Un ajutor ar fi binevenit
- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
@lulutza furyunasele nu sunt prinse cu nimic , eu mi-am rupt mainile pana le-am scos , trage tare de ele , daca sunt coapte se vor rupe inauntru dar te vei chinuii un pic . Ce ramane inauntru poti scoate cu o surubelnita micutza dar cu griza sa nu indoi buza de la stutz !
E cam generala treaba cu furtunasele rupte inauntru !
La tine vad ca furtunasele sunt simple , cauta furtunas care este imbracat intr-o panza , se vinde la metru si 1 metru iti ajunge !
E cam generala treaba cu furtunasele rupte inauntru !
La tine vad ca furtunasele sunt simple , cauta furtunas care este imbracat intr-o panza , se vinde la metru si 1 metru iti ajunge !
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Belea mare. Secera se misca pana la un moment dat dupa care se inchide supapa si nu mai functioneaza pana nu pornesc motorul iarasi(se aprinde beculetul galben si merge la fel k inainte adica prost). De la ce mi se blocheaza secera? ce poate sa aiba? k pe tester imi spune clar k e supapa egr. Oare imi inchide calculatorul supapa?Careva care se pricepe?
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Da-i cu spray degripant pe secera si unde intra axul supapei catre galeria de admisie si o sa se rezolve. Cel putin la mine s-a rezolvat si eu nici macar nu am putut sa dau ansamblul motoras-supapa EGR jos de pe masina, dar se bloca secera in fanta care este facuta in axul supapei si prin care culiseaza.