popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Sunt un nou membru al acestui forum. Am achizitionat de curand o masina Opel Astra caravan din 1992 cu motor C16NZ. Cum inainte aveam o dacie veche (la care mesteream mereu), am decis sa imi cunosc mai bine masina.
Multumesc lui Ron, pentru link-ul sau cu privire la interfata spre laptop si lui Birlut Stefan (care mi-a trimit prin mail manualul de de service).
Totul a pornit de la faptul ca consumul calculat (cu metoda plin - plin) mi-a iesit in jur de 10% mixt (ceea ce e clar prea mult pentru motorul respectiv). Asa ca am construit cablul de intrerfata, am instalat softul si am citit valorile.
Acum am cateva neclaritati. Mai jos sunt linkurile cu cateva print screen-uri:
http://www.orice.biz/1.jpg
http://www.orice.biz/2.jpg
http://www.orice.biz/3.jpg
http://www.orice.biz/4.jpg
1. In primul rand observ ca valoare Tps nu este 0% (in pozele 1 si 4 - facute la relanti). Cat de grava este aceasta abatere a pedalei de acceleratie si cum se poate remedia?
2. Coolant temp oscileaza intre 27 si 30 grade C (desi am inceput testul cu motorul cald) si chiar imi pornea ventilatorul in apropierea volarii de 100 grede C (citita de la acul de la bord). Sa presupun ca senzorul de temperatura este defect? Sunt doi senzori de temperatura? Unul care merge la bord si unul care merge la procesor? (Unde se gasesc acestea)
3. Valoarea MAP aratata este corecta?
Daca mai aveti si alte sugestii sau daca mai observati si alte probleme la din valorile prezentate in poze, va rog sa ma lamuriti.
Va scuzati pentru mesajul acesta cam lung si va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Multumesc lui Ron, pentru link-ul sau cu privire la interfata spre laptop si lui Birlut Stefan (care mi-a trimit prin mail manualul de de service).
Totul a pornit de la faptul ca consumul calculat (cu metoda plin - plin) mi-a iesit in jur de 10% mixt (ceea ce e clar prea mult pentru motorul respectiv). Asa ca am construit cablul de intrerfata, am instalat softul si am citit valorile.
Acum am cateva neclaritati. Mai jos sunt linkurile cu cateva print screen-uri:
http://www.orice.biz/1.jpg
http://www.orice.biz/2.jpg
http://www.orice.biz/3.jpg
http://www.orice.biz/4.jpg
1. In primul rand observ ca valoare Tps nu este 0% (in pozele 1 si 4 - facute la relanti). Cat de grava este aceasta abatere a pedalei de acceleratie si cum se poate remedia?
2. Coolant temp oscileaza intre 27 si 30 grade C (desi am inceput testul cu motorul cald) si chiar imi pornea ventilatorul in apropierea volarii de 100 grede C (citita de la acul de la bord). Sa presupun ca senzorul de temperatura este defect? Sunt doi senzori de temperatura? Unul care merge la bord si unul care merge la procesor? (Unde se gasesc acestea)
3. Valoarea MAP aratata este corecta?
Daca mai aveti si alte sugestii sau daca mai observati si alte probleme la din valorile prezentate in poze, va rog sa ma lamuriti.
Va scuzati pentru mesajul acesta cam lung si va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
Valoarea la TPS este relativ buna.Senzorul de temperatura a apei(CTS) indica o temperatura mica a apei si motorul tau functioneaza in bucla inchisa si ignora informatiile de la senzorul de oxigen.La fel si tensiunea de incarcare este foarte mare.
Foarte important este faptul daca interfata si softul respectiv a mai fot incercat pe alte masini si daca arata bine datele.Daca arata datele reale primul lucru care trebuie sa il faci este sa schimbi CTS-ul.
Foarte important este faptul daca interfata si softul respectiv a mai fot incercat pe alte masini si daca arata bine datele.Daca arata datele reale primul lucru care trebuie sa il faci este sa schimbi CTS-ul.
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
pentru Happy: As putea sa sa iti explic cum se face cablul dar cred ca in mesajul lui ron
https://www.clubopel.com/vie...highlight=map+iac
precum si pe site-ul softului:
http://winaldl.joby.se/aldlcable.htm
se explica foarte clar acest lucru (eu nu am cunostiinte de electronica dar am fost cu schema al vitacom si mi-au dat ei tranzistorul si rezistentele
Pentru ovi_jer: Softul de mai sus nu cred ca scoate date incorecte pentru ca in testul lui ron pe o vectra cu acelasi motor (c16nz), apare o valoare a senzorului de temperatura de peste 80 grade C.
Trebuie sa recunosc ca nu am cunostiinte prea avansate (sunt in stadiul de studiu). Pana acum credeam ca dupa ce se incalzeste motorul intra in bucla inchisa. (credeam ca e bine sa fie tot timpul in bucla inchisa).
Eventual daca imi explica cineva ce presupune acest lucru.
Am incercat softul respectiv si pe o astra cu un motor c14nz, si desi aveau aceleasi mufe (sub volan), nu a vrut sa functioneze (se citeau codurile de eroare cu metoda agrafei, dar cu rezistenta nu vroia sa scoata date). A incercat softul respctiv cineva pe c14nz?
Si inca cateva intrebari:
- Battery voltaje de peste 15 volti este multe prea mare?
- Unde se gasesc cei doi senzori de temperatura (mai ales cel pe care trebuie sa il schimb. Eu oricum am observat numai unul (sub clapeta de aceleratie - in spatele motorului). Din alte mesaje am inteles ca trebuie sa fie si unul in fata, care merge la bord, dar eu nu l-am gasit...
merci
https://www.clubopel.com/vie...highlight=map+iac
precum si pe site-ul softului:
http://winaldl.joby.se/aldlcable.htm
se explica foarte clar acest lucru (eu nu am cunostiinte de electronica dar am fost cu schema al vitacom si mi-au dat ei tranzistorul si rezistentele
Pentru ovi_jer: Softul de mai sus nu cred ca scoate date incorecte pentru ca in testul lui ron pe o vectra cu acelasi motor (c16nz), apare o valoare a senzorului de temperatura de peste 80 grade C.
Trebuie sa recunosc ca nu am cunostiinte prea avansate (sunt in stadiul de studiu). Pana acum credeam ca dupa ce se incalzeste motorul intra in bucla inchisa. (credeam ca e bine sa fie tot timpul in bucla inchisa).
Eventual daca imi explica cineva ce presupune acest lucru.
Am incercat softul respectiv si pe o astra cu un motor c14nz, si desi aveau aceleasi mufe (sub volan), nu a vrut sa functioneze (se citeau codurile de eroare cu metoda agrafei, dar cu rezistenta nu vroia sa scoata date). A incercat softul respctiv cineva pe c14nz?
Si inca cateva intrebari:
- Battery voltaje de peste 15 volti este multe prea mare?
- Unde se gasesc cei doi senzori de temperatura (mai ales cel pe care trebuie sa il schimb. Eu oricum am observat numai unul (sub clapeta de aceleratie - in spatele motorului). Din alte mesaje am inteles ca trebuie sa fie si unul in fata, care merge la bord, dar eu nu l-am gasit...
merci
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ops.Scuze nu am fost atent cand am scris.Motorul tau sta in bucla deshisa(open loop)..Nu stiu cum este la opel dar banuiesc ca este la fel ca la daewoo pentru ca au aceasi senzori GM.Cel de la indicator este unul mic cu un singur fir iar cel care da informatii la ECU este cu 2 fire si amandoua sant pozitionate pe chiulasa.Sfatul meu este sa diagnostichezi o masina buna si la rece si la cald si sa notezi valorile ca sa stii pe viitor ce ai de facut.Cat priveste tensiunea este foarte mare.
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
ok ... mersi de informatii, si de promptitudine
In legatura cu tensiunea. Poate fii din alternator? Acum 3 luni cand am luat masina scartaia urat cureaua de la alternator la pornire. Cel care mi-a vandut-o a zis ca trebui sa schimb bateria pentru ca e din cauza ei. Am schimbat-o dar si acum daca folosesc multi consumatori, sau daca las usa deschisa si masina cu motorul oprit, incepe sa scartaie la pornire (aproximativ 20 de secunde).
Sau ar putea ca numai cureaua sa fie slabita?
In legatura cu tensiunea. Poate fii din alternator? Acum 3 luni cand am luat masina scartaia urat cureaua de la alternator la pornire. Cel care mi-a vandut-o a zis ca trebui sa schimb bateria pentru ca e din cauza ei. Am schimbat-o dar si acum daca folosesc multi consumatori, sau daca las usa deschisa si masina cu motorul oprit, incepe sa scartaie la pornire (aproximativ 20 de secunde).
Sau ar putea ca numai cureaua sa fie slabita?
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
tensiunea este cam mare, la mine pot sa-ti spun ca 14.7V a fost o valoare acceptata de cei care mi-au dat garantia la baterie...
cum a scis si ovi_jer, valoarea TPS e buna, poti sa mai cauti si alte discutii pe forum legate de faptul ca aceasta valoare nu este si nu are cum sa fie zero.
pentru problema cu senzorul de temperatura incearca sa schimbi tipul de ECU, eu tin minte ca aveam doua tipuri cu care citeam valori corecte, fiecare pe anumiti parametri (exista o documentatie pe net despre semnificatia pachetului de octeti trimisi de ECU, cu asta se pot reinterpreta datele salvate in format xls... eu incepusem sa fac ceva, dar intre timp am vandut masina.)
daca nu ai cod de eroare, valoarea MAP instantanee e ok. senzorul MAP e interesant pentru ECU mai ales la momente tranzitorii (deschiderea/inchiderea clapetei de acceleratie si/sau intrarea in sarcina a motorului).
cum a scis si ovi_jer, valoarea TPS e buna, poti sa mai cauti si alte discutii pe forum legate de faptul ca aceasta valoare nu este si nu are cum sa fie zero.
pentru problema cu senzorul de temperatura incearca sa schimbi tipul de ECU, eu tin minte ca aveam doua tipuri cu care citeam valori corecte, fiecare pe anumiti parametri (exista o documentatie pe net despre semnificatia pachetului de octeti trimisi de ECU, cu asta se pot reinterpreta datele salvate in format xls... eu incepusem sa fac ceva, dar intre timp am vandut masina.)
daca nu ai cod de eroare, valoarea MAP instantanee e ok. senzorul MAP e interesant pentru ECU mai ales la momente tranzitorii (deschiderea/inchiderea clapetei de acceleratie si/sau intrarea in sarcina a motorului).
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
ok Mr.hat... tocmai vroiam sa propun si pe forum acest lucru (daca mai sunt doritori din cluj care sa vrea sa probeze softul)... dar in momentul acesta este o problema. (de fapt mai multe)
Ieri am incercat din nou sa citesc datele. Am incercat mai multe tipuri de procesor si intradevar am vazut ca datele de la temperatura si de la battery voltaje erau eronate cu tipul de procesor ales la inceput. Am dedus ca totul e in regula (temperatura imi urca normal - aproape identic cu acul de la bord), si battery voltaje era intre 13.6 si 13.9 (e bine asa?).
In schimb am vrut sa citesc si viteza, asa ca am plecat la o plimbare.
Pana aici toate bune. Acum e partea urata. Atunci cand am facut mufa, am lasat cablurile fara banda izolatotoare, iar la manevrarea schimbatorului, 2 fire s-au atins (la mufa care intra in calculator). Eu nu am observat acest lucru pana in momentul in care firul care venea de la mufa masinii si care imi trecea peste picior a inceput sa ma arda. Pana cand am oprit a inceput sa iasa fum din mufa masinii si din fir. Am prins firul cu mana si l-am tras afara. Asa era de incins (erau fire subtiri dintr-ul cablu de retea), incat mi-a ramas plastic incins pe mana.
Am studiat masina (motorul mergea, luminile mergeau, la bord aveam totul functional) si am zis la monentul acela ca am avut noroc (ma gandesc ca putea praji si ceva senzori, sau chiar procesorul). Azi dimineata cand sa plec la servici observ ca nu mai am ceas si muzica. Ma uit la sigurante si vad una arsa. Acum o am in buzunar si ma duc sa caut alta.
Sper sa se fi dus numai aceasta.
Deci pana nu rezolv problema si nu refac mufa (sigur condensatorul s-a dus), nu mai vreau sa fac nici un test.
Iti voi trimite un mesaj private dupa ce rezolv toate problemele.
Ieri am incercat din nou sa citesc datele. Am incercat mai multe tipuri de procesor si intradevar am vazut ca datele de la temperatura si de la battery voltaje erau eronate cu tipul de procesor ales la inceput. Am dedus ca totul e in regula (temperatura imi urca normal - aproape identic cu acul de la bord), si battery voltaje era intre 13.6 si 13.9 (e bine asa?).
In schimb am vrut sa citesc si viteza, asa ca am plecat la o plimbare.
Pana aici toate bune. Acum e partea urata. Atunci cand am facut mufa, am lasat cablurile fara banda izolatotoare, iar la manevrarea schimbatorului, 2 fire s-au atins (la mufa care intra in calculator). Eu nu am observat acest lucru pana in momentul in care firul care venea de la mufa masinii si care imi trecea peste picior a inceput sa ma arda. Pana cand am oprit a inceput sa iasa fum din mufa masinii si din fir. Am prins firul cu mana si l-am tras afara. Asa era de incins (erau fire subtiri dintr-ul cablu de retea), incat mi-a ramas plastic incins pe mana.
Am studiat masina (motorul mergea, luminile mergeau, la bord aveam totul functional) si am zis la monentul acela ca am avut noroc (ma gandesc ca putea praji si ceva senzori, sau chiar procesorul). Azi dimineata cand sa plec la servici observ ca nu mai am ceas si muzica. Ma uit la sigurante si vad una arsa. Acum o am in buzunar si ma duc sa caut alta.
Sper sa se fi dus numai aceasta.
Deci pana nu rezolv problema si nu refac mufa (sigur condensatorul s-a dus), nu mai vreau sa fac nici un test.
Iti voi trimite un mesaj private dupa ce rezolv toate problemele.
- dj.ovidius
- *
- 14 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Astra 1994
- Tulcea
dj.ovidius
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
In primul rand salutare tuturor, apoi va multumesc pentru acest forum. ma ajutat destul cu info pana sa-mi fac vreun cont p-aci. Acum problema: am un vauxhall astra merit 1 [opel] din 1994, doua usi, motor multec, injectie monopunct adus din Anglia si imi face probleme. scoate fum negru, relanti instabil, consum mare de benzina, becul check engine aprins. am facut testul cu agrafa si mi-a dat codul 34, la sistemul multec care am yo, scrie asa: SENZORUL DE PRESIUNE DIN COLECTORUL DE ASPIRATIE - TENSIUNE PREA MICA. CE O FI? am incercat mai multe: am schimbat bujii, fise, urmeaza capacul delcou, schimbat garnitura de la capacul de culbutori, curatat sita din acel capac. unii zic ca ar putea fi garnitura de chiuloasa, acuma nu mai inteleg nimic asa ca as dori niste rasp clare de la cunoscatori, nu carpaci. rog ajutor ca nu mai judec. unde e localizat acel senzor si cum arata? aveti idee voi? ca eu nu.
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dj.ovidius
- *
- 14 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Astra 1994
- Tulcea
dj.ovidius
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
va multumesc pentru rasp. azi am observat ca nici nu se mai alimenteaza cu benyina cum trebe, ci doar daca o tin turata. se comporta in felul urmator: porneste greu, tinuta ceva la automat, asa, trebe tinuta turata ca sa mearga motoru, asa, scoate fum negru si parca merge in 3, desi scanteie am la toate bujiile si fisele, probata treaba, asa, iar in legatura cu SENZORUL DE PRESIUNE DIN COLECTORUL DE ASPIRATIE - TENSIUNE PREA MICA, nici macar nu stiu unde se afla sau cum arata. poate aveti voi vreo poza sau idee despre piesa respectiva. in legat. cu un tester... faza e ca eu sunt din Babadag, jud. Tulcea si tester tocmai la Tulcea. am facut testul cu agrafa... cod 34. mam uitat si azi pe la ea si nici cea mai vaga idee despre unde poate fi senzoru respectiv. mam gandit la faza urmatoare: sa iau toata consola cu injector de la un tovaras cu acelasi model de opel si sal pun la mine sa vad daca e vreo diferenta. acu cum tre sami resetez calculatoru de bord sa nu fie vreo problema de schimb? alte sfaturi? rog urgenta ca ma disperat si mersu de 4km zilnic de la munca acasa si invers pe jos si masinuta ca nu vrea deloc. un rasp cat mai sigur daca se poate si clar ? va multumesc anticipat.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dj.ovidius
- *
- 14 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Astra 1994
- Tulcea
dj.ovidius
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dj.ovidius
- *
- 14 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Astra 1994
- Tulcea
dj.ovidius
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dj.ovidius
- *
- 14 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Astra 1994
- Tulcea
dj.ovidius
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@dj.ovidius aceasta discutie nu va putea continua aici caci topicul tau nu este corect dupa regulament. In alta ordine de idei vad ca nu prea stii ce tii la usa. Deduc ca ai Vauxhall Astra F din 1994 cu motor de 1400 care poate fi: C14SE sau 14SE sau C14NZ. Pana te lamuresti intati citeste serios pe forum despre senzori la Astra si in special cel de MAP. Acest senzor dicteaza raportul aer/benzina care la tine este extrem de bogat caci ECU merge pe map avarie din considerente ca MAP nu se vede (senzor defect, circuit senzor intrerupt). Sonda lambda este si ea in balarii din cauza amestecului. Dar deocamdata nu ai treaba cu ea. Citeste, ca in doua cuvinte nu putem sa invatam arhitecturi de baza ale motoarelor cu calculator.
PS Acest post probabil va fi dus unde trebuie. Urmareste si pune in profil codul motorului si poate vei primi raspuns mai la obiect.
PS Acest post probabil va fi dus unde trebuie. Urmareste si pune in profil codul motorului si poate vei primi raspuns mai la obiect.